اشتراک گذاری:

شکوفایی زندگی (بازآفرینی زندگی با روش‌های دینی، علمی، عملی و دور از خرافه)

عنوان کتاب:

شکوفایی زندگی (بازآفرینی زندگی با روش‌های دینی، علمی، عملی و دور از خرافه)

نویسنده: علی سناپور
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: 978-622-307-344-1
تعداد صفحه: 192

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: سلام من علی سناپور هستم از ملاقات شما خوشحالم. بسیار بسیار سپاسگزارم. انتخاب مطالعه، رشد و پیشرفت یک فرآیند مهم است که می‌تواند زندگی شما را بهبود بخشد. در دنیایی که بیشتر مردم اهل یادگیری نیستند، شما تصمیم گرفته‌اید متفاوت عمل کنید که بسیار ارزشمند است. ان‌شاءالله که منجر به نتایج مثبتی در زندگی شما شود.

همه ما یکسری غرایزی داریم که در پی ارضا آنان هستیم، مثل نیاز به غذا، نیاز به ارتباط، نیاز به… و در زندگی می‌کوشیم که این‌ها را بهترین شکل ممکن درست کنیم. یکی از مسائلی که همه می‌کوشند تا آن را بیابند عبارت است از زندگی لذت‌بخش. همه ما می‌خواهیم به این زندگی نائل شویم اما در این میان دزدهای زیادی هستند که ما را از زندگی لذت‌بخش دور می‌کنند آن هم با استفاده از روش‌های خرافاتی؛ که هیچ مبنایی ندارد و بسیاری از مردم نیز آن‌ها را باور می‌کنند و بعد از اینکه نتیجه نگرفتند این نیاز را رها می‌کنند و سر از ناکجاآباد در می‌آورند… برای شناخت جهان باید از عقل تبعیت کنیم چون گستره عقل زیاد نیست لاجرم نیاز به دین پدید می‌آید که خداوند از طریق وحی ما را آگاه می‌سازد. از مباحثی که از قلمرو عقل خارج است چه نعمتی بهتر از دین. با همه این وجود دین همان‌طور که جلوتر معارف مهم دین اشاره می‌شود برخی‌ها را واگذار کرده به خود مردم بخاطر تغییر زمان؛ و ما احتیاج به تجربه پیدا می‌کنیم البته نه تجربه یک نفر. برخی بزرگان هستند در زمینه توسعه فردی در جهان؛ که من اسم نمی‌برم این‌ها یک کاری را خود انجام می‌دهند نتیجه گرفتد به بقیه هم می‌گویند در حالی که این غلط است این کار برای خود شخص درست بوده دلیلی نیست برای بقیه هم درست باشد؛ و ما نیاز به علم جدید نیز داریم که از طریق مشاهده، تجربه بدست می‌آید که اگر طبق یکسری قوانین ضوابط خاص عمل کنند. این پژوهش‌ها می‌توانند زندگی ما را بهبود ببخشند البته نه به تنهایی. همه این‌ها را کنار هم بگذاریم و این بهترین روش خواهد بود و ما در آموزش‌هایمان این‌گونه هستیم که این‌ها را ملاحظه می‌کنیم. در هرجا خرافه وجود دارد حتی برخی منتسب به دین می‌کنند تا خرافه‌شان را مردم بپذیرند یا منتسب به علم می‌کنند تا بپذیرند. شما باید الک کنید و خالص دین، خالص علم، خالص عقل را تبعیت کنید. ان‌شاءالله که بهترین زندگی را رقم می‌زنید.

امروزه با پیشرفت فنّاوری، ما در معرض اطلاعات بسیار زیاد قرار داریم که ممکن است منجر به مشکلاتی در زندگی شود. آیا واقعاً لازم است هر روز اطلاعات کم اهمیت را ببینیم، بشنویم و درباره‌شان صحبت کنیم؟ چه فایده‌ای دارد؟ جز اینکه ذهن ما درگیر شود، حالمان بد شود و مهم‌تر از این‌ها وقت باارزش خود را صرف کارهای بی‌اهمیت کنیم! علاوه بر این، اطلاعات زیاد باعث می‌شود که نتوانیم به‌راحتی شروع به عمل کنیم و در نهایت گیج و سردرگم می‌مانیم. هزاران راه‌حل برای هر مشکل وجود دارد. پس چگونه شروع کنیم؟ کدام راه‌حل بهتر است؟ کدام نتیجه مطلوب‌تر است؟ این سؤالات باعث می‌شود که هرگز نتوانیم اقدام مؤثری انجام دهیم.

مغز از کار زیاد وحشت می‌کند و مجبور می‌شود که اهمال‌کاری را به شما تجویز کند. زمان انبار کردن اطلاعات گذشته که فقط بیایم خلاصه برداریم و اطلاعات جمع کنیم. هر آنچه بخواهیم در اینترنت موجود است و دسترسی به هزاران هزار داده بسیار راحت شده است. باید کار دیگری انجام دهیم؛ یعنی مهارت هدفمندی و عمل‌گرایی؛ این طرز فکر که هر چه بیشتر بدانیم، به نفع‌مان هست، به پایان رسید. توانا بود هرکه دانا بود این گذشت! امروز توانا بود هرکه عمل‌گرا بود… هدفمندی در تمام مراحل زندگی یعنی اینکه با چه اشخاصی تعامل کنم چه اطلاعاتی را استفاده کنم همه ‌و همه باید هدفمند باشد، صرف دانستن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ مثلاً در زمینه سبک زندگی با تعداد زیادی از سبک‌ها و راهکارها روبرو هستیم این باعث می‌شود دچار ابهام شویم و نتوانیم تصمیم‌گیری مؤثری انجام دهیم. همه ما از اهمیت زمان آگاه هستیم؛ اما چند درصد جامعه واقعاً زمان را مدیریت می‌کنند. حتی فراتر از این گاهاً تکنیک‌ها و فنون مباحث را هم می‌دانیم ولی می‌بینم مشکل حل نمی‌شود…

به نظر می‌رسد که مشکل در عمل‌گرایی ما است. بهتر است از انبوه اطلاعات فاصله بگیریم و هر آنچه می‌دانیم اطلاعات مفید است و مطابق هدف است را بگیریم و سریعاً جامه عمل بپوشانیم.

کتاب حاضر، در هر بخش تکنیک‌های مؤثر و کاربردی اشاره می‌کند و در انتها هر فصل تمارینی ارائه می‌دهد. با استفاده از این تکنیک‌ها و آموزش‌ها، می‌توان به نتایج مثبت و عالی دست‌یافت. من به‌عنوان محقق و گردآورنده هستم تلاش کردم که بهترین اطلاعات ممکن با بهترین دسته‌بندی با تمارین و با ویدئو آموزشی در اختیار شما بگذارم و از آوردن هر مسئله‌ای در کتاب خودداری کردم. گرچه زیبا هم باشند.

امیدوارم شما هم قدر این کتاب را بدانید و البته اگر خوب بود و نتیجه‌بخش بود، با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

مطالب گسترده هستند شما باید طرز فکر بگیرید و سرنخ بگیرید که در آموزش‌ها و مطالعات خود این مباحث را جا دهید.

در هر کتابی، نباید دنبال مطلب جدید باشید. بلکه باید دنبال این باشید که چگونه به دانسته‌های خود عمل کنید. اگر شما با استفاده از این کتاب، به یکی از مطالب عمل کنید و آن را دقیقاً به کار ببندید، من مقداری وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. پس با این دیدگاه بخوانید که هر آنچه درست است، عمل کنید، نه اینکه فقط دنبال جمع‌آوری اطلاعات باشید…

کلیدواژه‌ها: یادگیری، آشنایی با حافظه، فرآیند بخاطرسپاری، سبک‌های یادگیری، بار شناختی، سیستم فعال‌کننده مشبک یا RAS در مغز، هیپوکامپ مغز، ذهن متمرکز و غیرمتمرکز، روش مطالعه PQ4R یا پس‌ختام، نگرش و تفکر حرفه‌ای، تفکر نقادانه، انرژی مغز، فواید تفکر نقادانه، عناصر تفکر نقادانه، اهمیت تفکر در قرآن و روایات، برخی از خطاهای تأیید، برخی از مغالطات، سیستم دوگانه مغز، استدلال شناختی، ارتقاء شخصیت و رشد معنوی، یک جهان‌بینی زیبا، ملاقات معشوق، دوپامین چیست؟ و چه زمان در بدن آزاد می‌شود؟، نگاه کلی به آیات بهشتی، شادی و نشاط، انواع لذت، چرا فن‌بیان مهم است؟، صداسازی و تن صدا، هوش کلامی و دایره لغات، استفاده از ابزارهای کلامی، متقاعدسازی، ارتباط غیر کلام «زبان بدن»، انواع ارتباطات، چگونه ارتباط مؤثری داشته باشیم؟، دنیای مطلوب، اصول انتقاد کردن، سبک زندگی و یا لایف استایل، انواع سبک زندگی، اصول سبک زندگی سالم، مدیریت زمان، ساخت روتین، کنترل ذهن و ذهن آگاهی، سنت‌های الهی، قوانین حاکم بر جهان، قانون شکرگزاری، روش‌های شکرگزاری، قانون دوبرابرِ، قانون دعا، قانون خیر و شر، قانون هرگاه سختی به اوج رسید، فواید صدقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شکوفایی زندگی (بازآفرینی زندگی با روش‌های دینی، علمی، عملی و دور از خرافه)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی