اشتراک گذاری:

پیش‌بینی صمیمیت زوجین از طریق الگوهای تربیتی خانواده (با استفاده از نرم‌افزار spss و Smart pls)

دسته:

عنوان کتاب:

پیش‌بینی صمیمیت زوجین از طریق الگوهای تربیتی خانواده (با استفاده از نرم‌افزار spss و Smart pls)

نویسندگان: اسماعیل پولادی    پروانه بیاتی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۷۳-۶
تعداد صفحه: ۱۶۲

 

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: خانواده به عنوان اولین نهاد جامعه‌پذیری و کهن‌ترین هسته طبیعی، در همه جوامع انسانی وجود داشته و بشر تاکنون نتوانسته است جایگزینی برای آن بیابد و این موضوع حضور همیشگی این نهاد اجتماعی و اهمیت وجودی آن را نشان می‌دهد. لذا اهمیت خانواده بسیاری از اندیشمندان را بر آن داشته که در حوزه‌های گوناگون و با رویکردهای متفاوت همچون الگوی تربیتی خانواده به تحقیق و بررسی در این موضوع بپردازد. بنابراین در زمینه تأثیر خانواده بر مناسبات زندگی زوجین مطالعات فراوان و نظریات متعددی ارائه گردیده است. از جمله جامعه شناسان که خانواده را نه به مثابه یک مورد و نه به عنوان یک مقوله صرفاً تاریخی، بلکه به مثابه یک نهادی اجتماعی می‌بینند که در حال پویایی است. در این رویکرد، خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی، عاملی مهم در انتقال ارزش‌ها، تربیت نسلی و در نهایت تضمین کننده جامعه سالم و متعادل است.نظریه‌های تکاملی، مبادله، کنش متقابل نمادین و کارکردی از جمله کارکردهای حوزه جامعه‌شناسی خانواده می‌باشند که هر یک از نگاه خاصی خانواده را مورد مطالعه قرار می‌دهند. این کتاب تلاشی است جهت بررسی علمی با رویکردی جامعه‌شناختی در مورد نقش و تأثیر الگوهای تربیتی خانواده بر صمیمیت مناسبات و رفتارهای زندگی مشترک زوجین می‌باشد.

کلید واژه‌ها: تعریف خانواده، اهمیت خانواده در دوران کودکی، اهمیت خانواده در دوران نوجوانی، انگیزه تشکیل خانواده، ویژگی خانواده، نقش و کارکرد خانواده، نگاهی به ازدواج در ایران در اعصار گذشته، پدیده اجتماعی ازدواج، ضرورت آموزش خانواده، جایگاه خانواده در تربیت انسان، دین‌داری و الگوی تربیت خانواده، شیوه‌های تربیت دینی خانواده، خانواده و رسانه، نقش خانواده و رسانه در فرهنگ‌پذیری افراد جامعه، تأثیر پیام‌های رسانه بر خانواده، عوامل مرتبط با اختلافات خانوادگی، تاریخچه تحول سبک خانواده در ایران، انواع خانواده از نظر تربیت، ابعاد خانواده در اندیشه نظریه‌پردازان علوم انسانی، جامعه‌شناسی خانواده، نظریه کنش ارتباطی هابرماس، نظریه کنش متقابل نمادین، نظریه کارکردگرایی ساختاری و دیدگاه نهادی، نظریه نقش جنسیتی پارسونز، نظریه سبک الگوی خانواده بامرایند، نظریه جهت‌گیری مذهبی گوردن آلپورت

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیش‌بینی صمیمیت زوجین از طریق الگوهای تربیتی خانواده (با استفاده از نرم‌افزار spss و Smart pls)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی