اخبار انتشارات کتیبه نوین

آثار ایرانی در نمایشگاه کتاب نووی ساد عرضه شد

آثار ایرانی در نمایشگاه کتاب نووی ساد عرضه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب و بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی هنر «آرت اکسپو» در نووی ساد که امسال به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است، با شرکت ۱۸۰ غرفه‌دار از ۶ کشور دنیا افتتاح شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان برای نخستین بار در این نمایشگاه اقدام به برپایی غرفه و نمایش و عرضه آثار ایرانی از جمله کتاب‌های ترجمه شده به زبان صربی کرده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اسلوبودان سیوتکوویچ، مدیرکل نمایشگاه نووی ساد، دراگانا میلوشویچ، دبیر استانی فرهنگ، اطلاعات و روابط با جوامع مذهبی، رادوان جوکیچ، معاون وزیر فرهنگ در امور خلاقیت معاصر و میلان جوریچ، معاون شهردار نووی ساد سخنرانی کردند.

این مراسم توسط ماتیا بکوویچ،Matiija Bećković شاعر صربستانی رسماً افتتاح شد. وی تأکید کرد: رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب باید همیشه دایر باشد و و جالب این است که در شهر “نووی ساد” پایتخت فرهنگی اروپا برگزار می‌شود.

معاون شهردار گفت: اکنون او به افرادی افتخار می‌کند که بخشی از زندگی فرهنگی او هستند و با اقدامات خود آتن صربستان را به مرکز هنر جهانی تبدیل می‌کنند.

غرفه کتاب جمهوری اسلامی ایران که بر سر در آن نام «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «رایزنی فرهنگی ایران در صربستان» درج شده است، در مساحت ۲۴ متر حدود یکصد عنوان کتاب ترجمه و منتشر شده به زبان صربی و ده‌ها عنوان کتاب دو زبانه فارسی و انگلیسی در موضوعات مختلف بویژه دینی، معرفی مناطق مختلف ایران، هنر، ادبیات و تاریخ را عرضه کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب نووی ساد از ۱۲ تا ۱۹ اسفند دایر است.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین