اخبار انتشارات کتیبه نوین

داوری آثار برای جوایز مهم ادبی فرانسه/جایزه دبیرستانی‌های گنکور

داوری آثار برای جوایز مهم ادبی فرانسه/جایزه دبیرستانی‌های گنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، داوران جایزه ادبی گنگور، شناخته شده‌ترین جایزه ادبی فرانسه در ۲۵ سپتامبر، سپس داوران جایزه ادبی رونودو، پس از آن مدیسیس و فمینا کار بررسی آثار دریافتی را آغاز می‌کنند. قرار است تا ماه اکتبر نهایتا ۵۲۴ عنوان رمان که ۳۳۶ عنوان آن از فرانسه است در کتابفروشی‌ها عرضه شود.

برندگان جوائز ادبی از مزیت فروش بالای آثار خود برخوردار خواهند شد به گونه‌ای که بر طبق بررسی‌های صورت گرفته از رمان‌هایی که برنده نخست جایزه ادبی گنکور شده‌اند به طور میانگین بیش از ۴۴۰ هزار نسخه منتشر می‌شود. گنکور در نخستین دور بررسی خود حدود ۱۵ عنوان را ابتدا انتخاب می‌کند که به جز جایزه نخست جوایز دیگری نیز دارد که یکی از آنها «جایزه دبیرستانی‌ها» است و به اثری تعلق می‌گیرد که نویسنده آن از دانش آموزان دبیرستانی باشد. ناشران و مولفان به این بخش توجه بسیاری از خود نشان می‌دهند.

از آثاری که موفق به دریافت جایزه ادبی رونودو شوند نیز به طور متوسط ۲۲۰ هزار نسخه فروش خواهد رفت و این رقم در مورد آثار منتخب جایزه ادبی فمینا به ۸۰ هزار نسخه و برای جایزه ادبی مدیسیس به ۴۰ هزار نسخه می‌رسد. این بررسی‌ها با تفاوت‌هایی نیز همراه است به طور مثال داوران جایزه ادبی مدیسیس همچنین آثار ادبی خارجی را نیز مورد توجه قرار میدهند. قرار است برندگان نهایی جوایز گنکور و رنودو در ۴ نوامبر اعلام شود.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *