اشتراک گذاری:

تعلیم و تربیت (در سایه نور، همگام با ظهور)

دسته:

عنوان کتاب:

تعلیم و تربیت (در سایه نور، همگام با ظهور)

نویسندگان: روشنک بهشتی زاد، فرزانه رشیدی
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: رقعی
شابک: 978-622-307-342-7
تعداد صفحه: 72

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: تربیت امر خطیر و دشواری است که هدف بعثت انبیا و ارسال کتب آسمانی قرار گرفته است. اهمیت و پیچیدگی امر تربیت اقتضا دارد که برنامه‌های زندگی انسان در راستای رشد و تحول تربیت سوق داده شود. همچنین موقعیت انسان معاصر و پیچیدگی‌های روابط و ساختار زندگی او، به همان اندازه که امر پرورش و تربیت را دشوار کرده بر اهمیت و ضرورت مسئله افزوده است. این ضرورت زمانی برجسته‌تر می‌گردد که به تنگناهای افق حیات انسان امروزه توجه کرده و به اهمیت ریشه‌ها و پیامدهای آن بصیرت یابیم. در تعلیم و تربیت اسلامی نقطه آغاز تعلیم و تربیت، انسان است و هدف نهایی تربیت، شکوفایی استعدادها و کیفیات نظری به منظور تقرب به کمال مطلوب خداست که بایستی محور همه برنامه‌ها و اقدامات تربیتی قرار گیرد؛ بنابراین ما پرورش‌یافتگان وارث انبیاء هستیم و سابقه درخشان فرهنگی داریم، جاده زندگی‌مان از کمربندی اسلام گذشته و ترمینال آن غنی از فرهنگ، تمدن و تربیت است، خط سیر ما مرز جغرافیایی ندارد، فرهنگ ما قله‌های قلمرو اندیشه‌ی نظم و انضباط را فتح نموده است، زیرا شکوفایی استعدادها باید با برنامه مدبرانه و دین‌مدارانه زیر سایه درخت اسلام و با راهنمایی وارثان انبیاء صورت گیرد و در این نگارش سعی شده به تعلیم و تربیت از نگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخته و اصول و روش‌هایی که در تعلیم و تربیت باید به آن اشاره نمود و طبق آن‌ها پیش رفت تا در تربیت آیندگان انحرافی ایجاد نشود، اشاره شده است. چرا که تعلیم و تربیت در یک کشور یک امر حساس به شمار می‌رود که اگر در کنار یکدیگر باشد و به صورت صحیح عملی گردد شاهد ترقی‌های همه‌جانبه آن کشور خواهیم بود و در این صورت است که عدالت، عطوفت، برادری، حلم، تواضع، صداقت، فعالیت و خلاقیت، آزادی قرآنی، حفظ شخصیت افراد و روحیه تعادل، برقرار خواهد شد.

از نظر امام رحمه الله تربیت عبارت است از: اعتقادات من و همه مسلمین همان مسائلی است که در قرآن کریم آمده است و یا پیامبر اسلام (ص) و پیشوایان بحق از آن حضرت بیان فرموده‌اند که ریشه و اصل همه آن عقاید که مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اعتقادات ماست، اصل توحید است. مطابق این اصل معتقدیم که خالق و آفریننده جهان و همه عوالم وجود انسان، تنها ذات مقدس خدای تعالی است که از همه حقایق مطلع است و قادر بر همه چیز است و مالک همه چیز.

کلیدواژه‌ها: تعلیم و تربیت در کلام امام خمینی (ره)، اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، روش‌های تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (قدس سره)، ابعاد تربیتی، موانع تربیت، نقش تعلیم و تربیت در خوشبختی از دیدگاه امام خمینی (ره)، تأثیرگذاری نهاد خانواده در تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، نقش مادر از دیدگاه امام (ره) در تربیت ایام کودکی، مشارکت زنان در تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، اهداف تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، عمق و وسعت هدف‌های انبیاء از دیدگاه امام خمینی (ره)، تربیت سیاسی در کلام امام خمینی (ره)، اهمیت مسئله مراکز تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)، سخنرانی امام (ره) در اهمیت تعلیم و تربیت و مقدّم بودن امر تربیت بر تعلیم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تعلیم و تربیت (در سایه نور، همگام با ظهور)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی