اشتراک گذاری:

جادوی خرمای ناهید

دسته:

عنوان کتاب:

جادوی خرمای ناهید

نویسندگان: ناهید اثنی‌عشری، آزاده ابراهیمی
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: 978-622-307-280-2
تعداد صفحه: 340

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: هسته‌ی خرما دارای خواص شگفت‌انگیز درمانی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. هسته‌ی خرما مانند میوه‌ی خرما دارای خواص و فواید بسیار زیادی است. هسته‌ی خرما که حدود 15 درصد از وزن کل خرمای رسیده را تشکیل می‌دهد، محصول جانبی میوه خرما است. از جمله مشتقات هسته‌ی خرما، می‌توان به پودر هسته‌ی خرما، قهوه‌ی بدون کافئین هسته‌ی خرما و روغن هسته‌ی خرما اشاره کرد. پژوهشگران خواص بی‌شماری را برای هسته‌ی خرما و مشتقاتش بیان کرده‌اند. طبع هسته‌ی خرما گرم و خشک است. میزان بالای فیبر موجود در هسته‌ی خرما موجب کاهش لیپوپروتئین‌ها در خون می‌شود و از این طریق در کنترل و کاهش فشارخون و چربی خون اثرگذار است. علاوه بر این، فیبر بالای موجود در هسته‌ی خرما در تسهیل هضم و گوارش غذا مؤثر و مفید است. هسته‌های خرما منابعی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند که نقش بالقوه‌ای در مهار رادیکال‌های آزاد بدن، پیشگیری از سرطان و جلوگیری آسیب به ساختمان DNA دارند. از دیگر خواص هسته‌ی خرما این است که با توجه به داشتن مقادیر کافی و مناسب از مواد معدنی مانند روی، کلسیم، پتاسیم و سدیم، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و عصبی می‌شود.

شکر خرما به شکر حاصل از خشک کردن خرما و پودر کردن آن می‌گویند. شکر خرما دارای دانه‌های گرانولی است و از خرمای خشک تهیه شده است. شکر خرما فاقد قندهای مصنوعی است؛ از این رو گزینه‌ی بسیار مناسبی است برای کسانی که تمایلی به مصرف شکرهای صنعتی ندارند یا کسانی که دیابت دارند. تولید شکر خرما نیاز به دستگاه‌های مخصوص و همچنین ابزارهای خاص خود دارد؛ بنابراین نمی‌توان در منزل شکر خرما تولید کنید و باید از شکر خرمای آماده در بازار استفاده کنید. دقت کنید که شکر خرما نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. شکر خرما از لحاظ کاربرد دقیقاً مشابه شکرهای عادی است و تفاوتی با شکرهای مصنوعی ندارد. شما می‌توانید از این شکر برای مصارف مختلفی استفاده کنید. برخی از افراد فکر می‌کنند مزه‌ی شکر خرما با شکرهای مصنوعی تفاوت دارد و باعث بدمزه شدن غذاها می‌شود. علت اینکه شکر خرما نسبت به سایر شکرها بسیار بهتر است، این است که این شکرها خام و فرآوری نشده‌اند و هیچ‌گونه افزودنی و رنگی در آن‌ها وجود ندارد. شکر خرما برای تهیه‌ی انواع کیک، شیرینی و پخت‌وپز بسیار مناسب است و شما می‌توانید از شکر خرما برای مصارف مختلف استفاده کنید؛ زیرا غذاها و مواد خوراکی که با استفاده از شکر خرما تهیه می‌شوند، بسیار دل‌چسب و شیرین خواهند بود. استفاده از این محصول به بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند و باعث بیماری‌های قلبی، عروقی، اضافه‌وزن، دیابت و بالا رفتن فشارخون یا سایر عوارض دیگر شکر نمی‌شود. در مقابل، مصرف شکر خرما به دلیل طبیعی بودن باعث می‌شود تا عملکرد اندام‌ها و سیستم‌های مختلف بدن بهتر شود. این محصول جایگزین مناسبی برای شکر سفید و تمامی شیرین‌کننده‌های مصنوعی است؛ بنابراین دیگر وقتش رسیده که در تغذیه خود اصلاحات لازم را اعمال کنید و شکر خرما را جایگزین شیرین‌کننده‌های مصنوعی کنید. از دیگر خواص شکر خرما می‌توان از جلوگیری از کم‌خونی و به‌عنوان بمب پروتئین برای عضله‌سازی برای ورزشکاران و بدن‌سازان حرفه‌ای نام برد.

خرما از قدیم یکی از میوه‌های محبوب در بین ایرانیان بوده است. قند خرما طبیعی است. به همین علت، خرما برای بسیاری از افراد که فشارخونشان افتاده و می‌خواهند گلوکزشان را بالا ببرند، اما نمی‌خواهند قندهای صنعتی را مصرف کنند انتخاب خوبی برای رژیم غذایی آن‌ها است. در خرما انواع آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارند که در بدن ما نقش مهمی دارند. ما روزانه در بدنمان موادی بنام رادیکال‌های آزاد در پاسخ به آلودگی هوا و مواد غذایی فراوری‌شده ترشح می‌شوند. مقدار زیاد این مواد می‌تواند برای سلامت ما خطرناک باشد و ریسک بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های سرطانی را افزایش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما می‌توانند اثرات این مواد مخرب را خنثی کنند و از ریسک بروز بیماری‌های این‌چنینی جلوگیری کنند.

خرما سرشار از مواد غذایی مثل مس، سلنیوم و منیزیوم است. این سه عنصر در داشتن استخوان‌های سالم و قوی و جلوگیری از اختلالات استخوانی بسیار مهم هستند. علاوه بر این، یکی دیگر از خواص خرما این است که خرما سرشار از ویتامین K است که می‌تواند به انعقاد خون و متابولیسم استخوان‌ها کمک کند. همچنین، برخی از افراد که از عارضه پوکی استخوان رنج می‌برند احتمال اینکه در استخوان آن‌ها شکستگی‌های کوچک به وجود بیاید بیشتر است. یکی از خواص خرما این است که خوردن آن می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و استحکام آن‌ها کمک کند و به این صورت، می‌تواند برای افرادی که پوکی استخوان دارند مفید باشد.

خوردن خرما به دلیل خواص آن برای پوست هم مفید است. در خرما مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین D و وجود دارد که این دو ویتامین برای حفظ ارتجاع و کشسانی و صاف ماندن بافت پوست بسیار مهم هستند. با خوردن منظم خرما شما می‌توانید ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید. از دیگر خواص خرما می‌توان از کاربرد آن در بدن‌سازی به‌عنوان یک میان وعده‌ی مغذی، حاوی مقادیر بالای ویتامین دی و سی، مصرف آن برای زنان به‌عنوان جبران‌کننده‌ی کمبود عنصر آهن، دارای خاصیت ضدالتهابی، مفید برای چشم به‌عنوان کاهش‌دهنده‌ی ابتلا به بیماری شب‌کوری، برای ریه، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، معده، منبع غنی منیزیم، فواید خرما در صبحانه به‌منظور پاک‌سازی ارگان‌های بدن با مصرف ناشتای خرما، کمک به سم‌زدایی ارگان‌های بدن، غذای سالم و سرشار از آهن، جبران کمبود آهن کودکان، کمک به تنظیم کلسترول، بهبود سلامت استخوان، جلوگیری از ریزش مو، کمک به درمان کم‌خونی و غیره نام برد.

کلیدواژه‌ها: بیست و دو دستور شیرینی و نوشیدنیهای خرمایی سالم بدون شکر، توپک خرمایی، پای خرما، کیک پست های خرمایی، کیک خرما و گردو، معجون خرمایی فندقی صبحانه، کیک تولد، قرابیه بادام با شیره خرما، شیک شیر گردو و خرما، رولت خرمایی، تیرامیسو با شیره خرما، شکلات صبحانه کنجدی با شیره خرما، نان خرمایی، سس شکلاتی شیره خرما، کیک کدوحلوایی خرمایی، پنکیک خرمایی صبحانه، دسر پاناکوتا خرما با قهوه هسته خرما، شیک شیرموز و خرما، املت خرمایی، کوکی خرمایی، قهوه هسته خرما، شیرینی نارگیلی، کاپ کیک شیره خرما، بیست و دو قانون زندگی شاد و سالم، قانون تعهدنامه، قانون یک ساعت برای خودم، قانون باورها، قانون صبح طلایی، قانون شکرگزاری، قانون بخشش، قانون خواب منظم، قانون هدایت، قانون چند خط صمیمانه با خدا، قانون ارتباطات عالی، قانون اثر اقدامات کوچک و منظم، قانون سکوت، قانون هدفگذاری، قانون توکل، قانون چهار عبارت جادویی، قانون چهار نفر، قانون کمک به دیگران، قانون کسب مهارت، قانون تسلیم، قانون تمرکز، قانون پس‌انداز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جادوی خرمای ناهید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی