در مورد چاپ و نشر کتاب بیشتر بدانید...

برندسازی شرکت‌ها و برندسازی شخصی با چاپ کتاب

برندسازی شرکت‌ها و برندسازی شخصی با چاپ کتاب

الف) برندسازی شرکت‌ با چاپ کتاب

کتاب‌ها، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای دستیابی مؤسسات به برقراری ارتباط با مخاطب و ایجاد اعتماد گسترده در بین مردم دارند. نویسندگان و کارآفرینان با قدم‌ گذاشتن در جهان چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها می‌توانند رهبری این مسیر را بر عهده بگیرند و از این طریق یک سرمایه‌گذاری اعتباری و معنوی را تجربه کنند تا در نهایت به افزایش تعداد مشتری و سودآوری مادی چشمگیر نیز برسند. این موضوع علاوه‌بر برندینگ، باعث اثرگذاری همیشگی شما نیز خواهد شد.

با وجود گذر زمان و خلق انواع رسانه‌های خُرد و کلان، هنوز هم چاپ کتاب، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که شرکت‌ها برای برندسازی خود از آن استفاده می‌کنند.

صاحبان کسب‌وکارها و کارکنان مؤسسات، با هدف ارتقای نام سازمان خود، دست به تولید و توزیع نوشته‌هایی می‌زنند که اثر شگفت‌انگیزی بر موفقیت برندشان می‌گذارد.

در این صفحه، قدم به دنیای چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها خواهید گذاشت و با رمزوراز آن آشنا خواهید شد.

تأثیر چاپ کتاب بر اعتبار شرکت‌ها

دنیای کسب‌وکارها به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که برای برتر شدن در بین رقبا، نیاز به در دست ‌داشتن یک عنصر محتوایی متفاوت، معنادار و قدرتمند دارید: کتاب.

1. افزایش اعتبار برند

چاپ کردن کتابی با مضمون مرتبط با تخصصی که دارید، می‌تواند به‌سرعت شما را به شرکتی صاحب‌نظر در زمینه حرفه‌ای خود، معرفی کند.

اگر شرکتی در زمینه تولیدات مواد غذایی هستید، می‌توانید با چاپ کتابی درباره مسیر تجربه‌ها و چالش‌های اعضای تیم خود در رسیدن به فلان درصد سود، خودتان را به‌عنوان مجموعه‌ای پر سابقه و خردمند در زمینه کسب‌وکارهای مرتبط با مواد غذایی، معرفی کنید و بین رقبایتان، حسابی سروصدا به راه بیندازید.

2. دسترسی به مخاطبان بیشتر

کتاب‌ها فرصت منحصربه‌فردی برایتان خلق می‌کنند تا با مخاطبان هدف خود، به‌صورت مستقیم گفتگو کنید. کافی است به‌جای شعارهای همیشگی و تبلیغات تکراری، به‌صورت غیرمستقیم از ارزش‌های تیم خود، سخن بگویید؛ یعنی با تولید محتوای آموزنده برای مشتریان بالقوه خود، در قالبی جدید بازاریابی کنید.

یک کتاب می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری عمل کند. زیرا چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها، در حقیقت جایگاهی بزرگ‌تر برای دیده شدن و شنیده شدن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فکر کنید خوانندگانی که کتاب چاپ‌ شده شما را در دست می‌گیرند، درصورتی‌که موضوع کتاب درباره شرکت و تیم خودتان باشد، به کندوکاو درباره اکوسیستم شغلی شما می‌پردازند، از روابط بین فردی در شرکت سر درمی‌آورند و از روشن‌ترین،‌ قدرتمندترین و شیرین‌ترین ابعاد کسب‌وکارتان مطلع می‌شوند یا درصورتی‌که کتاب شما محتوایی تخصصی در زمینه شغلی‌تان ارائه کرده باشد، منبعی آگاه برای کسب اطلاعات درباره مفاهیم تخصصی در ذهن مخاطبانتان شناخته می‌شود.

در هر صورت، چاپ کتاب نه‌تنها باعث بیشتر دیده شدن برند شما می‌شود، بلکه نامتان را با تصویری خوش، در ذهن خواننده ثبت می‌کند تا در موقعیت مناسب به مشتری تبدیل شوند.

3. حضور فعالانه‌تر در اجتماع

درست است که ظهور فضای مجازی و پلتفرم‌های آنلاین، افراد را با جهانی پهناور از رسانه‌های بی‌انتها برای شناساندن نام برندشان، روبه‌رو کرده است؛ اما چاپ کتاب می‌تواند اوضاع را چندین درجه بیشتر به نفع شما تغییر دهد.

با چاپ کتاب درباره موضوعات مرتبط علمی یا تحقیقی و تجربی باعث می‌شود که پای این اثر تألیفی شرکت شما به رسانه‌های اجتماعی نیز باز شود، گفتگوهای متعددی در محافل کاری درباره اثر شما شکل بگیرد و نام برندتان دهان ‌به‌ دهان در فضای مجازی بچرخد. همین موضوع به‌تنهایی باعث برندسازی فوق‌العاده برای شرکت شما می‌شود.

معمولاً بعد از انتشار کتاب، دعوت‌نامه‌ها،‌ پیام‌ها و ایمیل‌هایی از طرف برنامه‌های تلویزیونی، اینستاگرامی، پادکستی و… دریافت خواهید کرد که این موضوع باعث تقویت بیشتر محبوبیت شما بین مخاطبان هدف، می‌شود. طبق آماری که به‌دست آمده است ۹۶% از مؤسسات بعد از انتشار کتاب خود، شاهد تأثیر قابل‌توجهی در روند رشد شرکت خود بوده‌اند.

4. خلق فرصت‌های جدید

چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها، درهای بسیاری از فرصت‌های هیجان‌انگیز جدید را به روی صاحبان و تیم‌های مشغول در آن شرکت، باز می‌کند.

از تبدیل‌شدن به مشاوران کسب‌وکارهای تازه تأسیس گرفته تا مشارکت با افراد و سازمان‌های بزرگ و تأثیرگذار.

کتاب‌ها می‌توانند صاحبان دیگر مشاغل مرتبط یا رقبای قدرتمند شما را تحریک کنند تا برای توسعه و همکاری به شما متصل شوند.

این فرصت‌ها نه‌تنها به رشد موسسه کمک می‌کند، بلکه به‌مرور زمان، باعث تأثیرگذاری‌هایی در بین علاقه‌مندان به حیطه تخصصی شما نیز خواهد بود.

نحوه نگارش کتاب برای برندسازی شرکت‌ها

اگر می‌خواهید از مزایایی که در بخش قبل به آن اشاره شد، بهره‌مند شوید، لازم است که چند نکته کلیدی را برای خلق یک روایت جذاب کسب‌وکاری، رعایت کنید تا با چاپ کتابی درجه‌یک، جایگاه برند خود را درست در ذهن و قلب مخاطبتان محکم کنید.

تصور کنید که شرکت شما دست به نگارش یا ترجمه یک کتاب با محتوای مرتبط کسب‌و‌کار‌تان بزند. در این‌صورت، می‌توانید از چنین مزایای شگفت‌انگیزی در برندسازی شرکت خود لذت ببرید.

1. با «دلیل وجود شرکت» شروع کنید.

اگر می‌خواهید درباره شرکت خودتان حرف بزنید، بدانید که موضوع هیجان‌انگیز و مخاطب‌پسندی را انتخاب کرده‌اید. برای این کار، قبل از هر چیز لازم است که دلیل وجود شرکت خود را بیان کنید.

اینکه فلسفه وجودی و هویتی برندتان را شرح بدهید، می‌تواند محتوای شما را به کتابی ارزشمند تبدیل کند که حاوی تبلیغات مستقیم و کسل‌کننده نیست.

 سعی کنید به این سؤالات جواب بدهید که «چرا شرکت شما تأسیس شده است؟»، «برند شما چه مشکلی را حل می‌کند؟» یا «شما و تیم‌تان، چطور دنیا را به جای بهتری تبدیل می‌کنید؟» پاسخ این سؤالات می‌تواند ارزشمندی مجموعه شما را به طرز حیرت‌آوری بالا ببرد.

2. نویددهنده باشید.

ممکن است فکر کنید که نویددهنده نیستید یا در مقاطع مختلفی، دچار شکست‌های متعدد شده‌اید؛ اما نکته طلایی ماجرا، درست همینجا است. مردم و صاحبان مشاغل مشابه، علاقه‌مند شنیدن روایت‌های واقعی از مدیران و کارکنان واقعی شرکت‌ها هستند.

کسانی که افت‌وخیز کار تیمی‌شان را با زبانی جذاب و الهام‌بخش به تصویر کشیده‌اند و مسیری که برای موفقیت امروزی‌شان طی شده است را صادقانه بازگو کرده‌اند.

البته دقت کنید که نیازی به نوشتن تمامی اسرار موسسه‌تان نیست. کافی است چالش‌هایی را به قلم بیاورید که توانسته‌اید با قدرت تیمی خود از آن عبور کنید و از موفقیت‌هایی حرف بزنید که در سیستم کاری خود به آن دست پیدا کرده‌اید.

این موضوع باعث می‌شود به منبع نویددهنده تبدیل شوید که چراغ راه شرکت‌های زمین‌خورده یا کسب‌و‌کار‌های نوپا است.

3. ارتباط با شخصیت‌های سازمان

بنیان‌گذار شرکت، کارمندان یا حتی مشتریان را به‌خوبی وصف کنید. چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها، چیزی نیست که با چند جمله قصار و شرح تعدادی شکست و موفقیت، به پایان برسد، بلکه باید درباره کاراکترهای اثرگذار شرکت، طوری بنویسید که مخاطب بتواند علاوه‌بر شناسایی آن افراد، ارتباطی معنادار در ذهن خود با شخصیت‌های این سازمان برقرار کند.

4. انتخاب ناشر معتبر

انتخاب ناشر، از آن دسته تصمیماتی است که می‌تواند محتوای شما را به اوج برساند یا باعث به‌هدر رفتن آن شود؛ بنابراین با مشورت از افراد باتجربه در زمینه چاپ کتاب برای برندسازی شرکت‌ها و تحقیق در این زمینه، ناشری انتخاب کنید که با چاپ و توزیع حرفه‌ای کتاب شما، ارزش و اعتبار برندتان را افزایش بدهد، نه بالعکس.

نکته: جهت کسب اطلاعات بیشتر منوی راهنمای انتخاب ناشر و بهترین انتشارات را مطالعه فرمایید.

5. حمایت از چاپ کتاب تخصصی

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید به سراغ آن بروید، این است که به‌جای تولید محتوا به دست خودتان، از چاپ کتاب‌های تخصصی در زمینه کاری مرتبط با شرکت خود، حمایت کنید.

این اقدام زیرکانه، باعث می‌شود که چاپ آن کتاب و ثبت نام شرکت شما بر روی جلد یا صفحات مختلف آن، باعث توسعه برند، افزایش محبوبیت برندتان در زمینه شغلی خود و همچنین رشد کسب‌وکارتان شود.

برای مثال اگر صاحب شرکتی در زمینه تبلیغات هستید، می‌توانید از کتاب‌های تخصصی در زمینه بازاریابی و فروش حمایت کنید.

ب) برندسازی شخصی با چاپ کتاب

اگر مدیر، هنرمند، ورزشکار، استاد یا صاحب یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید با چاپ کتاب اعتبار زیادی بین هنرجویان و یا کسانی که می‌خواهد از آموزش‌های شما استفاده کنند، پیدا کنید.

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی (Personal Branding) فرآیند ایجاد تصویر یک فرد، با هدف تثبیت خود به‌عنوان یک چهره شناخته شده و قابل احترام در یک صنعت یا حرفه خاص است. برندسازی شخصی فرد را از دیگران متمایز می‌کند و ویژگی‌ها، ارزش‌ها، مهارت‌ها و تجربیات منحصربه‌فرد او را به نمایش می‌گذارد.

در دوره‌های آموزش برندسازی شخصی که کمک می‌کند چگونه یک برند شخصی بسازیم، همیشه تولید محتوای متنی و به اشتراک گذاشتن تجربیات شغلی توصیه می‌شود.

ایجاد برند شخصی، امروزه به یکی از ابزار حرفه‌ای تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که بسیار از افراد جامعه سعی می‌کنند از آن بهره‌مند گردند. در این رابطه، چاپ کتاب، یکی از راه‌هایی است که مسیر شما را برای رسیدن این مهم، هموارتر می‌سازد.

چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، به شما امکان می‌دهد، تا در شمار افراد حرفه‌ای و معتبر قرار بگیرید و از مزایای آن جهت رسیدن به اهداف دیگر خود بهره ببرید. انتشارات ما می‌تواند، این هدف را با حداکثر سرعت و کمترین هزینه، ضمن مشاوره رایگان پیش از عقد قرارداد برای شما محقق سازد.

ایجاد برندسازی شخصی

برندسازی شخصی، روال یا فرآیندی است که به‌واسطه آن، یک فرد، به همراه تخصص‌ها و مهارت‌هایش به مثابه یک برند تجاری، شناخته می‌شود. جالب توجه است که بدانید، این مفهوم بر روی کسب موفقیت از محصول تمرکز دارد نه بر افزایش دادن مهارت‌های فردی.

برند شخصی چیزی است که شما را از دیگران متمایز و برجسته می‌سازد. در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد که، برند شخصی شامل تصویری است که هنگام بردن نام شما توسط دیگران، در مخیله آن‌ها شکل می‌گیرد و این تصویر ذهنی، شما را از بقیه افراد و تصاویر متمایز می‌سازد.

حال باید گفت که، چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، یکی از ابزارهایی است که تصویری بکر از شما در دید مخاطبان می‌سازد.

 انتشارات ما به‌عنوان یکی از پرکارترین و مجرب‌ترین در حوزه چاپ و نشر، می‌تواند در ایجاد این تصویر با ارزش به شما کمک‌رسانی کند. پس با چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، توسط انتشارات کتیبه نوین، زودتر به اهداف خود برسید.

مزیت‌های چاپ کتاب برای برندسازی شخصی 

نوشتن یک کتاب با معرفی نویسنده به‌عنوان یک متخصص، اعتبار و اعتماد او را بین مخاطبان هدف افزایش داده و به‌عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند، فرد را به تبدیل به یک رهبر فکری در زمینه تخصصی خودش تبدیل می‌کند.

برخی از نویسندگان به دنبال کسب‌وکار با چاپ کتاب هستند و با نوشتن کتاب برای برندسازی روی شهرت خود تمرکز می‌کنند. در ادامه برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای و تأثیر چاپ کتاب بر برندسازی شخصی آمده است:

1. اعتبار شخصی

از آنجا که نوشتن یک کتاب نیاز به تحقیق و دانش گسترده در مورد یک موضوع دارد، با انتشار کتاب، نشان می‌دهید که درک عمیقی از موضوع و تخصص خود دارید و در به اشتراک‌گذاری دانش خود را با دیگران سخاوتمند هستید.

با چاپ کتاب، اعتبار شما افزایش یافته و به منبعی برای کسب اطلاعات و مشاوره شناخته می‌شوید؛ این یعنی ایجاد فرصت‌های جدید و رشد برند شخصی شما.

2. عدم محدودیت نویسندگی

هنگام چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، باید بدانید که این موضوع محدود به ناشران یا نویسندگان نیست و هر فردی می‌تواند به‌واسطه این راه، به برند شخصی خود دست یابد. این موضوع عدم محدودیت این فرآیند را می‌رساند.

3. سرعت عمل و تأثیر بر مخاطب

 یکی از مزیت‌های چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، سرعت عمل و تأثیر آن است. در واقع روشی را که شما برای به تحقق رسیدن برند شخصی انجام می‌دهید، باید سرعت عمل کافی داشته باشد وگرنه ممکن است ایده‌ای را که شما می‌خواهید، در نتیجه برندسازی شخصی بدست آورید، توسط دیگران تصرف شود.

4. عمق تأثیر در مخاطب

 تنها سرعت یک برند شخصی اهمیت ندارد، بلکه عمق و غنای آن نیز مهم است. شما بوسیله چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، عمق تأثیر لازم را دریافت خواهید نمود و آن میزان تأثیری را که قرار است، در ذهن مخاطب ایجاد کنید، را ایجاد می‌کنید.

5. بیشتر دیده‌ شدن

انتشار یک کتاب چه به‌صورت کاغذی و چه بصورت الکترونیکی و یا حتی تولید کتاب صوتی، بسترهای بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند تا با تخصص و برند شما آشنا شوند.

شما با چاپ کتاب می‌توانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و شبکه بزرگ‌تری از دنبال کنندگان و حامیان ایجاد کنید. با نوشتن و چاپ تجربیان و دانش خود، به دنبال دیده شدن بیشتر و فرصت‌های جدید باشید.

6. کسب جایگاه و اعتبار حرفه‌ای در بین رقبا

از آنجا که نوشتن یک کتاب نیاز به تحقیق و دانش گسترده در مورد یک موضوع دارد، با انتشار کتاب، نشان می‌دهید که درک عمیقی از موضوع و تخصص خود دارید و در به اشتراک‌گذاری دانش خود را با دیگران سخاوتمند هستید.

با چاپ کتاب، اعتبار شما افزایش یافته و به منبعی برای کسب اطلاعات و مشاوره شناخته می‌شوید؛ این یعنی ایجاد فرصت‌های جدید و رشد برند شخصی شما.

از اثرات منحصربه‌فرد چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، کسب یک جایگاه معتبر در بین مخاطبان و حتی صاحبان آثار نوشتنی است. اگر به دنیای نویسندگان و مؤلفان کتاب، نظری بیاندازید، نام‌های آشنایی را خواهید یافت که تنها به‌واسطه چاپ کتاب و داشتن قلم مناسب به آن برند شخصی معتبر دست یافته‌اند. انتشارات ما می‌تواند این جایگاه را برای شما رزرو کند.

7. ایجاد فرصت‌های جدید

با یافتن مخاطبان جدید و تثبیت خود به‌عنوان یک متخصص در رشته خود، می‌توانید فرصت‌های جدیدی برای رشد و گسترش ایجاد کنید. به‌عنوان مثال؛ بعد از انتشار کتاب، ممکن است از شما برای سخنرانی در کنفرانس‌ها، ایونت‌ها و … دعوت شود و یا فرصت مصاحبه با شرکت‌های بزرگ را پیدا کنید.

8. سود دوسویه چاپ کتاب برای مؤلف و هم برای ناشر

یکی از نکاتی که شاید در مورد چاپ کتاب برای برندسازی شرکت، کمتر مورت توجه قرار گرفته است، تأثیر دو سر سودی است که، هم برای ناشر و هم برای مؤلف، ایجاد می‌شود. زمانی که شما با  چاپ یک کتاب، برندی شخصی خلق می‌کنید، نه تنها اعتبار خود را بالا خواهید برد، بلکه اعتبار ناشری که آن اثر را منتشر کرده، را نیز ارتقاء خواهید داد.

9. کسب درآمد

علاوه بر تمام مزایای بالا، چاپ کتاب می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد بلندمدت باشد و در سال‌های آینده به فروش و درآمدزایی منجر شود.

یک برند شخصی قوی می‌تواند به شما کمک کند تا خود را به‌عنوان یک متخصص در زمینه کاریتان معرفی کنید، مخاطبان شما را به رسمیت بشناسند و فرصت‌ها و مشتریان جدید جذب کنید.

 تأثیر چاپ کتاب برای برندسازی شخصی

شاید نتواند کسی را پیدا کرد که نام شخصیت‌های شهیری همچون ابن‌سینا یا اینشتین را نشنیده باشد. این در حالی است که خیلی از افراد جامعه نام کتاب یا آثار مکتوب آن‌ها را نمی‌دانند اما نکته اینجاست که این افراد، تنها به‌واسطه نوشتن کتاب به این جایگاه برجسته دست یافته‌اند.

تنها تفاوت این مقوله، مربوط به روش انجام کار یعنی چاپ کتاب برای برندسازی شخصی است. لازم به یادآوری است، که آثار ابن‌سینا، قبل از صنعت چاپ، نوشته شدند، اما آثار این شخصیت عملی آنقدر اهمیت داشتند که برندسازی شخصی ایشان، توسط کاتبان و با زحمت زیاد انجام می‌شد و پس از ظهور عصر چاپ، دومین کتابی که به چاپ رسید، کتاب قانون ابن‌سینا بود.

اینشتین نیز به‌واسطه فرآیند چاپ کتاب برای برندسازی شرکت به شهرت رسید. در زمان او، خیلی‌ها، نام او را به‌واسطه کتاب‌ها و مقالاتش، شنیده بودند اما او را از لحاظ قیافه نمی‌شناختند.

 انتشارات کتیبه نوین می‌تواند شما را در فرآیند ساخت برند شخصی به موفقیت نزدیک کرده و با ارائه خدماتی همچون گارانتی و پرداخت اقساطی، شما را یاری نماید.

نحوه نگارش کتاب برای برندسازی شخصی

1. شفافیت

 هنگام ایجاد برند شخصی، مثل چاپ کتاب، یا هر روش دیگر، باید کاملاً مشخص کنید که چه خواسته‌ای دارید و می‌خواهید چه جلوه‌ای از شما در نظر دیگران آشکار شود. تمرکزگرایی در اینجا اهمیت زیادی دارد. هرگز سعی نکنید که چند پیام یا مفهوم از برند شخصی خود را برای دیگران رونمایی کنید. باید یک پیام اصلی را انتخاب کرده و روی آن تمرکز کرده و مانور دهید.

2. هماهنگی در کسب‌و‌کار

اکنون که ما در عصر تکنولوژی‌های دیجیتال و فضاهای مجازی زندگی می‌کنیم، انجام برندسازی شخصی، آسان‌تر صورت می‌گیرد و می‌توان فرآیند چاپ کتاب برای برندسازی شخصی تسهیل کرد. به همین خاطر باید تمام پیام‌ها و پست‌هایی را که در فضای مجازی منتشر می‌کنید، حول محور پیام اصلی برندسازی شخصی شما بچرخند و هماهنگ باشند.

3. ساخت شعار تبلیغاتی

آیا می‌توانید خود را در یک یا دو جمله تعریف کنید؟ اگر تعریف دقیقی از خود نداشته باشید، هنگام چاپ کتاب برای برندسازی شخصی، به مشکل برمی‌خورید. شما باید برای خود تعریف کنید که، مردم شما را با چه عنوان یا کلمه کلیدی‌ای بشناسند. خوش فکر، معتبر، خوش قلم؟ این تمرکز برند شخصی، برای دست یافتن به هدف، فوق‌العاده اهمیت دارد.

نکته: جهت کسب اطلاعات بیشتر منوی مزایای چاپ کتاب را مطالعه فرمایید.

در مورد چاپ و نشر کتاب بیشتر بدانید…

صفحه اصلی وب‌سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *