اخبار انتشارات کتیبه نوین

برگزیدگان هشتمین مسابقه کتاب و زندگی معرفی شدند

برگزیدگان هشتمین مسابقه کتاب و زندگی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، اسامی برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات کتابخوانی «کتاب و زندگی» که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات آیین فطرت، با محوریت نخستین جلد از مجموعه کتاب «من دیگر ما» نوشته حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، برپا شده بود، توسط دبیرخانه پویش مطالعاتی کتاب و زندگی اعلام؛ و برای شرکت‌کنندگان در این دوره از پویش، ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد در نظر گرفته شده بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا شد.

امین زینلی دبیر پویش کتاب و زندگی، درباره معیارهای انتخاب این کتاب گفت: مرکز رسانه‌ای شیرازه در طول سال با برگزاری چندین پویش کتابخوانی برای رده‌های سنی مختلف، به ترویج کتاب می‌پردازد. در هشتمین دوره «کتاب و زندگی» نیز جلد نخست کتاب «من دیگر ما» مورد توجه قرار گرفته است. مخاطب این کتاب خانواده و بانوان هستند و مباحث آن آموزشی و تربیتی است. با توجه به محتوای این اثر که درباره تربیت فرزند است، این کتاب را انتخاب کردیم تا بر این موضوع تمرکز بیشتری کنیم تا خانواده‌ها و به ویژه بانوان با اقتضائات این مسئله آشنا شوند.

وی افزود: این کتاب قبل از پویش نیز بسیار پرفروش بود و چند هزار نسخه از آن به فروش رفته است. یکی از دلایلی که این کتاب را انتخاب کردیم، جامعیت این کتاب در حوزه روانشناسی و تربیت خانواده و برخورد با فرزندان بوده است. تاکنون نیز بازخوردهای خوبی داشته و با گذشت سه ماه از برگزاری پویش، نزدیک به ۱۰ هزار نسخه از کتاب به فروش رسید.

دبیر پویش کتاب و زندگی گفت: بازار کتاب بازار متلاطمی بوده و صنعت نشر در مضیقه است. پویش‌های کتابخوانی باعث می‌شوند چرخه نشر به حرکت بیفتد و فضای کتابخوانی گسترش پیدا کند. شاید بسیاری از مخاطبان با قرار گرفتن در این فضا به مطالعه بپردازند. از سوی دیگر، رسانه‌ها هم می‌توانند در این زمینه مؤثر و کمک‌کننده باشند.

شیده ایزدی مدیر اجرایی انتشارات آیین فطرت نیز در خصوص موضوع کتاب «من دیگر ما» اظهار گرد: موضوع این کتاب تربیت فرزند است که تاکنون شش جلد آن به چاپ رسیده و الحمدلله شش جلد دیگر هم در آستانه چاپ است. موضوع جلد اول از این مجموعه که برای آن پویش برگزار شد، در این باره است که چرا مسئله تربیت فرزند آنقدر مهم است که ما باید دغدغه آن را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: قسمت دیگر این کتاب، اثر گزاره‌های تصویری است که موضوع بسیار مهمی در تربیت را در بردارد. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که باید با سخنرانی بچه‌ها را تربیت کنیم؛ در صورتی که این کتاب، اهمیت رفتار ما را در تربیت با مثال‌های بسیار جالب گوشزد می‌کند؛ به نحوی که بسیاری از مخاطبان به ما می‌گویند گویی نویسنده کتاب در خانه‌های ما نشسته و وضع خانه ما را به تصویر کشیده است.

ایزدی در ادامه گفت: به یاد دارم خانمی از آمریکا به ما ایمیل زده بودند که من کتاب «من دیگر ما» را خوردم. وقتی منظور او را جویا شدیم گفت: وقتی کتاب را در دستم می‌گرفتم، همچون غذای خوشمزه دیگر آن را زمین نمی‌گذاشتم. ایشان می‌گفت من لائیک هستم و اصلاً اسلام را قبول ندارم. برایم جالب است که امام صادق(ع) همان چیزی را می‌گویند که خیلی از این‌ها در اینجا در حال اجرای آن هستند و این موضوع برایم جالب بود و خیلی بازخوردهای جالب دیگری که ما همه نظرات مردم را جمع‌آوری کردیم و نگه داشتیم. این فقط لطف خداست و ما آرزو داریم افرادی طبق فرمایش امام‌‎صادق(ع) تربیت شوند که می‌فرمایند: یاران مهدی(عج) ما مردمانی پولاددل و سرشار از یقین‌اند که اگر به کوه‌ها برخورد کنند، کوه متلاشی می‌شود؛ اما آن‌ها نه.

وی درباره موجود بودن آثار مشابه با این کتاب در انتشارات گفت: همه کتاب‌هایی که تاکنون در انتشارات ما چاپ شده، با عنوان سبک زندگی است. ما معتقد هستیم کسی که قرار است خانواده‌ای را تشکیل دهد، بعد از اینکه بحث انتخاب مطرح می‌شود، باید حتماً اول بداند چه انتخابی داشته باشد و بداند بعد از انتخاب، باید چه رفتاری در زندگی انجام دهد که این رفتار بر روی نسل او مؤثر است.

بر اساس اعلام دبیرخانه پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی»، امیرحسین مومنیان و زهرا خدایی برنده جایزه ۱۰ میلیون ریالی و میلاد ایازی، سیما سنایی‌فر، مریم میرعماد، حدیثه بلوکی، فرشته کارگر، یونس هژبری برنده جایزه ۵ میلیون ریالی شدند.

همچنین اسامی برندگان جایزه ۳ میلیون ریالی به این‌ترتیب اعلام شد:

سمیه رضایی، زهرا محمودی، بی‌بی نیره علایی، آیدا لیراوی، ندا تیموری، علیرضا علیمردانی کیکانلو، ملیحه بالاور، لیلا احمدی، راضیه امینی، منصوره وحیدی، محمد مطیعی، فاطمه هادی مودب، مسلم قنواتی، سیدعبدالله شریفی، محمدعلی فرهادخوانی، فاطمه خان‌بیگی، فاطمه معاون، زهرا زخرا، زهرا دلاوری، فاطمه صمدانی، صدیقه شروکی، زهرا پسرک‌لو، زهرا تقی‌زاده، زهرا سادات طباطبایی، حجت‌الله موحدیان، حمیدرضا لطفی، کوثر مرادی‌وند، الهام میراوی، کیمیا زمانی، مجید جعفری، مریم موسویان، حامد فرهادی، سمیه نیکبخت، سلمان کوهیار، نرگس شیرزاد، امیرسام صیادی، احمدرضا جوانه، سمانه میرباقری، طلعت محبی، محمدعلی شاه‌مردانی، سوسن فارسانی، محسن قدکساز، زهرا صحرانژاد، مینا بیروتی، زهرا شکاری، محمدامین همتی، کلثوم جهان‌زاده، رضا قلیچ‌خانی، فاطمه رضایی و لیلا حضرتی.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *