مدیریت: دکتر داودی 09172203400

انتشارات کتیبه نوین

راهنمای انتخاب ناشر و بهترین انتشارات

راهنمای انتخاب ناشر و بهترین انتشارات

راهنمای انتخاب ناشر

اهمیت انتخاب انتشارات و ناشر

توجه به نکات مهم در انتخاب ناشر تعیین‌کننده میزان موفقیت کلی کتاب شما خواهد بود. در واقع، اگرچه محتوای نوشته شده نیز دارای اهمیت بالایی است. ناشران در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. به همین دلیل است که همه نویسندگان ماهر و باتجربه حتی پیش از شروع به نگارش کتاب خود از انتخاب یک ناشر مناسب و معتبر اطمینان حاصل می‌کنند.

کم‌کاری یا قصور ناشر در هر یک از موارد چاپ و نشر نتیجه‌ای به جز از بین رفتن شانس شما برای ارائه یک کتاب مناسب به خوانندگان نخواهد داشت. در واقع، این ناشر است که به شما کمک می‌کند تا ایده‌ها و نظرات خود را به شکلی کاملاً منظم و با برنامه‌ریزی کامل در اختیار خوانندگان قرار دهید.

مشکلات چاپ کتاب در مراکز نامعتبر

دقت فرمایید در فرآیند چاپ و نشر کتاب، ملاک انتخاب ناشر نباید صرفاً مبلغ بیان شده از سوی ناشر باشد چراکه برخی از افراد سودجو با عدم انجام برخی از موارد یا عدم دقت و استفاده از افراد غیرمتخصص در انجام مراحل، قیمت‌های بسیار ارزان را بیان می‌دارند و چه‌بسا امکان دارد حتی فایل کتاب خود را نیز از دست بدهید.

برخی از مشکلات چاپ کتاب در مراکز نامعتبر:

  1. خطر از دست دادن فایل
  2. خطر سرقت ادبی از متن کتاب
  3. معتبر نبودن اطلاعات مندرج در صفحه شناسنامه کتاب (شابک و فیپای جعلی)
  4. خطر چاپ کتاب بدون مجوز
  5. عدم ثبت نهایی کتاب در خانه کتاب (عدم اعلام وصول)
  6. بی‌کیفیت بودن کتاب
  7. بی‌دقتی در انجام مراحل چاپ و نشر کتاب

توجه: عدم اعتماد به مراکز مرتبط با فروش پایان‌نامه

در اکثر مواقع این‌گونه مراکز با سوءاستفاده از نام‌های بزرگ اقدام به جذب افراد می‌نمایند. متأسفانه اغلب این‌گونه مراکز در کنار کار نشر، اقدام به فروش و مشاوره پایان‌نامه و مقاله هم می‌کنند. در این حالت معمولاً شرایطی فوق‌العاده ارائه می‌دهند و سود آن‌ها تازه اینجا شروع می‌شود که اثر را با اعمال اندکی تغییر و یا حتی بدون تغییر به عنوان پایان‌نامه و مقاله به افراد دیگر می‌فروشند. در واقع با این کار بانک پایان‌نامه و مقاله مناسبی را برای فروش دارند.

دلیل اختلاف قیمت در انتشارات‌های مختلف

دلیل اصلی اختلاف قیمت‌ها در انتشارات مختلف، روند انجام کار متفاوت می‌باشد. فرآیند کار انتشارات (ویرایش، ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، اخذ شابک، فیپا، مجوز چاپ، چاپ کتاب و اعلام وصول) می‌تواند توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای انجام شود و یا برخی مراحل اصلاً انجام نشود (به‌عنوان مثال: ویراستاری می‌تواند توسط دکترای ادبیات انجام شود و یا یک فرد عادی، که کیفیت کار شما را رقم می‌زند) در نتیجه انتشارات مختلف قیمت‌های متفاوت را ارائه می‌دهند و دقت نویسنده در این مرحله بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

ملاک‌های انتخاب ناشر و انتشارات

کلیه کتاب‌هایی که امروزه با عنوان «کتاب پرفروش» شناخته می‌شوند، دارای ناشرهای معتبر و مجربی هستند. در واقع می‌توان گفت که در بعضی از شرایط، حتی نقش ناشر از نویسنده نیز حیاتی‌تر است؛ بنابراین، می‌توان بیان کرد که یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به موفقیت کلی کتاب شما،‌ توجه به نکات مهم در انتخاب ناشر و انتشارات است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

1. انتخاب ناشر متناسب با موضوع کتاب

پس از آماده‌سازی متون کتاب توسط نویسنده مرحله‌ای بسی مهم‌تر بر سر راه نویسنده قرار خواهد گرفت و آن انتخاب ناشر مناسب  است. ناشری که انتخاب می‌کنید باید در زمینه کتاب شما فعال باشد و قبلاً کتاب‌هایی با موضوع کتاب شما چاپ کرده باشد.

در این موضوع باید دقت داشته باشید که ناشری که انتخاب می‌کنید حتماً برای کتاب شما مناسب باشد. مسلماً ناشر به تنهایی در کتاب مؤثر نیست و حتی یک ناشر کودک هم می‌تواند یک کتاب علمی را چاپ کند.

متناسب بودن ناشر چقدر می‌تواند در کتاب تأثیر داشته یاشد و برعکس انتخاب ناشر نامناسب ممکن است چه لطمه‌ای به کتاب وارد کند. منظور نام ناشر نیست بلکه ماهیت فعالیتی یک ناشر است که گاهی در نام ناشر نیز بروز پیدا می‌کند.

مسلماً از نظر قانونی و از دید وزارت ارشاد هیچ وجه تمایزی بین ناشران نیست. (البته قطعاً ناشران پرکار و فعال با سایرین تفاوت‌هایی دارند). ولی در بین برخی مراکز علمی و ادبی همیشه این‌طور نیست و دقت کنید با توجه به موضوع کتاب و موارد دیگر اقدام به انتخاب ناشر کنید. انتخاب نامناسب ناشر می‌تواند به رزومه شما لطمه وارد کند.

2. انتخاب انتشارات معتبر دارای پروانه نشر

کد انتشاراتی را می توانید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام فرمایید. متاسفانه اخیراً برخی مراکز که شغل واقعی آن‌ها نشر کتاب نبوده جهت استفاده از معافیت مالیاتی ناشران اقدام به اخذ مجوز نشر کرده و در کنار مشاغلی چون فروش پایان‌نامه، چاپ کاتالوگ و تراکت، عکاسی، موسسه تبلیغاتی و … اقدام به فریب افراد با وعده‌های دروغین می‌نمایند. پیشنهادهای وسوسه‌انگیز و دور از منطق از مشخصه‌های این‌گونه مراکز است.

دیگر مشخصه بارز این‌گونه مراکز سواستفاده از نام ناشران معتبر است که با افزودن پسوند و یا پیشوند به نام یک مؤسسه معتبر و با استفاده از این خلاء قانونی اقدام به فریب افراد می‌نمایند. این‌گونه مراکز به ناشران مغازه‌ای معروفند حتی چنانچه دفتر هم داشته باشند.

3. توجه به رزومه ناشر در انتخاب ناشر

یکی از مؤلفه‌های سنجش اعتبار ناشر، رزومه ناشر است. برای بسیاری از مراکز علمی رزومه ناشری که کتاب را چاپ کرده دارای اهمیت می‌باشد.

تعداد کتاب‌های ناشر و همچنین تعداد کتاب‌های ناشر در سال اخیر را در سایت مؤسسه خانه کتاب ببینید. در اینصورت می‌توانید به وضعیت ناشر در کل و در آن سال پی ببرید.

البته قطعاً تعداد آثار یک ناشر مهم نیست و موارد دیگر را هم باید در نظر گرفت ولی ادعای دروغ برخی از مراکز در مورد سابقه‌شان را به این طریق درخواهید یافت. هیچگاه فقط به ادعاها توجه نکنید معمولاً در مواجهه با مراکز کوچک شاهد ادعاهای خلاف واقع خواهید شد. این‌گونه مراکز بدون پشتوانه بوده و خلاف ادعاهایشان را (مثلاً سابقه ۱۵۰۰ کتاب یا ۲۰ سال سابقه نشر) را براحتی با جستجو در سایت مؤسسه خانه کتاب درخواهید یافت. ملاک ادعاهای هر مرکزی سایت مؤسسه خانه کتاب می‌باشد.

در این خصوص می‌توانید از پیوندهای زیر کمک بگیرید:

جستجوی ناشر مورد نظر در خانه کتاب

جستجوی انتشارات کتیبه نوین در خانه کتاب

4. انتخاب ناشر دارای وب‌سایت معتبر

در وب‌سایت رسمی هر انتشارات اطلاعاتی موجود است که توجه به آن‌ها می‌تواند شما را در انتخاب‌تان کمک کند. از جمله:

  • داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
  • داشتن نماد ساماندهی
  • داشتن آدرس و کد پستی معتبر
  • داشتن تلفن ثابت جهت پیگیری

اطمینان از صحت کار ناشر و اعتبار کتاب

مراحل چاپ و نشر شامل چندین مرحله می‌باشد که عدم دقت و یا عدم انجام هر یک از مراحل توسط انتشارات در نتیجه نهایی چاپ و نشر کتاب خلل ایجاد می‌کند، لذا توصیه می‌شود اطلاعات شناسنامه‌ای و مجوز کتاب حتماً توسط نویسنده چک شود:

1. شابک: کد اختصاصی کتاب شما می‌باشد که منحصربه‌فرد است، صحت شابک درج شده در کتاب خود را می‌توانید در سایت شابک چک فرمایید. استعلام شابک

2. فیپا: فیپا همان صفحه شناسنامه کتاب می‌باشد که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صادر می‌شود. نویسندگان گرامی می‌توانند پس از صدور فیپا و درج آن در فایل کتاب صحت اطلاعات موجود در آن را چک کنند این عملیات در سایت انتشارات کتیبه نوین قابل پیگیری می‌باشد (با هر انتشاراتی که کار کرده باشید می‌توانید صحت آن را در سایت ما چک کنید). جستجوی فیپا

3. مجوز کتاب: از انتشارات بخواهید که کپی مجوز کتاب را به شما تحویل دهد. مجوز کتاب

4. مرحله اعلام وصول: این مرحله با اینکه از چشم نویسندگان دور می‌باشد اما مهم‌ترین مرحله و آخرین مرحله فرآیند چاپ و نشر می‌باشد. در این مرحله ناشر کتاب را به صورت فیزیکی به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال می‌کند و تأیید و ثبت نهایی کتاب را رقم می‌زند. نویسندگان جهت چک کردن این مرحله می‌توانند از سایت خانه کتاب استعلام بگیرند. خانه کتاب

جهت کسب اطلاعات بیشتر منوی استعلام شابک، فیپا و مجوز چاپ کتاب را مطالعه فرمایید.

صحت کار ناشر در کیفیت مراحل چاپ و نشر کتاب

1. ویراستاری: ویراستاری‌های مختلف با قیمت‌های مختلف وجود دارد که زمانی که انتشارات فایل اولیه را خدمتتان ارسال می‌کند می‌توانید دقت انجام کار ویراستار را چک فرمایید (ویراستاری در این انتشارات با بالاترین کیفیت و کمترین خطا و با نظارت سر ویراستار علمی و ادبی صورت می‌گیرد). ویراستاری

2. صفحه‌آرایی: صفحه‌آرایی نیز مانند ویراستاری قیمت‌های مختلف دارد و مجدد در زمان دریافت فایل صفحه‌آرایی شده می‌توان نوع و میزان ذوق و سلیقه صفحه‌آرا را چک کرد (در انتشارات کتیبه نوین متخصصین صفحه‌آرایی حرفه‌ای وجود دارد و علاوه بر آن سر صفحه‌آرا در نهایت صحت آن را چک می‌کند). صفحه آرایی

3. طراحی جلد: طراحی جلد نیز قیمت‌های مختلف دارد و بسته به طراح و سلیقه وی انجام می‌گیرد. در انتشارات کتیبه نوین طراحی با نظر مستقیم نویسندگان (در هر جای ایران) انجام می‌گیرد و حتی در صورت لزوم چندین بار ویرایش می‌گردد تا با سلیقه نویسنده یکی شود. (در این انتشارات از مجرب‌ترین و متخصصین طراحی و با نظارت نهایی مدیریت انتشارات طراحی صورت می‌گیرد). نمونه جلدها و طراحی جلد در قسمت کتاب‌ها قابل مشاهده است.

4. فرآیند چاپ: چاپ کتاب خود شامل چندین بخش می‌باشد، ۱- جلد (نوع مقوا، نوع رنگ و نوع سلفون) ۲- متن (نوع کاغذ و نوع جوهر) ۳- چسب.

دقت فرمایید در مورد مقوا در صورتی که وزن آن از حد خاصی کمتر باشد (کمتر از ۳۰۰ گرمی) بعد از چاپ کتاب و با باز کردن کتاب دیگر به حالت اولیه بر نمی‌گردد و خم باقی می‌ماند.

سلفون (مات و براق) نیز باید کیفیت لازم را داشته باشد تا از مقوای جلد جدا نشود.

در مورد کاغذ متنی در صورتی که از کاغذ مرغوب استفاده نشود (در حال حاضر کاغذهای مختلف از کشورهای مختلف وجود دارد از جمله اندونزی، مالزی و چین) جوهر در روی آن بخش می‌شود و از پشت برگه بیرون می‌زند.

نوع جوهر نیز مهم می‌باشد در صورتی که از نوع مرغوب نباشد با کشیدن دست بر روی متون متن پخش می‌شود.

در نهایت نوع چسب که با اینکه به چشم نمی‌آید اما بسیار مهم می‌باشد زیرا در صورتی که از چسب خوبی استفاده نشود کاغذها از بین کتاب جدا می‌شود. (به خصوص در چاپ دیجیتال که کاغذها به صورت تکی به هم چسب می‌شود). اطلاعات بیشتر فرآیند چاپ

بهترین ناشر و انتشارات کتاب در ایران

از جمله ملاک‌های بهترین انتشارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سابقه فعالیت
  2. تعداد عنوان کتاب‌های چاپ شده
  3. حیطه گسترده فعالیت
  4. حضور در نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی تهران
  5. رضایت مشتری
  6. کیفیت انجام کار
  7. مدت زمان انجام کار

ملاک‌های انتخاب انتشارات کتیبه نوین به عنوان یکی از بهترین انتشارات

از جمله ملاک‌های انتخاب این انتشارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سابقه فعالیت: انتشارات کتیبه نوین با ده سال سابقه به‌صورت مستقل و بیست سال سابقه حضور در صنعت چاپ و نشر کتاب یکی از بهترین انتشارات مطرح در ایران می‌باشد.
  2. تعداد عنوان کتاب‌های چاپ شده: انتشارات کتیبه نوین با چاپ بیش از هزار عنوان کتاب یکی از پر تعدادترین عنوان کتاب‌های چاپ شده را به خود اختصاص داده است.
  3. حیطه گسترده فعالیت: انتشارات کتیبه نوین با چاپ کتاب در بیش از 50 حوزه چاپی یکی از بهترین های چاپ و نشر می باشد.
  4. حضور در نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی تهران: انتشارات کتیبه نوین هر ساله با حضور خود در نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی تهران یکی از پیشتازان بوده است.
  5. رضایت مشتری: درصد رضایت مشتری در انتشارات کتیبه نوین بسیار بالا بوده به‌طوری‌که برخی از نویسندگان تا 20 عنوان کتاب در این انتشارات به چاپ رسانده‌اند.
  6. کیفیت انجام کار: انتشارات کتیبه نوین با داشتن تیم متخصص در تمامی حیطه‌های چاپ و نشر بالاترین کیفیت را همواره داشته است.
  7. مدت زمان انجام کار: کوتاه بودن مدت انجام کار در انتشارات کتیبه نوین (چاپ کتاب در کمتر از یک ماه) ما را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین انتشارات مطرح کرده است.

این انتشارات از طریق تلفن ثابت، موبایل، ایمیل و همچنین شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌گوی سؤالات شما نویسندگان گرامی می‌باشد و پیشنهاد می‌شود که وب‌سایت انتشارات کتیبه نوین را با دقت مطالعه فرمایید.

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.