خودتخریبی را مهار کن

اشتراک گذاری:

خودتخریبی را مهار کن

دسته:

عنوان کتاب:

خودتخریبی را مهار کن

نویسنده: دکتر جودی هو
مترجم: آمنه کجوری
ناشر: کتیبه نوین
قطع کتاب: وزیری
شابک: 978-622-307-454-7
تعداد صفحه: 244

قیمت محصول:​

معرفی کتاب: آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید به هدفی مانند کاهش وزن، یافتن شغل جدید، کم کردن مخارج یا یک رابطه ایده‌آل برسید و زمانی که تلاشتان بی‌نتیجه ماند، ناامید شوید؟ آیا تابه‌حال از نزدیک شدن به مردم اجتناب کرده‌اید یا زمانی که خواسته‌اید با دیگران ارتباط بگیرید آن‌قدر ناامن و محتاج رفتار کرده‌اید که آن‌ها را ترسانده باشید؟ آیا تابه‌حال در مدیریت سرمایه دچار مشکل شده‌اید؟ یا بعد از اینکه به جای خوراکی سالم، کوکی را انتخاب کرده‌اید، ایستاده‌اید و از خود پرسیده‌اید که چرا این کار را کردم؟اگر این‌طور است، شما در چرخه خودتخریبی گیر افتاده‌اید. به بیان ساده، خودتخریبی با افکار و رفتارهایی که علائق و نیات آگاهانه ما را تضعیف می‌کنند، نشان داده می‌شود.تابه‌حال این‌طور فکر کرده‌اید که «من هرگز نمی‌توانم فلان کار را انجام دهم» و بنابراین تسلیم شده باشید و تلاشی برای انجام آن کار نکرده باشید؟ این همان خودتخریبی است. یا اینکه آیا تابه‌حال با چیزی که برای شما خوب است مخالفت کرده‌اید؟ مثلاً با اینکه اهمیت سبک زندگی سالم را می‌دانید، نصف یک کیک را می‌خورید. این نمونه دیگری از خودتخریبی است که در زندگی روزانه ما و اطرافیانمان دیده می‌شود. بااین‌حال، بسیاری از ما بدون اینکه متوجه باشیم عوامل خودتخریبی را به زندگی‌مان دعوت می‌کنیم. از آنجا که خودتخریبی اغلب خاموش عمل می‌کند، ما از انجام آن در لحظه و در مسیر کلی زندگی غافل هستیم و این الگوها درست در زمانی که استرس بالایی داریم یا احساس مزخرفی را تجربه می‌کنیم، بیشتر خود را نشان می‌دهند. حتی موفق‌ترین افراد نیز ممکن است در یک یا چند زمینه از زندگی خود گرفتار خودتخریبی شوند- ممکن است شما شغل و ازدواج خوبی داشته باشید اما نتوانید روتین روزانه‌تان را مدیریت کنید، یا ممکن است روابط اجتماعی بسیار خوبی داشته باشید اما نتوانید یک رابطه رمانتیک را به خوبی پیش ببرید.با گذشت زمان، خودتخریبی می‌تواند انگیزه و اراده ما را از بین ببرد. زمانی که بارها در رسیدن به اهدافمان شکست می‌خوریم اما نمی‌توانیم دلیل آن را تشخیص دهیم، ناامید و شکست‌خورده، دست از تلاش برمی‌داریم. اگر بپذیرید که به خواسته‌هایتان نخواهید رسید، آرام‌آرام از رؤیاهای بزرگ دست می‌کشید و با اینکه از شرایط ناراضی هستید، به هر آنچه که دارید رضایت می‌دهید و دیگر تلاش نمی‌کنید. خودتخریبی باعث می‌شود تمام فرصت‌هایی که ممکن است در آینده داشته باشید تا بتوانید زندگی خود را در مسیر درست قرار دهید، از دست بدهید.

اگر از نحوه عملکرد خودتخریبی درک روشنی نداشته باشید، ممکن است متوجه شوید که در حال خوردن یک تکه کیک اضافی هستید، یا اینکه شب قبل از یک جلسه مهم، تا دیر وقت بیرون از خانه مانده‌اید- رفتارهایی که شما را از اهدافتان دور می‌کند. ممکن است متوجه شوید که از موفقیت‌های دیگران عصبانی می‌شوید، درحالی‌که برای تغییرات مثبت در زندگی خودتان احساس ناامیدی می‌کنید. ممکن است ناکامی خود را به گردن بدشانسی، یا نقص شخصیتی که شما را از موفقیت و خوشبختی باز می‌دارد، بیاندازید. حتی ممکن است متوجه شوید که علت شکست شما خودتخریبی است، اما شانه‌هایتان را بالا بیاندازید و آهی از روی عصبانیت بکشید و ادامه دهید. شاید بخشی از ذهن شما فکر می‌کند که شما هیچ کنترلی روی مشکل ندارید.

اگر چنین رفتارهایی دارید، یک خبر عالی برایتان دارم: از امروز می‌توانید مسیر خود را تغییر دهید و زندگی خود را متحول کنید. می‌توانم به شما نشان دهم که چگونه مشکلاتی را که شما را در مسیر خودتخریبی قرار می‌دهد تشخیص دهید و تفکر و رفتارتان را متحول سازید تا این چرخه معیوب را معکوس کنید. بسیاری از مراجعین زمانی که به من مراجعه می‌کنند مشکلاتی دارند که آن‌ها را سردرگم کرده است و نمی‌دانند مشکل آن‌ها فقط خودتخریبی است. یک‌باره متوجه می‌شوند که چگونه برخلاف منافع خود کار کرده‌اند و من به آن‌ها قول می‌دهم که می‌توانند مغز خود را آموزش دهند تا مسیر را به سمت آنچه می‌خواهند ادامه دهد.به شما یاد خواهم داد یک دید شفاف از خواسته‌های خود ایجاد کنید و بر مهم‌ترین ارزش‌های خود تمرکز کنید و برنامه‌ای دقیق برای رسیدن به موفقیت داشته باشید.در نهایت، شما یاد خواهید گرفت که خودتخریبی را متوقف کنید و تغییرات مثبت و ماندگاری در زندگی خود ایجاد کنید.تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم تا نوری بر خودتخریبی باشد و مردم را توانمند سازد تا برای داشتن شغل خوب، روابط سالم و سلامتی بیشتر، بهترین مسیر را طی کنند- به آن‌ها روشی بیاموزم تا آنچه برایشان شادی و رضایت به همراه دارد را دنبال کنند تا به «بهترین» خود برسند.با تکیه بر اصول علمی و تجربه سال‌ها کار با بیماران و صحبت با اعضای خانواده، دوستان و همکاران، متوجه شدم که خودتخریبی بسیار رایج است و فهمیدم که چگونه عادات و تفکرات منفی، افراد را از رسیدن به اهدافشان باز می‌دارد.افرادی را دیدم که در شرایطی گرفتار شده بودند که اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده بودند، ضعیف شده بودند و دچار غم و اندوه مزمن و اضطراب شده بودند. فهمیدم که باید تا حد امکان به چنین افرادی کمک کنم تا خودتخریبی را درک کنند، چرخه را بشکنند و موفقیت را تجربه کنند تا بتوانند دوباره خود را باور کنند و بدانند که می‌توانند به اهداف خود برسند.

طی سال‌ها تحقیق و تجربه بالینی، یک برنامه شش‌مرحله‌ای برای توقف خودتخریبی طراحی کرده‌ام. برنامه من به صدها مراجع کمک کرده تا براساس اصول علمی و عملی، وزن کم کنند، تنبلی را کنار بگذارند، به برنامه‌های ورزشی پایبند باشند، روابط رضایت‌بخشی پیدا کنند، در کار موفق شوند و در نهایت زندگی خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهند. هر مرحله از این برنامه حاوی تکنیک‌های اثبات شده‌ای است که می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی رفتارها و افکار خودتخریبی استفاده کنید، در لحظه عمل کنید و رشد شخصیتی بلندمدت را برای کاهش احتمال خودتخریبی در آینده، تقویت کنید.

این برنامه برای بیماران من کار کرده است –در این کتاب با برخی از آن‌ها آشنا خواهید شد- و می‌دانم که می‌تواند برای شما هم کارساز باشد.

کلیدواژه‌ها: چه عاملی مانع شما می‌شود؟، چرا راه خود را می‌رویم؟، شناسایی محرک‌های خودتخریبی، محرک‌های خود را غیرفعال کنید، عادت را رها کن! روز از نو، روزی از نو! ، جایگزینی، نه تکرار، با یادآوری یک ارزش در هر روز، خودتخریبی را از خود دور کنید، یک طرح کلی برای تغییر ایجاد کنید، نگاهی به عقب و نمای پیش رو، طرحی برای تغییر، باسترهای (کاهنده) خودتخریبی، لیست فعالیت‌های دلپذیر، نمودار عملیات انگیزشی خود را ارزیابی کنید، کارت‌های ارزش

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودتخریبی را مهار کن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی