اشتراک گذاری:

مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) در صنایع نفت و گاز

عنوان کتاب:

مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) در صنایع نفت و گاز

نویسنده: امیر زیدونی
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: ۹۷۸-۶۲۲-۳۰۷-۱۱۲-۶
تعداد صفحه: ۱۰۱

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: با توجه به توسعه و پیشرفت‌های روزافزون صنایع در جهان و تولید مواد شیمیایی بسیار و همچنین وقوع حوادث صنعتی، معضلات عدیده‌ای از جمله آسیب به محیط ریست، افراد و تأسیسات را بوجود آورده که بطور سالیانه شاهد این حوادث در صنایع مختلف جهان می‌باشیم که باعث هدررفت هزینه‌های هنگفت و خسارت به سازمان‌ها و جوامع گردیده است. این شرایط انسان را به تفکر و تصمیم‌گیری و ارائه راهکارهایی جهت کنترل شرایط خطرناک و کاهش مخاطرات و مضرات با تکیه بر تدوین و اجرای دستورالعمل‌ها در راستای سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست وادار نموده است. لذا توسعه سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سازمان‌ها و صنایع نقش بسزایی در افزایش سطح ایمنی و کاهش رخداد حوادث صنعتی دارد.

سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM): سیستمی استخراج شده از استانداردهای بین‌المللی نظیر OSHA، CCPS و API می‌باشد که جهت محدود کردن و کنترل ریسک‌های آتش‌سوزی، انفجار و رهایش مواد شیمیایی خطرناک در صنایع و بطور خاص صنایع فرآیندی حائز اهمیت است. که برای نیل به این هدف با استقرار عناصر یا المان‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود این عناصر در ادامه مطالب کتاب توضیح داده می‌شود.

صنایع فرآیندی: از دیدگاه مدیریت ایمنی فرآیند، فرآیند به معنای هرگونه فعالیت یا ترکیبی از فعالیت‌ها شامل هر نوع استفاده، ذخیره‌سازی، تولید، پردازش و یا انتقال و جابجایی مواد شیمیایی تلقی می‌گردد.

مدیریت ایمنی فرآیند: مدیریت ایمنی فرآیند ابزاری تحلیلی که تمرکز اصلی آن بر روی پیشگیری از رهایش مواد خطرناک (طبق تعریف OSHA) می‌باشد.

اهداف PSM:

  • حفظ و توسعه صحیح اطلاعات ایمنی مربوط به فرآیند شامل اطلاعاتی در مورد خطرات مواد شیمیایی، دانش فنی فرآیند و تجهیزات فرآیند
  • آنالیز خطرات فرآیند به روش‌های کمی و کیفی
  • مشارکت کارکنان
  • وجود یک سیستم و پیاده‌سازی رویکرد سیستمی به منظور مدیریت موضوعات ایمنی در سازمان
  • اطمینان از ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی به کلیه پرسنل در زمینه فرآیند

کلید واژه‌ها: نفت، گاز، صنعت و تجارت، پیش‌بینی‌های ایمنی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) در صنایع نفت و گاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی