اخبار انتشارات کتیبه نوین

دومین لیگ کتابخوانی دانش آموزی گرمسار برگزار شد

دومین لیگ کتابخوانی دانش آموزی گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مقارن با هیجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همت اداره کتابخانه های عمومی گرمسار و با همکاری اداره آموزش و پرورش آئین اختتامیه دومین لیگ کتابخوانی دانش آموزی شهرستان صبح جمعه به میزبانی فرهنگسرای خورشید تابان برگزار شد.

در این مراسم تیم شهید صدرزاده از مدرسه بوستان دانش شامل فائزه الیکائی، مهلا سادات مطهری و فاطمه سادات میرا حمدیان مقام نخست، تیم یاسمن از مدرسه حضرت زهرا (س) شامل یاسمن داودی، فاطمه قنبری و نازنین قلجی و تیم نیک اندیشان از مدرسه بوستان دانش شامل نسرین تنرس، رزیتا معادی و زهرا قنبری مقام سوم را کسب کردند.

ایجاد انگیزه کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های استان سمنان در این مراسم شکل‌گیری دومین لیگ کتابخوانی دانش آموزی را راه خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان دانست و گفت: این قشر آتیه ساز ایران اسلامی هستند و هر چه با تعالیم فرهنگی و کتابخوانی عجین باشند، از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهند بود.

محمد طاهریان با بیان اینکه رویدادهایی از این قبیل کاربردها و کارکردهای بسیاری دارند اما شاید یکی از مهمترین آنها، موج تهییج کننده‌ای است که دانش آموزان را برای کتابخوانی ترغیب می‌سازد، تاکید داشت: این رویدادها در حوزه کتاب خوانی و ایجاد انگیزه نیز بسیار اثر گذار است.

۲۴ تیم در این لیگ شرکت کردند

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی گرمسار نیز در سخنانی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در لیگ کتابخوانی در یک حال و هوای متفاوت همراه با شور و هیجان و نشاط مطالعه کتاب را با جدیت تمام پیگیری می‌کنند، گفت: ایجاد انگیزه برای مطالعه از مهمترین راهبردهای برگزاری این جشنواره است.

حسن نورمحمدی با بیان اینکه ۲۴ تیم سه نفره از هفت آموزشگاه متوسطه گرمسار در این دوره با هم به رقابت پرداختند، تاکید کرد: موضوع رقابت‌ها، شش عنوان کتاب بود که دانش آموزان درباره مفاهیم آن با هم به رقابت پرداختند و تیم‌های اول تا سوم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سه نشست نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان مطرح کشوری از دیگر بخش‌های این لیگ کتابخوانی بود، افزود: ارتقای رغبت دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه از مهمترین دستاوردهای چنین رویدادهایی است.

به گزارش مهر، اجرای طرح کتابخانه گردی در بزرگداشت هیجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی با مسئولان استانی و شهرستانی، دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ در محل کتابخانه استاد مطهری گرمسار و بازدید از کتابخانه ها و تقدیر از کتابداران از دیگر برنامه‌های سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی در گرمسار بود.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین