اخبار انتشارات کتیبه نوین

انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه و برگزاری رونماییهای کتاب

انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه و برگزاری رونماییهای کتاب

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: به جز معرفی برگزیدگان، معرفی نامزدهای و تمدید مهلت شرکت در جوایز ادبی، انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران و سه خبر از برنامه های رونمایی کتاب، ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب و نشر در این هفته هستند. در این هفته همچنین، یک خبر از تجلیل از نویسندگان، یک خبر از تدفین یکی از نویسندگان و همچنین برگزاری یک شب شعر به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) منتشر شدند که در این گزارش مرورشان می کنیم.

گزارش «یک هفته با کتاب» این هفته ۲ خبر از گزارش هفته پیش کمتر دارد و ۱۰ خبر را شامل می شود.

در ادامه مشروح گزارش مرور اخبار برگزیده کتاب و نشر را در دومین هفته اسفند ۱۴۰۰ می خوانیم؛

انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این هفته طی ابلاغی، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

همچنین طی ابلاغی جداگانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، محسن پرویز، علی اکبر اشعری، میثم نیلی، محمد حمزه‌زاده، علی رمضانی، محمد الهیاری فومنی، محمدعلی مرادیان، هومان حسن‌پور، عبدالعظیم فریدون و سید عباس حسینی‌نیک به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شدند.

معرفی برگزیدگان جایزه شهید غنی پور

شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه علیه‌السلام، روز دوشنبه این هفته با انتشار بیانیه پایانی بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، برگزیدگان دو بخش رمان نوجوان و رمان بزرگسال در سال ۱۳۹۹ را معرفی کرد.

معرفی نامزدهای نهایی لاکپشت پرنده

ده نامزد نهایی دریافت نشان های طلایی و نقره ای دهمین دوره نشان «لاک پشت پرنده» که به زودی در اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، این هفته معرفی شدند.

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره خاتم

داوری مرحله اول هفتمین دوره جشنواره خاتم این هفته، در سه بخش بزرگسال کودک و نوجوان و دانش آموزی آغاز شد. همچنین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره مذکور نیز تا بیستم اسفند تمدید شد.

رونمایی از کتاب «مهرهای موزه ملی ایران»

آئین رونمایی از کتاب «مهرهای موزه ملی ایران» با پژوهش و نگارش محمدجواد جدی و سحر جدی، ظهر یکشنبه هشتم اسفند با حضور و سخنرانی بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران، سیداحمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم، رضا فراستی پژوهشگر مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و نویسندگان کتاب در فرهنگستان هنر برگزار شد.

رونمایی از کتاب «آبنبات نارگیلی»

جلد چهارم از مجموعه آبنبات های مهرداد صدقی با عنوان «آبنبات نارگیلی» که توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده، روز یکشنبه این هفته با حضور عباس حسین نژاد، رئیس دفتر طنز، مهرداد صدقی نویسنده کتاب، داوود امیریان و امیر اسماعیلی در کافه کتاب سوره مهر رونمایی شد.

رونمایی از کتاب جمشید مشایخی

مراسم رونمایی از کتاب زنده یاد «جمشید مشایخی، در گفتگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی» هم عصر یکشنبه این هفته در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.

تجلیل از محمد ستاری وفایی

اعضای شورا و فعالان فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس این هفته به مناسبت عید سعید مبعث با محمد ستاری وفایی نویسنده ارزشی و انقلابی دیدار و از وی تجلیل کردند.

برگزاری شب شعر رسول صبح

مراسم شب شعر «رسول صبح» هم به دبیری سیده فاطمه موسوی دوشنبه شب، در شب عید مبعث در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

تدفین محمدحسین مهرنوش

پیکر محمدحسین مهرنوش، رمان نویس، نمایشنامه نویس و شاعر معاصر که در کشور ترکیه به کرونا مبتلا و دچار ایست قلبی شد، پس از انتقال به کشور، صبح یکشنبه ۸ اسفند با حضور اهالی و دوستداران ادب و هنر در قطعه نام آوران بهشت زهرا تشییع و در جایگاه ابدی اش آرام گرفت.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین