اخبار انتشارات کتیبه نوین

فومن در میان ۱۲ شهر نهایی هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران

فومن در میان ۱۲ شهر نهایی هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا علی پناه امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طبق اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن به مرحله نهایی هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافته است.

وی هدف از هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی عنوان کرد و افزود: این دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در حالی به مرحله داوری رسیده که ۱۰۵ شهر از نقاط مختلف کشور، شرکت کرده‌اند.

علی پناه ادامه داد: ۱۲ شهر به مرحله پایانی داوری رسیده‌اند تا با تدارک بازدیدهای میدانی و سنجش توان شهرها در اجرای ایده‌های ارائه شده، به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی در راستای ترویج کتابخوانی است که به کارنامه و برنامه شهرهایی می‌پردازد که ضمن برخورداری از پیشینه‌های درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه‌های توجه به کتاب، نسبت به ارائه برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام نموده‌اند.

علی پناه اضافه کرد: با همیاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان به ویژه نهادهای فرهنگی و نیز اهتمام جریان‌های مردمی فعال در حوزه کتاب و کتاب خوانی، بنگاه‌های اقتصادی حامی کتاب و اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرستان فومن استان گیلان به عنوان پایتخت ایران در هشتمین دوره این جشنواره، انتخاب شود.

گفتنی است؛ طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و در هفت دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز و سنندج توانسته‌اند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین