اشتراک گذاری:

تحلیل، طراحی و ساخت تقسیم‌کننده توان ویلکینسون پهن باند با استفاده از خطوط ریزنوار تزویج (کوپل) شده

عنوان کتاب:

تحلیل، طراحی و ساخت تقسیم‌کننده توان ویلکینسون پهن باند با استفاده از خطوط ریزنوار تزویج (کوپل) شده

نویسنده: پوریا سلیمی
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۵۶۶۳-۴-۱
تعداد صفحه: ۹۰

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: در این کتاب روشی نوین برای طراحی تقسیم‌کننده توان ویلکینسون ارائه شده است. این روش به‌گونه‌ای است که تقسیم‌کننده در یک باند فرکانسی دلخواه توان را با نسبت نابرابر بین خروجی‌ها تقسیم کرده و نیز تطبیق در پورت‌ها و جداسازی مناسب در خروجی‌ها را دارا باشد. به منظور افزایش پهنای باند این نوع تقسیم‌کننده از چند قسمت متوالی استفاده شده است. در این کتاب بر روی کاهش محدودیت اساسی این نوع تقسیم‌کننده توان یعنی کم شدن عرض بعضی از خطوط آن تمرکز شده است. ابتدا اطلاعات اولیه برای طراحی، نظیر تعداد قسمت‌های متوالی، فرکانس مرکزی، ضریب کوپلاژ بین خطوط و نسبت تقسیم مشخص و سپس با توجه به این اطلاعات مدار را در دو حالت زوج و فرد تحلیل و به روش چبی‌شف امپدانس مشخصه هر خط محاسبه شده است. در مرحله بعد با توجه به ضریب انعکاس در خروجی در دو حالت زوج و فرد مقدار بهینه مقاومت‌های جداساز به دست آمده است. در آخر برای درک بهتر مزیت این روش طراحی نسبت به روش‌های دیگر، دو تقسیم‌کننده، یکی طراحی شده با روش پیشنهادی و دیگری با روش‌های معمول، از نظر خروجی و ابعاد با یکدیگر مقایسه شده‌اند؛ و نتیجه این مقایسه‌ها بیانگر این حقیقت است که استفاده از خطوط ریزنوار کوپل شده علاوه بر عملکرد مناسب بر روی پهنای باند مورد نظر باعث افزایش پهنای خطوط انتقال آن شده و محدودیت ساخت آن را کاهش می‌دهد.

کلید واژه‌ها: تاریخچه اصلاحات انجام شده بر روی تقسیم کننده توان ویلکینسون، افزایش پهنای باند، تقسیم‌کننده توان ویلکینسون، خطوط کوپل شده، مکانیزم کوپلاژ، تطبیق دهنده‌های امپدانس، تطبیق دهنده‌های امپدانس یک‌چهارم موج λ /۴، تطبیق دهنده‌های امپدانس چند قسمتی، تطبیق دهنده‌های امپدانس چبی‌شف، تئوری انعکاس، تبدیل کننده تک قسمتی، چند جمله‌ای چبی‌شف، طراحی تطبیق کننده چبی‌شف، تقسیم‌کننده توان ویلکینسون، شبیه‌سازی مدار به کمک نرم‌افزار AWR، چند نمونه از تقسیم‌کننده توان طراحی شده، شبیه‌سازی مدار در نرم‌افزار HFSS، مقایسه نتایج ساخت با شبیه‌سازی کامپیوتری، مقایسه نتایج ساخت تقسیم‌کننده توان با خطوط کوپل شده، با نتایج کامپیوتری، مقایسه نتایج ساخت دو تقسیم‌کننده

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحلیل، طراحی و ساخت تقسیم‌کننده توان ویلکینسون پهن باند با استفاده از خطوط ریزنوار تزویج (کوپل) شده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی