از درخت بیاموزیم

اشتراک گذاری:

از درخت بیاموزیم

عنوان کتاب:

از درخت بیاموزیم

نویسنده و تصویرگر: باران یگانه زاده
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: خشتی بزرگ
شابک: 978-622-307-448-6
تعداد صفحه: 16

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: باران: سلام آقای دکتر

دکتر علیان: سلام باران جان چقدر خوشحال شدم که این موضوع زیبا را انتخاب کردی.

باران: من هم ممنونم از شما به خاطر وقتی که می‌گذارید راستش هر وقت با پدر و مادرم و امیرعلی به باغمون میریم از دیدن درخت‌ها خیلی انرژی می‌گیرم و همیشه با خودم میگم که درخت‌ها خیلی مهربون هستند و ای کاش ما آدم‌ها مثل این درخت‌ها باشیم این بود که تصمیم گرفتم سوالاتی را از شما بپرسم و این کتاب رو بنویسم.

دکتر علیان: هزاران آفرین باران خانم به نظر خودت چه درس‌هایی میشه از درخت گرفت و چه درس‌هایی تا به حال گرفتی؟

باران: به نظرم درخت به همه سود می‌رسونه محبتش رو به همه می‌رسونه و در کل وجودش برای دنیا ضروریه ولی قبل از هر چیز دوست دارم از خود درختان در جهان برام بگید.

دکتر علیان: آفرین که قبل از هر چیز دوست داری خود درخت رو بیشتر بشناسی.

درخت که به اون دار هم میگن یک گیاه بزرگ چوبی که اصطلاحاً دیرپاست یعنی از سایر گیاهان بیشتر عمر می‌کنه در دنیا درخت‌هایی وجود داره که بیش از هزار سال عمر دارند حتی درخت‌هایی داریم که بیش از ۱۰۰ متر قد کشیدند. درخت‌ها رو میشه از منظرهای مختلفی دسته‌بندی کرد، درختان خزان کننده، درختان همیشه سبز، درختان پهن برگ و درختان سوزنی برگ، درختان مثمر و درختان غیر مثمر، درختان گرمسیری و سردسیری و دسته‌بندی‌های مختلف. ولی شاید جالبه که بدونید در دنیا حدود ۷۰ هزار گونه درختی تا به حال شناخته شده است.

باران: به نظرتون فایده اصلی درختان چیه؟ دوست دارم در این باره بیشتر بدونم.

دکتر علیان: سؤال خیلی خوبی پرسیدی درختان فایده‌های زیادی دارند اما از مهم‌ترینشون میشه به موارد زیر اشاره کرد، تأمین مواد غذایی انسان‌ها، تأمین اکسیژن که نیاز هر موجود زنده هست، پاکیزه‌سازی هوا، متعادل سازی دما، جلوگیری از فرسایش خاک، تأمین چوب، جلوگیری از سیل و ده‌ها فایده قشنگ دیگه…

کلیدواژه‌ها: کودکان، درخت، منابع طبیعی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “از درخت بیاموزیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی