اخبار انتشارات کتیبه نوین

«حسینیه کتاب» در خراسان رضوی آغاز به کار کرد

«حسینیه کتاب» در خراسان رضوی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آئین آغاز به کار «حسینیه کتاب» همزمان با آغاز ماه محرم با شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در این مراسم اظهار کرد: مقوله فرهنگ یکی از معضلات موجود در جامعه است، شهر از لحاظ اجتماعی نیاز مبرمی به رشد فرهنگی، درک و آگاهی دارد و این مهم با همکاری و همیاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بدست خواهد آمد.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: این شرایط خاص باعث عدم برگزاری مراسم عزاداری به صورت حضوری شده است اما مهم این است که بتوانیم راهی برای اقامه عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) پیدا کنیم، در واقع همانطور که شیوه زندگی مردم با وجود کرونا تغییر کرد، باید شیوه عزاداری را نیز تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این تغییر شیوه به کمک ایده‌پردازی و کار خلاقانه یک دستگاه فرهنگی در قالب طرح «حسینیه کتاب» گنجانده شده است که امیدوارم با حمایت از این گونه ایده‌ها و طرح‌ها، بتوانیم به‌عنوان خادمان خاندان اهل بیت (ع)، ادای دینی به ساحت ایشان به‌ویژه در شهر مشهد امام رضا (ع) داشته باشیم.

محسن صابر نیز در این مراسم ضمن مقدس خواندن دو واژه «حسینیه» و «کتاب»، بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با کتاب و کتابخوانی می‌فرمایند «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است».

لزوم توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی

رئیس بسیج جامعه مداحان و ستایشگران خراسان رضوی افزود: بخشی از این سفارش مقام معظم رهبری با ایجاد فضای کتاب‌خوانی و بخش دیگر آن با توجه به رشد بی‌رویه فضای مجازی در دنیای امروز به‌خصوص با توجه به شیوع کرونا، با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر به این مقوله پوشش داده می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، گفت: این مراسم اعلام آغاز به کار محفل عاشورایی کتاب‌داران و همچنین آغاز دومین سال برنامه‌های «حسینیه کتاب» است که امیدوارم با یاری خداوند، این حسینیه به همت هیأت عزاداران کتاب‌داران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، با شکوه‌تر و مؤثرتر از سال پیش برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به شعار امسال حسینیه کتاب، خاطرنشان کرد: هدف ما از انتخاب شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» این است که بتوانیم به پشتوانه این ایام، با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زیر علم حضرت سیدالشهدا (ع)، برنامه‌هایی اجرا کنیم که مورد رضایت پروردگار و مورد توجه حضرت ولیعصر (عج) قرار بگیرد.

وی افزود: نهایت آرزوی ما این است که خادمی امام حسین (ع) را از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ادامه دهیم.

برنامه‌های تولیدی «حسینیه کتاب» در دهه اول محرم ۱۴۴۳ هر شب ساعت ۲۱ از طریق پلتفرم اسکای روم اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به آدرس https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadpl پخش می‌شود؛ همچنین بخش‌هایی از این برنامه نیز توسط برنامه هفت اقلیم رادیو فرهنگ در ساعت ۲۰:۳۰ هر شب پخش خواهد شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *