مدیریت: دکتر داودی 09172203400

انتشارات کتیبه نوین

اخذ مجوز طرح جلد کتاب

اخذ مجوز طرح جلد کتاب

اخذ مجوز طرح جلد

پس از اخذ مجوز چاپ کتاب اولین مجوزی که می‌بایست دریافت شود مجوز طرج جلد کتاب است.

در ادامه جهت آشنایی نویسندگان به ارائه توضیحاتی می پردازیم.

مجوز طرح جلد چیست؟

مجوز طرح جلد یکی از مجوزهای ضروری پیش از امکان چاپ هر کتاب است. پس از اخذ مجوز کتاب، طراحی جلد انجام شده برای وزارتخانه‌ی فرهننگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد و چنانچه مورد تأیید باشد، مجوز طرح جلد کتاب صادر خواهد شد.

صدور الکترونیکی مجوز طرح جلد کتاب

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امور کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

با توجه به این که جلد کتاب جزئی از کتاب به شماره می‌آید، ضرورت دارد طرح جلد از طریق سامانه صدور مجوز چاپ و نشر کتاب برای تایید، بارگذاری شود.

همچنین درخواست اعلام وصول منوط به ارسال طرح جلد و تایید آن است و در صورتی که طرح جلد تایید شود، در چاپ‌های بعدی نیز معتبر است و هرگونه تغییر طرح جلد نیازمند دریافت مجوز جدید است.

دریافت مجوز طرح جلد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجوز طرح جلد پیش از چاپ، باید از وزارت فرهننگ و ارشاد اسلامی گرفته شود و بدون آن، امکان چاپ و فروش کتاب وجود نخواهد داشت.

مراحل قانونی دریافت مجوز طرح جلد کتاب

1. اخذ مجوز چاپ کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2. طراحی جلد

3. بارگذاری فایل طرح جلد در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

4. تأیید یا رد شدن طرح جلد (در صورت رد شدن یا اصلاح طرح جلد می‌بایست طرح جدید در سامانه بارگذاری شود.)

نحوه طراحی جلد و دریافت مجوز طرح جلد

در کتاب‌های مختلف مانند کتاب‌های موسیقی، کودکان، دانشگاهی، رمان و غیره، طراحی جلد خاصی باید در نظر گرفته شود تا هم ضوابط مختلف در طراحی رعایت شوند و هم اینکه جلد کتاب به خوبی گویای محتوای کتاب باشد.

خواننده باید با نگاه به جلد کتاب به‌طور کامل متوجه محتوای آن شود و طراحی جلد در عین حال، مشکل یا مسئله‌ی خاصی نداشته باشد. درصورتی‌که تمام این موارد رعایت شود، مجوز مربوطه به‌عنوان تأییدیه‌ی طرح جلد صادر خواهد شد. اطلاعات بیشتر

دریافت مجوز طرح جلد توسط انتشارات

طرح جلد باید در سامانه وزارت ارشاد بارگذاری شده باشد سپس مورد تأیید قرار بگیرد. این کار توسط انتشارات انجام می‌شود. دقت داشته باشید وقتی‌که طرح جلد را بارگذاری کردید، امکان تغییر آن وجود ندارد.

توجه: تا زمانی که مجوز چاپ کتاب صادر نشود امکان بارگذاری فایل جلد کتاب امکان‌پذیر نمی‌باشد.

تأیید جلد کتاب و درخواست مجوز طرح جلد

تنها درصورتی‌که طراحی جلد مطابق سلیقه و تأیید نویسندگان یا مترجمان باشد، برای وزارت فرهننگ و ارشاد اسلامی ارسال خواهد شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط مختلف، جلد کتاب را به‌طور کامل بررسی می‌کند و درصورتی‌که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، مجوز طرح جلد کتاب صادر خواهد شد.

اخذ مجوز طرح جلد در انتشارات کتیبه نوین

انتشارات کتیبه نوین با چندین سال تجربه درخشان و فعالیت در زمینه چاپ کتاب‌های مختلف با زمینه‌های گوناگون، در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین طراحی جلد را انجام خواهد داد که به تأیید نویسنده و کارشناسان وزارت فرهننگ و ارشاد اسلامی نیز برسد.

مدت زمان لازم برای اخذ مجوز جلد کتاب

مجوز جلد کتاب یک روند اداری مشخص و تعریف شده‌ای دارد و مشابه با همه مجوزهایی که برای چاپ و فروش یک کتاب لازم است می‌بایست در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری شود.

مدت زمان بررسی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا یک تا دو روز کاری خواهد بود.

نکات مهم در خصوص صدور مجوز طرح جلد

  • پس از بارگذاری طرح جلد در سامانه وزارت ارشاد و تأیید طرح جلد، امکان تغییر طرح جلد (حتی رنگ طرح) برای همان چاپ وجود نخواهد داشت.
  • در چاپ بعدی می‌توان طرح جلد را تغییر داد.
  • قبل از بارگذاری طرح جلد در سامانه، تصمیم نهایی خود را در خصوص انتخاب طرح جلد مورد نظر اتخاذ نمایید.
  • در صورت عدم تطبیق طرح جلد کتاب چاپ شده با طرح ثبت شده در سامانه کتاب، در صدور مجوز اعلام وصول مشکل ایجاد می‌شود.
  • نیاز است عنوان کتاب که در مجوز قبل از چاپ ثبت شده است به‌صورت کامل بر روی طرح جلد درج شود و در صورت عدم تطبیق با مجوز صادر شده، طرح مورد تأیید قرار نخواهد گرفت.
  • افزودن و یا حذف مؤلف بر روی جلد امکان‌پذیر نمی‌باشد.

هزینه دریافت مجوز طرح جلد چاپ کتاب

از آنجایی که ناشر از امتیاز انتشارات برای دریافت مجوز طراحی جلد کتاب استفاده می‌کند نویسنده می‌بایست مبلغی را به عنوان حق نشر و گرفتنن مجوز طراحی جلد کتاب به انتشارات پرداخت کند. این مبلغ در انتشارات مختلف متفاوت است. اعتبار انتشارات در این امر مهم است.

مشاوره طراحی و دریافت مجوز طراح جلد کتاب

نویسندگان گرامی جهت دریافت مشاوره طراحی و نحوه دریافت مجوز طراح جلد کتاب می‌توانند به‌صورت رایگان از مشاوران تخصصی انتشارات کتیبه نوین مشورت بگیرند.

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.