کتاب های زبان انگلیسی انتشارات کتیبه نوین

فرهنگ واژگان فیلیا، فوبیا و مانیا

عنوان کتاب:

فرهنگ واژگان فیلیا، فوبیا و مانیا

مؤلفان: الهه ارجمندی و محمد عباس‌نژاد (عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان)
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۲۲-۶۸۰۴-۳۳-۲
تعداد صفحه: ۱۰۴
قیمت: ۲۰۰۰۰ تومان

معرفی کتاب: در پی سال‌ها کار روی فرایندهای واژه‌سازی انگلیسی و معادل‌یابی آنها متوجه شدیم که میزان بسامد واژه‌های مشتق شده از سه ریشهPhilia, Phobia  و  Mania بسیار زیاد است. لذا پس از گردآوری این اصطلاحات با تشویق بعضی همکاران، بخصوص همکاران گروه روانشناسی و مردم‌شناسی بر آن شدیم که این مجموعه را بصورت حاضر به چاپ برسانیم. در زبان انگلیسی یکی از روش‌های واژه‌سازی افزودن عنصری اشتقاقی بر پایه/ ریشه است. این فرایند در کل مهمترین فرایند واژه‌سازی تخصصی در حیطه علوم و فنون است. بسیاری از اصطلاحات تخصصی و علمی در شاخه‌های مختلف علوم واژه‌هایی هستند که از ترکیب عناصر یونانی (پیشوند، ریشه و پسوند)، و ندرتاً عنصر لاتین، ساخته‌ شده‌اند. همانطور که گفته شد در علم واژه‌شناسی به این نوع واژه‌ها ترکیبات نئوکلاسیک (Neoclassical compounds) گفته می‌شود. مثلاً عنصر NEO به معنی نو/ جدید با PHILIA ترکیب می‌شود و واژه‌های NEOPHILIA را ایجاد می‌کند و یا Micro به معنی کوچک با عناصر دیگر ترکیب می‌شود Microphone, Microorganism وmicroscope  را ایجاد می‌کند. در فرایند معادل‌یابی و معادل‌سازی، چون برای اکثر اصطلاحات هیچ معادلی در منابع فارسی وجود نداشت، خود مؤلفین دست به معادل‌سازی زده‌اند. لذا برای جلوگیری از ابهام، معنی/ تعریف اصطلاحات به انگلیسی هم آورده شده است. در منابع فارسی برای هر یک از سه ریشه فوق معادل‌های متنوعی وجود داشت مثلاً برای ریشه Mania ( شیدایی، عشق، هیجان، جنون، دیوانگی و ماتیا) برای ریشه Philia (دوستدار، خواهان، فیلیا) برای ریشه Phobia (ترس، هراس، واهمه، وحشت، فوبیا، نفرت، گریز) وجود داشتند. لذا بزرگترین مشکل مؤلفین در معادل‌سازی و معادل‌یابی اصطلاحات بود زیرا از آنجا که اصطلاحات فوق عموماً علمی و فنی می‌باشند لازم بود معادل دقیق برای آنها یافته شود. گاهی برای کلمات بار معنایی متفاوتی وجود داشت و لذا مشکل برای مؤلفین دوچندان می‌شد. لذا در فرهنگی که در دست دارید سه عنصر یونانیPhilia, Phobia  و  Maniaبا عناصر دیگر از زبان یونانی و البته گاهی با زبان لاتین ترکیب شده و صدها واژه دقیق علمی و تخصصی را بوجود آورده‌اند. به واژه‌هایی که اینگونه ایجاد شده‌اند در علم واژه‌سازی ترکیبات نئوکلاسیک گویند. در ترکیبات نئوکلاسیک بخصوص ترکیبات یونانی از میانوند -o- برای اتصال دو عنصر استفاده می‌شود. مجموعه حاضر شامل سه فصل است. فصل اول حاوی لغاتی است که یکی از اجزا آنها عنصر PHILIA می‌باشد. فصل دوم در برگیرنده واژه‌هایی است که یکی از اجزا آنها عنصر PHOBIA است، و بالاخره فصل سوم شامل واژه‌هایی است که یکی از اجزا آنها عنصر MANIA است. در ابتدای هر فصل توضیح مختصری در مورد مفاهیم ریشه مورد نظر تحت عنوان مقدمه آورده شده است.

کلید واژه ها: فرهنگ واژگان فیلیا، فوبیا و مانیا

انتشارات برای چاپ کتاب شعر مقوا برای جلد کتاب مقوای گلاسه و چاپ کتاب مقوای مناسب برای جلد کتاب موارد روی جلد کتاب موسسه کتاب مؤلف کتاب مؤلف ناشر حق تألیف برای مؤلف میزان درآمد نشر کتاب ناشر ناشر برای چاپ رمان ناشر برای چاپ کتاب ترجمه شده ناشرکتاب چاپ دیجیتال ناشر کتب چاپ دیجیتال نحوه اخذ مجوز چاپ کتاب نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب نحوه تبدیل پایان نامه پزشکی به کتاب نحوه چاپ رمان نحوه چاپ کتاب نحوه چاپ کتاب و پایان نامه نحوه چاپ کتاب نحوه چاپ کتاب فرهنگی و هنری نحوه چاپ کتاب‌های امتیاز نحوه نگارش و چاپ کتاب نحوه نوشتن کتاب دانشگاهی نرخ چاپ رنگی کتاب اول

عنوان کتاب:

Step by Step Reading Practice

نویسنده: محبوبه نخله
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۶۶-۸
تعداد صفحه: ۱۱۸
قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

Introduction: Part of the book: coffee was first produced in Ethiopia several centuries ago. There is an old story about its discovery, and there is probably some truth to it. Some say that a goat-herd called Kaldi noticed that his goats became very glad after eating the berries from one particular grass. Kaldi talked about this discovery to the Abbot of the local church, who made a drink from the berries and found it kept him awake through the long hours of evening prayer. This knowledge of energizing effects of these berries began to spread east toward the Arab world. The Arabs were the first people to plant coffee and also to buy and sell it.

Keyword: Drink Up!, Who do you think you are?, College Life in North America, The Effects of Television, James’s May 20<sup>th</sup> Century, A case study, The Psychology of money, How do accidents and emergency (A&amp;E) departments work?, The Scariest Animals in History, A simple life, Health Alternatives, The people Watchers, A CANADIAN WINTER …… Brrrr! It’s cold, Coca-cola advertisement in Las Vegas, Blue Jeans, the all-American fashion, LONDON BUSES, The story of Silicon Valley

خانه چاپخانه افست مستقیم با چاپخانه کتاب مستقیم به چاپ خانه مستقیم چاپخانه مشخصات شناسنامه کتاب مشخصات فنی چاپ کتاب مشخصات فنی قطع خشتی تألیف و چاپ کتاب شاعران مشکلات کتاب ادبیات راهنمایی مشکلات یک نویسنده چیست معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب دینی ادبیات علوم انسانی فلسفه معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب رمان معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب شعر معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب کودک معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب مدیریت بهداشت مهندسی معروف‌ترین انتشارات برای چاپ کتاب مهندسی پزشکی علمی معروف‌ترین

عنوان کتاب:

اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های پرکاربرد زبان انگلیسی

نویسنده: حمید کاظمیان باجگیران
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۵۹-۰
تعداد صفحه: ۶۴۲
قیمت: ۶۰۰۰۰ تومان

معرفی کتاب: قبل از هر چیز لازم میدانم تعریفِ اصطلاح (idiom) را یادآوری کنم؛ می‌دانیم که هر کلمه معنایِ لغوی یا حقیقیِ خودش را دارد ولی وقتی این کلمات کنار هم یک جمله را تشکیل می‌دهند که معنایی متفاوت از معنایِ لغوی خود را دارا می‌سازند، آن را اصلاح می‌نامیم و مفهومِ اصطلاح‌ها را نمی‌توان از معنا کردن تک‌تک لغات تشکیل‌دهنده آن‌ها حدس زد مثلاً «break the ice» در معنای لغوی یعنی «یخ شکستن» اما وقتی به عنوان اصطلاح معنا شود، یعنی «سکوتِ یک جمع را شکستن و شروع به صحبت کردن» در جهتِ اهمیتِ یادگیری اصطلاح، به همین نکته بسنده می‌کنیم که شما تصور کنید که اگر سه یا چهار واژه یاد داشته باشید، چند تا جمله می‌توانید برای حرف زدن بسازید پس حال تصور کنید اگر چند اصطلاح یاد داشته باشید چه مقدار در صحبت کردن پیشرفت خواهید داشت و در چندین جمله قادر خواهید بود از آن‌ها استفاده کنید که مطمئناً تنها با یادگیریِ چند اصطلاحِ ساده می‌توانید جمله ساخته و منظور خود را بیان نمایید و شروع به صحبت کنید.

کلید واژه ها: اصطلاحات، زبان انگلیسی، ضرب المثل

و پایان نامه چاپ رمان چاپ رمان شما چاپ رنگی کتاب چاپ روی کاغذ چاپ روی کاغذ تحریر چاپ صفحات پایان نامه چاپ فوری پایان نامه به صورت کتاب چاپ کتاب با هزینه ناشر چاپ کتاب بی دردسر چاپ کتاب تیراژ پایین چاپ کتاب داستان چاپ کتاب شعر چاپ کتاب ناشر مؤلف چاپ کتاب‌های درسی چاپ کاغذ چاپ کاغذ تحریر چاپ کتاب چاپ کتاب ارزان چاپ کتاب از اشعار شما چاپ کتاب از پاپان نامه چاپ کتاب افست چاپ کتاب انتشارات چاپ کتاب با افست چهارر نگ چاپ کتاب با فیلم و زینگ چاپ کتاب با قیمت پایین چاپ کتاب با قیمت کم چاپ کتاب با قیمت مناسب چاپ کتاب با قیمت همکار چاپ کتاب با کیفیت بالا چاپ کتاب با نازلترین قیمت چاپ کتاب با هزینه شخصی چاپ کتاب با هزینه ناشر چاپ کتاب برای رزومه چاپ کتاب تبلیغاتی چاپ

عنوان کتاب:

Developing reading comprehension for upper-intermediate…

نویسندگان: فاطمه میری، دانیال باباجانی عزیزی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۵۷-۶
تعداد صفحه: ۱۳۰
قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

Introduction: It is the same question that is addressed more than two decades. Many views and perspectives are offered toward it. But up to now, no success is achieved to eliminate such an oppressive obstacle. Economic experts believe that youth unemployment relies on different factors. Among those factors, we can point to 1) economic swings 2) unfair distribution of income and facilities 3) disproportion among the growth of the population and job opportunities 4) weakness of employment rules 5) lack of appropriate instructions based on society needs.

Keyword: Unemployment, Drug Addiction, A Marriage Made on the Internet, Gestural Ethnocentrism, Life without fuel, Mystery World, The earth’s spreading deserts, Pollution, J.K.Rowling, William Shakespeare, John keats, Jane Austen

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Developing Speaking Skills by Mobile Phones

نویسندگان: حلیمه محمد محمودی، محمود نبی لو
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۴۷-۷
تعداد صفحه: ۱۲۰
قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

Introduction: Globalization is the process of designing and developing a software product that functions in multiple cultures/locales. This process involves: Identifying the culture/locale that must be supported, Designing features which support those cultures/locales and writing code that functions equally well in any of the supported cultures/locales. Localization is the process of adapting a globalized application, which you have already processed for localizability, to a particular culture/locale. The process of localizing your application also requires a basic understanding of relevant character sets commonly used in modern software development and an understanding of the issues associated with them. The aim of this analysis is to demonstrate peaking skills of scholars learning English. Analysis suggests that the integrated use of recent techniques such as mobile applications will yield positive results and result in the advance of communicative ability.

Keyword: Purpose of Using Mobile, Using mobile for learning English, CALL and the Communicative Aspect of Language, Factors That Influence the Users’ Choice of App, Availability of mobile application, Investigation of Using Mobile Application, Mobile learning and audio-based learning, Integrated Technology and E-learning, Promoting speaking confidence, Cell phones, Behaviorist or Constructivist, Software Update Application in English, Apps and Language Proficiency Levels, Popularity, Learn English, Globalization and Educational Technology, Internet Access for academics, Educational Technology Policies in World Regions, Teacher Change and the Use of Technology, Factors Contributing to Teachers’ Use of Technology, Theory and Methodology of Apps, Motivation and Feedback, Course Material and Exercises

چاپ رمان انتشارات برای چاپ کتاب شعر انتشارات چاپ کتاب انتشارات معتبر برای چاپ کتاب اندازه فونت برای کتاب انواع چاپ کتاب انواع طرح روی جلد کتاب انواع قطع چاپ کتاب اوراق چاپی اسناد چاپی ایا می‌توان پایان نامه را کتاب کرد ایا می‌شود پایان نامه را به کتاب تبدیل کرد بازاریابی برای کتاب بهترین انتشارات برای چاپ کتاب بهترین انتشارات چاپ کتاب اموزشی بهترین انتشارات چاپ کتاب شعر بهترین روش چاپ کتاب بهترین فونت برای چاپ کتاب بهترین فونت برای کتاب پایان نامه‌ام را چگونه کتاب کنم پایان نامه را چگونه تبدیل به کتاب کنم پایگاه چاپ کتاب پخش کتاب پخش و توزیع کتاب پروسه چاپ کتاب تألیف پایان نامه تألیف کتاب تایپ کتاب تبدیل اشعار شخصی به کتاب تبدیل پایان نامه به کتاب تبدیل پایان نامه به کتاب ابعاد استاندارد کتاب تجدید چاپ تحریر و چاپ کتاب ترجمه کتاب تعرفه چاپ کتاب تعرفه چاپ کتاب شعر تعرفه

عنوان کتاب:

English Collocations Development

نویسندگان: احمد قسامی پور    دکتر محمد‌صابر خاقانی نژاد
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۵۰-۷
تعداد صفحه: ۱۳۶
قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

Introduction:  Any learner of English should know the importance of collocations in speaking and writing natural and correct English. For example, he or she should be aware of the fact that some adjectives tend to be used with a particular noun and some verbs tend to occur with a particular noun. Along the same lines, this book aims to provide Iranian English learners with the opportunity to practice English collocations and the chance to boost their speaking and writing abilities through the use of collocations in sentences. The main feature of the book that makes it an excellent and efficient tool for practicing speaking and writing abilities is that it contains 2000 examples of English lexical collections (within 12 structures) with their meanings in Persian. The book also serves as a means for the learners to expand their knowledge of the collocations via their use in sentences and close passages. The book includes 12 units, each representing a type of lexical collocation. The whole units include 2000 examples of lexical collocations with their meanings in Persian. Each unit consists of three parts. In part A, some sentences are given in which the collocated parts are bolded. In this part the learner should test his or her own knowledge about the collocated words. In part B, a list of collocated words having the same structure is provided for the learner to read and practice. In part C, a multiple-choice exercise is given to the learners. The last part of the book includes some close passages with some blanks. The learner should find the missing words related to all collocated words that he or she has already practiced.

Keyword: verb + (article) + noun, verb + one’s + noun , verb + sb’s + noun, adjective + noun, adjective + and + adjective, noun +  noun, noun +  of + (article) + noun, noun + and + noun, compound adjective + noun, intensifier + adjective, phrasal verb + (article) + noun, Close Passages, Answer key

Verbal and Nonverbal Methods of Assessing Receptive Skills

عنوان کتاب:

Verbal and Nonverbal Methods of Assessing Receptive Skills

نویسنده: محمد ایمانیان
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۸۰-۷
تعداد صفحه: ۱۵۰
قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

Introduction: Nowadays, there is a tendency among language testers to create less traditional and more task-based, contextulaized, and authentic language items. They generally assume that nonverbal cues have a positive effect on comprehension, and use these nonverbal elements in their tests. However, the role of nonverbal cues on comprehension of verbal stimuli is not so straightforward, and depends on the characteristics of the cues. The purpose of this book is to compare the verbal and nonverbal methods of receptive skills i.e. reading and listening comprehension. To implement this book, a battery of tests, including a verbal and nonverbal listening test, along with a verbal and nonverbal reading test, was selected and administered to 125 preuniversity students. The one-way ANOVA showed that the subjects performed better on nonverbal items than verbal items on both reading and listening skills. To support the results of the tests with more qualitative data, a questionnaire was given to the test-takers to gain a view on their opinion on verbal and nonverbal methods of testing reading and listening comprehension.

Keyword: An Overview of Listening Comprehension, Listening Comprehension, Deconstructing Listening Comprehension into Skills, A Two-Stage Process of Listening, Assessing Listening Comprehension, Listening tests or general comprehension tests, Assessing Listening by Verbal and Nonverbal Methods, Defining Verbal and Nonverbal Elements, Characteristics of Verbal Listening Comprehension Tests, Characteristics of Nonverbal Listening Comprehension Tests, Paivio’s Dual Coding Theory, Verbal and Nonverbal Processing, Interactionists’ Model, The Effects of Visuals on Listening Comprehension, The Final Words on Visuals and Listening Comprehension, An Overview of Reading Comprehension, Defining Reading Comprehension in Different Models, Assessing Reading Skills and Subskills, Verbal and Visual Elements in Reading Assessment, Types of Visual Elements, Different Processing of Verbal and Nonverbal Elements, Integration of Verbal and Nonverbal Elements, The Effects of Learning Styles and Strategies

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Task-Based Interpreting

نویسندگان: محمد ایمانیان، الهه اسماعیل پور طرقی، الهام شیر محمدی سسفد
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۷۹-۱
تعداد صفحه: ۲۰۴
قیمت: ۱۸۰۰۰ تومان
Keyword: English language, Study and teaching , Persian speakers ,Translating, Reading comprehension, Examinations, questions, Problems, exe rcises, Overview, Debate, Listening, Shadowing and Paraphrasing, Translation, Sight Transaltion, Consecutive Interpreting, Simultanous Interpreting
انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Developing Vocabulary Learning through CALL-based Games

نویسندگان: محمود نبی‌لو ، حلیمه محمد محمودی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۵۶-۲
تعداد صفحه: ۱۰۲
قیمت: ۸۰۰۰ تومان

Introduction: The present book explored the effect of using CALL-based games on learning vocabulary items by Iranian English learners, and it investigated how playing CALL-based games can lead to a better learning and recall of vocabulary by Iranian students. Forty male pre-intermediate English learners participated in this book whom were placed in two groups on the basis of their scores on a placement test. Therefore, they were homogenized in terms of the general proficiency, and groups were assigned as one experimental group and one control group. The experimental group was instructed by the treatment of using CALL-based to teach English words while the control group received traditional method. The book data were obtained from the 40-item multiple choice tests as a pre-test, a post-test, and a delayed post-test. The results of t-test clearly showed that the learners in the experimental group performed better in post-test than the pre-test which implies that the treatment was effective in helping the language learners perform better on post-test. However, a statistically significant difference was found between the post-tests’ scores of the two groups. The mean of experimental group was greater compared to the control group. Moreover, the results of the repeated measures test showed that the experimental group did much better than the control group in the delayed post-test which was given to find out if the treatment was effective on recall of the vocabulary items too.

Keyword: Gaming and Education, Computer Assisted Language Learning (CALL) , Three phases of CALL, Using Computer Games as a Good Example of CALL, Using CALL/Computer Games to Teach English, Using CALL/Computer Games to Teach Other Languages, Computer Games Are Good for Learning, Using CALL/CALL-Based Games to Teach English , Teaching Materials, Descriptive statistics of experimental group, Descriptive Statistics of Control Group, Testing the Normality of Data, Testing the Normality of Experimental Group,  significant effects on recalling vocabulary items. Notes for the Studies to Come, Application &amp; Implication

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

۱۲ زمان اصلی (در زبان انگلیسی)

نویسندگان: حسین هاشمیان آدریانی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۵۶۶۳-۶-۵
تعداد صفحه: ۴۶
قیمت: ۶۰۰۰ تومان

معرفی کتاب: مراجعه به آموزشگاه‌ها برای افرادی که رشته‌ی تحصیل دانشگاهی آن‌ها زبان انگلیسی نیست به جهت کسب و پرورش مهارت‌های این حیطه گزینه‌ی مناسبی است اما گستردگی این مهارت‌ها، حجم زیاد و بعضاً غیرکاربردی مطالب عرضه شده و مهم‌تر از همه کمبود منابع جامع و مفهومی در عین سادگی مشخصاً در مورد گرامر، زبان پژوهان را دچار سردرگمی کرده است. فرضاً در کتاب‌های موجود در آموزشگاه‌ها شکل ساده‌ی زمان گذشته در کتاب نخست و شکل استمراری آن در دو کتاب بعد موردبررسی قرار می‌گیرد که این فاصله‌ی نسبتاً زیاد موجب پراکندگی مطالب و عدم شکل‌گیری تصویری پایدار و شفاف در ذهن زبان‌آموز از  زمان‌های اصلی زبان انگلیسی که می‌توان آن‌ها را حیاتی‌ترین و چالش‌برانگیزترین قسمت دستور زبان دانست می‌شود. از این رو با زبان آموزانی مواجه هستیم که پس از صرف هزینه‌ی زیاد و وقت چندین ساله در نهایت به دلیل عدم یادگیری پیوسته و مفهومی، درک روشنی از Time Tense ها یا همان ۱۲ زمان اصلی ندارند. خوشبختانه با همت و ظرافت فراوان منبعی جامع و قابل اطمینان برای یادگیری Time Tense ها محیّا‌‌‌شده که می‌تواند هم برای افرادی که هنوز فراگیری زبان را شروع نکرده‌اند، انگیزه‌ای برای حرکت و ایجاد یک نگرش کلی ذهنی از این بحث و پیگیری آن در آینده باشد و هم به عنوان مکمل آموزشی برای افرادی که مشغول تحصیل آکادمیک در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها هستند ایفای نقش کند. همچنین کسانی هم که دوره‌های یادگیری زبان را به پایان رسانیده و اکنون به دنبال پر کردن شکاف‌های دانش خویش و رفع اشکالات و نقاط مبهم در ذهنشان هستند استفاده از این کتاب توصیه‌ی مناسبی است.

کلید واژه ها: اشکال سه‌گانه فعل، افعال کمکی (Auxiliary verbs or helping verb)، کاربرد To Be  به عنوان فعل کمکی و اصلی، کاربرد have  به عنوان فعل کمکی و اصلی، کاربرد do به عنوان فعل کمکی و اصلی، کاربرد اولیه و ثانویه modals  (افعال ناقص) در جملات، فرم ۱۲ زمان اصلی در انگلیسی (Forms of 12 time tenses)، زمان حال ساده (The simple present tense)، نکات مربوط به تلفظ و املای”s”  سوم شخص، زمان حال استمراری (The present progressive tense)، مفهوم وجه وصفی، نحوه ساخت (Form of the present progressive tense)، زمان گذشته ساده (The simple past tense)، زمان گـذشته استمراری (The past progressive tense)، زمان ماضی نقلی (The simple present perfect)، نحوه ساخت ( Form of the present perfect tense)، زمان ماضی بعید (The simple past perfect tense)، حروف ربط (conjunctions) ، زمان حال و گذشته‌ی کامل استمراری، کاربردها (Uses of the present /past perfect progressive tense)، زمان آیــنده ساده (The simple future tense)، تفاوت will &amp; shall ، زمان آیــنده استمراری (The future progressive tense) ، زمان آینده‌ی کامل ساده و آینده‌ی کامل استمراری، نحوه ساخت (Form of the future perfect simple and progressive)

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Glossary of Management & Accounting Terms

نویسنده: علیرضا ناظمی و مرتضی رنجبر
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۳۵-۷
تعداد صفحه: ۲۷۰
قیمت: ۲۰۰۰۰ تومان

معرفی کتاب: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ به‌کارگیری مؤثر ﻭ ﮐﺎﺭﺁﻣﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، ﺑﺴﯿﺞ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻊ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﺭﺯﺷﯽ موردقبول ﺻﻮﺭﺕ می‌گیرد ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺗﻌﺮﯾﻔﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﻘﺶ ﺭﻫﺒﺮ، ﻣﻨﺒﻊ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ، تصمیم‌گیرنده ﻭ ﺭﺍﺑﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ می‌نامند. باوجود ﺗﻌﺎﺭﯾﻒ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﺤﻘﻘﺎﻧﯽ ﭼﻮﻥ ﻓﺎﯾﻮﻝ ﯾﺎ ﮔﯿﻮﻟﯿﮏ، ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺎﺭﯾﻒ ﺩﺍﺭﺍﯼ تفاوت‌هایی ﺍﺳﺖ ﮐﻪ به‌سادگی نمی‌توان ﺍﺯ آن‌ها ﮔﺬﺭ ﮐﺮﺩ. ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﻋﻠﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﻪ ﺣﺎﺻﻞ جمع‌آوری ﻟﻐﺎﺕ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺩﺭ حوزه‌های ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ است که ﺑﺮﺍﯼ علاقه‌مندان ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺑﻪ زبان‌اصلی ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ علاقه‌مند ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻘﺎﻻﺕ به‌روز ﺩﺭ ﺍﯾﻦ حوزه‌ها می‌باشند ﺗﻮﺻﯿﻪ می‌شود. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﮐﺮ ﻣﯿ‌‌‌ﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻼﺵ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ واژه‌ها ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﯼ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﻣﻌﺘﺒﺮﺗﺮﯾﻦ ﻭ جامع‌ترین ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻭ ﺟﺪﯾﺪ ﻋﻠﻤﯽ بین‌المللی ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ.

کلید واژه ها: مدیریت، حسابداری، واژه نامه، دیکشنری، اصطلاحات، تعبییرها

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Personality Traits and Vocabulary Learning

نویسنده: فاطمه میری
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۵۶۶۳-۰-۳
تعداد صفحه: ۸۸
قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

Introduction: The book in your hand is an effort to explore possibilities to provide for interaction which is one of the basic needs of human for living in a social community. Communication in any form is known as the most important channel for social interaction that happens all the time. Interpersonal communication is one form of communication process that does not take place all the time, but it emerges in collective relations such as discussions, business, classroom, etc. (Wood, 2010). Different people react differently to similar actions, events or situation in their social relations (Allport, 1937, cited in Mischel, 1986). They employ different approaches toward interaction to people, answering the questions and overcoming the problems and challenges. When two people use different kinds of communication tools and skills to convey meaning, the process of interpersonal communication happens. Interpersonal communication is “a goal-driven interaction between at least two people that typically occurs in a face-to-face environment”(Long &amp;Vaughan, 2012, p.1). This matter is significant in language learning since the ultimate purpose of learning a language is communication. Based on the difference in personality nature of individuals, they act differently in different communication situations. Therefore, interpersonal communication can be studied as a subject in the area of individual differences.

Keyword: Individual Differences, Personality, Traits, Assertiveness, Aggressiveness, Passiveness and Submissiveness, Assertiveness and Educational Setting, Foreign Empirical Studies, Domestic Empirical Studies, The Need for Vocabulary Instruction, Issues in Vocabulary Instruction, Cognitive Processes of Vocabulary Learning, Depth of processing model, Attention and noticing, Implicit and explicit learning, Incidental vs. Intentional Vocabulary Learning, Receptive vs. Productive Vocabulary

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب: 

Short Stories in the World

نویسندگان: حلیمه محمد محمودی، سیده سارا جعفری و فاطمه ضیائی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: رقعی
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۴۸۶۵-۰-۲
تعداد صفحه: ۱۵۷
قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

Introduction: A short story is a work of fiction that is usually written in prose, often in narrative format. This format tends to be more pointed than longer works of fiction, such as novellas (in the 20th and 21st century sense) and novels. A classic definition of a short story is that one should be able to read it in one sitting, a point most notably made in Edgar Allan Poe’s essay “The Philosophy of Composition” (1846). Interesting to note that the idea of “one sitting”, may no longer mean the same time period, in modern, faster-paced times. Other definitions place the maximum word count of the short story at anywhere from 1,000 to 9,000 words. In contemporary usage, the term short story most often refers to a work of fiction no longer than 20,000 words and no shorter than 1,000. Stories of less than 1,000 words are sometimes referred to as “short  stories”,[2] or “flash fiction. “In longer forms of fiction, stories tend to contain certain core elements of dramatic structure: exposition (the introduction of setting, situation and main characters); complication (the event that introduces the conflict); rising action, crisis (the decisive moment for the protagonist and his commitment to a course of action); climax (the point of highest interest in terms of the conflict and the point with the most action); resolution (the point when the conflict is resolved); and moral.

Keyword: Lucky Jim, Blue Gum Tree, THE CAR – a short story, Thanksgiving, All you need is Love, Environment &amp; wildlife: America’s Bald Eagles, Robin hood- fact of fiction, The story of London, The story of Football and Rugby, Flying Times, Environment: Deserts of America, Charles Babbage – The Father of Computers, Music: the story of the Blues, MIGHTY MISSISSIPPI, Society – Britain (TEA and the British), Smugglers; old activity,  new phase, American life, Americans fat and thin, Highway 66 revisited, No more fish ‘n’ chips?? , Technical English:  Living without Energy, The story of the Bicycle, Chef Solus and The Explorers Love a Healthy Lunch, Getting a New Job, The Necklace, LORD OF THE FLIES, Animals DREAMS, The Metro

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Study on General English Textbook

نویسندگان: فاطمه ضیائی، شهرام افراز
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۴۸۶۵-۳-۳
تعداد صفحه: ۸۱
قیمت: ۷۰۰۰ تومان

Introduction:  The book in your hand is an effort to explore possibilities to provide for an enabling and flexible framework for promoting increased choices made possible by the schools and teachers. The present day classroom practices are totally dominated by the textbooks. As a result it has acquired an aura and a standard format. What is needed is not a single textbook but a package of teaching learning material that could be used to engage the child in active learning. The textbook thus becomes a part of this package and not the only teaching-learning material. One of the most important features of the present set of practices adopted for development of curricula, syllabi, and textbooks is that it is guided by the patterns and requirements of the examination system, rather than by a mix of criteria based on learning requirements, aims of education, and the socio-economic and cultural contexts of learners. In most cases, the term curriculum is used to mean very different things by different users and even by the same user in different contexts. It is usually referred to as the scheme of studies, where different subjects are seen in isolation and the subject-knowledge is embodied in the respective textbooks.

Keyword: Preliminaries, Understanding Textbooks, Checklist as an Evaluation Tool, Significance of Course book Evaluation, Textbook for Tertiary Level, Justification for Textbook Evaluation, Evaluation Scheme, Subjects, Activities and Tasks, Productive Skills: Speaking, Productive Skills: Writing, Language, Type and Content, Subject and Content, Evaluation Process, The Important Role of Textbooks in the EFL/ ESL Classroom, Advantages and Disadvantages of Using Textbooks, The Need for Textbook Evaluation, Textbook Evaluation as a Pedagogical Process, Applicable and Up-To-Date Suggestions

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Narrow Reading and Vocabulary Development

نویسنده: عبدالله احمدی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۲۹-۶
تعداد صفحه: ۶۲
قیمت: ۶۰۰۰ تومان

Introduction:  Vocabulary has been of primary importance in recent EFL finding, because it is an important factor in second language proficiency. After becoming proficient in pronunciation and grammar, a student needs more time to work on his vocabulary, so that he/she becomes proficient in vocabulary. In spite of great satisfaction with and the importance of this field, there are still some important questions about second language vocabulary acquisition which need to be answered. Since these questions are not answered yet, the field of vocabulary remains somehow limited. One of the most important unanswered questions is what the effect of narrow reading (a kind of narrow input) is on vocabulary development. In this thesis, we investigate the effect of this kind of reading input in two levels: topic- limited lexical development and author- limited lexical development. Seventy five intermediate students were divided into three groups of equal number of students. Two classes were selected randomly as the experimental group. We gave a pre- test on the first category of vocabulary. After a week, the treatment for the experimental group started. A week after the end of the treatment, a post test was given to all three classes. The results show that author- limited narrow reading was more helpful than topic-limited narrow reading and non- narrow reading. ANOVA and post hoc comparisons between the three groups showed a great difference among the groups. The comparisons showed that those who studied using author-limited narrow reading developed their knowledge of vocabulary more than the participants of the control group.

Keyword: What Is Vocabulary?, Frequent vs. Non-frequent Vocabulary, Core vs. Non-core Vocabulary, English Vocabulary Size, English Native Speaker’s Vocabulary Size, Non-native Speakers’ English Vocabulary Size, Where Is Vocabulary Stored?, What Is Word Knowledge?, Implicit VS. Explicit Vocabulary Learning, Language Learning Strategies, Definition of Learning Strategies, Importance of Learning Strategies, Classification of Learning Strategies, Vocabulary Learning Strategies, Decontextualized Strategies/Activities, Partially Contextualized Strategies, Fully Contextualized Strategies, Vocabulary &amp; Reading, The Role of Reading Materials, Narrow-input VS. Wide-input Reading, Review of Related Empirical Finding, OPT Placement Test, The First and the Second 1000-Vocabulary Tests., Instructional Treatment, On-line Vocabulary Profiler Software

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Iranian ESP Teachers’ Self-efficacy and their Expertise

نویسندگان: سیده سارا جعفری، مهران معماری
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۴۸۶۵-۴-۰
تعداد صفحه: ۹۰
قیمت: ۸۰۰۰ تومان

Introduction: English for specific purpose is an approach to language teaching which aims to meet the needs of particular learners. In some countries like Iran, Different teachers with different university degrees can teach ESP. This book aimed at investigating the relationship between Iranian ESP teachers’ self-efficacy and their expertise in order to understand who is more qualified for teaching English for specific purpose (ESP) from teacher’s view. The data of this book were collected by using one basic instrument: Teacher’s Sense of Efficacy Scale (long form). The participants of the book were 183 both female and male ESP teachers randomly selected from among the state, azad and payam noor Universities of Iran. The data was analyzed using two way ANOVA and t-test to determine the effect of experience and expertise on self-efficacy and the effect of degree and expertise on self-efficacy. The book concluded that by considering the experience variable, both content and English teachers with high experience are good for teaching ESP, and by considering the university degree variable, there was no significant difference between content and English teachers. Finally, there was positive relationship between Iranian ESP Teachers’ Self-efficacy and their Expertise.

Keyword: Teacher Characteristics, Student Characteristics, Investigating Teachers’ Self-efficacy and their Expertise, Social Cognitive Theory and Self-efficacy, Rand studies and Rotter’s Theory of Locus of Control, Gibson and Dembo’s (1984) Teacher Efficacy Scale, Integrated Model and Teachers’ Sense of Efficacy Scale, Impacts of Altering Attitudes toward the English Language, English Teachers’ Sense of Efficacy in the EFL Setting, English for Specific Purposes, Needs Analysis in ESP Course Design, ESP Teachers, Out comes, Backwash to pertaining to Experience and Expertise, Interpretation of the issue, Pedagogical Implications, Notes for the Studies to Come, Limitations of the this book

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

The Corpus-based Survey of Sociolinguistic Issues in Iran

نویسندگان: دکتر محمد صابر خاقانی نژاد
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۰۶-۷
تعداد صفحه: ۹۲
قیمت: ۸۰۰۰ تومان

Introduction:  When language is considered as a formal system that can be profitably studied independently from the people who use it, one has entered the era of “formal” linguistics. People use the term “formal” because such investigation revolves around constructing formal models that allow us to understand how various sub-parts or modules of the linguistic grammar function. These sub-parts or modules consist of the areas that we have been studying as phonetics, phonology, morphology, syntax, and semantics. There is, however, a lot more to understanding “language” than focusing on these theoretical issues; more than what we can gain about how language works by studying its formal properties, we must also realize language as an entity which should be studied in association with human beings. It is not an external phenomenon to human beings, but rather, something that makes up a part of who we are. “Sociolinguistics” is the branch of knowledge which studies the social aspects of language, including how the use and norms of language vary from one speaker or society to another and the way in which attitudes influence perceptions of the characteristics and abilities of speakers. These attitudes are clearly social in origin. Americans, for example, do not find the accent of the West Midlands of England ugly, as many British people do, which has much to do with the fact that they do not recognize these accents as being from the West Midlands.

Keyword: Gender Issues, Education Issues, Social Class Issues, Age Issues

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

Music and Language Learning

نویسنده: دکتر محمد‌صابر خاقانی نژاد و دکتر رحیم فهندژ سعدی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۲۱-۰
تعداد صفحه: ۱۶۰
قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

Introduction:  Language development is the most complex and most remarkable achievement of our species. Understanding the specificity of perceptual skills in infancy and their contribution to subsequent cognitive, language, perceptual and motor development is the broad aim of this axis. At birth, infants exhibit a listening bias for affectively positive vocalizations, whether speech or music, which facilitates learning in these domains. Later in the developmental process, skill at discriminating, remembering, and producing sound patterns such as the intonation patterns of speech or the melodies of music are acquired. The research focuses on understanding the developmental processes of all aspects of language (i.e., syntax, semantics, morphology, phonology, pragmatics and discourse) across multiple learner populations, especially in bilingual and second/foreign language learners throughout the life span. In the areas of music development and processing, it has been demonstrated that age of acquisition has an effect on brain structure and similar questions are being addressed related to bilingualism. A focus on brain signatures of ‘nativeness’ in second language acquisition have natural counterparts in the development of musical abilities focusing attention on issues related to presence, absence or differences in critical periods for language and music skill development.

Keyword: Music and Brain, Music and memory aid, Involuntary mental rehearsal, Music and Early Developments, Infant and pre-infant developments, Pre and primary school developments, Physiological response to music, Music and Language, Defining Music, The music of speech, Close connections, Music and Language Acquisition, Music and early language acquisition, Music and aspects of language acquisition, Music in Teaching Methods, Brief review of music-based Educational methods, Orff Schulwerk, Gordon’s Music Learning Theory, World Music Pedagogy, Conversational Solfège, Simply Music, Popular Music Pedagogy, MMCP, Music-based language teaching methods, Suggestopedia, Audio-Singual Method, Singing Grammar, Total Immersion Program

انتشارات نشر کتاب چاپ کتاب فیپا شابک مجوز کتاب طراحی ویرایش صفحه آرایی ویراستاری کتیبه انتشارات کتیبه نوین پایان نامه چاپ کتاب قطع کتاب عطف کتاب قلم و فونت صحافی ناشر تایپ تالیف گردآوری ترجمه پخش کتاب

عنوان کتاب:

ESP Content Instructors vs. EFL Teachers‟ Perception

نویسنده: صلاح الدین رحیمی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۰۲-۹
تعداد صفحه: ۹۴
قیمت: ۶۰۰۰ تومان

Introduction: English for specific purpose is an approach for language teaching in which all decisions regarding content and methods are based on the learners‟ motivation for learning (Hutchinson and Waters, 1987). It focuses on using English effectively in specific academic fields such as business, law, medicine, sciences, etc. Coffey (1984) divided ESP into various categories: (1) English for academic purposes (EAP), English for science and technology (EST) which is part of (EAP) and (2) English for occupational language. A significant aspect of language instruction on higher educational level is learning English for given specific purpose, with the specific aim of getting to know specialized vocabulary, increasing one‟s knowledge about the subject matter by reading in English, and being able to use the language in the prospective profession or study area by becoming prepared for some common situation such as carrying out higher level studies, going for an interview or conducting professional communication (Varnosfardani, 2009). The use of teaching English for specific purpose (ESP) has gradually become widespread because of a need to use English internationally. This trend of teaching, especially in ESP field is heavily based on learner‟s needs which can be seen in different aspects of ESP methodology, needs analysis, content orientation, and adoption of communication methodologies in the classroom.

Keyword: The origin of ESP, Development of ESP, Register analysis, Rhetorical or discourse analysis, Target situation analysis, Critique of Munby Model, Skills and Strategieslearning-Centered Approach, Current Issues in ESP Material, Role of ESP Teacher, Nature of ESP Teaching, Kind of knowledge required for ESP Teacher

 

فهرست