اشتراک گذاری:

مهارت‌های زندگی (توانمندسازی اجتماعی و افزایش مهارت‌های فردی و خانوادگی در راستای کاهش طلاق)

دسته:

عنوان کتاب:

مهارت‌های زندگی (توانمندسازی اجتماعی و افزایش مهارت‌های فردی و خانوادگی در راستای کاهش طلاق)

نویسندگان: روشنک بهشتی زاد، نسرین محمدی، مریم بهشتی زاد
ناشر: انتشارات کتیبه نوین
قطع کتاب: رقعی
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۲۰۵-۵۳-۱
تعداد صفحه: ۲۸۸

 

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: همه ما زندگی می‌کنیم، دیگر مهارت داشتن یعنی چه؟ قسمت اول جمله کاملاً درست است، همه ما زندگی می‌کنیم، اما آیا می‌شود کیفیت زندگی هر فردی رو به تکامل باشد؟ واژه (مهارت) را برای پدیده‌ای به کار می‌برند که یا (فن) باشد، یا (هنر). خوب زندگی کردن، هم فن است و هم هنر. اگر بخواهیم راننده خوبی شویم باید مهارت رانندگی را فرا گیریم. برای نقاش ماهر و نجار خبره شدن بدون اطلاعات مورد نیاز و به روز و تمرین و فراگیری فنون لازم، به درجه استادکاری نخواهیم رسید. پس چطور ممکن است خوب و صحیح زندگی کردن را به طور ذاتی یاد داشته باشیم؟ پس باید مهارت‌های مقابله با چالش‌ها را بیاموزیم و آن‌ها را در زندگی به کار گیریم، مطمئناً همه ما برای بهتر زیستن به کسب مهارت‌هایی نیاز داریم تا بتوانیم نشاط، شادابی و سلامت روان را در زندگی خویش متبلور سازیم. انسان با توجه به پیچیدگی‌ها و دشواری‌های زندگی جهت رسیدن به رشد و پیشرفت در جنبه‌های گوناگون باید از توانایی لازم و کافی جهت مقابله با موقعیت‌های دشوار زندگی و همچنین فراهم نمودن شرایط مناسب به منظور پیشرفت همه جانبه برخوردار باشد؛ بنابراین افراد موفق، تکامل یافته و دارای سلامت روانی کسانی هستند که توانایی و مهارت کافی را در برخورد با شرایط گوناگون زندگی دارند و همواره در صدد تغییر موقعیت خویش در جهت رشد و تکامل هستند. این ویژگی‌ها نشانگر برخورداری این گونه افراد از مهارت‌های زندگی می‌باشد. بدین ترتیب برخورداری از مهارت‌های زندگی و به کارگیری آن جهت دستیابی به رشد و کمال می‌تواند بسیاری از مشکلات،‌ ناکامی‌ها و ناهنجاری‌ها را رفع نموده و یک زندگی با نشاط، پرتلاش، رو به پیشرفت و کمال،‌ مفید و سازنده را به ارمغان آورد. همه انسان‌ها به طور فطری توانایی حل مشکلات زندگی را دارند، اما این توانایی باید مطابق با شرایط و موقعیت فرد پرورش یابد به طوری که به عنوان مهارت‌های کارآمد به کار برده شود. آموزش مهارت‌های زندگی مبتنی بر یادگیری مشارکتی و عملی می‌باشد. این گونه فعالیت‌ها در افزایش سلامتی و پیشگیری اولیه از بروز مشکلات و همچنین کمک به یادگیری رفتارهای مثبت و حفظ سلامت روانی بسیار اثربخش است.

کلید واژه‌ها: مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های زندگی، مدل‌های آموزش مهارت‌های زندگی، خودآگاهی، اجزاء خودآگاهی، ویژگی‌های افراد خودآگاه، تمرین‌های کسب خودآگاهی، مهارت همدلی، تصمیم‌گیری و حل مسئله، ویژگی‌های افراد فاقد توان حل مسئله و تصمیم‌گیری، مراحل مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، مشورت، مشکلات بین فردی، فرایند هدف‌گذاری، نقش و اهمیت ارتباط، تعریف ارتباط، فرایند ارتباط، عناصر اصلی ارتباط، موانع برقراری ارتباط، ارتباط و جرأت‌مندی (جرأت‌ورزی)، انواع جرأت‌مندی، تفکر خلاق، خلاقیت، فرایند خلاقیت، خصوصیات افراد خلاق، موانع بروز خلاقیت، راه‌های پرورش خلاقیت، تفکر انتقادی، مؤلفه‌های تفکر انتقادی، مهارت گفتگو، خودافشاگری، مدیریت هیجان‌ها، ارتباط و کنترل خشم

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مهارت‌های زندگی (توانمندسازی اجتماعی و افزایش مهارت‌های فردی و خانوادگی در راستای کاهش طلاق)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی