اخبار انتشارات کتیبه نوین

کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است

کتاب مبنای جهش علمی و فرهنگی بشر بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس صالحی ظهر یکشنبه در پیام خود به آئین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم آورده است: کتاب همواره در درازای تاریخ دلیل جامعه اندیشمند، متمدن و فرهنگ مدار بوده است.

در ادامه این پیام آمده است: فرهنگ این سرزمین همواره بر مدار کتاب و کتابخوانی استوار بوده و ائمه اطهار (ع) نیز به پشتوانه کتاب آسمانی حال خوب را برای بشر به ارمغان آورده‌اند.

صالحی در پیام خود افزوده است: در زمانی که شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های فرهنگی را به صورت مشهودی تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی متوقف بود و از سویی دشمنان ایران و اسلام با تحریم و تحریف سعی در تحریف ارزش‌های انقلاب و اهل بیت (ع) را داشتند، مطالعه به عنوان مشعل هدایتگر این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود ادامه داده است: شرکت کنندگان در این جشنواره کتابخوانی به الگوی حقیقی زندگی سعادتمندانه دست یافتند.

وی در ادامه پیام خود تاکید کرده است: پرستاران در یک سال گذشته جلوه تابناکی از ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند.

صالحی افزوده است: جشنواره کتابخوانی رضوی با ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی در سایه سار عطر سه سلاله امام موسی کاظم (ع) و بزرگان منتسب به این خاندان مطهر، زمینه پویایی جامعه و زمینه آشنایی با سیره و سنت این ائمه اطهار (ع) را فراهم کرده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این آئین افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این دوره از جشنواره برگزار شد که با این حضور گسترده بالاترین سطح مشارکت در مسابقات کتابخوانی کشور نیز ثبت شد.

علیرضا مختارپور اظهار داشت: حضور گسترده قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پدیده مبارکی برای اهالی کتاب و قلم است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استقبال بی‌نظیر از این جشنواره نشان می‌دهد که همچنان کتاب‌های خوب در همه شرایط به ویژه در زمان شیوع کرونا و کاهش فعالیت کتابخانه های عمومی خوانندگان خود را پیدا می‌کند.

وی گفت: خلق این صحنه باشکوه به طور قطع پشتوانه محکمی برای کتاب و کتابخوانی در کشور و فرصت مناسب برای توسعه کتابخوانی است.

مراسم پایانی دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که با مشارکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور همراه بود، به میزبانی شهر قم و با ارتباط اینترنتی با استان‌های مختلف کشور، به صورت مجازی در حال برگزاری است.

این همایش امروز با معرفی ۷۹ نفر از برگزیدگان در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی به صورت مجازی در شهر قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *