اشتراک گذاری:

طراحی مدلی برای مکان‌یابی شعب بانک‌ها با استفاده از سیستم استنتاج فازی– عصبی تطبیقی

عنوان کتاب:

طراحی مدلی برای مکان‌یابی شعب بانک‌ها با استفاده از سیستم استنتاج فازی– عصبی تطبیقی

نویسنده: سعید سجادیان
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۸۱۳-۰۵-۷
تعداد صفحه: ۱۲۰

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: این کتاب مجموعه مشخص از نظریات، فنون و کاربردهایی را در بر دارد که مقوله نوظهور سیستم استنتاج تطبیقی- فازی عصبی را مشخص می‌نمایید. سیستم فازی عصبی کاربردهای زیادی داشته و روزی مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. برخی از نظریات مهم مربوط به مقدمه که در طراحی این کتاب تأثیرگذار بوده‌اند ، عبارت‌اند از: ۱٫ یک سیستم استنتاج عصبی- فازی که به صورت ANFIS خلاصه شده است نوعی شبکه عصبی مصنوعی است که براساس سیستم فازی تاکاگی- سوگنو می‌باشد. این شیوه در اوایل ۱۹۹۰ ایجاد شده است. از آنجایی که این سیستم، شبکه های عصبی و مفاهیم منطق فازی را یکی می‌کند، می‌تواند از امکانات هر دو آن‌ها در یک قاب بهره برد. سیستم سازگار آن مطابق با مجموعه قوانین فازی اگر- آنگاه است که قابلیت یادگیری برای تقریب زدن توابع غیرخطی را دارد. از این رو، ANFIS به عنوان یک برآورد جهانی مطرح شده است. ۲٫ سیستم‌های فازی می‌توانند عدم قطعیت را به صورت کیفی بیان نمایند و در عین حال، دارای عملکرد دقیقی باشند. سیستم‌های فازی می‌توانند دانش انسانی را نیز، که به صورت قواعد اگر-آنگاه بیان ‌شده‌اند، در ساختار خود مورد استفاده قرار دهند. این کار ما را قادر می‌سازد که بتوانیم از تجارب افراد متخصص در کاربردهای گوناگون، برای ایجاد و طراحی سیستم‌های فازی استفاده کنیم. این قابلیت مختص سیستم‌های فازی است و شبکه‌های عصبی مصنوعی از این قابلیت محروم هستند.

کلید واژه‌ها: تاریخچه شکل‌گیری دانش فازی، علم مدیریت فازی، سیستم استنتاج فازی، سیستم استنتاجی فازی- عصبی تطبیقی (ANFIS)، تاریخچه بانکداری، تاریخچه بانکداری در ایران، سیستم استنتاج فازی عصبی تطبیقی، طراحی سیستم فازی، پیاده‌سازی طراحی سیستم فازی، ساختار کلی سیستم استنتاج فازی عصبی- تطبیقی، طراحی سیستم استنتاج فازی عصبی- تطبیقی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طراحی مدلی برای مکان‌یابی شعب بانک‌ها با استفاده از سیستم استنتاج فازی– عصبی تطبیقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی