اخبار انتشارات کتیبه نوین

معرفی بهترین کتاب های ایرانی در بانک کتاب

معرفی بهترین کتاب های ایرانی در بانک کتاب

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانیم سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است. ولی باید بدانید که کتاب خواندن تأثیرات مثبتی در زندگی ما دارد و باید به آن اهمیت بدهیم. حال سوالی که برای اکثر ما پیش می‌آید این است که چه کتابی بخوانیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین و معروف ترین کتاب‌های ایرانی بپردازیم با ما همراه باشید.

محبوب ترین کتاب‌های ایرانی

معروف ترین و بهترین کتاب‌های ایرانی به شرح زیر می‌باشند:

سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

همیشه لیست بهترین کتاب‌ها با سمفونی مردگان نویسنده معروف و محبوب، عباس معروفی آغاز می‌شود. کتاب سمفونی مردگان در دهه ۶۰ منتشر شده و هنوز با گذشت بیش از ۳ دهه هنوز جز بهترین و محبوب ترین کتاب‌های ایرانی به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم اصلاً خواندن این کتاب زیبا از دست ندهید.

کلیدر اثر محمود دولت آبادی

یکی از نام آشنا ترین کتاب‌ها در ایران و معروف ترین اثر نویسنده و فیلمنامه نویس معروف، محمود دولت آبادی، کلیدر است. دولت آبادی بیش از ۱۵ سال عمر خود را صرف نوشتن این کتاب نمود. کلیدر نام یک کوه در اطراف شهر سبزوار است که داستان در آنجا روایت می‌شود. طبق گفته وی این اثر برای محمود دولت آبادی با دیگر کتاب‌های او متفاوت است و آن را یک هدیه و یادگار ارزشمند برای مردم می‌داند.

جای خالی سلوچ اثر محمود دولت آبادی

جای خالی سلوچ یکی دیگر از اثرهای محبوب محمود دولت آبادی است. این اثر پس از آزادی دولت آبادی از زندان ساواک و در ۷۰ روز نوشته شده است. در این رمان فقر و تنگدستی به خوبی به تصویر کشیده است و شما در این رمان همراه با شخصیت‌ها درد می‌کشید، می‌خندید و گریه می‌کنید و خواندن آن نهایت لذت را می‌برید.

سووشون اثر سیمین دانشور

کتاب سووشون اثر سیمین دانشور نویسنده برجسته ایرانی است. سووشون مراسمی کاملاً ایرانی برای سوگ و عزای سیاوش قهرمان ایران زمین می‌باشد و موضوع این کتاب دور از اسم آن نیست. در بانک کتاب یونیکتاب می‌توانید این کتاب و بسیاری از کتب علمی، آموزشی، رمان و… را تهیه کنید و از مطالعه آن لذت ببرید.

کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی

چشم‌ها روح را به تصویر می کشند و می‌توان از آنها تمام ناگفته‌ها را خواند. این رمان اثری به یاد ماندنی از بزرگ علوی است که داستان نقاشی چشمان زیبای یک دختر را به تصویر می‌کشد. این کتاب سال‌ها پیش نوشته شده ولی همچنان میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است و کلام ساده و روان آن، چشمهایش را خواندنی‌تر می‌کند.

دیگر کتاب‌های معروف ایرانی که مطالعه آنها را نباید از دست داد، به شرح زیر هستند:

بوف کور اثر صادق هدایت

ارغنون اثر مهدی اخوان ثالث

آتش بدون دود اثر نادر ابراهیمی

رؤیای نیمه شب اثر مظفر سالاری

شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی

یکی بود یکی نبود اثر محمدعلی جمالزاده

استخوان خوک و دست‌های جذامی اثر مصطفی مستور

همنوایی شبانه ی ارکستر چوب‌ها اثر رضا قاسمی

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم اثر زویا پیرزاد

آبشوران اثر علی اشرف درویشیان

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین