اخبار انتشارات کتیبه نوین

فراخوان مشارکت و معرفی آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰

فراخوان مشارکت و معرفی آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران طی فراخوانی از ناشران، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، مؤسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای ثبت‌نام به‌منظور مشارکت در هفتادودومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت و معرفی کتاب‌های خود (عرضه در غرفه ملّی ایران مطابق روال سال‌های گذشته و یا عرضه در بستر تعبیه‌شده در فضای مجازی توسط نمایشگاه فرانکفورت) دعوت به عمل آورد.

در متن این فراخوان آمده است:

با توجه به اطلاعیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، هفتادودومین دوره این نمایشگاه (۲۳ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۹- ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) در دو بخش حضوری و مجازی، با رعایت الزامات بهداشتی و تدابیر ویژه برگزار خواهد شد. از تمامی ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، مؤسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای ثبت‌نام به‌منظور مشارکت در این رویداد فرهنگی و معرفی کتاب‌های خود (عرضه در غرفه ملّی ایران مطابق روال سال‌های گذشته و یا عرضه در بستر تعبیه‌شده در فضای مجازی توسط نمایشگاه فرانکفورت) دعوت به عمل می‌آید.

بر این اساس و با توجه به توضیحاتی که در ادامه آمده است، متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۷/۴/۹۹ با مراجعه به وبگاه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (www.icfi.ir) نسبت به ثبت‌نام برای مشارکت و حضور اقدام نمایند.

بدیهی است بر اساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص اقدام خواهد شد.

توضیحات و ضوابط

۱. این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دو بخش فیزیکی و مجازی برپا می‌شود. حضور و مشارکت صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران و برپایی غرفه ملّی با توجه به وضعیت بهداشتی کشورهای مبدأ و مقصد، لغو محدودیت سفرهای بین‌المللی و نیز فعال شدن دوباره سفارت جمهوری فدرال آلمان برای صدور ویزا خواهد بود.

۲. برنامه مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، تأمین نیازهای نمایشگاهی تمام شرکت‌کنندگان از سراسر جهان با امکانات قابل‌توجه (ازجمله معرفی آثار و محصولات و برقراری تماس با شرکای تجاری) را مدنظر قرار داده است که فرصتی مغتنم برای معرفی آثار تولیدشده در کشور به بازار نشر بین‌الملل به شمار می‌رود. بر همین اساس ضروری است علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام و اعلام آمادگی، ظرف مدت ۴۵ روز از این تاریخ نسبت به پیشنهاد کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه و نیز تهیه چکیده مفید و جامع و ترجمه آن مطابق شیوه‌نامه مربوط (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی) و ارائه اطلاعات تهیه‌شده اقدام کنند.

یادآور می‌شود محتوای مجازی ارائه‌شده، در دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز قابل بهره‌برداری خواهد بود.

۳. طبق اعلام نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امکان درخواست دعوت‌نامه‌ برای دریافت ویزا، از طریق صفحه اصلی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دسترس قرار گرفته است. بر این اساس، اقدام برای دریافت دعوت‌نامه، تمهید مدارک ضروری و همچنین ثبت درخواست در دفتر ویزامتریک (به‌محض گشایش مجدد) ضروری است.

۴. غرفه ملّی ایران، در صورت فراهم بودن شرایط حضور و با در نظر گرفتن طراحی جدید سالن‌های نمایشگاه، در سالن ۴.۰ برپا خواهد شد. تسهیلات حضور مطابق روال گذشته، شامل اختصاص فضای مستقل در غرفه ملّی ایران با طراحی، ساخت دکور، غرفه‌آرایی، تأمین امکانات غرفه؛ امکانات بخش مجازی نظیر برگزاری نشست‌های مجازی با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه)؛ ارسال بار رایگان تا سقف معیّن؛  امکان استفاده از مترجمان مستقر در غرفه ملّی ایران؛ درج مشخصات فارسی و چکیده انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتاب‌های ایرانی عرضه‌شده در نمایشگاه و تخصیص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه‌دار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر فرانکفورت خواهد بود.

بدیهی است کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، برعهده متقاضی است.

۵. شرایط کتاب‌های قابل‌عرضه در نمایشگاه (اعم از ارائه فیزیکی یا ارائه به‌صورت مجازی)، به قرار زیر است:

– دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها؛

– تألیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و … و نیز کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملّی و یا بین‌المللی است)؛

– جدیدالانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در ۵ سال اخیر باشد)؛

–  تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها ازلحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، رمان، مذهبی، علمی، ایران‌شناسی، هنرهای ایرانی ـ اسلامی، تاریخ و دفاع مقدس باشد)؛

– تهیه بروشور و چکیده ۱۵۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی حداکثر برای کتاب‌های ارائه‌شده به زبان فارسی یا زبان‌های غیر از انگلیسی.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  ۶۵۹۵۳ داخلی ۱۷۶ تماس بگیرند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *