اخبار انتشارات کتیبه نوین

ترویج فرهنگ «سوغات کتاب» موجب توسعه مطالعه و کتابخوانی می‌شود

ترویج فرهنگ «سوغات کتاب» موجب توسعه مطالعه و کتابخوانی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه کتاب رضوی در باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: چه خوب است هدیه و سوغات زائران در سفر زیارتی مشهد، کتاب باشد که ارزشی معنوی و فرهنگی دارد، ترویج فرهنگ ارزشمند «سوغات کتاب» موجب تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور می‎‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس در تأسیس نمایشگاه کتاب رضوی به هیچ عنوان نگاه سوداگرانه و کسب درآمد نداشته و تنها هدفش رشد فرهنگ کتابخوانی و ترویج سوغات فرهنگی به‌ویژه سوغات کتاب است.

وی به دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب رضوی توصیه‌هایی کرد و گفت: در این نمایشگاه باید کتاب‌هایی متقن و دارای محتوای غنی و صحیح عرضه شود و تنوع کتاب‌ها نیز باید آن چنان بالا باشد که نیاز سلایق مختلف را پاسخ دهد.

مروی با تأکید بر اهمیت خلاقیت و نوآوری در فضاآرایی برای جذب مخاطبان، بیان کرد: فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه، کتابخوان و با نویسندگان و کتاب‌های مختلف آشنا باشند و با صبوری و برخورد خوب سوالات مخاطبان را با حوصله پاسخ دهند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: در عرضه لوازم‌التحریر و محصولات جانبی در این مرکز نیز باید حتماً از تولیدات داخلی استفاده شود.

وی بیان کرد: حرم مطهر رضوی بارگاه عالم آل محمد (ص) است لذا این مکان باید کانون نشر فرهنگ دینی و تشویق علم‌اندوزی باشد از این رو آستان قدس از هر فرصتی برای ترغیب و تشویق مردم به کتاب و کتاب‌خوانی استفاده می‌کند.

مروی افزود: فراهم آوردن فضا برای عرضه کتاب گام نخست است، باید در تمام ورودی‌های حرم مطهر بازارچه‌های کتاب وجود داشته باشد تا نخستین فروشگاه‌هایی که زائران پس از زیارت با آن‌ها مواجه می‌شوند فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و کتاب باشد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین