اخبار انتشارات کتیبه نوین

۳ هزار کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد/ضرورت ارتقاء سرانه مطالعه

۳ هزار کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد/ضرورت ارتقاء سرانه مطالعه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی بعدازظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سه هزار کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است که بر اساس متوسط جهانی باید ۱۵ هزار کتابخانه در سراسر کشور ایجاد شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سرانه مطالعه در کشور افزود: استان سمنان ظرفیت بسیار قابل قبولی در حوزه کتابخانه‌های عمومی دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان موجود است.

کتابخانه مهدی‌شهر آماده بهره‌برداری

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سمنان از معدود استان‌های کشور است که دارای کتابخانه مرکزی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود توسعه کتابخانه‌های شهرستانی در این استان اتفاق بیفتد.

رمضانی بابیان اینکه تمام امکانات را در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان قرار خواهیم داد تا توسعه کتابخانه شهرستان‌ها محقق شود، یادآور شد: کتابخانه مهدی‌شهر آماده بهره‌برداری است و اعتبارات خوبی برای تجهیز تخصیص داده شد و بودجه این طرح سریعاً پرداخت خواهد شد.

وی گفت: مدیران ستادی نهاد کتابخانه‌ها به لحاظ مدیریتی، جوان و باانگیزه بوده و تلاش داریم از این توانمندی در خدمت بیشتر به مردم بهره‌مند شویم.

ارتقای تجهیزات نرم‌افزاری در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و همچنین عضو شورای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست گفت: تجهیز و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی مهدی‌شهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، احیا، مقاوم‌سازی و یا ساخت کتابخانه عمومی جدید شهر سرخه و تجهیز و بروز آوری سایر کتابخانه‌های استان از مطالبات مردم و انتظارات مسئولان استان از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است

حبیب‌الله خجسته پور بیان کرد: توسعه و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساختمانی و منابع غَنی کتابخانه‌های عمومی استان و به‌روزآوری کتب از الزامات روز استان درزمینه فرهنگی است.

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های نوین برای تحقق اهداف عالی کتاب و کتاب‌خوانی در استان در دستور کار است.

محمد طاهریان افزود: کتابخانه‌های عمومی، استان را به معنای واقعی به پاتوق فرهنگی تبدیل کرده و از این ظرفیت حداکثر استفاده را خواهیم‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از زحمات سعید دهقانلود مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تقدیر شد و محمدطاهریان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *