اخبار انتشارات کتیبه نوین

فراخوان مسابقه طراحی آثار حجمی با موضوع کتاب منتشر شد

فراخوان مسابقه طراحی آثار حجمی با موضوع کتاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان زیباسازی شهر تهران به پیشنهاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد با هدف بهره گیری از هنر مجسمه‌سازی در ارتقای فرهنگ عمومی، ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در راستای اهداف توسعه فرهنگی و تولید سرمایه‌های هنری در شهر، نسبت به نصب آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن اقدام کند. از این رو در فراخوانی که برای این‌طرح منتشر شده، از هنرمندان طراح و مجسمه‌ساز دعوت شده با ارائه طرح و ایده‌های خود، در این‌فراخوان مشارکت کرده و آثار پیشنهادی‌شان را با رعایت شرایط اعلام‌شده به این‌سازمان ارائه دهند.

موضوعات در نظر گرفته‌شده برای شرکت در این‌مسابقه «کتاب»، «خواندن»، «کودکان و کتاب»، «شهر، کتابخانه» و «خواندن» است و علاقه‌مندان تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند با مراجعه به دبیرخانه مسابقه ضمن تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به ارائه ماکت حجمی یا طراحی سه بعدی (در مورد پیشنهاداتی که به‌صورت فایل نرم‌افزاری ارائه می‌شوند، درصورت تایید ایده اولیه توسط شورای داوری، ارائه ماکت پیش از صدور رأی قطعی الزامی است)، فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG و همچنین رزومه مکتوب و تصویری با فرمت JPG در قالب فایل کامپیوتری اقدام کنند.

در فراخوان این‌مسابقه تأکید شده که طراحی اثر متناسب با محل پیشنهادی و طراحی محیطی محل نصب و پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین داوری و انتخاب آثار براساس بررسی نگاه هنرمندانه، خلاق و طراحی حرفه‌ای هنرمند، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می‌شود و حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به‌طور قطع رعایت خواهد شد. همچنین احراز کپی‌بودن طرح پیشنهادی نیز علاوه بر حذف اثر، در رزومه هنری هنرمند در این سازمان ثبت خواهد شد.

انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا با رعایت مسائل زیست محیطی و نکات HSE مورد توجه و تأکید است و انعقاد قرارداد در زمان و شرایط مناسب پس از طی فرآیند کارشناسی فنی و ارزیابی هزینه های اجرایی، توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

ثبت‌نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یادشده و زمان تعیین‌شده در ساعات اداری صورت می‌پذیرد و نتایج پس از زمان داوری، در سایت سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این‌مسابقه می‌توانند به دبیرخانه این‌رویداد فرهنگی به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی شهر تهران (عمارت عین الدوله) مراجعه کنند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *