اخبار انتشارات کتیبه نوین

برگزاری ۱۱۷۲ برنامه آموزشی و ترویجی مجازی در دی ماه

برگزاری ۱۱۷۲ برنامه آموزشی و ترویجی مجازی در دی ماه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ظهرابی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این نشست‌ها برای ارتقای سطح آگاهی و آموزش به اعضای کتابخانه ها ی عمومی برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه کتابخانه های عمومی در فضای مجازی خوش درخشیدند، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی فارس در دیماه با برگزاری ۱۱۷۲ برنامه فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی، نشان دادند که کتابخانه و کتابداری تعطیل نیست و تعطیلی فیزیکی کتابخانه ها مانع فعالیت و تأثیرگذاری آن‌ها نمی‌شود.

ظهرابی اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل ۳۴۱ کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی، ادبی، مشاوره، سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی، سواد دیجیتال و … و نشست‌های کتاب محور همچون کتابخوان، معرفی کتاب، نقد کتاب…، می‌شود که در سطح ملی، استانی، شهرستانی و کتابخانه ای برگزار شده است.

وی با تصریح اینکه برگزاری این نوع برنامه‌ها در فضای مجازی بهترین راه برای حفظ ارتباط با مخاطبان بود، گفت: با شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت کتابداران خدمات کتابخانه های عمومی بیشتر به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه ریزی شده به طوری که فعالیت‌های ترویجی کتابخانه ها در نشست‌های مجازی و بحث ثبت‌نام و امانت کتاب نیز در طرح‌های غیرحضوری همچون «الو کتاب» پیگیری شده است.

ظهرابی به استقبال مخاطبان کتابخانه ها از برنامه‌های مجازی اشاره و عنوان کرد: از همان شروع همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌ها، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی دنبال شد و با توجه به استقبال بی‌نظیری که از این برنامه‌ها صورت گرفت این برنامه‌ها همچنان در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

معاون امور کتابخانه ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: کتابخانه های عمومی در رویکرد جدید خود در حال تبدیل شدن به فرهنگسراهای اجتماعی است و از کارکرد سنتی خود فاصله گرفته است. تأکید بر توسعه بخش فرهنگی و نیازهای آموزشی مخاطبان از اولویت‌های کتابخانه های عمومی است.

ظهرابی یادآوری کرد: ۲۴۲ کتابخانه عمومی در فارس فعال است و این استان بیشترین تعداد کتابخانه نهادی در کشور را دارد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *