اخبار انتشارات کتیبه نوین

مشارکت ۱۶کتابخانه عمومی تهران در طرح کتابخانه‌گردی

انتشارات شیراز استان فارس نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب کارت کتاب نمایشگاه چاپ ارزان چاپ ارزان کتاب قیمت کم ارزان ارزانترین کم هزینه کم هزینه ترین جلد چاپخانه امتیاز مصاحبه کنکور دکتری نحوه محاسبه امتیازات آموزشی و پژوهشی در مصاحبه کنکور دکتری چرا باید کتاب چاپ کنیم؟ امتیاز مصاحبه کنکور دکتری نحوه امتیاز دهی در مصاحبه دکتری آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مصاحبه شوندگان دکتری نحوه امتیازدهی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد امتیاز مصاحبه کنکور دکتری داشتن کتاب تألیف و ترجمه کنکور دکتری منابع دکتری مصاحبه دکتری تقویت رزومه مقاله رساله دکتری دکترا تبدیل پایان نامه به کتاب هزینه چاپ کتاب چاپ کتاب دانشجویی چاپ کتاب تیراژ کم پایان نامه کارشناسی ارشد اخبار کنکور دکتری چاپ کتاب دانشجویی منابع کنکور دکتری هزینه چاپ کتاب تقویت رزومه تبدیل پایان نامه به کتاب چاپ کتاب تیراژ کم پایان نامه کارشناسی ارشد مصاحبه رزومه دکتری دکترا رساله مقاله مقاله پژوهشی مقاله علمی پژوهشی دانلود کتاب زبان اخبار کنکور دکتری همایش کنفرانس تبدیل پایان نامه به کتاب مجوز چاپ کتاب منابع آزمون دکتری چاپ کتاب شعر چاپ کتاب کودک

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ۱۷ اسفند سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال برای دومین بار روز شنبه ۱۸ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود و به همین منظور ۱۶ باب کتابخانه در استان تهران میزبان مسئولان استان از جمله استاندار، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان خواهند بود.

وی با اشاره به کتابخانه های مشارکت کننده در طرح کتابخانه گردی به تفکیک هر شهرستان، گفت: پیرو بخشنامه ارسالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های جدیدالتاسیس و بازگشایی شده، در سال جاری کتابخانه‌های هدف طرح کتابخانه‌گردی خواهند بود. بر همین اساس در شهر تهران دو کتابخانه عمومی باباطاهر و علامه طباطبایی؛ در شهرستان ملارد سه کتابخانه فرهنگ، شهید رجایی و شهید آوینی؛ در شهرستان بهارستان پنج باب کتابخانه عمومی پروین اعتصامی، شهید ثانی، شهید باهنر، شهید پورغلامی، شهید چمران؛ در شهرستان پاکدشت کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص)؛ در شهرستان پردیس کتابخانه عمومی شهدای گمنام؛ در شهرستان شهریار کتابخانه عمومی ایثار؛ در شهرستان ری کتابخانه عمومی شیخ کلینی و عطرگل محمدی و در شهرستان قرچک کتابخانه عمومی شهید مطهری، ۱۶ باب کتابخانه ای هستند که آماده میزبانی از علاقه مندان خواهند بود. نشانی کتابخانه ها به تفکیک هر شهرستان در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی www.tehranpl.ir در دسترس قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ادامه داد: طرح کتابخانه‌گردی یکی از طرح‌های ترویجی کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها است و بر همین اساس پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی، از استاندار، فرمانداران، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان، اعضای شورای‌های اسلامی شهر و روستا، شهرداران و مدیران استان دعوت شده است تا روز ۱۸ اسفند درکتابخانه‌ها حاضر شده و با خدمات کتابخانه‌ای آشنا شوند. در این روز همه کسانی‌که علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه را دریافت خواهند کرد.

وی از برنامه‌ریزی برای استقبال از طرح ملی کتابخانه‌گردی در سطح استان خبر داد و گفت: طرح ملی کتابخانه‌گردی فرصت خوبی است تا علاوه بر جذب مسئولان و فراهم‌شدن دیدارهای رودررو کتابداران با آنها، افرادی را به حضور در کتابخانه دعوت کنیم که تاکنون هرگز به کتابخانه نیامده‌اند و این افراد بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

نیکنام در ادامه سخنانش پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع در کتابخانه‌ها را از کارکردهای جدید کتابخانه‌ها دانست و گفت: در یکی دو سال گذشته کارکرد جدیدی برای کتابخانه‌ها تعریف شده و آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است. به همین دلیل طیف متنوعی از فعالیت‌های آگاهی بخش برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در کتابخانه‌ها طراحی و به دنبال آن دوره‌های آموزشی متعددی در تمام رده‌های سنی با حضور اساتید برجسته حوزه‌های روانشناسی و مذهبی در کتابخانه‌ها برگزار شد. این کارکرد جدید موجب افزایش مراجعه اعضا و عموم مخاطبان به کتابخانه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به تجربه خوب سال گذشته طرح کتابخانه‌گردی که موجب افزایش مخاطبان کتابخانه‌ها شد، گفت: در گذشته عمده خدماتی که کتابخانه‌ها به مردم ارائه می‌کردند، محدود به امانت کتاب بود. اما در چند سال گذشته برگزاری برنامه‌هایی همچون نشست‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی، نشست‌های جمع‌خوانی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های استان موضوعیت پیدا کرده و با توجه به حضور نویسندگان برجسته و منتقدین در کتابخانه‌ها باعث شده توجه تعداد بیشتری از مردم به کتابخانه‌ها جلب شود. موضوع کتابخانه گردی نیز موجب افزایش توجه به کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها خواهد بود.

نیکنام در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کتابخانه‌های منتخب ۱۸ اسفندماه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸ میزبان مردم و مسئولان هستند، گفت: معرفی خدمات کتابخانه، عضویت رایگان بازدیدکنندگان، اجرای برنامه‌های متنوع در بخش کودک کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های روز ملی کتابخانه گردی در استان است و امیدوارم با تمهیدات انجام شده مسئولان استان، جامعه کتابخوان و افرادی که در غوغای کارهای روزمره فرصتی برای توجه به کتاب و کتابخوانی ندارند در این روز سری هم به کتابخانه بزنند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *