مدیریت: دکتر داودی 09172203400

کتاب های برگزیده جهان

کتاب های برگزیده جهان

کتاب های برگزیده جهان

برگزیده کتاب های علمی جهان

جهت معرفی برگزیده کتاب های علمی جهان با انتشارات کتیبه نوین همراه باشید.

  1. نظریه عجیب درباره نور و ماده اثر ریچارد فاینمن

ریچارد فاینمن برنده جایزه نوبل، به دلیل بینش‌های عجیب و غریب خود در دنیای علم، دارای استعداد فوق العاده‌ای برای توضیح مفاهیم دشوار برای عموم مردم بود. در این کتاب که با نام انگلیسی QED: The Strange Theory of Light and Matter منتشر شده است. فاینمن یک معرفی کلاسیک برای نظریه الکترودینامیک کوانتومی ارائه می‌دهد که بخشی از نظریه میدان کوانتومی است. این کتاب در سال ۱۹۸۵ منتشر شده و مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

  1. درباره رشد و شکل اثر داریسی ونتورث تامسون

این اثر که در سال ۱۹۲۷ منتشر شده است توسط یک دانشمند مشهور نوشته شده است و اثری منحصر به فرد به شمار می‌رود. در این کتاب تامسون به بررسی دلایل شکل گیری و ویژگی‌های ظاهری پدیده‌ها می‌پردازد و آن‌ها را از جنبه زیست شناختی و ریاضیات بررسی می‌کند. از پرش کک‌ها تا سلول‌های زنبورها و قطرات باران و از تار عنکبوت تا حباب صابون و پاشیدن سنگ ریزه‌ها در حوضچه توسط او در این کتاب بررسی شده است.

  1. ایده ها و نظرات اثر آلبرت انیشتین

این کتاب نسخه جدیدی از آثار معروف آلبرت انیشتین است که زیر نظر خود اینشتین جمع آوری شده است. این کتاب از اولین روزهای زندگی وی به عنوان یک فیزیکدان نظری تا زمان مرگ وی در سال ۱۹۵۵ را پوشش می‌دهد. در این کتاب موضوعاتی مانند نسبیت، جنگ هسته‌ای، صلح و دین مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. دو مارپیچ اثر جیمز دی واتسون

این کتاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد اهدای جایزه نوبل به واتسون و کریک برای کشف ساختار DNA منتشر شده است. این کتاب بینش تازه‌ای از روابط شخصی بین جیمز واتسون، فرانسیس کریک، موریس ویلکینز و روزالیند فرانکلین به دست می‌دهد.

رتبه‌های بعد پرفروش ترین کتاب های علمی جهان:

  1. زندگی یک سلول اثر لوئیس توماس
  2. ساختار انقلاب‌های علمی اثر توماس کوهن
  3. دانش و شگفتی: دنیای طبیعی آن‌گونه که انسان آن را شناخته است اثر ویکتور ویسکوپف
  4. تکامل چیست؟ اثر ارنست میر
  5. سوپر ارگانیسم: زیبایی، ظرافت و عجایب جوامع حشرات اثر اوا ویلسون و برت هولدوبلر
  6. برای توضیح جهان: کشف علم مدرن اثر استیون وینبرگ
  7. موسیقی زندگی: زیست شناسی ورای ژن‌ها اثر دنیس نوبل
  8. تاریخ مختصری از زمان اثر استفان هاوکینگ
  9. گودِل، اشر، باخ اثر داگلاس آر. هافستادتر (کتابی در حوزه علوم شناختی)
  10. ساخت بمب اتمی اثر ریچارد رودز
  11. جهان زیبا اثر برایان گرین
  12. مولکولهای اتکینز اثر پیتر اتکینز

برگزیده کتاب های تخیلی جهان

آیا دوست دارید با بهترین کتاب های تخیلی جهان آشنا شوید؟ کتاب های تخیلی از مشهورترین کتاب‌های تاریخ ادبیات به شمار می‌روند. کمتر کسی را می‌توان یافت که یکی از کتاب های تخیلی مشهور مانند هری پاتر، ارباب حلقه‌ها یا هابیت را نخوانده باشد یا حداقل اسم آن‌ها را نشنیده باشد. یکی از دلایل اصلی شهرت زیاد کتاب های تخیلی فیلم‌ها و کارتون‌های بسیاری است که با اقتباس از این آثار ساخته شده‌اند. در اینجا شما را با بهترین کتاب های تخیلی جهان آشنا خواهیم کرد. با انتشارات کتیبه نوین همراه باشید.

  1. کتاب هری پاتر و سنگ جادو اثر جی کی رولینگ

این کتاب نخستین جلد از مجموعه مشهور هری پاتر به شمار می‌رود. که در سال ۱۹۹۷ در لندن منتشر شد و نویسنده خود را به شهرتی جهانی رساند. بنابر آمارهای نشریه گاردین، نسخه‌های مختلف کتاب هری پاتر تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند که بیشترین سهم نیز مربوط به جلد اول این مجموعه بوده است.

  1. کتاب هابیت، بازگشت دوباره اثر جی آر آر تالکین

این کتاب در سال ۱۹۳۷ منتشر شد و مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این کتاب در زمره پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان تاریخ قرار دارد و بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این کتاب چندین جایزه معتبر جهانی را به دلیل خلق یک دنیای خیالی عظیم به دست آورده است.

  1. کتاب سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر اثر سی اس لوئیس

سرگذشت نارنیا کتابی در هفت جلد است که اولین جلد از آن با عنوان شیر، کمد و جادوگر در سال ۱۹۵۰ منتشر شد. این مجموعه هفت جلدی از محبوب‌ترین کتاب‌های کودکان در سراسر دنیا است و تاکنون ۱۴۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. ساخت چندین فیلم از سرگذشت نارنیا شهرتی جهانی به این مجموعه داده است.

  1. کتاب ارباب حلقه‌ها اثر جی آر آر تالکین

این رمان تخیلی و حماسی در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر شد. این کتاب بسیار مشهور و تاثیر گذار است و تاکنون چندفیلم سینمایی و انیمیشن با اقتباس از آن ساخته شده است. همانند اثر قبلی مارتین یعنی هابیت، این کتاب نیز جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات محسوب می‌شود.

  1. کتاب بازی‌های گرسنگی یا عطش مبارز اثر سوزان کالینز

بازی‌های گرسنگی یا عطش مبارز رمانی از سوزان کالینز است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. این کتاب تاکنون به ۲۸ زبان ترجمه شده است. در این کتاب که در یک کلانشهر پیشرفته در آینده به نام کاپیتول می‌گذرد، نوجوانانی برای مبارزه‌ای تلویزیونی که تا سرحد مرگ ادامه دارد انتخاب می‌شوند. این رمان توسط منتقدان تحسین بسیاری دریافت کرده است.

سایر کتاب‌های لیست بهترین کتاب های تخیلی جهان

  1. کتاب آلیس در سرزمین عجایب اثر لوویس کارول
  2. کتاب پرسی جکسون: دزد آذرخش اثر ریک ریوردن
  3. کتاب تتل‌ماسه اثر فرانک هربر
  4. کتاب امپراتوری نهایی اثر براندون سندرسون
  5. کتاب نبرد پادشاهان اثر جی آر آر مارتین
  6. کتاب قطب نمای طلایی اثر فیلیپ پولمن
  7. کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول
  8. کتاب سرگذشت نارنیا: سایر جلدها اثر سی اس لوئیس
  9. کتاب راهنمای مسافران مجانی کهکشان اثر داگلاس آدامز
  10. کتاب هری پاتر و محفل ققنوس اثر جی کی رولینگ
  11. کتاب بخشنده اثر لوییس لوری
  12. کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری
  13. کتاب راه پادشاهان اثر براندون سندرسون
  14. کتاب جادوگر شگفت انگیز اوز اثر فرانک بائوم

کتاب هایی که با خواندن آن‌ها عاشق کتابخوانی می‌شوید

شاید در شروع کتابخوانی و پاگذاشتن در مسیر تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه‌ای، هیچ‌چیز مهم‌تر از انتخاب کتاب‌های مناسب برای مطالعه نباشد. سوالی که معمولاً توسط افراد در این مرحله مطرح می‌شود این است که چه کتابی بخوانم یا برای مطالعه از چه کتابی شروع کنیم! اگر سوال شما هم این است که برای شروع چه کتابی بخوانیم ، این مطلب را تا آخر دنبال کنید. در این مطلب، کتابهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند در مسیر شروع کتابخوانی برای شما مفید باشد. کتاب‌هایی که به احتمال زیاد برای شما جذاب است و شما را به مطالعه کتاب‌های بیشتر ترغیب می‌کند و معیارهای دیگری مانند حجم مناسب و نه چندان زیاد در آن رعایت شده است. البته هیچ‌وقت فراموش نکنید که ایده پیشنهاد کتاب تنها در ابتدای مسیر کتابخوانی می‌تواند به شما کمک کند و در ادامه این مسیر، این شما هستید که باید به سوال چه کتابی بخونم پاسخ بدهید و لیستی از کتاب‌های مورد نظر خود برای مطالعه را بر اساس نیازهایتان تهیه کنید.در ادامه چند کتاب برای مطالعه را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

۱. قلعه حیوانات، جورج اورول

روزی حیوانات یک مزرعه که از ظلم صاحبشان به تنگ آمده‌اند، تصمیم می‌گیرند که طغیان کرده و کنترل مزرعه و زندگی خودشان را به دست بگیرند … داستان قلعه حیوانات از همان لحظه شروع شما را درگیر می‌کند و تا زمانی که کتاب را تمام نکنید آن را زمین نمی‌گذارید. جدای از داستان کتاب که تا مدت‌ها با شما می‌ماند، شاید اسم این کتاب را تقریبا از زبان تمام کتاب‌خوان‌ها بشنوید و می‌توانید درباره ماجراهای جالب آن و برداشت‌های خود از این داستان با دیگران صحبت کنید و لذت ببرید.

۲. شازده کوچولو، آنتوان دو سنت اگزوپری

بسیار بعید است که نام این کتاب به گوش شما نخورده باشد یا نقل‌قول‌های آن را در اطراف خود ندیده باشید. شازده کوچولو، کتابی بسیار کم حجم است که می‌توانید بارها و بارها آن را بخوانید و مطمئن باشید هیچ گاه از خواندنش خسته نمی‌شوید. به شما توصیه می‌کنیم که حتما این کتاب را مطالعه کنید و از گفتگوهای شازده کوچولو با موجودات دیگر لذت ببرید.

۳. کیمیاگر، پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر شما را با خود به سفری دور و دراز می‌برد که می‌توانید از تک تک ثانیه‌های این سفر نهایت لذت را ببرید. چیزی که این کتاب را بسیار جذاب می‌کند، داستان پر کشش و در عین حال مفهوم ساده‌ای است که به آن پرداخته می‌شود. مفهومی که عرفا و فیلسوفان زیادی از آن سخت گفته‌اند و شاید روایت آن در قالب داستانی بتواند به شما بسیار کمک کند. بدون شک پس از مطالعه این کتاب، شما تشنه مطالعه داستان‌های جذاب دیگر می‌شوید و این خود شروع مناسبی برای مسیر کتابخوانی است.

۴. دنیای سوفی، یوستین گردر

کتاب‌های فلسفی اغلب کتاب‌هایی پر حجم و با نثری خسته کننده و مبهم هستند و خوانندگان حرفه‌ای خود را می‌طلبند. اما برای خیلی از ما این سوال پیش می‌آید که بهترین کتاب برای شروع فلسفه و مطالعه در مورد آن چیست؟ کتاب دنیای سوفی، با یک نثر ساده و داستان بسیار جذاب از زندگی یک دختر کوچک کنجکاو که به دنبال کشف دنیای پیرامون خود است، سعی می‌کند مفاهیم و نظریه‌های فلسفی را از قرن‌های دور تا به امروز روایت کند و شما را با آن‌ها آشنا کند. حتی اگر به دنبال مطالعه جدی فلسفه هم نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را مطالعه کنید و از دنیای جذاب آن لذت ببرید.

۵. راهنمای کهکشان برای اتو‌استاپ‌زن‌ها، داگلاس آدامز

نمی‌دانیم موجودات فضایی واقعا وجود دارند یا نه، اما برای یک لحظه تصور کنید که این موجودات یک روز در آسمان سیاره ما ظاهر شوند و برای احداث یک بزرگراه کهکشانی، زمین را نابود کنند! راهنمای کهکشان یکی از کتاب‌های بسیار جذاب ژانر تخیلی است که شما را به یک سفر بین ستاره‌ای می‌برد. داستانی که پر از هیجان و شوخی‌های خنده‌دار است و در قالب همین ماجراها، گاهی مفاهیم پیچیده و عمیقی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۶. ناتورِدشت، جی. دی. سلینجر

داستان یک نوجوان طغیان‌گر که تنها در سه روز اتفاق می‌افتد و شما با این نوجوان همراه می‌شوید تا از سرنوشت او پس از اخراج شدنش از مدرسه آگاه شوید. داستان این کتاب با این‌که در سه روز اتفاق می‌افتد، شما را وادار می‌کند تا در چند ساعت و بدون وقفه تمامش کنید و پس از مطالعه شاید با خود بگویید «باید دوباره بخوانمش».

۷. هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن، رولف دوبلی

شماره ۷ در واقع دو کتاب از یک نویسنده است. هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن نام دو کتابی است که توسط رولف دوبلی نوشته شده است و در واقع لیستی از مهارت‌ها و اشتباهات تصمیم‌گیری و نکاتی در مورد بهتر فکر کردن است و شاید بتوانیم آن را یک جعبه ابزار جامع برای تصمیم‌گیری بهتر بنامیم. این دو کتاب شامل فصل‌های کوتاهی هستند که با یک داستان سعی دارند به شما درس‌های مهمی را منتقل کنند. فصل‌های کوتاه این کتاب‌ها باعث می‌شود که تجربه مطالعه آن‌ها برای شما خسته کننده نباشد و سبک داستان‌گویی دوبلی شما را با خود تا پایان کتاب می‌کشد. مطمئن باشید که بعد از مطالعه این کتاب، نوع نگاهتان به زندگی و بسیاری از تصمیم‌هایتان تغییر خواهد کرد و از عینک جدیدی که این کتاب به شما می‌دهد نهایت لذت را خواهید برد.

کتابهای فوق‌العاده که حتماً باید بخوانید!

۱. لانه شارلوت، نویسنده B. White
این کتاب رمانی زیباست که مناسب همه گروه‌های سنی است. این کتاب یکی از کتاب‌های مورد علاقه بزرگسالان است و اغلب بومی‌های انگلیسی زبان حداقل یکبار آن را خوانده‌اند.

 خلاصه داستان:
بچه خوکی به خاطر جثه بسیار نحیف و کوچکش تا مرز مرگ پیش می‌رود. دخترکی به نام فِرِن این بچه خوک را نجات می‌دهد و از آن نگهداری می‌کند و نامش را ویلبر می‌گذارد. بعد از اینکه ویلبر بزرگ می‌شود و به مزرعه عمویش فرستاده می‌شود فِرِن خیلی غمگین می‌شود. وقتی ویلبر به مزرعه می‌رود مورد بی‌توجهی حیوانات دیگر مزرعه نیز قرار می‌گیرد و هر روز برای صاحبش فِرِن گریه می‌کند. روزی ویلبر  صدای عنکبوتی به نام شارلوت را می‌شنود که به او قول دوستی می‌دهد. شارلوت می‌داند که مزرعه‌داران قصد کشتن ویلبر را دارند. شارلوت قول می‌دهد نقشه‌ای بکشد تا جان او را نجات دهد. روز بعد مزرعه‌داران با صحنه‌ای عجیب رو به رو می‌شوند آن‌ها روی تارهای عنکبوت کلمه «چند خوک» را مشاهده می‌کنند. شارلوت از حیوانات دیگر نیز می‌خواهد تا همین عبارت را در جاهای مختلف مزرعه بنویسند. پس از مدتی شارلوت ناپدید می‌شود اما فرزندش برای ویلبر دوست خوبی می‌شود. آن‌ها از همدیگر مراقبت می‌کنند و داستان پایان خوبی دارد.

۲. مایکو و پنجمین گنج، نویسنده الینور کواِر
نکته قابل توجه در مورد این کتاب کوتاه بودن آن است. خواندن این کتاب ۷۷ صفحه‌ای بسیار ساده است در این کتاب با نکات جالبی در مورد کشور ژاپن و فرهنگ آن آشنا می‌شوید.

خلاصه داستان:
داستان این کتاب یک داستان احساسی در مورد دختری به نام مایکو است. مایکو یک هنرمند و خوشنویس با استعداد است و دست او در جنگ به شدت مجروح می‌شود و سپس والدینش او را به محیطی امن‌تر نزد پدربزرگ و مادربزرگش در یک روستا می‌فرستند. مایکو به خاطر از دست دادن پنجمین گنج خود –زیبایی قلبش– بسیار ناراحت است. این گنج شاه کلید او برای رسیدن به شادی و هنر زیبایش است. مایکو به مدرسه‌ای جدید می‌رود اما همکلاسی‌هایش بسیار بدجنس‌اند. آن‌ها دائما او را مسخره می‌کنند و باعث عصبانیتش می‌شوند. پدربزرگ و مادربزرگ او بالاخره موفق می‌شوند با صبر و درایت این مشکل را حل کنند و مایکو بالاخره یک دوست خوب به نام یوشی پیدا می‌کند. مایکو به خاله یوشی که زنی مهربان اما بسیار سختگیر و اخموست نزدیک می‌شود و او مایکو را تشویق می‌کند تا دوباره قلم‌مو به دست بگیرد و به تمرین هنرش بپردازد.

۳. بیگانگان (غریبه‌ها)، نویسنده E.Hinton
این کتاب برای فراگیران زبان انگلیسی کتابی بسیار سودمند است. جمله‌بندی‌های این کتاب بسیار ساده و قابل‌فهم است، سطح لغات به کار رفته در این کتاب نیز ساده است و بنابراین بدون هیچ مشکلی می‌توانید این کتاب را مطالعه کنید.

 خلاصه داستان:
یکی از شخصیت‌های اصلی داستان نوجوانی به نام پانی است. او عضو یک گروه شرور به نام پانی بونی است. پانی یک روز بعد از خروج از سینما ناگهان توسط افراد گروه رقیب مورد حمله قرار می‌گیرد. اما بالاخره توسط دوستانش نجات پیدا می‌کند. عصر فردا دوباره پانی و دوستانش به سینما می‌روند آن‌ها پشت سر تعدادی از دوستان گروه رقیب می‌نشینند. پانی و چری متوجه می‌شوند که خیلی چیزها را می‌توانند از دیگران یاد بگیرند حتی اگر این افراد گروه رقیب باشند. بعد از چند درگیری دیگر بین این دو گروه بالاخره پانی راهی بیمارستان می‌شود. دادگاهی برگزار می‌شود و قاضی باید در مورد بی‌گناهی یا گناهکار بودن پانی تصمیم بگیرد.

۴. خانه‌ خیابان منگو، نویسنده: سندرا سینرو
این کتاب جالب به معرفی دیدگاه نویسنده می‌پردازد. جمله بندیها کوتاه و قابل فهم هستند. این کتاب علاوه بر سادگی، دیدگاهی عمیق در مورد فرهنگ های مختلف به خواننده ارائه می‌کند.

خلاصه داستان:
این داستان در مورد زندگی دختری مکزیکی به نام اسپرانزا است. اسپرانزا به خانه‌ای در خیابان منگو نقل مکان می‌کند. اسپرانزا چندان از منزل جدیدش راضی نیست چرا که این خانه نسبت به خانه قبلی قدیمی‌تر و کوچک‌تر است. این خانه در محله‌ای شلوغ واقع شده و بنابراین اسپرانزا احساس می‌کند زمان کافی برای خلوت کردن با خود در اختیار ندارد. او به خودش قول می‌دهد که بلاخره روزی از این خانه برود و خانه‌ای برای خودش بخرد. پس از تعطیلات و بازگشت به مدرسه خانواده اسپرانزا دچار فقر شده و اسپرانزا برای تسکین دردهای خود به شعر گفتن روی می‌آورد.

۵. پیتر پَن، نویسنده: جِی بَری
این کتاب معروف برای کودکان نوشته شده است لیکن به جهت جذابیت بیش از اندازه تقریبا برای همه بزرگسالان در سراسر دنیا آشناست.

 خلاصه داستان:
پیتر هر شب به خانه خانواده دارلینگ سر می‌زند و به داستان‌هایی که خانم دارلینگ هنگام خواب برای فرزندانش تعریف می‌کند گوش می‌دهد. یک شب هنگام گوش دادن به داستان آن‌ها متوجه پیتر شده و سعی می‌کنند پیتر را بگیرند. پیتر سعی می‌کند فرار کند اما سایه‌اش را گم می‌کند. وقتی برای برداشتن سایه‌اش بازمی‌گردد، دختر آقای دارلینگ به نام وِندی از خواب بیدار می‌شود. وندی به پیتر کمک می‌کند تا دوباره سایه‌اش را به بدنش بچسباند. وندی به پیتر می‌گوید که او هم داستان‌های فراوانی می‌داند. پیتر از وندی دعوت می‌کند تا با او به نِوِرلند بیاید. او می‌خواهد تا وندی مادر پسران گمشده شود. وندی قبول می‌کند و از برادرانش مایکل و جان هم می‌خواهد تا به او بپیوندند. آن‌ها در پروازی جادوی خود به نِوِرلند با مخاطرات فراوانی رو به رو می‌شوند. وندی تقریبا کشته می‌شود و پسرها برای او خانه‌ای بر روی درختان می‌سازند تا خوب شود. او بعد از بهبودی دوباره نقش مادری را از سر می‌گیرد. بعد از مدتی وندی تصمیم به بازگشت به خانه می‌گیرد که با مخالفت پیتر رو به رو می‌شود. هر چند پیتر می‌داند که مادر وندی به شدت دلتنگ نبودنش است. بالاخره پیتر تصمیم می‌گیرد به وندی اجازه برگشت به خانه را بدهد.

۶. پیرمرد و دریا، نویسنده: ارنست همینگوی
تقریبا همه بومی‌های انگلیسی زبان در مقاطعی از مدرسه این کتاب کلاسیک معروف را خوانده‌اند. بنابراین هر موقع جایی صحبت از ادبیات انگلیسی به میان بیاید می‌توانید در مورد این اثر ادبی صحبت کنید.

 خلاصه داستان:
داستان این کتاب به نبرد بین یک ماهیگیر با تجربه و یک ماهی است. ۸۴ روز است که سانتیاگو هیچ صیدی نکرده و همچنان دست خالی به خانه بر می‌گردد. پسری که همیشه به سانتیاگو کمک می‌کند به خواسته والدینش ناچار برای کار کردن به قایق دیگری می‌رود هر چند پسرک جوان شبانه نیز به کمک سانتیاگو می‌رود. روز ۸۵ ام بخت با سانتیاگو یار می‌شود. او با قایقش دورتر از جای همیشگی می‌رود و قلاب ماهیگیری‌اش را در آب می‌اندازد. در نیمه‌های شب یک ماهی بزرگ طعمه را می‌بلعد. پیرمرد سعی می‌کند ماهی را از آب بیرون بکشد اما ماهی بیش از حد بزرگ است و در عوض ماهی شروع به کشیدن قایق می‌کند. پیرمرد هر چه تلاش می‌کند بی‌فایده است. ماهی دو روز تمام قایق را با خود می‌کشد تا بالاخره روز سوم خسته می‌شود… سانتیاگو بالاخره ماهی را صید می‌کند. این بزرگترین صیدی است که پیرمرد تا به حال به دام انداخته است. پیرمرد با حالی خسته به سمت دهکده باز می‌گردد اما خون ماهی آنقدر زیاد است که کوسه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. قایق توسط کوسه‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد اما پیرمرد تقریبا همه آنها را می کشد. او پس از کشتن همه کوسه‌ها ناگهان متوجه مشکلی بزرگ می‌شود و آن اینکه کوسه‌ها همه گوشت ماهی را خورده‌اند و از ماهی تنها اسکلتی باقی‌مانده است. پیرمرد خسته به خانه برمی‌گردد و به خواب می‌رود. همه مردم دهکده از اندازه اسکلت ماهی حیرت کرده‌اند. پسر جوان نیز می‌پذیرد که دوباره در کنار پیرمرد کار کند.

۷. بخشنده، نویسنده: لوئیس لاری
کتاب بخشنده شروعی جذاب دارد و از همان آغاز خواننده را به خود جذب می‌کند. گرامر این کتاب اغلب به زمان گذشته ساده و ماضی بعید است. جملات داستان کوتاه بوده و خواننده داستان در فهم آن‌ها چندان دچار مشکل نمی‌شود.

خلاصه داستان:
یونس پسری جوان است. او زندگی امن اما پر از قوانین است. همه افراد به قوانین احترام می‌گذارند و اغلب نقش چندانی در تصمیم‌گیری برای خود ندارند. یکی از قوانین این است که هرگز اجازه ندارید حرفی بزنید که دیگران دلخور شوند. کمیته‌ای خاص برای ازدواج افراد تصمیم می‌گیرد. هر خانواده فقط می‌تواند یک پسر و یک دختر داشته باشد. وقتی یونس و بقیه اعضای گروه تعدادشان به ۱۲ نفر می‌رسد، به آن‌ها شغل خاصی داده می‌شود. از آنجایی که یونس از بقیه باهوش‌تر است و مورد احترام همگان نیز هست وظیفه دیگری نیز به او محول می‌شود. او می‌تواند تمام خاطرات گذشته را ببیند و تا زمانی که کسی را به عنوان جانشین خود تربیت نکند حق بازگو کردن هیچ یک از این خاطرات را ندارد. این کار بسیار دشوار است. او چیزهایی می‌داند که دیگران نمی‌دانند. ابتدا یونس از این موضوع خیلی خرسند است اما  پس از مدتی به این نتیجه می‌رسد که این نوع زندگی به هیچ وجه عادلانه نیست. او می‌خواهد دیگران بتوانند خودشان در مورد زندگی‌شان تصمیم بگیرند. او برای تغییر وضعیت افراد گروه نقشه‌ای جالب می‌کشد و تصمیمی می‌گیرد گروه را به مکانی جدید منتقل کند. افراد در این مکان  خاطرات خود را پس می‌گیرند و زندگی بهتری پیدا می‌کنند.

کتاب های فوق‌العاده در مورد علم اقتصاد

شاید از بیرون اقتصاد علمی خشک و حوصله‌سربر به نظر برسد. اما اگر به این وادی وارد شوید آن‌قدر جذب خواهید شد که به‌زحمت می‌توانید از آن بیرون بیایید. به‌خصوص اگر مطالعه در مورد اقتصاد را با کتاب‌های خوب و خواندنی شروع کنید. در اینجا ده کتاب دوست‌داشتنی در مورد اقتصاد را معرفی می‌کنیم.

۱. کلیات علم اقتصاد، گریگوری منکیو

بهتر است مطالعه در مورد اقتصاد را با این کتاب شروع کنید. کمتر کتابی به‌اندازه این اثر جامعیت دارد. زبان آن ساده است و تا جای ممکن از روابط ریاضی پرهیز می‌کند. منکیو در این کتاب مدام ذهن شما را به چالش می‌کشد و سوال‌هایی می‌پرسد که باید در مورد آن فکر کنید. مهم نیست به اقتصاد علاقه دارید یا نه، منکیو شما را عاشق اقتصاد می‌کند. کتاب کلیات علم اقتصاد می‌تواند مسیر زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد و انگیزه‌ای بشود که مابقی کتاب‌های این فهرست را با اشتیاق بخوانید. مهم نیست به اقتصاد علاقه دارید یا نه، منکیو شما را عاشق اقتصاد می‌کند.

۲. ثروت ملل، آدام اسمیت

آدام اسمیت پدر علم اقتصاد است و کتاب ثروت ملل اولین اثر جدی‌ای است که در مورد این علم به رشته تحریر درآمد. بعدها دانشمندان زیادی نظرات او را چالش کشیدند و این علم را پیش بردند. بااین‌وجود بد نیست بدانید که همه‌چیز از کجا شروع شد. آدام اسمیت، پدر علم اقتصاد و مهم‌ترین اقتصاددان تاریخ است. برای خواندن این کتاب لازم نیست وقت زیادی بگذارید. تنها یک نگاه گذرا به سرچشمه دانش اقتصاد کافی خواهد بود. به‌خصوص که مطالعه یک علم بدون در نظر گرفتن تاریخ آن کامل نمی‌شود.

۳. سرمایه‌داری و آزادی، میلتون فریدمن

در مورد سرمایه‌داری تصورات اشتباه زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم سرمایه‌داری را نظامی پلید می‌دانند که تنها به فکر استعمار و استثمار ملت‌ها است. اما میلتون فریدمن با زبانی شیرین و دل‌چسب توضیح می‌دهد که چطور سرمایه‌داری می‌تواند منجر به آزادی مردم شود و چرا این نظام درنهایت به نفع همه، از ثروتمند تا فقیر است. این کتاب از نقاط درخشان جریانی بود که امروز به نام مکتب شیکاگو شناخته می‌شود.

۴. چرا ملت‌ها سقوط می‌کنند، دارون عجم‌اغلو

چرا برخی از کشورها ثروتمندتر هستند؟ چرا زندگی در سوئیس آسان‌تر از سومالی است؟ آلمان چه طور آلمان شد؟ اگر بخواهیم کشوری پیشرفته مثل ژاپن داشته باشیم باید چه کار کنیم؟ اگر یک کشور مثل ژاپن، آلمان یا نروژ توانسته است اقتصادی بسیار پویا و توانا درست کند، به نظر می‌رسد که دیگر کشورها می‌توانند به سادگی دستاوردهای آن‌ها را سرمشق خود قرار بدهند. به‌این‌ترتیب جهان می‌تواند از شر فقر نجات پیدا کند. اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ عجم‌اغلو، اقتصاددان ترک، در کتابی خواندنی به این پرسش‌های مهم در حوزه اقتصاد توسعه می‌پردازد.

۵. فکر کردن، سریع و آرام، دنیل کانمن

اصول علم اقتصاد می‌تواند رفتارهای آدم‌ها را به طور کامل توضیح دهد، اگر و تنها اگر تمام آدم‌ها عاقل و منطقی باشند. اما شاید پیدا کردن فقط یک آدم عاقل در تمام جهان کار دشواری باشد. آدمی که فقط منطق محض دارد و احساساتش هیچ تاثیری بر انتخاب‌هایش نمی‌گذارد. علم اقتصاد می‌تواند رفتارهای آدم‌ها را به طور کامل توضیح دهد، اگر و تنها اگر تمام آدم‌ها عاقل و منطقی باشند. روانشناس معروف، دنیل کانمن با گزاره‌هایی از این دست بنیان اقتصاد را به لرزه در آورد و دریچه‌ای نوین در مقابل چشم بشریت گشود. دریچه‌ای که بعدها به اسم اقتصاد رفتاری معروف شد. کتاب تفکر کردن، سریع و آرام می‌تواند بر نحوه فکر کردن شما و تصمیم‌های اقتصادی و غیراقتصادی‌تان اثر بگذارد.

۶. تلنگر، ریچارد تالر

کتابی که شاگرد خلف کانمن نوشته است و از پرفروش‌های بازار کتاب در آمریکا بود. درست است که مردم همه منطقی نیستند. اما اوضاع این‌قدرها هم بد نیست. یک طراحی درست می‌تواند باعث شود که مردم رفتارهایی منطقی‌ داشته باشند. کتاب تلنگر انقلابی در اقتصاد رفتاری و بازاریابی بود. چه مالک شرکتی چند میلیاردی باشید و چه بخواهید فرزندان خود را تربیت کنید، می‌توانید بجای ممنوعیت و محدودیت‌های آزاردهنده تلنگر بزنید. تلنگر ابزاری است قوی با نتایجی شگفت‌انگیز.

۷. اقتصاد فقیر، آبیجیت بنرجی

اقتصاد فقط علمی برای ثروتمندان نیست. بلکه فقرا نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارند. پرسش اساسی این است که اقتصاد برای مردم فقیر چه کارهایی کرده است؟ آیا اصلا برنامه‌ای برای فقرزدایی وجود دارد؟ اقتصاد فقیر کتابی بود که مسیر تفکر اقتصادی را تغییر داد و سیاست‌های حامی فقر را به ادبیات سیاسی جهان وارد کرد. دنیای فقر دنیای عجیبی است که شناختی درست از آن می‌تواند نگاه ما را به جهان متحول کند.

۸. سرمایه در قرن ۲۱ ام، توماس پیکتی

می‌دانیم که سرمایه‌داری مقداری بی‌عدالتی به همراه دارد. اما این عدالتی با فرض حداکثر شدن کارایی قابل‌پذیرش است. اما آیا مطمئن هستیم که کارایی نظام سرمایه در بیشینه مقدار ممکن است؟ کتاب سرمایه در قرن بیست‌ویکم نتایج اعجاب‌آوری دارد که جهان اقتصاد را به لرزه وا داشت. از طرف دیگر این کتاب نشان می‌دهد که درهای نقد باز است و علم اقتصاد، با پویایی هنوز دانش ما از گذشته را به چالش می‌کشد.

کتاب هایی که هر کارآفرین باید بخواند!

۱. کتاب «نوپای ناب: کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌وکارهای بسیار موفق استفاده می‌کنند؟»

این کتاب توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  نوشته شده است. Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت چیزی که تا حدودی غیر قابل کنترل است، یعنی‌ همان کسب‌وکار استارتاپی، ارائه می‌دهد. دو مفهوم کلیدی در  افکار Ries، یادگیری و تجربه کردن هستند. او بر این باور است که یک کارآفرین بر اساس روش مطرح شده در این کتاب می‌تواند یک کسب‌وکار موفق راه اندازد. در ا‌ین کتاب، روش‌های تولید و مدیریت یک کسب‌وکار به‌‌صورت گام‌به‌گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ ارائه شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۳ در حوزه کارآفرینی است و اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب، کاربردی بودن آن در فضای کارآفرینی است. کتاب نوپای ناب به شما یاد می دهد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید. چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ‌ها باشید و چه یک تازه‌کار، هر کارآفرین در تمام پروسه یادگیری خود نیاز دارد تا دانش خود را در تمام سطوح راهبری و مدیریتی افزایش دهد. بنابراین، خواندن این کتاب برای شما مفید است. حتی اگر شما در محیط ‌ استارتاپی نیستید، اما می‌خواهید از ایده‌های مشابه برای مدیریت پروژه جدید، راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید استفاده کنید، این کتاب را بخوانید.

۲. کتاب «هفته کاری ۴ ساعته: فرار از ۵ تا ۹ ساعت کاری، در هر کجا که باشید، به ثروتمندان جدید بپیوندید»

این کتاب توسط Timothy Ferriss تحت عنوان The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich نوشته شده است.  Ferrissدر کتاب خود بیان داشته که چگونه می‌توان درآمد سالانه ۴۰ هزار دلاری با ۸۰ ساعت کار در هفته را به ۴۰ هزار دلار درآمد در هر ماه تنها با ۴ ساعت کار در هفته رساند. شاید این مساله به نظر غیر ممکن بیاید. در واقع منظور او از انتخاب این عنوان برای کتاب خود این بوده است که چگونه می‌توان زمان خود را تاثیرگذارتر و مفیدتر سپری کرد. شما به کمک این کتاب می‌توانید برای تمام لحظات خود در طول روزهای مختلف هفته استراتژی داشته باشید و بیشترین بهره را از زمان ببرید. به عقیده Ferriss یک کارآفرین نمی‌تواند با زیاد کار کردن زندگی کند. این کتاب شاید باعث شود که شما کمتر اما هوشمندانه‌تر کار کنید و دست‌آوردهای بیشتری به دست آورید و حتی بتوانید یک کسب‌وکار استارتاپی به راه بیاندازید.

۳. کتاب «۷ عادت مردمان موثر: درس‌های قدرتمند در تغییر شخصی»

این کتاب حاصل گردآوری مطالب سمیناری ‌است که Stephen R. Covey در سال ۱۹۹۲، در مورد هفت عادت مردمان موثر برای مدیران و موسسان ‌شرکت‌های بزرگ آمریکا برگزار کرد. این کتاب تحت عنوان The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change منتشر شده است.  Coveyدر کتاب پرفروش خود یک قاعده و اصل کلی برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. او در مقدمه کتابش می‌گوید: «قانون‌هایی جهانی برای سعادت وجود دارد که در طول تاریخ و در  همه جوامع مشترک است. من این قانون‌ها را کشف نکرده‌ام، صرفاً شناسایی کرده‌ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آن‌جاست. قانون‌ها ثابت هستند ولی چگونگی بکارگیری آن‌ها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای او دارد.» این کتاب قوانین حاکم را به شما معرفی می‌کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید و ضمناً به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت. هر کارآفرین به کمک این کتاب یاد خواهد گرفت که چگونه با تغییرات سازگار شود، از فرصت هایی که برایش ایجاد می‌شود، استفاده کند و تمام این کارها را با یکپارچگی انجام دهد. مخاطبان این کتاب، تنها مدیران نیستند؛  هر فردی که می‌خواهد در روابط شغلی، خانوادگی و در  زندگی خود، فردی موثر شناخته شود، جزء مخاطبان این کتاب قرار می‌گیرد. چرا که این کتاب هفت عادت را معرفی می‌کند و معتقد است افراد با ایجاد این عادات در خود در درازمدت می‌آموزند که چگونه موثر واقع شوند.

۴. کتاب «رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف»

این کتاب توسط Tony Hsieh، کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال ۲۰۱۰ شد. در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در  Zappos براى رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش نا‌خالص در کمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحیح سود، اشتیاق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجید. این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالین حوزه تجارت و کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

۵. کتاب «تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت»

این کتاب توسط Sheryl Sandberg تحت عنوان Lean In: Women, Work, and the Will to Lead منتشر شده است. Sandberg نویسنده، فعال اجتماعی و از مدیران ارشد فیس‌بوک‌ است. او در سال ۲۰۱۲ جزو ۱۰۰ چهره برتر مجله تایم و هفتمین نفر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ از دید مجله فوربز قرار گرفت.  Sandbergدر بخشی از کتاب خود می‌نویسد: “این کتاب را برای زنانی می‌نویسم که می‌خواهند شانس خود را برای پیشرفت و دستیابی به اهدافشان‌افزایش دهند؛ چه در شغل و چه در زندگی شخصی و این شامل تمام زنان در تمام مراحل زندگی و کار می‌شود؛ زنانی که تازه به دنبال کار هستند، آن‎ها که شاغلند و کسانی که بعد از مدتی وقفه، خواهان برگشت به موقعیت شغلی خود هستند.

۶. کتاب «سرسختی در زمینه پول‌آفرینی»

این کتاب توسط Tony Robbins  تحت عنوان Unshakeable: Your Financial Freedom Playbook  منتشر شده است. Robbins  در کتاب خود یک روند گام‌به‌گام برای تبدیل امور مالی و دستیابی سریع به اهداف پولی ارائه می‌دهد. اگر برای سرمایه گذاری در ‌کسب‌وکار خود صرفه‌جویی ‌کرده‌اید، این کتاب را بخوانید و با توصیه های عملی Robbins  راه خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنید. خواندن این کتاب برای هر کارآفرین مشتاقی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه‌های مالی زندگی‌خود (هم شخصی و هم حرفه‌ای) است یا حتی یک فرد کارآزموده که آرزوی ادامه افزایش مهارت‌هایش را در ذهن می‌پروراند، می‌تواند مفید باشد.

۷. کتاب «سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار»

این کتاب توسط Angela Duckworth تحت عنوان Grit: The Power of Passion and Perseverance منتشر شده است. Duckworth یک روانشناس است که معتقد می‌باشد موفقیت با استعداد و نبوغ افراد رابطه کمتری دارد و بیشتر مرتبط با قدرت اشتیاق و پشتکار که از آن در این کتاب به عنوان سرسختی (grit) یاد می‌شود، است. این کتاب، نتایج حاصل از تحقیقات Duckworth بر افراد در دوره‌های آموزش ویژه نظامی، معلمان در  مدارس با شرایط بسیار بد و فینالیست‌های آزمون‌های ملی و … است.

۸. کتاب «موج سوم: دیدگاه کارآفرین در آینده»

این کتاب توسط Steve Case تحت عنوان The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future نوشته شده است. Steve Case در کتاب خود یک نقشه راه برای آینده ارائه می‌دهد که می‌تواند به یک کارآفرین در درک تغییرات تکنولوژی که منجر به تغییر در وضعیت اقتصاد و جهان می‌شود، کمک کند.

۹. کتاب «وسواسی باشید یا معمولی باقی بمانید»

این کتاب توسط Grant Cardone تحت عنوان Be Obsessed Or Be Average منتشر شده است. Grant Cardone بر این باور است که اکثر افراد برای معمولی بودن تلاش می‌کنند و این کتاب بر ضد این تفکر است. او توصیه می‌کند که باید از متوسط و معمولی بودن خارج شوید، اهداف دیوانه‌واری برای خود در نظر بگیرید و هر روز به فکر رسیدن به آن‌ها باشید. خواندن این کتاب خیلی آسان است و حاوی اطلاعات فوق‌العاده باارزش برای هر کارآفرین می‌باشد. این کتاب باعث می‌شود که دیگر سال‌های زندگی خود را بیهوده هدر ندهید و برای آن اهمیت قائل باشید.

۱۰. کتاب «جادوی ترس: زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس»

این کتاب توسط Elizabeth Gilbert تحت عنوان Big Magic: Creative Living Beyond Fear منتشر شده است. Gilbert در کتاب خود نگرش‌ها، رویکردها و عادت‌های لازم برای مقابله با ترس و رسیدن به آنچه هر کارآفرین دوست دارد را به اشتراک می‌گذارد تا کارآفرین بتواند یک زندگی خلاقانه داشته باشد. یک کارآفرین به کمک این کتاب می‌تواند راه‌حل چالش‌های موجود در کسب‌وکار خود را شناسا‌یی کند و اهداف بلندمدت خود را به واقعیت تبدیل کند.

۱۱. کتاب «معمای نوآوران: وقتی تکنولوژی‌های جدید باعث شکست شرکت‌های بزرگ می‌شوند»

این کتاب توسط Clayton Christensen تحت عنوان The Innovator’s Dilemma: The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business نوشته شده است که یکی از برترین کتاب‌های حوزه ‌کسب‌وکار که تاکنون به چاپ رسیده است، می‌باشد و استیو جابز را نیز به گفته‌ی خودش به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.  Clayton Christensen، استاد دانشگاه هاروارد، در کتاب خود اذعان می‌دارد که حتی برترین کمپانی‌ها هنگام بروز تغییرات در فناوری و یا بازار نیز ممکن است علی‌رغم انجام شدن درست تمامی کارها، قدرت رهبری بازار خود را ازدست داده و حتی به‌طورکلی از بازار حذف شوند. او نه‌تنها به اثبات این ادعای خود می‌پردازد، بلکه راه پیش‌گیری از دچار شدن به این مشکل را نیز پیش پای مخاطب قرار می‌‌دهد. او اصرار دارد که هر شرکتی باید قسمتی از بودجه‌ی بخش تحقیقات و توسعه خود را به توسعه‌محصولات تحول‌آفرین تخصیص دهد. شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در این کتاب از تجزیه‌وتحلیل Christensen از تغییرات در فناوری و اهمیت آن تغییرات برای آینده شرکت خود بهره‌مند شوید.

۱۲. کتاب «چشمک زدن: قدرت تفکر بدون فکر کردن»

این کتاب توسط Malcolm Gladwell تحت عنوان Blink: The Power of Thinking Without Thinking نوشته شده است. Gladwell در  کتاب خود به پدیده‌ای به نام «در یک چشم به هم زدن» اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه داوری لحظه‌ای و فوری در عرض یک چشم به هم زدن می‌تواند از تصمیم‌گیری حساب شده موثرتر واقع شود.  Gladwell معتقد است با اعتماد به شم و غریزه ‌خود می‌توانید نظرتان را درباره‌ چگونه فکر کردن برای همیشه تغییر دهید.

۱۳. کتاب «از صفر به یک : نگاهی به شرکت‌های استارتاپ و نقش آن‌ها در ساخت آینده»

این کتاب توسط Peter Thiel تحت عنوان Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future منتشر شده است. Thiel در کتاب خود مفهوم فناوری و جهانی‌سازی را توضیح می‌دهد و درباره رقابت و انحصار صحبت می‌کند‌ و تأثیر آن‌ها را بر روی ‌شرکت‌های استارتاپی بیان می‌کند و برای حضور در دنیای متشنج و پرتلاطم کسب‌وکار، راهنمایی‌های سودمندی را بیان می‌کند‌.

۱۴. کتاب «کلید را بزن: چگونه زمانی که تغییر سخت است، تغییر ایجاد کنیم؟»

این کتاب را Chip Heath و Dan Heath تحت عنوان Switch: How to Change Things When Change is Hard‌ منتشر کرده‌اند. آن‌ها در کتاب خود بر ا‌ین باورند که ما یک ذهن عقلانی و یک ذهن عاطفی داریم و راز موفقیت برای ایجاد تغییرات موثر در کسب‌وکار این است که هر دو ذهن خود را با هم هماهنگ کنیم‌.

۱۵. کتاب «رهبر الهام بخش کسب‌وکار خود باشیم: با چرا شروع کنید و دایره طلایی موفقیت را بسازید»

این کتاب توسط Simon Sinek تحت عنوان Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action منتشر شده است. Simon Sinek می‌خواهد الهام‌بخش شما در کار باشد. او توضیح می دهد که بانفوذترین رهبران در جهان فکر می‌کنند، عمل می‌کنند و به همین ترتیب ارتباط برقرار می‌کنند. در طول این کتاب با چارچوب دایره طلایی Sinek برای موفقیت در سازماندهی و هدایت افراد آشنا می‌شوید.

۱۶. کتاب «سمفونی ‌کفش‌ها: خاطرات بنیان‌گذار شرکت نایکی»

این کتاب توسط Phil Knight تحت عنوان Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike منتشر شده است.  Knight بنیان‌گذار شرکت نایکی است که در این کتاب داستان زندگی‌خود و تاسیس شرکت نایکی را روایت می‌کند.‌ Knight از پدرش ۵۰ دلار قرض گرفت و  شرکت کفش نایکی را راه اندازی کرد. او ثابت می‌کند که با چشم‌اندازی جسورانه و مشتاق به چیزی بزرگتر از خودتان، می توانید یک چیز ایجاد کنید که به کمک آن همه چیز را تغییر دهید.

۱۷. کتاب «انگیزه»

این کتاب توسط Daniel Pink تحت عنوان Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us منتشر شده که راهکارهایی نو برای خلق دنیایی نو ارائه کرده است. Pink معتقد است که آنچه به ما انگیزه می‌دهد، نیاز ما به هدایت زندگی خود، یادگیری چیزهای جدید و انجام بهتر امور است. در این کتاب از سه عنصر انگیزه‌ی واقعی، تحت عنوان استقلال، تسلط و هدف یاد می‌شود و راهکارهای هوشمندانه و شگفت‌آوری برای به‌کارگیری این سه عنصر در عمل ارائه می‌شود.

۱۸. کتاب «راهنمای کارآفرینان: هدایت گام به گام برای ساختن شرکتی موفق»

این کتاب توسط Steve Blank و Bob Dorf تحت عنوان The Startup Owner’s Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company منتشر شده است. کتاب راهنمای کارآفرینان، اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی کسب، حفظ و افزایش مشتری ارائه می‌دهد و قدم‌به‌قدم و با جزئیات کامل به کارآفرینان یاد می دهد که چگونه فرآیند کشف مشتری را در عمل پیاده کنند. خواندن این کتاب برای همه ی موسسان کسب‌وکارهای نوپا، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مربیان مفید است.

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.