اخبار انتشارات کتیبه نوین

تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی

مهدی امیدبخش، در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی که فراخوان آن در اول مهرماه امسال منتشر شده بود به دلیل استقبال مناسبی که از این جشنواره به عمل آمده و درخواست تمدید زمان شرکت و ارسال مستندات به این جشنواره از سوی افراد، گروه‌ها، نهادها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف کشور به همین خاطر و به‌منظور بهره‌گیری از تجربه و نوآوری‌های همه علاقه‌مندان به ترویج کتابخوانی زمان شرکت در جشنواره تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه، جشنواره مروجان کتابخوانی یکی از فعالیت‌های شبکه مروجان کتابخوانی کشور است که با هدف هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی شکل گرفته است، افزود: این جشنواره تلاش کرده است تا با شناسایی همه افراد، گروه‌ها و نهادهای فعال در حوزه کتابخوانی و مطالعه، با حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در این زمینه، به ارتقا فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کمک کند.

وی، افزود: ارزیابی اثربخشی و عملکرد جشنواره مروجان کتابخوانی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور، نشان می‌دهد که در طول نزدیک به ۷ سال فعالیت این مجموعه، مبانی نظری و فلسفی ترویج کتابخوانی توسعه یافته و درک عمومی از این فعالیت‌ها رشد یافته است.

امید بخش ادامه داد: جشنواره کمک کرده است که فهم عمومی از اقدامات ترویجی در زمینه کتابخوانی به صورت روشنی رشد یافته و افراد و گروه‌ها بر اساس نظریه پردازی‌های غنی در این حوزه، به اقدامات مبتنی بر بنیادهای محکم نظری فکر کرده و توسعه عملکردی داشته باشند و لازم به ذکر است که جشنواره مروجان کتابخوانی، فعالیتی فرهنگی و مردم نهاد است که نباید آن را به چشم رقابت و مسابقه نگاه کرد. بلکه هدف اصلی آن رونق بخشیدن به ترویج کتابخوانی به عنوان فعالیتی انسانی و سطح بالا و فرهنگی است و بیشتر از رقابت، اصلاح رفتارهای مطالعاتی و اثربخشی خواندن را هدف غایی خود می‌داند.

وی اظهار کرد: اطلاعات جشنواره و فعالیت‌های جنبی آن از طریق وب‌گاه جشنواره http://bookpromotion.ir/؛ www.moravejan.ir و صفحه اینستاگرام آن به نشانی @moravijan_ketabkhani قابل دسترسی است.

امیدبخش، ادامه داد: از همه مروجان و علاقه‌مندان به ترویج کتابخوانی دعوت می‌شود که ضمن شرکت در جشنواره، برای هم‌افزایی بیشتر در حوزه ترویج کتابخوانی، فیلم، عکس، صوت و هر گزارش دیگری که از برگزاری فعالیت‌های ترویج کتابخوانی خود دارند را برای صفحه اینستاگرامی جشنواره یا به ایمیل آن بفرستند تا در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با جشنواره مورد استفاده قرار گیرند.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس در باره نحوه داوری گفت: داوری در ۳ مرحله انجام خواهد گرفت. در مرحله اول، آثار رسیده از نظر هم‌خوانی با شاخص‌های جشنواره ارزیابی خواهند شد و برخی از آثار ریزش خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم، شورای شبکه مروجان کشور به ارزیابی آثار پرداخته و در هر بخش، چند اثر شاخص و برتر را برای داوری نهایی مشخص می‌کند. در نهایت، داوری نهایی با ارزیابی داوران صاحب نظر و نخبه در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی انجام شده و برگزیدگان نهایی مشخص خواهند شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *