اشتراک گذاری:

راهنمایی‌های حرفه‌ای CBT برای ACT (چگونه شکاف‌های میان رفتار درمانی شناختی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را پر کنیم)

دسته:

عنوان کتاب:

راهنمایی‌های حرفه‌ای CBT برای ACT (چگونه شکاف‌های میان رفتار درمانی شناختی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را پر کنیم)

تالیف: ژوزف وی. سیاروچی و آن بیلی
ترجمه: مهران روزبهی، شیلا محسنی، آرزو همام ذاکری لنگرودی و یاسر مظاهری
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۲۰-۳
تعداد صفحه: ۲۲۰

 

قیمت محصول:​

معرفی کتاب:  CBT دهه‌هاست که برای بهبود زندگی افراد ایجاد شده است؛ اما ACT یک روش درمانی جدید است. تاریخچه روانشناسی نشان می‌دهد که وقتی یک درمان جدید معرفی شود، افراد به دنبال آن رفته و کم کم بینش‌های درمان‌های گذشته را فراموش می‌کنند. برخی از این درمان‌ها شامل این موارد بودند: درمان درمان‌جو محور، درمان روان پویشی، گشتالت درمانی، رفتاردرمانی احساسی-منطقی، طرح‌واره درمانی، درمان مبتنی بر احساس، درمان ساختاری فردی، درمان راه‌حل محور، درمان وجودی، آموزش تلقیح استرس و غیره. بدون شک هر کدام از این روش‌ها می‌تواند نکته با ارزشی به همراه داشته باشد. نباید فقط به یک بسته درمانی یا برچسب درمانی تکیه کنیم. لازم است تا یک نظریه یا فلسفه هدایت‌کننده‌ای را به همراه داشته باشیم. این روند ما را از اصلیت و شکل روش‌های درمانی دور کرده و در عوض به ما یاد می‌دهد تا فقط بر عملکرد آن متمرکز شویم. تکنیک‌های آمده در این کتاب از لحاظ فرم با یکدیگر متفاوت‌اند و از منابع مختلفی برداشت شده‌اند؛ اما با این حال تمام آن‌ها بر اساس یک نظریه (نظریه چهارچوب ارتباطی) و فلسفه (زمینه گرایی کاربردی) مشابه هستند. تمامشان یک هدف دارند که آن‌هم بهبود رفتار سازگار ارزشی و منعطف است. در نهایت معتقدیم که تشابه متخصصین CBT و ACT بیشتر از تفاوتشان است. شاید بزرگ‌ترین شباهتشان در سطح ارزشی‌شان باشد. متخصصین ACT و CBT سعی می‌کنند به افراد کمک کنند (۱) کمتر رنج ببرند، (۲) زندگی‌شان را تحت کنترل خودشان بگیرند، (۳) به استعدادهایشان بیشتر توجه کنند، (۴) دوستی و عشق را افزایش دهند. این ارزش‌ها اصیل هستند. امیدواریم که این کتاب عملکرد مناسبی در جهت این اهداف داشته باشد.

کلید واژه‌ها: پیش به سوی یکپارچگی ACT و CBT، فرار از تله‌های زبانی، نظریه چارچوب ارتباطی: استدلال‌های مرتبط با کاهش رنج انسان، فرآیندهای زبانی می‌توانند بر تجربه پیروز شوند، تمرین درمان‌جو، تشدید تکنیک‌های سنتی CBT، درک راهکارهای تغییر شناختی، نگاهی دیگر به چالش‌های شناختی، یادگیری مسائل از طریق جمع و نه تفریق، خودشناسی از طریق خود اکتشافی، پذیرش و عمل، چطور فرضیات فلسفه‌ای باعث شکل‌گیری زندگی‌مان می‌شوند؟، نکات فلسفی آغازین، قدرت روش‌های ماشینی تفکر، جهان‌بینی جایگزین: زمینه گرایی کاربردی، احتمال پذیرش افراطی، زنان چه چیزی می‌خواهند؟، آیا خوشبختی واقعاً حق طبیعی است؟، رویکردی برای بهبود پذیرش، ارزش‌ها و تعهدات، رفتار ارزشی و فعال، شفاف‌سازی ارزش‌ها: بررسی مفاهیم زندگی، تمرین Sweet-spot، تمرین: وظیفه طبقه‌بندی کارت، شفاف‌سازی ارزش‌ها تا عملکرد متعهدانه، تمرینی برای تبدیل ارزش به عمل، بهبود هوش هیجانی، ارزش عملی هوش هیجانی، آموزش اجتماعی- هیجانی، بازی جمع با صفر و توهم خود تفکیکی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمایی‌های حرفه‌ای CBT برای ACT (چگونه شکاف‌های میان رفتار درمانی شناختی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را پر کنیم)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی