مدیریت: دکتر داودی 09172203400

انتشارات کتیبه نوین

استعلام شابک، فیپا و مجوز چاپ کتاب

استعلام شابک، فیپا و مجوز چاپ کتاب

استعلام شابک، فیپا و مجوز چاپ کتاب

چاپ قانونی کتاب با اخذ مجوزها

به جهت حفظ آثار نویسندگان و جلوگیری از کپی‌برداری از این آثار مراجعی از جمله خانه کتاب (شابک و فیپا) تشکیل شده‌اند که با اعطای مجوزهای قانونی، اعتبار یک کتاب را به نویسنده آن کتاب می‌دهند تا دیگر امکان کپی‌برداری وجود نداشته باشد.

در نتیجه برای هر کتاب باید مجوزهای لازم اخذ گردد. این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان این مجوزها را اعتبارسنجی نمود؟ نویسنده می‌‌تواند برای اطمینان از اصلی بودن فیپا و شابک سه الی چهار روز بعد از اخذ مجوز فیپا به سایت کتابخانه‌ی ملی مراجعه نماید و اطلاعات خود و کتابش را مشاهده نماید.

توجه: در انتشارات کتیبه نوین تمامی مجوزهایی که برای هر کتاب گرفته می‌شود از طریق وب‌سایت‌های رسمی کشور قابل استعلام خواهد بود.

اطمینان از صحت شابک، فیپا و مجوز چاپ کتاب

از جمله دغدغه‌های بسیاری از نویسندگان این است که آیا کتاب آن‌ها به صورت قانونی به چاپ رسیده و مجوزهای اخذ شده دارای اعتبار هستند؟ استعلام مجوزهای چاپ کتاب به شما کمک می‌کند که از ثبت رسمی کتاب خود اطمینان حاصل کنید. کتابی که مجوز نداشته باشد فاقد ارزش بوده و هیچ حقوق مادی و معنوی به نویسنده آن تعلق نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است متاسفانه اخیراً برخی ناشرین جعلی اقدام به اخذ مجوزهای جعلی برای مؤلفان می‌کنند و مؤلفان نیز با دیدن اطلاعات آن‌ها چنین تصور می‌کنند که مجوزهای قانونی مورد درخواست آن‌ها کسب شده است؛ در‌حالی‌که این مجوزها جعلی می‌باشند.

گاهاً حتی شماره شابک و فیپا جعلی نیز در بخش شناسنامه کتاب درج می‌شود که طبیعتاً مؤلفین نمی‌توانند اطلاعی از صحت و سقم آن حاصل کنند. اما استعلام قانونی بودن مجوزها بسیار راحت و آسان است.

بعد از اخذ شابک و فیپا، شما می‌بایست بعد از مدت کوتاهی اطلاعات کتاب خود و نام نویسندگان را در وب‌سایت کتابخانه ملی مشاهده کنید.

توجه داشته باشید در غیر اینصورت و به هر دلیلی اگر اطلاعات کتاب و نویسندگان را بعد از اخذ مجوز فیپا بر روی کتابخانه ملی مشاهده ننمودید، مطمئن باشید مجوز اخذ شده برای کتابتان جعلی و مشکل‌دار است.

البته باید بگوییم که ممکن است بعد از اخذ فیپا چند روز (۳ یا ۴ روز معمولاً) طول بکشد تا این اطلاعات بر روی وب‌سایت کتابخانه ملی نمایه شود.

حتی در بسیاری از موارد افراد سودجو اقدام به سرقت ادبی کرده و کتاب شما را با نام خود به چاپ می‌رسانند.

در حقیقت اگر کتاب شما بدون مجوز به چاپ برسد، تمام زحمات شما از بین خواهد رفت. پس کتاب خود را به دست ناشران معتبر که دارای پروانه نشر هستند بسپارید و از دریافت تمام مجوزها اعم از دریافت شابک، فیپا و مجوز وزارت ارشاد اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد می‌شود در انتخب ناشر دقت فرمایید و قبل از انتخاب ناشر منوی راهنمای انتخاب ناشر و بهترین انتشارات را مطالعه فرمایید.

استعلام شابک کتاب

شابک: شماره استاندارد بین‌المللی کتاب است که به کتاب‌های منتشرشده منسوب می‌شود و هر شماره منحصر به یک کتاب (یا یک نگارش یا نوع مشخص از آن کتاب) است، اما تجدید چاپ کتاب باعث تغییر شابک نمی‌شود. شابک را در زبان‌هایی که از خط لاتین استفاده می‌کنند با سرواژه ISBN مخفف عبارت انگلیسی (International Standard Book Number) نشان می‌دهند. بیشتر بدانید…

استعلام شابک: برای استعلام شابک کتاب‌تان کافی‌ست وارد سایت مرکز اسناد و کتابخانه ملی شوید و از قسمت جستجو نام خود و یا کتاب‌تان را وارد کنید تا اطلاعات مربوط را در اختیارتان قرار دهد، بعد از ورود اطلاعات، صفحه‌ای باز می‌شود و لیست آثاری که به نام شماست را به شما نشان می‌دهد.

استعلام فیپای کتاب

فیپا: فیپا یا فهرست‌نویسی پیش از چاپ عبارت است از فهرست‌نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب، پیش از انتشار که در صفحه حقوقی یا صفحه شناسنامه کتاب درج می‌گردد. فیپا تهیه اطلاعات کتابشناختی برای شناسایی و بازیابی یک کتاب بر مبنای ضوابط و استانداردهای بین‌المللی قبل از انتشار آن کتاب است. بیشتر بدانید…

استعلام فیپا: پس از اخذ فیپا توسط انتشارات کتاب، نویسندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیپا و صحت ثبت اطلاعات خود می‌توانند از پیوند اینترنتی جستجوی فیپا استفاده کنند و در قسمت جستجوی بانک کتابشناسی و سپس قسمت کتاب با وارد کردن شماره کتابشناسی خود، جستجو را انجام دهند.

استعلام مجوز چاپ کتاب

مجوز چاپ کتاب: مجوز چاپ کتاب مجوزی است که قبل از چاپ کتاب می‌بایست توسط انتشارات دریافت شود تا آن کتاب به صورت قانونی قابل چاپ باشد. این مجوز به صورت فایل پی‌دی‌اف است که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشر صادر می‌شود. ناشرین این مجوز را دریافت و در فایل نویسنده قرار می‌دهند. بیشتر بدانید…

استعلام مجوز چاپ کتاب: نویسندگان می‌توانند پس از اخذ مجوز توسط انتشارات از انتشارات بخواهند که یک کپی از آن را برایشان ارسال کنند تا با توجه به بارکد و کد پیگیری موجود در آن بتوانند صحت مجوز را چک نمایند.

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.