اخبار انتشارات کتیبه نوین

پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی در هفته کتاب

پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی در هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم حیدری گفت: اهدای کتاب به مناطق روستایی کشور با شعار «با کتاب می‌شه» و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار محروم جامعه اجرا خواهد شد. از دیگر اهداف این طرح آشناسازی شهروندان با مقوله اهدای کتاب، کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف که قادر به خرید کتاب نیستند، افزایش مطالعه شهروندان و نهادینه شدن کتابخوانی و رشد کمی و کیفی شاخص کتابخوانی است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی ادامه داد: این رویداد فرهنگی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مشارکت تعدادی از سازمان‌های دولتی و انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی مرتبط و با محوریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در آستانه هفته کتاب از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ آبان  برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است که در ۱۴۰ کتابخانه متعلق به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،کتابخانه‌های عمومی و برخی از ایستگاه‌های پر تردد مترو سطح شهر تهران، کتاب‌های مازاد همشهریان تهرانی و نیز دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها جمع‌آوری و پس از تجمیع و تفکیک آن‌ها، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کتاب‌ها را برای مناطق محروم روستایی کشور ارسال کند.

او در ادامه افزود: نهادها و سازمان‌ها می‌توانند کتاب‌های مازاد خود را در محل کتابخانه ملی به آدرس بزرگراه حقانی غرب به شرق، بعد از مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی، درب غربی کتابخانه ملی طبقه منفی یک واحد مبادله و اهدای کتاب ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر و هم‌آهنگی ارسال کتاب‌های اهدایی می‌توانند با شماره‌های ۸۱۶۲۳۱۵۳  و  ۸۱۶۲۳۲۴۰  گروه مبادله و اهداء کتابخانه ملی  تماس بگیرند.‌

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت در این طرح سازمان‌ها و نهادهای مختلفی دخیل هستند که می‌توان به قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، موسسه مهر گیتی، انجمن حامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، مرکز تبادل و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *