اخبار انتشارات کتیبه نوین

مدارس تازه ساخت مجهز به کتابخانه می شود

مدارس تازه ساخت مجهز به کتابخانه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران صدا و سیما در حاشیه گفتگوی هفته که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: توسعه کتاب و کتابخوانی جزو اولویت های ما هست و باید در این زمینه کار و تلاش کنیم.

وی ادامه داد: مدارسی که جدیداً ساخته می شود حتماً امکان گنجاندن کتابخانه در آن دیده می شود و برای مدارسی که از قبل دایر است امکان سنجی می شود تا این مهم انجام شود. اگر جایی با کاستی رو به رو هستیم به خاطر محدودیت هایی است که گریبانگیر دستگاه های اجرایی شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس غیردولتی شروع به پیش ثبت نام با برگزاری آزمون و دریافت وجه از خانواده ها کرده اند، گفت: هم در شرایط کرونا این مطلوب ما نیست هم در شرایط غیرکرونا این رویه را توصیه نمی کنیم و رویه متداولی نیست. این مساله نوعی اضطراب را در میان خانواده و دانش آموزان ایجاد می کند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین وضعیت ۳۳ هزار معلم باقیانده در مصوبه تعیین وضعیت معلمان بیان کرد: تکلیف قانونی ما این است که تا پایان برنامه ششم آن ۸۸ هزار معلم را تعیین تکلیف کنیم که ۳۳ هزار نفر مانده اند و بنا داریم اول سال تعیین تکلیف شوند و به دانشگاه فرهنگیان برای دوره های مهارت آموزی معرفی شوند.

حاجی میرزایی در خصوص اینکه گفته شده معلمان حق التدریس برای اسفند و فروردین که آموزش مجازی نبوده دریافتی ندارند نیز بیان کرد: من قبلاً هم اعلام کردم سیاست ما در قبال پرداخت حق التدریس های شاغل و بازنشسته این است که متناسب با کار حقوق دریافت کنند درست مثل سابق و اگر در محاسبه این حقوق برای برخی همکاران ابهامی ایجاد شده مراجعه کنند تا رفع شود. البته چون کامل حق التدریس راپرداخت نکردیم این احتمال مطرح شده که انگار دریافتی اشان کم خواهد شد که همین جا اعلام می کنم که هر کسی که کار کرده حقوقش پرداخت می شود مابقی را به سرعت پرداخت کنیم.

وی در خصوص وعده افزایش حقوق سرایداران مدرسه نیز گفت: ما قبول داریم این حقوق کم است ولی این جزو اختیارات وزارتخانهه نیست که تغییر در حقق آنها بدهد و این فرایند را ما آغاز کردیم تا با رایزنی با شورای حقوق و دستمزد و شورای اداری و استخدامی کار را جلو ببریم. من قول پیگیری این موضوع را می دهم.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام کتاب های درسی مثل هر سال آغاز خواهد شد گفت: سال بعد همه کتاب ها به موقع به دست دانش آموزان می رسد و به QR کد نیز مجهز شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان در خصوص تداوم آموزش های مجازی در سال آینده نیز بیان کرد: آموزش مجازی تابع تصمیمات ستاد کروناست و تا زمانی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه نباشد ما کماکان آموزش مجازی را ادامه می دهیم. تکالیف نوروزی هم در فضای جدید به خصوص در دوران ابتدایی بر هنر وداستان و عکس و رویدادهایی مفرح متمرکز است.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *