مدیریت: دکتر داودی 09172203400

انتشارات و نشر

«انتشارات و نشر»

انتشارات، نشر و ناشر

انتشارات کتاب کتیبه نوین، با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم اکنون مفتخر است حاصل سال ها تجربه و حضور خود در صنعت چاپ و نشر کتاب، را به نویسندگان، فرهیختگان و علاقه مندان به فرهنگ و دانش که تمایل دارند آثار، تالیفات، ترجمه، پایان نامه و مطالب گردآوری شده خود را به کتاب تبدیل کنند، ارائه نماید. این انتشارات در طی سال‌های اخیر صدها کتاب را با همکاری اساتید، پژوهشگران و دانشجویان به چاپ رسانده است. عمده خدمات بر چاپ کتاب‌های علمی و دانشگاهی متمرکز است. دانشجویان و اساتیدی که ترجمه، تألیف یا پایان نامه‌ای دارند می‌توانند از خدمات چاپ نشر کتیبه نوین استفاده کنند. برخی از دانشجویان تمایل دارند حاصل کارهای پژوهشی خود را که در قالب تز یا رساله منتشر شده است به کتاب نیز تبدیل کنند و این انتشارات آماده ارائه خدمات کامل در این زمینه است. از سوی دیگر افرادی نیز که متقاضی چاپ شعر، داستان، مطالب گرآوری شده، ترجمه یا تالیفات خود هستند می‌توانند از خدمات این انتشارات استفاده نمایند. بنابراین شما می‌توانید با هزینه‌ای کم به هدف خود که  همانا داشتن یک کتاب معتبر است دست یابید. فعالیت های انتشارات کتیبه نوین در زمینه چاپ و نشر کتاب شامل: تأیید محتوای کتاب توسط اساتید مجرب، تایپ تخصصی و متناسب با فرمت کتاب، اخذ شابک یا ISBN، ویرایش متن (برای کسانی که قصد تبدیل پایان نامه به کتاب را دارند)، ویراستاری متن، صفحه آرایی کتاب، اخذ فیپا از کتابخانه ملی ایران ، طراحی جلد، اخذ مجوز کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیتوگرافی دیجیتال، چاپ کتاب و اعلام وصول می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر منوی چاپ و نشر را مطالعه فرمایید.

در ادامه جهت آشنایی نویسندگان و فرهیختگان گرامی با نشر، انتشارات و ناشر به تعرف ها و توضیحاتی در این باره می پردازیم:

انتشارات

انتشارات چیست؟

به طور کلی در تعریف انتشارات دو دیدگاه وجود دارد:

  1. دیدگاه عمومی: دیدگاه اول دیدگاه عمومی است که می‌گوید هر کس مطلبی را تولید و تکثیر نماید کار نشر را انجام داده است.
  2. دیدگاه تخصصی: در دیدگاه دوم که دیدگاه تخصصی به نشر می‌باشد، انتشارات را به عنوان یک تجارت یا کسب و کار قلمداد می‌کند مثل انتشار کتاب یا مجله.

مدیر انتشارات

مدیر انتشارات به نوعی همان ناشر است. وی بالاترین مقام در مؤسسه انتشاراتی است و وظیفه او، مانند هر مدیری در هر واحدی دیگر، اداره واحد و تصمیم‌گیری درباره امور انتشارات است. گاه در رأس هرم تشکیلات نشر، هیأت مدیره وجود دارد و آنها از میان خود، یا حتی خارج از جمع خود، کسی را به عنوان مدیر عامل برمی‌گزینند. در واحدهای دولتی و وابسته به دولت ممکن است هیأت امنا در رأس هرم تشکیلات قرار گرفته باشد. در نشر غیردولتی، مدیر ممکن است خود سرمایه‌گذار یا بانی اصلی باشد.

مدیر انتشارات فردی است که به وضعیت فرهنگی جامعه علاقه داشته و با آن آشنایی کامل دارد. او باید فردی دقیق بوده و توان سازماندهی و نظارت مناسب بر روی کلیه فرآیند تهیه و چاپ کتاب را داشته باشد. ناشر با فعالیت درست خود به بالابردن سطح فرهنگی جامعه کمک بزرگی می کند.

وظایف مدیر انتشارات (ناشر)

  • ارتباط با نویسندگان و مترجمان برای انتخاب و گرفتن سفارش تولید
  • بررسی و نیازسنجی وضعیت فرهنگی و تمایلات مردم برای شناسایی نوع موضوعات و کتاب های مورد علاقه آنها
  • خواندن و ارزیابی متون نویسندگان یا مترجمان به کمک متخصصان
  • دریافت مجوز نشر برای کتاب
  • انجام برنامه ریزی های لازم برای آماده سازی کتاب
  • نظارت بر ویراستاری، نمونه خوانی و…
  • سفارش مراحل مختلف چاپ از جمله عکس و تصویر، صفحه آرایی و …
  • گفتگو با پدیدآورندگان و عقد قرارداد با آنها
  • برآوردهای مالی چاپ کتاب (در صورت وجود به کمک بخش مالی)
  • نظارت بر چاپ و صحافی کتاب
  • نظارت بر روند توزیع و فروش کتاب

معرفی برخی از انتشارات مشهور جهان

چاپ کتاب و آثار علمی در جهان امروزه تبدیل به صنعت پیشرفته و گسترش یافته‌ای شده است و یکی از صنایعی است که قدمت زیادی نیز دارد. برخی انتشارات چاپ کتاب قدمتشان به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و در این عرصه نه تنها با گذشت زمان افول نکرده‌اند بله بیشتر شاخ و برگ گرفته‌اند و جنبه‌ها و ابعاد زیادی را در خود پرورش داده‌اند. در این مطلب قصد داریم لیستی از مشهورترین انتشارات چاپ کتاب دنیا را مطرح کنیم:

انتشارات پیرسون

انتشارات پیرسون بزرگترین شرکت رسانه های گروهی بریتانیایی و چندملیتی در سطح دنیا به شمار می رود که در زمینه  نشر روزنامه، مجله و کتاب، همچنین مدیریت بر مدارس و آموزش و پروش فعالیت می کند. نشر کتاب در سال ۲۰۱۲، در سه بخش کسب و کار این شرکت یعنی مدرسه پیرسون، تحصیلات تکمیلی پیرسون و بخش تخصصی انتشارات آن بالغ بر ۹ میلیارد دلار سود به همراه داشت.
شرکت پیرسون در سال ۱۸۴۴ توسط ساموئل پیرسون تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان از خدمات آموزشی آن بهره می برند. شرکت پیرسون مالک ۴۷ درصد از گروه پنگوئن، ۱۰۰ درصد از مجله فایننشال تایمز، ۵۰ درصد از بی اسکای بی و ۵۰  درصد از گروه اکونومیست به حساب می آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می شود.
پیرسون در ۲۳ ژوییه ۲۰۱۵ اعلام کرد به توافق رسیده است که فایننشال تایمز را به گروه رسانه ژاپنی نیکی به مبلغ ۸۴۴ میلیون پوند یا ۱٫۳۲ میلیارد دلار بفروشد. در ماه اوت ۲۰۱۵، پیرسون ۵۰ درصد سهام اکونومیست را به مبلغ ۴۶۹ میلیون پوند فروخت. ۵۰ درصد باقیمانده گروه اکونومیست متعلق به شرودرز، کدبریز و روتس چایلدز است.
در تاریخ پنج نوامبر ۲۰۱۵، پیرسون اعلام کرد بازنویسی مجدد، از جمله ایجاد لوگوی جدید با تمرکز صددرصد بر آموزش صورت می گیرد. در سوم ژوییه ۲۰۱۷، شرکت تکنولوژی آموزشی هندی به نام بایجو، آموزش آنلاین تیوترویستا و اجیورایت پیرسون را به دست آورد. در ۱۱ جولای ۲۰۱۷، پیرسون موافقت کرد با فروش ۲۲ درصد سهام در تجارت برتلزمن، سهام آن را در پنگوئن رندوم هاوس به ۲۵ درصد کاهش دهد.
رمان های برتر دنیا در لیست کتاب های انتشارات پیرسون می درخشند. این انتشارات در پی بازسازی آموزش جهانی و در حال حاضر، هدف آن ایجاد راهبرد تحقیق جهانی است. این نشر، بر آن دسته موضوعاتی متمرکز خواهدشد که پیرسون را به عنوان رهبر فکری در جنبه های اصلی آموزش و یادگیری در سطح جهان نشان خواهدداد. به همین منظور، هدفش ایجاد گفت و گو در زمینه آموزش و پروش خواهدبود. صندوق آموزش مقرون به صرفه پیرسون در جولای ۲۰۱۲ پایه گذاری شده و به دنبال سرمایه گذاری در مدارس انتفاعی و خدمات آموزشی به نفع دانش آموزان نیازمند در سراسر دنیا است.
آموزش های خصوصی کم هزینه، عنصری مهم و مکمل در آموزش و پروش کشورهای در حال توسعه است و این نشر به دنبال ضمانتی مبنی بر دسترسی همه کودکان به آموزش با کیفیت بالا است. با اجرای تلاش های صورت گرفته، پیرسون توانسته است در مسیر ایجاد نگرشی پویا و صرفه جویانه با هدف نوآوری آموزشی در قرن ۲۱ پیشتاز باشد.

انتشارات پنگوئن رندوم هاوس

رندوم هاوس یکی از بزرگترین گروه های انتشاراتی جهان است که در سال ۱۹۲۷ توسط بنت کرف و دونالد کلاپفر تاسیس شد. بنت و دونالد بعد از خرید کتابخانه مدرن نیویورک، رندوم هاوس را تاسیس و هدف از آن را انتشار کتاب هایی به صورت تصادفی در کنار کار کتابخانه عنوان کردند. در سال ۱۹۳۴ اولین مجوز چاپ رمان «اولیس» جیمز جویس برای این نشر صادر شد. درواقع رمان اولیس، منجر به راه اندازی رندوم هاوس شد. رندوم هاوس در طول دو دهه بعد تبدیل به ناشری توانمند شد.
در سال ۱۹۳۶ شرکت، اسمیت وهاس را جذب کرد- رابرت هاس تا زمان بازنشستگی و فروش سهام خود به بنت و دونالد در سال ۱۹۵۶، سومین شریک به حساب می آمد- که نویسندگانی از جمله فاکنر، ایسکا دینسن، آندره مالرو، رابرت گر یوز و ژان د. برونوف را با خود همراه  کردند.
رندوم هاوس همچنین سردبیران افسانه ای هری مول، رابرت لینسکات و ساکس کامینز را استخدام نمود، همچنین به دنبال آن ها نویسندگانی مانند سینکلر لوییس و رابرت پین وارن به صحنه آمدند و در سال ۱۹۹۸، رندوم هاوس به زودی به نشری جهانی مبدل شد.
در سال ۲۰۰۸، رندوم هاوس برای سازماندهی مجدد همراه با تغییرات گسترده در بخش مدیران و کارکنان اعلام آمادگی کرد و سه بخش راه اندازی شد: گروه انتشاراتی رندوم هاوس، نوف دابل دی و کرون. رندوم هاوس از سال ۱۹۷۴، توزیع کننده نشر شامبلا بوده است که ام اکنون انتشار کتاب های رزولی، نشنال جئوگرافیک، مطبوعات استرفورس و ویزارد آو د کوست و بسیاری از مشهورترین مطبوعات دنیا را به عهده دارد.
این انتشارات از سال ۲۰۱۳ به پنگوئن رندوم هاوس مبدل شد که به طور مشترک به رسانه آلمانی برتلزمن و شرکت آموزشی و انتشار جهانی پیرسون پی. ال. اس تعلق دارد. در اکتبر ۲۰۱۲، برتلزمن با همکاری شرکت رندوم هاوس و گروه پنگوئن، وارد مذاکره با رقیبش پیرسون شد.
این ادغام در تاریخ یکم ژوییه ۲۰۱۳ تکمیل شد و شرکت جدید، پنگوئن رندوم هاوس نام گرفت. در زمان خرید، شرکت های ترکیبی، ۲۵ درصد از تجارت کتاب را با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند و ۲۵۰ اثر چاپ مستقل و با درآمد سالانه حدود ۳٫۹  میلیارد دلار کنترل کردند.
پنگوئن رندوم هاوس درآمدی بالغ بر ۲٫۶۶ میلیارد ییورو یعنی ۱۶٫۴ درصد از مجموع ۱۶٫۳۶ میلیارد یوروی برتلزمن در درآمد شرکت ها را از آن خود کرد.  ۵۴٫۳ درصد از درآمد انتشارات پنگئون رندوم هاوس در ایالات متحده، ۹٫۸ درصد در آلمان، ۲۱٫۱ درصد در سایر کشورهای اروپایی، ۰٫۴ درصد در فرانسه و ۱۵٫۳ درصد در سایر کشورها است. مجموع فروش به علت ادغام با پنگوئن و به دست آوردن سهام باقیمانده، ۲۳٫۹ درصد بالاتر از درآمد قبلی بود: درآمد سال گذشته بالغ بر ۲٫۱۴ میلیارد یورو تخمین زده شد و در مقایسه با رکورد ۲۰۱۲، این اتفاق نشان دهنده موفقیتی بی نظیر بود.

انتشارات تامسون رویترز

 تامسون رویترز، شرکت چند ملیتی رسانه های گروهی که در سال ۲۰۱۰ از سوی اینتربرند، به عنوان باارزش ترین برند در کانادا شناخته شد، در سال ۲۰۰۸ در پی خریداری شرکت بریتانیایی رویترز گروپ توسط تامسون کورپوریشن راه اندازی شد و در حال حاضر وودبریج کمپانی که متعلق به خانواده تامسون است، با در اختیار داشتن ۵۳ درصد از سهام تامسون رویترز، مالک اصلی آن به شمار می آید.
ریشه های تاسیس تامسون کورپوریشن به سال ۱۹۳۴ باز می گردد، که هربرت تامسون اقدام به راه اندازی روزنامه تیمینز دیلی پرس در انتاریو، کانادا کرد. رویترز گروپ نیز در سال ۱۸۵۱ توسط پل جولیوس رویترز در لندن تاسیس شد.
دفتر مرکزی شرکت تامسون رویترز در منهتن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بازار بورس تورنتو معامله می شود. شمار کارکنان این شرکت به بیش از ۶۰ هزار نفر می رسد که در دفاتر تامسون رویترز در ۱۰۰ کشور جهان فعالیت می کنند. این شرکت توسط روی تامسون در سال ۱۹۳۴ در انتاریو به عنوان ناشری از تیمینزدیلی پرس تاسیس شد.
در سال ۱۹۵۳ تامسون روزنامه ای اسکاتلندی را به دست آورد و سال بعد به اسکاتلند نقل مکان کرد. سرانجام موقعیت رسانه ای خود را در اسکاتلند در سال ۱۹۵۷ تثبیت کرد و به انگلیس رفت. در سال ۱۹۷۱ زمانی که در یک کنسرسیوم برای بهره برداری از ذخایر در دریای شمال شرکت کرده بود، به اکتشاف نفت و گاز نائل شد.
در سال ۱۹۸۹، روزنامه تامسون با شرکت تامسون ادغام شد و در ۱۹۹۶ شرکت تامسون به طور موثر دو برابر اندازه آن و به سودآوری در آینده با خرید انتشارات غرب دست یافت. در سال ۲۰۱۲ توماس رویترز، زویا لیمیتد، سرویسی تجاری به منظور ارائه اطلاعات کسب و کار و ابزارهای منحصر به فرد برای متخصصان مالی در خاورمیانه و شمال آفریقا خریداری کرد و سالانه درآمدی بالغ بر ۱۳٫۲۷ میلیارد دلار داشت.
او در سال ۲۰۱۳ بخش تحصیلات حرفه ای و حسابداری آموزش و پرورش بیسیک و کورتز و آوداس را به دست آورد و پژوهش های علمی خود را گسترش داد. تامسون رویترز در آوریل ۲۰۱۶، معیارهای مبادلات ارزی معامله گر وی ام رویترز را از شرکت دولتی استریت و در سال ۲۰۱۷ کسب و کارهای اووکس و کلارینت را از شرکت سپرده گذاری دی تی سی سی خریداری نمود و هم اکنون از بزرگترین ناشران جهان به شمار می رود.

انتشارات رید الزویر

رید الزویر، انتشاراتی هلندی است که در زمینه ارائه اطلاعات علمی، پزشکی، قانونی و تجاری فعالیت می کند. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس یورونکست آمستردام، بازار بورس لندن و نیویورک معامله می شود. شرکت ریدالزویر در سال ۱۹۹۳ با اذعام شرکت الزویر، ناشر علمی هلند و شرکت رید اینترنشنال، ناشر کتب تجاری و مجلات بریتانیا تاسیس شد و یکی از انتشارات موجود در فهرست فایننشال تایمز جهانی ۵۰۰ به شمار می رود. این شرکت در بیش از ۱۸۰ کشور جهان فعالیت دارد و حدود ۵۵ درصد از درآمد آن از ایالات متحده آمریکا، ۲۵ درصد از اروپا و ۲۰ درصد از سایر نقاط جهان است. در سال ۲۰۰۰، دوسوم درآمد آن حاصل از چاپ و فقط یک درصد دیجیتالی بود؛ تا سال ۲۰۱۶، این شماره ها جا به جا شدند. چاپ اکنون فقط ۱۳ درصد از درآمد گروه ریدالزویر را دربر می گیرد.
در سال ۱۸۸۰، جیکوبز جورج رابرز، انتشارات الزویر را به منظور نشر آثار ادبی کلاسیک و دایره المعارف وینکلرپرنس راه اندازی کرد. رابرز این شرکت را پس از خانواده الزویر، ویرجینای قدیمی هلند نام نهاد که در سال ۱۵۸۷، آثار اراسموس را منتشر کردند. پس از جنگ، موفق به راه اندازی مجله هفتگی الزویر شد که بسیار سودآور بود و به سرعت گسترش یافت. شرکت پست الکترونیک الزویر پرس در سال ۱۹۵۱ در هوستون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۶۲،  دفاتر چاپ و نشر در لندن و نیویورک افتتاح شد. این شرکت سپس در ژوئن ۱۹۹۷ تجارت رون شیلتون، نشر کسب و کار ایالات متحده را به مبلغ ۴۴۷ میلیون دلار خریداری نمود.
از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میانگین ارزش سالیانه اوراق بهادار آن حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. انتشارات رید الزویر برای بهبود نتایج علمی سرمایه گذاران نیز کسب و کار فنی و پزشکی، اطلاعات و ابزار بسیار فراهم می کند. درآمد سالیانه این نشر را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ بالغ بر ۲٫۳ میلیارد پوند تخمین می زنند. این شرکت در سال ۲۰۱۶، الزویر ویکلی را در هلند فروخت، قراردادی برجسته با موسسات تحقیقاتی انگلستان امضا کرد و دسترسی دانشگاهیان به تحقیقات منتشر شده در سطح جهان را با هزینه های پایین تر امکان پذیر ساخت.
رید الزویر در ژوئن ۲۰۱۷، راول لو، شرکتی قانونی در سانفرانسیسکو را به دست آورد و مجله نیوساینتیست را فروخت. از پایگاه های مهم اطلاعاتی این انتشارات می توان به سانیس دایرکت، پایگاه آنلاین تحقیقات اولیه اشاره کرد که حاوی ۱۳ میلیون سند است، همچنین سکوپوس، پایگاه اطلاعات کتابشناختی که شامل خلاصه ها و نقل قول ها برای مقالات و مجلات علمی و بیش از ۵۰ میلیون آیتم در بیش از ۲۰ هزار عنوان از ۵۰۰۰ ناشر در سراسر جهان را شامل می شود.

انتشارات ولترز کلوور

ولترز کلوور، شرکت چاپ و انتشارات هلندی و خدمات اطلاع رسانی جهانی، ارائه دهنده محصولات تخصصی در حوزه های بهداشتی، مالیاتی، حسابداری، شرکت ها، خدمات مالی، سازمان های قانونی و نظارتی است. نشر ولترز کلوور در سال ۲۰۱۱ درآمدی معادل ۳٫۴ میلیارد یورو داشته که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۴٫۳ میلیارد یورو رسیده است. تعداد کارکنان این شرکت، اکنون بیش از ۱۹۰۰۰ نفر در سراسر جهان است.
ولترز کلوور در سراسر اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین فعالیت می کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آلفن آن درین هلند قرار دارد. سهام شرکت ولترز کلوور در بازار بورس یورونکست آمستردام ذکر شده است و نانسی مک کینزتری سمت مدیرعاملی این شرکت هلندی را به عهده دارد.
در سال ۱۸۳۶ ژان برند ولترز انتشارات اسکولبوک را در هلند تاسیس کرد و در سال ۱۸۵۸، نشر نووردوف در کنار این انتشارات راه اندازی شد. سپس دو چاپخانه به هم پیوستند و در سال ۱۹۷۲ ولترز نووردوف با اتحادیه اطلاعات و ارتباطات ادغام شد. سپس نام خود را در سال ۱۹۸۳ به ولترز سامسون تغیبر داد. الزویر، بزرگترین انتشارات هلند در سال ۱۹۸۷ اعلام کرد، قصد دارد سهام کلوور را خریداری کند. کلوور با ولترز سامسون ادغام شد و پیشنهاد خرید الزویر را نپذیرفت. این ادغام منجر به تاسیس ولترز کلوور، دومین نشر بزرگ پس از ریدالزویر در هلند شد. پس از ادغام،۳ ولترز کلوور در سال ۱۹۸۹ با خرید انتشارات ایپسوا، کیزر، تکنی پابلیکیشن و تله کنسول گسترش یافت. در پایان سال، ولترز کلوور حضور خود را به اسپانیا، غرب آلمان و فرانسه گسترش داد و در سال ۱۹۸۹، ۴۴ درصد از درآمد شرکت از بازارهای خارجی به دست می آمد.
این شرکت در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت می کند. تقریبا ۷۷ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۱۳ از طریق اینترنت، نرم افزار و خدمات به دست می آمد. ولترز کلوور در آگوست ۲۰۱۴ با خدمات مالی برودریج به مشارکت پرداخت و در ماه سپتامبر، راه اندازی شرکت آپتودیت در آمریکای لاتین تحقق یافت. سپس مشارکت خود را با سرویس درآمد داخلی ایالات متحده گسترش داد. در سال ۲۰۱۶، ولترز کلوور بیش از ۶۰ درصد درآمد خود و سود آن را در آمریکای شمالی سرمایه گذاری نمود.
در سال ۲۰۱۷ درآمد انتشارات ولترز کلوور به ۲٫۱۷۴ میلیون یورو افزایش یافت. خالص خرید و فروش در سال ۲۰۱۶ و نیمه اول سال ۲۰۱۷، دو درصد افزودن بر درآمد بود و پس انداز سهامش بعد از اخذ مجوز، به میزان ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. ولترز کلوور اکنون به عنوان کیکی از بزرگترین شرکت های چاپ و نشر در سراسر جهان به شمار می آید.

انتشارات Penguin Random House

این انتشارات در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در سال ۱۹۲۷ تاسیس شده است.

انتشارات Hachette Livre

این انتشارات در سال ۱۸۲۶ تاسیس شده است. این انتشارات در کشور فرانسه و در شهر پاریس قرار دارد.

انتشارات HarperCollins

این انتشارات در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است و در کشور آمریکا و در شهر نیویورک قرار دارد.

انتشارات Pan Macmillan

این انتشارات در سال ۱۹۸۲ و در کشور انگلستان شهر لندن تاسیس شده است.

انتشارات Pearson Education

این انتشارات قدیمی که ۳۲۰۰۰ کارمند دارد در جولای ۱۹۹۸ یعنی ۱۹ سال پیش تاسیس شده است. انتشارات Pearson Education در شهر لندن در انگلستان واقع شده است.

 انتشارات Oxford University Press

این انتشارات متعلق به دانشگاه آکسفورد است که در سال ۱۵۸۶ تاسیس شده و در کشور انگلستان واقع شده است.

انتشارات Bloomsbury

این انتشارات که ناشر رمان هری پاتر نیز است در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده است. این انتشارات واقع در انگلستان و شهر لندن می‌باشد.

 انتشارات Simon & Schuster

این انتشارات در ایالات متحده آمریکا و شهر نیویورک قرار دارد. این انتشارات در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است.

انتشارات John Wiley & Sons

این انتشارات در سال ۱۸۰۷ (۲۱۱ سال قبل) تاسیس شده است. این انتشارات واقع در آمریکا و شهر نیویورک است.

International Publishing Services

IPS شرکت خدمات انتشاراتی است که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده و از همان ابتدا روی خدمات بازاریابی و تبلیغ برای ناشران مطرح اروپایی- آمریکایی تمرکز کرد. این موسسه طی این مدت توانسته است روابط کاری بسیار خوبی با دانشگاهها و موسسات در سرتاسر خاورمیانه برقرار کند. روابطی که سال به سال گسترده تر می شود. IPS توانسته جایگاه مناسبی در کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقای شمالی، لبنان، سوریه، اردن، ترکیه و ایران بیاید. نمایندگان IPS مرتباً با موسسات و دانشگاهها ملاقات می کنند و با برقراری رابطه خوب، فرستادن ایمل های گسترده و فرستادن مرسولات ناشر به آنها در امر تبلیغ ناشرین و محصولات آنها بسیار فعال هستند.

TAYLOR & FRANCISا

این ناشر روز به روز بر شهرت خود به عنوان ناشری که کتابهایش کیفیتی بالا در تمامی زمینه های دانشگاهی دارد، می افزاید. T&F برای کتابهای مرجع و علمی اش شهرت فراوانی دارد. تخصص آن در زمینه های ارگونومیک، رشته های سیستم های اطلاعات جغرافیایی، بیوتکنولوژی و مهندسی است. به این گروه اخیراً علوم پایه، پزشکی و ساخت محیط هم افزوده شده است. هم اکنون این موسسه از مجموعه ای از ناشران برتر تشکیل شده که در کلیه موضوعات کتاب منتشر می نماید. اسامی تعدادی از این ناشران بدین شرح می باشد: ROUTLEDGE, FALMER, SPON PRESS, CURZON, PSYCHOLOGY PRESS, EUROPA, A.A.BALKEMA, FRANKCASS, CRC PRESS, PARTHENON, MARTIN DUNITZ, BIOS SCIENTIFIC PUB, MARCEL DEKKER, G

CRC PRESS

CRC Press ناشر برتر جهانی در شاخه های علمی، فنی، و پزشکی است که اکنون تبدیل به منبع ضروری برای دانشگاهیان، متخصصان، و دانشجویان است. محصولات CRC شامل مجلات، استانداردها، هندبوک ها و کتاب های درسی در سطح بین المللی است که تا کنون بارها و بارها جایزه های معتبر جهانی را به دست آورده است. آنچه این ناشر اکنون به عنوان هدف خود در نظر دارد رفع نیازهای دانشمندان و جامعه علمی جهانی، با به خدمت گرفتن محققان توانا و حرفه ای از سراسر جهان، جهت تولید دقیق ترین و به روزترین مطالب علمی، فنی و پزشکی است.

Psychology Press

انتشارات Psychology Press کتابهای بسیار ارزنده ای در تمامی حوزه های علوم روانشناسی از جمله روانشناسی روانشناختی، عصب شناسی، روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی عصبی و روانشناسی صنعتی عرضه می کنند.

Focal Press

Focal Press ناشری مطرح در رسانه است که ۷۵ سال پیش تأسیس شده، این انتشارات با این هدف تأسیس شد که به هر فرد در هر زمینه شغلی به روزترین اطلاعات را انتقال دهد. کار خود را با رشته عکاسی آغاز کرد و حالا بعد از هفت دهه فعالیت تبدیل به ناشری نام آشنا در عکاسی، فیلم سازی، انیمیشن، تئاتر، فرهنگ و رسانه، مهندسی صدا، تکنولوژی موسیقی و … شده است. با اضافه شدن این مجموعه به گروه Taylor & Francis به جرأت میتوان گفت که علاقه مندان به هنر و رسانه می توانند همه اطلاعات علمی مورد نیاز خود را در گروه T&F بیابند.

World Scientific

انتشارات World Scientific کارش را تنها با ۵ کارمند در سال ۱۹۸۱ آغاز کرد و بعد از گذشت کمتر از سه دهه در نیوجرسی، لندن، هنگ کنک، بیجینگ، شانگهایی و … دارای دفتر است. دفتر اصلی در سنگاپور واقع شده است و بیش از ۲۰۰ کارمند در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند. همین رشد چشمگیر باعث شده است که world Scientific امروزه به عنوان یکی از مطرحترین ناشرین علمی جهان شناخته شود. این ناشر در سال، ۵۰۰ عنوان کتاب و ۱۲۰ مجله چاپ می کند و تا کنون بسیاری از عناوینش در دانشگاههای مطرح دنیا از جمله Harvard و California institute of technology به عنوان کتاب درسی معرفی شده است.

BRILL

Brill در سال ۱۶۸۳ تأسیس شد، دارای تاریخی قوی و متمرکز روی بازار بین المللی است. دفتر اصلی در هلند است و دو شعبه در آمریکا دارد. خلاصه ای از بازارهای مورد فعالیت Brill در Euronext آمده است. تمرکز این ناشر روی علوم انسانی، علوم اجتماعی و سایر شاخه های منتخبی از علم است. این شرکت هم اکنون سالانه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب به بازار عرضه می کند. Brill:eBook به زودی پایگاه اختصاصی ebook خود را نیز راه اندازی می کند.

HODDER EDUCATION

HODDER EDUCATION سالهاست که با انتشار کتابهای متعدد علمی در شاخه های متنوع تحصیلی در مقاطع علمی مختلف، خود را به عنوان یکی از قویترین ناشرین این حیطه معرفی کرده است. علوم دینی، تجاری و اجتماعی دیگر حوزه هایی هستند که این ناشر روی آنها تمرکز کرده است. محصولات Hodder Education محدود به کتاب نیست و به صورت دیجیتال نیز عرضه می شوند، ازجمله آنها می توان Dynamic learning نام برد که با همکاری OCR در شاخه های متعددی تولید شده و منبع علمی بی بدیل برای اساتید و دانشجویان است. این ناشر بزرگ به مجموعه ROUTLEDGE پیوسته است.

ROCKPORT

اگر به دنبال آخرین آثار در صنعت طراحی یا هنر گرافیک هستید،می توانید آن را در بین کتب Rockport ببینید. Rockport کتابهای مرجع که به زیبایی به تصویر کشیده شده اند را برای طراحان حرفه ای و هنرمندان در همه زمینه ها ارائه می دهد. برای اینکار بهترین طراحی ها را از سراسر جهان گردآوری می کند،این آثار در موضوعات :گرافیک،تبلیغات،طراحی صنعتی،صنایع دستی،معماری و… است.

ROTOVISION

از بزرگترین ناشران کتابهای هنری هستند که در موضوعات تبلیغات، معماری، طراحی، گرافیک، صنایع دستی و… کتاب منتشر می کنند.

The Bloomsbury Group

Bloomsbury ناشری است که تحقیقات گسترده ای در علوم انسانی و علوم اجتماعی بنا نهاده و سعی نموده کتابهای خود را در سبک و محتوایی خلاقانه ارائه دهد.

CONTINUUM

با اتحاد انتشارات ACADEMIC، CONTINUUM و CASSELL نیویورک، موسسه جدیدی ایجاد شد. تخصص این موسسه چاپ کتابهای رفرنس و مرجع کتابخانه ها و مراکز تحقیقاتی است. فلسفه، ادیان، علوم سیاسی، آموزش و پرورش و سایر موضوعاتی هستند که این ناشر در آن حوزه‏ها فعالیت میکند.

Earthscan

برجسته ترین ناشر بریتانیا در زمینه توسعه محیطی و پویاست این ناشر قصد دارد که درک مسایل محیطی و موارد مربوط را در تمامی سطوح، از شکل محلی به شکل جهانی افزایش دهد و بر عقاید و سیاست از طرقی تاثیر بگذارد که توسعه پایدار را ارتقا بخشد. این ناشر بین المللی است و خوانندگانش شامل: دانشگاهیان، افراد حرفه ای وسیاستگذارن حوزه های ذکر شده در بالا میباشند.

IWA Publishing

این مجموعه که به طور کامل متعلق به انجمن آبهای بین المللی (IWA) است خدمات اطلاعاتی در همه ابعاد آب، پساب و سایر شاخه های محیطی مرتبط ارائه می دهد. به نام انتشارات شامل Water1 (عضویت در مجله IWA ) و تعداد بسیار زیادی ژورنال، کتاب، گزارش تحقیق و خدمات online است. IWA به عنوان یکی از مطرحترین ناشرین در زمینه آب، پساب و مسائل محیطی در هر دو مشکل چاپی و online خود را نسبت به انتقال اطلاعات صحیح متعهد می داند و به تلاش در جهت ارائه خدمات بهتر ادامه می دهد.

tfm publishing

TFM یک انتشاراتی مستقل است که تمرکز خود را روی تخصص های پزشکی قرار داده است و در طول ۱۰ سال سابقه خود را به عنوان ناشری که کتابهای با کیفیت و نوشته ی نویسندگان مطرح چاپ می کند مشهور شده است. از جمله حیطه های کاری ما عبارتند از داروهای قلب شناسی، جراحی مرتبط به قلب،جراحی پلاستیکی، رادیولوژی، عصب شناسی هستند. این انتشارات تا به این لحظه موفق شده است جایزه های بسیاری از جمله :Lancet, the BMJ, the British Journal of Surgery, the Annals of Surgery, JAMA and the World Journal of Surgery را دریافت کند.

Radcliffe

انتشارات Radcliffe خود را نسبت به چاپ کتابهای تخصصی مراقبت درمانی و کمک به این بحث متعهد می داند. شما در هر جایگاهی که باشید از قبیل دانش آموز، دکتر، پرستار، ماما، استاد، مدیر مراقبت درمانی می توانید در مجموعه کتابهای Radcliffe عناوینی بیابید که اطلاعات زیادی در آن زمینه در اختیار شما قرار می دهد. این انتشاراتی که در سال ۱۹۸۷ و با نام Radcliffe Medical Press تأسیس شد شهرت زیادی در کتب جهانی خود به ویژه در حوزه های زیر دارد. مراقبت اولیه-رشد حرفه ای- پرستاری- سلامت نوزادان- آمادگی امتحان- دندانپزشکی- تحصیلات درمانی و مراقبتی- سلامت روان و داروهای مورد استفاده- درمان به شیوه روانشناسی- مراقبت آرامش دهنده- داروسازی- تخصص های مرتبط به سلامتی- مراقبت اجتماعی.

EDWARD ELGAR

این ناشر در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده است. ناشری مطرح در اقتصاد تجارت، امور مالی، مدیریت، قانون و سلامت عمومی. این انتشارات لیست ارزشمندی از بیش از ۳۰۰۰ عنوان دارد و سالانه ۳۰۰ عنوان جدید چاپ می کند. این انتشارات ۳ دفتر در انگلستان، مالزی و آمریکا دارد.

WALTER DE GRUYTER

W D G طی دهه های متناوب با متون علمی عالی مترادف بوده است. سالانه بیش از ۲۵۰ کتاب و بیشتر از ۵۰ عنوان مجله آکادمیک و همچنین رسانه های الکترونیکی در زمینه های زیر توسط این ناشر چاپ میشود: مطالعات شرق نزدیک کلاسیک، تاریخ، فلسفه، خداشناسی، یهودیت، دینی، مطالعات ادبی، زبانشناسی، ارتباطات، پزشکی، علوم طبیعی، فیزیک،شیمی و ریاضیات و قانون. WDG در تمامی این زمینه ها با همکاری دانش پژوهان فرهیخته مشارکت کرده و خود را به عنوان یک ناشر کلیدی بین الملل اثبات کرده است.

HODDER ARNOLD

تخصص HODDER ARNOLD حوزه های پزشکی، پرستاری و سایر موضوعات مرتبط است که از جمله می توان به علم بیهوشی، قلب شناسی، غده شناسی، دستگاه تنفسی و جراحی اشاره کرد. این ناشر علاوه بر کتاب منابع علمی خود را به صورت دیجیتال نیز عرضه می کند. این ناشر که تا کنون بیش از ۶۰۰ عنوان چاپ کرده است هر سال ۸۰ جلد دیگر نیز به مجموعه ارزشمند خود اضافه می کند تا به این ترتیب علاقه مندان به حوزه پزشکی در هر سطحی هستند بتوانند از این کتابها بهره ببرند. با اضافه شدن این ناشر به Taylor & Francis گروه پزشکی T&F نیز همانند سایر رشته های آن ناشر علاقه مندان خاص خود را بیشتر از گذشته راضی نگه خواهد داشت.

انتشارات دار الفکر المعاصر

دارالفکر در سال ۱۹۵۷ در دمشق تأسیس شد و هم اکنون زیرمجموعه های متعدد این ناشر در نقاط مختلف جهان در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال دارالفکرالمعاصر از لبنان لبنان را می توان از این زیرمجموعه نام برد. این ناشر تا کنون بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۵۰۰ نویسنده (کتب بزرگسال) و ۱۰۰ نویسنده (کتب کودک) به چاپ رسانده است که بیش از ۱۰۰ عنوان آن در زمینه های آموزشی- تربیتی برای کودکان است.این ناشر تا کنون با عرضه کتابهای متنوع در بازار توانسته جوایز متعددی را دریافت کند که جوایز زیر از جمله آنها است: ۱-برنده جایزه بهترین ناشر عرب از (الهیئه العامه المصریه للکتاب) در سال۲۰۰۳ ، ۲-برنده ۴ جایزه بهترین کتاب از (موسسه التقدم الحلمی فی الکویت) ۳-دارنده گواهینامه ISO 9001,20084- ناشر برگزیده در چند دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در طی سالهای گذشته.

انتشارات المدارالاسلامی-کتاب الجدید

دارالمدارالاسلامی در اوایل هزاره سوم میلادی در بیروت تأسیس شد تا به مهمترین دغدغه ی خود که رسیدگی به موضوعات مهم فراموش شده و تضعیف شده در زمینه نشر عربی است بپردازد. هدف دارالمدار و نه آرزویش این است که منابعی مفید، متقن و مهم را برای خوانندگان کتب عربی فراهم آورد. برای رسیدن به این هدف برنامه های زیر را سرلوحه کار خود قرار داده است: ۱-تعامل با نخبگان و اساتیدی که در دانشگاههای آمریکایی و اروپایی تحصیل کرده اند. ۲-برقراری ارتباط با ناشرین مهم بین المللی و سایتهای علمی مختلف به منظور اطلاع از کتابهای جدید منتشره جهت ترجمه به زبان عربی.

انتشارات دارالنهضه العربیه

انتشارات دارالنهضه العربیه از بارزترین ناشران عرب است که در سال ۱۹۶۶ در بیروت تأسیس شد. هدفش محافظت از زبان عربی و حمایت از تمدن و فرهنگ زبان عربی است. در زمینه های شعر، رسانه، تاریخ ، ادبیات، روانشناسی، علوم اجتماعی، جغرافی، علوم اقتصادی، دینی، دانشگاهی و آموزشی و کتب کودک و نیز کتب معلولین کتابهای بسیار دارد. بعضی از کتابهای این ناشر در مدارس جهان عرب تدریس می شود.

انتشارات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که در کل دنیا مشهور می‌باشند اما این انتشارات، از جمله مهمترین انتشارات انگلیسی زبانی هستند که در دنیا وجود دارند و باید اذعان کنیم که جزو مطرح‌ترین انتشارات بین تمامی انتشارات جهان می‌باشند. همانگونه که از تاریخ تاسیس برخی از انتشارات مانند انتشارات دانشگاه آکسفورد بر می‌آبد صنعت چاپ کتاب را می‌توان یکی از صنایع قدیمی نام برد.

لازم به ذکر است، تنها قدیمی بودن انتشارات را نمی‌توان فاکتوری برای اعتبار و کیفیت آن قلمداد نمود. همانطور که از فهرست بالا مشخص می‌شود انتشاراتی مانند انتشارات Bloomsbury قدمت زیادی ندارد اما همانطور که آگاه هستید یکی از محصولات این انتشارات مجموعه داستانی هری پاتر است. قسمت ششم هری پاتر در نخستین روز عرضه در سال ۲۰۰۵، نه میلیون نسخه فروخت. این میزان فروش برای یک انتشارات رکورد بسیار عالی محسوب می‌شود.

بنابراین، صنعت انتشار کتاب بیشتر با کیفیت محصولات آن ارزیابی می‌شود تا قدمت خود انتشارات و میزان نشر آن. بر این اساس، خوانندگان و افرادی که قصد خرید کتاب یا چاپ کتاب را دارند به این مساله توجه کافی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر منوی چاپ و نشر را مطالعه فرمایید.

نشر

تعریف نشر

نشر فرآیندی است که در آن دست‌نوشته‌ها، افکار و پیشنهادهای نویسندگان به اثر چاپی تبدیل و در میان جامعه پخش می‌کند. به عبارتی نشر مدیریت، تهیه و تولید مواد خواندنی آموزشی، علمی و…، چاپ و انتشار آنها است.

اهمیت نشر

نشر که در واقع با اختراع خط و نوشتن آغاز شد ابزاری است برای حفظ و انتقال هرگونه پیام در زمان حال و آینده. هرچند نیاز بشر به برقراری ارتباط پیش از خط و نوشتن نیز وجود داشت و به صورت ارتباط شفاهی بود محدودیت‌هایی را در برداشت به طوری که انتقال اطلاعات بدون تماس حضوری دو نفر در یک مکان یا زمان مقدور نبود و همچنین بسیاری از تصاویر و علائم که به صورت بصری قابل انتقال بود از این طریق به دیگران منتقل نمی‌شد. به همین دلیل با اختراع خط و چاپ و برطرف شدن این محدودیت‌ها اهمیت نشر نمایان شد.

نشر کتاب

نشر تلاقی گاه پدید آورندگان و خوانندگان است. پدید آورنده یک اثر (نویسنده، مترجم،…) برای رساندن اثر به دست خواننده باید اثرش را به دست فرد یا موسسه ای بسپارد که تخصص و تجربه و سرمایه ی کافی را برای حک و اصلاح، چاپ، تکثیر و توزیع آن اثر دارد. از سوی دیگر خواننده نیز برای به دست آوردن یک اثر، به پدید آورنده مراجعه نمی کند بلکه به ناشر مراجعه می کند.
نشر تنها چاپ و ارائه اثر به عموم نیست، بلکه می توانیم بگوییم: نشر عمل چاپ و ارائه یک کتاب یا هر نوع منبع اطلاع رسانی به مردم برای انتقال فرهنگ، افکار و عقاید است.

پذیرش اثر نخستین مرحله نشر است. پس از عقد قرار داد کتاب به مرحله آماده سازی می رود.در این مرحله کتاب به صورت دست موشته یا بر روی نرم افزار است. در این مرحله اثر با شیوه نامه منطبق، ویرایش و به نسخه پردازی سپرده می شود. در صورتی که کتاب از نظر نسخه پردازی ایراد نداشته باشد، به طراحی و تولید سپرده می شود. تا ویژگی های ظاهری کتاب مورد توجهی قرار گیرد. در بخش تولید فنی، کتاب طراحی، حروف چینی، صفحه آرایی، تصویرگری و طراحی جلد می شود. طراحی جلد و نوع جلد به محتوای کتاب و مخاطبین آن بستگی دارد.

پس از چاپ کتاب باید معرفی و بازاریابی و توزیع شود تا به فروش برسد. از عوامل مهمی که در فروش کتاب دخالت داردشیوه های تبلیغ و قیمت گذاری است. هزینه های کتاب شامل هزینه های پیش، در حین و پس از انتشار است. ناشران با احتساب هزینه های گوناگون سود و تیراژ کتاب و نیز احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد حق پدید آورنده، کتاب را قیمت گذاری میکنند.

افرادی که به طور مستقیم دست‌اندرکار تولید کتاب هستند:

  1. پدید آور
  2. ناشر
  3. چاپ کننده
  4. توزیع کننده
  5. فروشنده

نکات مهم در نشر کتاب

عنوان: اولین قسمت یک کتاب که مورد مطالعه قرار می گیرد عنوان آن است. سعی کنید از عناوین ساده و کوتاه استفاده نمایید. عنوان کتاب علاوه بر این که می باید کامل باشد، باید جذاب و گیرا نیز باشد. طبق برآوردهای صورت گرفته عنوان کتابها تاثیر مستقیمی در افزایش فروش یا افزایش میزان دانلود شدن آنها دارد.

مخاطب: جهت نگارش یک کتاب موفق و مفید قبل از هر چیز می بایست مخاطبان خود را مشخص نمایید و نیازهای آنها را در نظر بگیرید. سطح کتاب می بایست منطبق با سطح و نیاز مخاطبان کتاب باشد.

شفافیت: زبان به کارگرفته شده در یک کتاب می بایست روان و منطبق با سطح علمی مخاطبان باشد به طوریکه کلیه مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار نمایند و از مطالب آن استفاده لازم را ببرند. برای کلمات و اصطلاحات زبانهای دیگر سعی نمایید از معادل های صحیح و ساده استفاده نمایید. از به کاربردن جملات سخت و پیچیده و همچنین طولانی بپرهیزید.

منابع: جهت نگارش یک کتاب تخصصی، مطالعه و بررسی منابع موجود داخلی و خارجی درباره کتاب از نکات قابل توجه است. جهت کاربردی بودن کتابتان، کلیه منابع گذشته را مرور کنید و کتابی را نگارش نمایید که تکمیل کننده منابع موجود در آن زمینه باشد و این امکان را به مخاطبان بدهد تا از آن کتاب بتوانند به عنوان یک منبع جدید در آن شاخه از علم استفاده نمایند.

زبان علمی: در یک کتاب علمی- تخصصی می باید از زبان علمی و دقیق استفاده نمایید. توجه نمایید که واژه ها در هر رشته تخصصی بار معنایی مشخصی دارند بنابراین در انتخاب و بکارگیری این واژه ها باید کمال دقت را به کار بگیرید. از به کار بردن مفاهیم بدون استفاده از رفرنس (ارجاع) بپرهیزید و برای تمامی مطالب کتابتان از رفرنس مناسب آنها استفاده نمایید.

اصطلاحات و عبارات رایج در صنعت نشر

اصطلاحات و عبارات رایج در صنعت نشر الفبای نشر کتاب محسوب می شوند چرا که بدون آگاهی از آنها ورود به این صنعت امکانپذیر نخواهد بود. در این قسمت با این عبارات و تعاریف بیشتر آشنا خواهید شد.

تالیف: تالیف عبارت است از تهیه، گرد اوری، تدوین، تصنیف و تلخیص مانند: داستان ها و رمان های که بر اساس رخدادهای واقعی به رشته تحریر در می آیند.

گردآوری: گردآوری عبارت است از تدوین مطالب، تصنیف، تلخیص و جمع آوری مطالب از سایر آثار و دسته بندی آن ها.

ترجمه: ترجمه عبارت است از برگرداندن مطالب کتاب از زبان دیگر به فارسی سلیس و روان و بدون دخل تصرف در محتوای اصلی کتاب است.

بازنویسی: هر گاه اثری دارای سوژه مناسبی بوده اما متن آن از نظر اصول نگارش ضعیف و غیر قابل استفاده باشد با ایجاد تغییرات اساسی متن جدیدی پدید می آید که همان سوژه را در بر دارد. به متن باز نویسی شده متن اصلی گفته میشود.

کتاب: مجموعه ای است از تالیف، ترجمه و گرداوری مصحف که از ۴۸ صفحه بیشتر است.

انتشارات: موسسه ای است برای اشاعه فرهنگ و ارتقای سطح آگاهی های جامعه با اجرای همه امور مربوط به انتشارات و ترجمه کتاب های اسلامی، ادبی، علمی، فرهنگی و هنری.

ناشر: شخص، شرکت یا شخصیت حقوقی که مسوول انتشار کتاب یا موارد دیگر چاپی برای استفاده همگان است.

شابک: حروف اختصاصی شابک ( شماره استاندار بین المللی کتاب) معادل ISBN (International Standard Book Number) تعریف شده است. استفاده از شابک به این منظور است که در میان انبوه کتاب ها بتوان کتابی را بدون اینکه به مشخصات کتاب شناختی آن از جمله نویسنده، عنوان، ناشر و … دسترسی باشد متمایز کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شابک کلیک کنید.

فیپا: در واقع همان شناسنامه کتاب در کتاب خانه ملی می باشد. هر کتاب قبل از آنکه از سوی مراجع ذیربط مجوز انتشار دریافت کند، باید در کتابخانه ملی ایران ثبت شود و از آن فهرست نویسی پیش از انتشار یا اصطلاحا فیپا تهیه شود. عبارت فیپا کوته نوشت «فهرست نویسی پیش از انتشار» است و شامل فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب، پیش از انتشار آن و درج آن در صفحه حقوقی یا شناسنامه کتاب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیپا کلیک کنید.

شاپا: کوته نوشت «شماره استاندارد بین‎المللی پیایندهای ایران» است.

پیایند یا نشریه ادواری: نشریه‎‎ای چاپی یا غیرچاپی است که به طور مسلسل و در فواصل زمانی معین یا نامعین منتشر می‎شود و قاعدتاً به طور نامحدود ادامه می‎یابد. پیایندها شامل مجلات، روزنامه‎‎ها، سالنامه‎‎ها، یادبودها، خلاصه مذاکرات سازمانها، صورت جلسات همایشهای دنباله‎دار، گزارشهای انجمنهای علمی و نیز فروستهای تک‎نگاشتی است. این تعریف شامل آثاری که در

پدید آور: یک کتاب ممکن است توسط یک مولف تهیه شده باشد و یا اشخاص، انجمن ها، نهادها یا سازمان های مسول نگارش یک اثر باشد

وضعیت نشر: شامل محل نشر، نام ناشر و تاریخ نشر است.

فهرست های کتاب: شامل فهرست مندرجات در اول کتاب، منابع و کتابنامه میشود.

مقدمه و پیشگفتار: حاوی مطالب کوتاه و مفیدی در باره کتاب است که به فهرست نویس در تعیین موضوع کتاب یاری میرساند

علاوه بر موارد فوق فهرست نویس به سایر خصوصیات که کیفیت چاپ و متن کتاب را بیان می کند نیز توجه دارد. از جمله پانوشت ها، واژه نامه ها، زندگی نامه ها، مولف، نام کتاب و نام مولف به زبان اصلی، صفحه عنوان به زبان اصلی، شماره سری مجموعه، عناوین فرعی کتاب، فهرست، تعداد صفحات کتاب، تصاویر، نقشه ها، سند ها و …

حق التالیف/ حق الترجمه: زمانی که یک نویسنده اثری را خلق می کند بر اساس قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب سال ۱۳۴۸، حقوقی به او تعلق می گیرد و ناشر باید بر اساس قانون، حقوق مادی و معنوی مولف را رعایت کند. به عبارت دیگر پدید آوردن یک اثر مکتوب که دارای اصالت باشد و کپی از آثار دیگران نباشد خود به خو سبب خواهد شد کلیه حقوق مادی و معنوی آن اثر به مولف تعلق گیرد. بدیهی است هر گونه باز نشر این اثر (چه به صورت کتاب، فیلم، فیلم نامه، تاتر و …) بدون کسب مجوز از صاحب اثر ممنوع خواهد بود. البته صاحب اثر که می تواند مولف، مترجم، نویسنده، شاعر، و … باشد می تواند این حقوق را در ازای دریافت وجه و یا طی یک توافق به ناشر واگذار کند.

ویراستاری: ویراستاری در حقیقت پیرایش و زیبا سازی متن برای خواننده است. ویراستار با چک و اصلاح واژه ها و جمله ها، امکان فهم و درک بهتر متن را به خواننده می دهد. ویراستار متن دست نوشته را ممکن است باز نویسی کند، ترتیب فصول را تغییر دهد، مکررات را حذف کند، به هر کجا که لازم بود عبارت وصل کننده ای یا پاراگراف آغاز گری بیفزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویراستاری کلیک کنید.

  • ویرایش صوری (فنی)
  • ویرایش ادبی (نگارش)
  • ویرایش علمی (محتوایی)
  • ویرایش اساسی (جامع)

مدیر هنری: مدیریت هنری به عهده تصویر گر (طراح گرافیک) است.

فرم بندی: به فرایند انتخاب تعداد صفحات کتاب بر اساس اندازه زینک طوری که کاغذ مصرفی کمترین پرتی (یا همان حاشیه های اضافه و دور ریختنی) را داشته باشد فرم بندی می گویند. به عبارت دیگر در فرم بندی صفحه آرا و لیتو گراف تصمیم می گیرد که اندازه (قطع) کتاب و تعداد صفحات آن چه قدر باشد.

لیتوگرافی: لیتوگرافی در حقیقت فرآیند تبدیل متن تایپی و طرح جلد کتاب به فیلم و سپس زینک آماده چاپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیتوگرافی کلیک کنید.

وزالید: نسخه پوزیتیو تهیه شده از فیلم که روی کاغذ چاپ میشود را اوزالید می گویند. اوزالید در واقع نمونه صفحه آرایی و صحافی شده کتاب قبل از تهیه زینک است که ناشر یا ناظر چاپ با تایید آن دستور تهیه کپی زینک و چاپ کتاب را صادر می کند.

ناشر

ناشر کیست؟

ناشر فرد، گروه یا نهادی است که با مجموعه‌ای از امکانات و اقدامات فنی و تخصصی نسبت به چاپ و توزیع اثر چاپی اقدام می‌نماید. کار ناشر اجرا یا نظارت است به این معنی که کلیه مراحل لازم برای چاپ یک اثر شامل حروفچینی، صفحه آرایی، لیتوگرافی، چاپ، صحافی، پخش و فروش کتاب توسط ناشر یا زیر نظر او انجام می شود.

یک موسسه انتشاراتی شامل بخش های مختلفی می باشد که هر کدام وظایفی خاص برعهده دارند. این بخش ها عبارتند از:

  • دفتر مدیر یا دفتر تشکیلات
  • بخش تولید فرهنگی (مهم ترین بخش یک انتشارات)
  • بخش تولید فنی – هنری
  • بخش تولید چاپی
  • بخش مالی – اداری
  • بخش بازاریابی، تبلیغ، پخش و فروش
  • روابط عمومی

بخش تولید فرهنگی بخش اصلی یا به عبارتی مغز یک انتشارات می باشد. این امر به دلیل وظایف مهمی است که بر عهده دارد، وظایفی از جمله: بررسی و ارزشیابی دستنوشته های تحویل‌شده، تهیه گزارشهای فنی درباره آنها، ویراستاری، آماده‌سازی آثار برای چاپ، تهیه نمایه کتاب، گفتگو با پدیدآورندگان، عقد قرارداد، برآورد مالی چاپ کتاب، نظارت بر چاپ و نمونه‌خوانی.

لازم به یادآوری است که مراحل اصلی نشر کتاب تدوین سیاست و برنامه، گفتگو، توافق و عقد قرارداد با پدید‌آورنده، پدید‌آوردن، آماده سازی برای چاپ، طراحی و تولید، توزیع و فروش می باشد.

انواع ناشر

ناشران براساس عوامل مختلف مثل سرمایه، ساختار و تشکیلات، هدف و نوع کتابی که چاپ می‌کنند به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. ناشران مبتکر و منتظر: ناشران مبتکر کسانی هستند که با اندیشه قبلی، طرح و پیشنهاد به سراغ پدیدآورندگان می‌روند. اما ناشران منتظر از میان آثاری که به آنها ارائه شده است یکی را انتخاب می‌کنند.
  2. ناشران عمومی و تخصصی: ناشران عمومی بدون در نظر گرفتن مخاطبین خود در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، اما ناشران تخصصی فقط در یک حوزه به خصوص فعالیت می‌کنند.
  3. ناشران انتفاعی (وابسته به سازمان) و غیرانتفاعی (به دنبال کسب سود).
  4. ناشران دولتی و وابسته به دولت: ناشران دولتی بیش از ۵۰ درصد سرمایه آنها متعلق به دولت می‌باشد. اما ناشران وابسته به دولت کمتر از ۵۰ درصد سرمایه‌شان متعلق به دولت است.
  5. ناشران متون درسی و دانشگاهی.
  6. ناشران آثار تجدید چاپی: اقدام به چاپ کتاب هایی می‌کنند که قبلاً چاپ شده است. کسب سود در میان این ناشران بیش از سایرین است.
  7. ناشران همکار: که با سرمایه‌گذاری چندین ناشر و یا همکاری ناشر و پدیدآورنده فعالیت می‌کنند.

توانمندیها و مهارت های مورد نیاز ناشر

  • علاقه به کار در حوزه فرهنگ
  • دقت بالا و توجه به جزئیات
  • مسئولیت پذیری
  • آگاهی از وضعیت عمومی جامعه و شناخت نیازهای فرهنگی مردم
  • توان کار تیمی
  • مهارت های ارتباطی مناسب

مدیریت انتشارات کتیبه نوین

مؤسس انتشارات کتاب کتیبه نوین دکتر علی داودی (Ali Davodi Ph.D) می‌باشد. ایشان ناشر، نویسنده، پژوهشگر، سر ویراستار، سر صفحه آرا، ناظر چاپ، عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان و عضو سرای اهل قلم هستند. از جمله آثار ایشان می‌توان به کتاب مدیریت اسلامی، کتاب آشنایی با مفاهیم و کاربردهای مدیریت دانش، کتاب مدل‌سازی با برنامه‌ریزی ریاضی و کتاب مدیریت نوین و فن‌آوری نوین اشاره کرد. همچنین ایشان دارای چندین مقاله ISI، مقاله علمی و پژوهشی، کنفرانس و  …. می‌باشند.

سوابق همکاری انتشارات کتیبه نوین

  • همکاری با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی کشور
  • همکاری با دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی، پیام نور، علمی و کاربردی و غیر انتفاعی و بین الملل
  • همکاری با آموزشگاه‌های معتبر سراسر کشور
  • همکاری با کلیه کتابفروشی در سراسر کشور
  • شرکت در نمایشگاه‌های استانی و بین المللی تهران
  • شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی کتاب در وزارتخانه‌ها و دستگاه های دولتی سراسر کشور

حیطه فعالیت انتشارات کتیبه نوین در رشته‌های زیر می‌باشد:

چـاپ کتاب رشته های فنی و مهندسی

  • چاپ کتـاب رشته عمران
  • چـاپ کتاب رشته معماری
  • چاپ کتـاب رشته ریاضی محض
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی نفت
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی پتروشیمی
  • چاپ کتـاب رشته عمران
  • چـاپ کتاب رشته معماری
  • چاپ کتـاب رشته ریاضی محض
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی نفت
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی پتروشیمی
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی برق
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی مکانیک
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی صنایع
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی کامپیوتر
  • چاپ کتـاب رشته مهندسی شیمی و …

چاپ کتـاب رشته تجربی

  • چاپ کـتاب رشته اتاق عمل
  • چاپ کـتاب رشته اعضای مصنوعی
  • چاپ کـتاب رشته بهداشت و بازرسی گوشت
  • چاپ کـتاب رشته بهداشت مواد غذائی، بینایی سنجی
  • چاپ کـتاب رشته پرستاری
  • چاپ کـتاب رشته پزشکی
  • چاپ کـتاب رشته دامپزشکی
  • چاپ کـتاب رشته دبیری زیست شناسی
  • چاپ کـتاب رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی
  • چاپ کـتاب رشته دندانپزشکی
  • چاپ کـتاب رشته روانشناسی
  • چاپ کـتاب رشته زیست شناسی
  • چاپ کـتاب رشته زیست شناسی سلولی مولکولی
  • چاپ کـتاب رشته شنوایی شناسی
  • چاپ کـتاب رشته علوم آزمایشگاهی
  • چاپ کـتاب رشته علوم تغذیه
  • چاپ کـتاب رشته علوم و صینایع غذایی
  • چاپ کـتاب رشته فیزیوتراپی
  • چاپ کـتاب رشته بهداشت حرفه ای
  • چاپ کـتاب رشته بهداشت محیط
  • چاپ کـتاب رشته ساخت پروتزهای دندانی
  • چاپ کـتاب رشته تکنولوژی (رادیوتراپی)
  • چاپ کـتاب رشته دامپزشکی
  • چاپ کـتاب رشته فوریت های پزشکی
  • چاپ کـتاب رشته مامایی
  • چاپ کـتاب رشته کاردرمانی
  • چاپ کـتاب رشته بهداشت محیط
  • چاپ کـتاب رشته تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)
  • چاپ کـتاب رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
  • چاپ کـتاب رشته ساخت پروتزهای دندانی
  • چاپ کـتاب رشته گفتاردرمانی

چاپ کتاب رشته های علوم انسانی

  • چاپ کتـاب رشته مدیریت
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت بازرگانی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت صنعتی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت مالی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت دولتی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت استراتژیک
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت بانکی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت تکنولوژی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت زنجیره تأمین
  • چاپ کتـاب رشته برنامه ریزی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت پروژه
  • چاپ کتـاب رشته سیستم‌های اطلاعات مدیریت
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت دانش
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت بهره وری
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت فروش
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت اجرایی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت آموزشی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت فناوری اطلاعات
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت بیمه
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت جهانگردی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت ریسک
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت حمل و نقل
  • چاپ کتـاب رشته مدیریرت بازرگانی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت بحران
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت منابع انسانی
  • چـاپ کتاب رشته معارف
  • چاپ کتاب رشته حقوق
  • چاپ کتـاب رشته زبان و ادبیات فارسی
  • چاپ کتـاب رشته زبان و ادبیات انگلیسی
  • چاپ کتـاب رشته زبان و ادبیات عربی اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته رشته مترجمی زبان عربی
  • چاپ کتـاب رشته رشته الهیات و معارف اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته رشته دبیری علوم دینی
  • چاپ کتـاب رشته کارشناسی تربیت مربی
  • چاپ کتـاب رشته کاردانی تربیت معلم قرآن
  • چاپ کتـاب رشته علوم قرآنی
  • چاپ کتـاب رشته علوم اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته الهیات
  • چاپ کتـاب رشته معارف ارشاد
  • چاپ کتـاب رشته معارف اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته علوم دینی و معارف اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته علوم قرآن و حدیث
  • چاپ کتـاب رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی
  • چاپ کتـاب رشته معارف اسلامی و الهیات
  • چاپ کتـاب رشته مدرسی معارف
  • چاپ کتـاب رشته علوم قضایی
  • چاپ کتـاب رشته حقوق اسلامی
  • چاپ کتـاب رشته حقوق حنفی
  • چاپ کتـاب رشته حقوق امامی
  • چاپ کتـاب رشته حقوق شافعی
  • چاپ کتـاب رشته کارشناسی فقه
  • چاپ کتـاب رشته کاردانی امور حقوقی و کنسولی
  • چاپ کتـاب رشته پلیس قضایی
  • چاپ کتـاب رشته حکمت اسلامی و فلسفه
  • چاپ کتـاب رشته فلسفه
  • چاپ کتـاب رشته دبیری علوم اجتماعی
  • چاپ کتـاب رشته علوم اقتصادی
  • چاپ کتـاب رشته اقتصاد حمل و نقل
  • چاپ کتـاب رشته حسابداری
  • چاپ کتـاب رشته امور گمرکی
  • چاپ کتـاب رشته بانکداری
  • چاپ کتـاب رشته امور بانکی
  • چاپ کتـاب رشته صنایع چاپ
  • چاپ کتـاب رشته خدمات امور اداری
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت و کمیسر دریایی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت و بازرگانی دریایی
  • چاپ کتـاب رشته مدیریت فرهنگی و هنری
  • چاپ کتـاب رشته کارشناسی خبرنگاری
  • چاپ کتـاب رشته کاردانی امور دفتری
  • چاپ کتـاب رشته کارشناسی تولید سیما
  • چاپ کتـاب رشته علوم سیاسی
  • چاپ کتـاب رشته روابط سیاسی
  • چاپ کتـاب رشته کاردانی عملیات کشوری
  • چاپ کتـاب رشته اطلاعات نظامی
  • چاپ کتـاب رشته علوم انتظامی
  • چاپ کتـاب رشته جغرافیای سیاسی
  • چاپ کتـاب رشته جغرافیا
  • چاپ کتـاب رشته تاریخ
  • چاپ کتـاب رشته باستان شناسی
  • چاپ کتـاب رشته آماد
  • چاپ کتـاب رشته روان شناسی
  • چاپ کتـاب رشته شناسی
  • چاپ کتـاب رشته علوم تربیتی
  • چاپ کتـاب رشته راهنمایی و مشاوره
  • چاپ کتـاب رشته مطالعات خانواده
  • چاپ کتـاب رشته کتابداری
  • چاپ کتـاب رشته دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی
  • چاپ کتـاب رشته ادبیات داستانى

چاپ کتاب رشته های گروه کشاورزی

  • چاپ کتـاب رشته مهندسی بیوسیستم
  • چاپ کتـاب رشته آبیاری
  • چاپ کتـاب رشته زراعت و اصلاح نباتات
  • چاپ کتـاب رشته باغبانی
  • چاپ کتـاب رشته فضای سبز
  • چاپ کتـاب رشته خاکشناسی
  • چاپ کتـاب رشته محیط زیست
  • چاپ کتـاب رشته گیاهان داروئی و معطر

چاپ کتاب رشته هنر

  • چاپ کتاب رشته معماری
  • چاپ کتاب رشته علوم و هنر
  • چاپ کتاب رشته عکاسی
  • چاپ کتاب رشته گرافیک
  • چاپ کتاب رشته هنر چشم انداز
  • چاپ کتاب رشته نقاشی
  • چاپ کتاب رشته نقاشی و انیمشین
  • چاپ کتاب رشته مجسمه سازی
  • چاپ کتاب رشته طراحی مد
  • چاپ کتاب رشته طراحی چشم انداز
  • چاپ کتاب رشته طراحی انیمیشن
  • چاپ کتاب رشته طراحی صنعتی
  • چاپ کتاب رشته حفاظت ومرمت بناهای تاریخی
  • چاپ کتاب رشته طراحی پارچه و لباس
  • چاپ کتاب رشته طراحی دیجیتال
  • برنامه ریزی شهری

چاپ کتاب رمان و داستان

  • چـاپ کتاب رمان اجتماعی
  • چاپ کتـاب رمان احساساتی
  • چـاپ کتاب رمان پلیسی (جنایی)
  • چاپ کـتاب رمان تاریخی
  • چاپ کـتاب رمان فانتزی
  • چاپ کـتاب رمان علمی تخیلی

چاپ کتاب شعر

  • چـاپ کتاب شعر، شعرای معاصر
  • چاپ کتاب شعر  کودک
  • چـاپ کتاب شعر با تیراژ پایین
  • و ….

سخن ناشر کتیبه نوین

انتشارات کتاب کتیبه نوین با مجوز رسمی به شماره پروانه  ۱۱۶۴۸ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون مفتخر است حاصل سال‌ها تجربه و حضور خود در صنعت چاپ و نشر، شامل تایپ تخصصی کتاب، اخذ شابک، اخذ فیپا، اخذ مجوز چاپ کتاب و… را به فرهیختگان و علاقه‌مندان به فرهنگ و دانش که تمایل دارند آثار، تألیفات، ترجمه، مطالب گردآوری شده خود را به کتاب تبدیل کنند، ارائه نماید. شما در هر زمینه که فعالیت می‌کنید و دارای تجربه، تخصص و دانش هستید می‌توانید مطالب خود را به کتابی ارزشمند و ماندگار تبدیل کرده و برای خود اعتباری مضاعف در حرفه و محیط اجتماعی خود فراهم آورید همچنین با داشتن یک رزومه قوی شانس اشتغال و ادامه تحصیل خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است در مصاحبه آزمون دکتری داشتن کتاب دارای بالاترین امتیاز می‌باشد. انتشارات کتاب کتیبه نوین جهت ارائه خدمات چاپ و نشر کتاب‌های شما از این امتیاز برخوردار است که خدمات تخصصی کل فرایند چاپ کتاب را با نازل‌ترین قیمت، بالاترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان به انجام رساند.

انتشارات کتیبه نوین در طی سال‌های اخیر صدها کتاب را با همکاری اساتید، پژوهشگران و دانشجویان به چاپ رسانده است. عمده خدمات بر چاپ کتاب‌های علمی و دانشگاهی متمرکز است. دانشجویان و اساتیدی که ترجمه، تألیف یا پایان نامه‌ای دارند می‌توانند از خدمات چاپ نشر کتیبه نوین استفاده کنند. برخی از دانشجویان تمایل دارند حاصل کارهای پژوهشی خود را که در قالب تز یا رساله منتشر شده است به کتاب نیز تبدیل کنند و این انتشارات آماده ارائه خدمات کامل در این زمینه است. از سوی دیگر افرادی نیز که متقاضی چاپ شعر، داستان و یا تالیفات خود هستند می‌توانند از مشاوره‌های رایگان ما استفاده نمایند. شعار نشر این است که تبدیل هر گونه سند یا دست نوشته‌ای به کتاب بهتر از بدون استفاده نگه داشتن آن است و چه بسا این کتاب گره از مشکلات گروهی باز نماید. بنابراین شما می‌توانید با هزینه‌ای کم به اهداف خود که هم شامل داشتن یک کتاب معتبر است و هم می‌تواند به دیگران کمک نماید دست یابید.

در این سایت شما می توانید تا حدودی به مراحل چاپ کتاب، روش‌های چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب، چاپ کتاب در تیراژ محدود، مزایای چاپ کتاب، روش‌های اخذ مجوز چاپ کتاب، انواع قرارداد چاپ کتاب و انواع صحافی‌های کتاب آگاه و مطلع شوید. ما با افتخار آمادگی خود را جهت تبدیل آثار، دستونشته ها و دلنوشته های شما عزیزان به کتابی ارزشمند و فاخر اعلام می نمائیم.

ضرورت چاپ کتاب برای دانشجویان

اگر شما دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل یا استفاده از مدرک تحصیلی خود را دارید باید رزومه قوی داشته باشید تا در امور آموزشی و پژوهشی مختلف از آن‌ها استفاده نمایید. برای مثال برای دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون دکتری تخصصی را دارند، داشتن یک کتاب تألیفی یا ترجمه‌ای یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. همچنین برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های جذب هیئت علمی را دارند لزوم ارائه یک یا چند کتاب در کنار مقالات و پژوهش‌ها غیر قابل اجتناب است. این ضرورت‌ها در کنار منابعی که دانشجویان در اختیار دارند می‌تواند راه را برای چاپ کتاب آنان همواره سازد. یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری که از تز و رساله خود دفاع کرده است بهترین موقعیت را در اختیار دارد که از این کار خود استفاده نماید و آن را تبدیل به یک کتاب نماید. این کتاب می‌تواند شامل تمامی بخش‌های پایان نامه یا تنها فصل خاصی از آن باشد. مرکز چاپ و نشر کتاب کتیبه نوین آمادگی دارد با همکاری اساتید خود بهترین راه ممکن برای داشتن کتاب را به شما معرفی نماید و در این راه تا گام آخر در کنار شما باشد.

توجه: در تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه توجه کنید از همکاری با مراکز مرتبط با تهیه و فروش پایان نامه و همچنین مراکز تبلیغاتی غیر تخصصی چاپ کتاب (نظیر مراکز چاپ کاتالوگ و بروشور) اکیداً پرهیز کنید. منبع درآمد اصلی اینگونه مراکز فروش فایل کتاب شما به دیگران است.

برای انتخاب یک ناشر مناسب برای چاپ کتاب باید به نکاتی توجه کنید تا از بوجود آمدن مشکل در آینده جلوگیری کنید:

۱. کار خود را به انتشارات معتبر که دارای پروانه و کد نشر می باشند واگذار کنید.

کد انتشاراتی را می توانید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام فرمایید. متاسفانه اخیراً برخی مراکز که شغل واقعی آنها نشر کتاب نبوده جهت استفاده از معافیت مالیاتی ناشران اقدام به اخذ مجوز نشر کرده و در کنار مشاغلی چون فروش پایان نامه، چاپ کاتالوگ و تراکت، عکاسی، موسسه تبلیغاتی و … اقدام به فریب افراد با وعده‌های دروغین می‌نمایند. پیشنهادهای وسوسه انگیز و دور از منطق از مشخصه‌های اینگونه مراکز است. دیگر مشخصه بارز اینگونه مراکز سواستفاده از نام ناشران معتبر است که با افزودن پسوند و یا پیشوند به نام یک موسسه معتبر و با استفاده از این خلاء قانونی اقدام به فریب افراد می‌نمایند. اینگونه مراکز به ناشران مغازه‌ای معروفند حتی چنانچه دفتر هم داشته باشند.

۲. انتخاب ناشر متناسب با موضوع کتاب

در این موضوع باید دقت داشته باشید که ناشری که انتخاب می‌کنید حتماً برای کتاب شما مناسب باشد. مسلماً ناشر به تنهایی در کتاب مؤثر نیست و حتی یک ناشر کودک هم می‌تواند یک کتاب علمی را چاپ کند.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

کتاب مدیریت در سازمان، ناشر: رویای کودکانه

کتاب داستانهای کودکانه، ناشر: علم و صنعت

با دقت در مثال‌های بالا درخواهید یافت که متناسب بودن ناشر چقدر می‌تواند در کتاب تأثیر داشته یاشد و برعکس انتخاب ناشر نامناسب ممکن است چه لطمه‌ای به کتاب وارد کند. منظور نام ناشر نیست بلکه ماهیت فعالیتی یک ناشر است که گاهی در نام ناشر نیز بروز پیدا می‌کند. مسلماً از نظر قانونی و از دید وزارت ارشاد هیچ وجه تمایزی بین ناشران نیست. (البته قطعاً ناشران پرکار و فعال با سایرین تفاوتهایی دارند). ولی در بین برخی مراکز علمی و ادبی همیشه اینطور نیست و دقت کنید با توجه به موضوع کتاب و موارد دیگر اقدام به انتخاب ناشر کنید. انتخاب نامناسب ناشر می‌تواند به رزومه شما لطمه وارد کند.

۳. برای چاپ کتاب به رزومه و اعتبار ناشر دقت کنید.

یکی از مؤلفه‌های سنجش اعتبار ناشر، رزومه ناشر است. برای بسیاری از مراکز علمی رزومه ناشری که کتاب را چاپ کرده دارای اهمیت می‌باشد. ادعاهای هر ناشری را بررسی کنید. کتاب‌های ناشر و همچنین کتابهای ناشر در سالی که در آن هستید را در سایت موسسه خانه کتاب ببینید. در اینصورت می‌توانید به وضعیت ناشر در کل و در آن سال پی ببرید. البته قطعاً تعداد آثار یک ناشر مهم نیست و موارد دیگر را هم باید در نظر گرفت ولی ادعای دروغ برخی از مراکز در مورد سابقه‌شان را به این طریق درخواهید یافت. هیچگاه فقط به ادعاها توجه نکنید معمولاً در مواجهه با مراکز کوچک شاهد ادعاهای خلاف واقع خواهید شد. اینگونه مراکز بدون پشتوانه بوده و خلاف ادعاهایشان را (مثلاً سابقه ۱۵۰۰ کتاب یا ۲۰ سال سابقه نشر) را براحتی با جستجو در سایت موسسه خانه کتاب درخواهید یافت. ملاک ادعاهای هر مرکزی سایت موسسه خانه کتاب می‌باشد.

برای ورود به موسسه خانه کتاب بر روی لینک آن کلیک کنید و اطلاعات لازم را استخراج کنید.

 ۴. به افراد و مراکز مرتبط با فروش پایان نامه و مقاله اعتماد نکنید.

در اکثر مواقع اینگونه مراکز با سوءاستفاده از نامهای بزرگ اقدام به جذب افراد می‌نمایند. متاسفانه اغلب اینگونه مراکز در کنار کار نشر، اقدام به فروش و مشاوره پایان نامه و مقاله هم می‌کنند. در این حالت معمولاً شرایطی فوق العاده ارائه می‌دهند و سود آنها تازه اینجا شروع می‌شود که اثر را با اعمال اندکی تغییر و یا حتی بدون تغییر به عنوان پایان نامه و مقاله به افراد دیگر می‌فروشند. در واقع با این کار بانک پایان نامه و مقاله مناسبی را برای فروش دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر منوی صحت انجام کار ناشر را مطالعه فرمایید.

خدمات ویژه انتشارات کتیبه نوین

انتشارات کتاب کتیبه نوین برای رفاه نویسندگان گرامی خدمات ویژه‌ای را به شرح زیر ارائه می‌نماید:

  • تبدیل پایان نامه به کتاب
  • چاپ کتاب در تیراژ محدود (حداقل ۵۰ نسخه جهت رزومه)
  • انجام کل فرایند کار کتاب در کمتر از یک ماه
  • اخذ شابک
  • اخذ فیپا
  • اخذ مجوز چاپ و نشر کتاب و چاپ
  • پذیرش سفارش در تمامی رشته ها و گرایش ها
  • پذیرش سفارش چاپ کتاب از سراسر ایران
  • امکان انجام کلیه فرایند چاپ و نشر کتاب بدون نیاز به حضور فیزیکی نویسندگان
  • تخفیف ویژه برای اعضای هیئت‌علمی، اساتید دانشگاه و دانشجویان
  • مشاوره رایگان (مشاوره تبدیل پایان نامه به کتاب، مشاوره چاپ و نشر، مشاوره پخش کتاب)
  • ارسال رایگان به تمام ایران

توجه:

چاپ فوری کتاب

چاپ فوری کتاب توسط انتشارات کتیبه نوین شامل تمام مراحل چاپ کتاب از ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد کتاب، اخذ شابک و فیپا، مجوز و انتشار آن به هر تعداد می‌باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی که نیاز به چاپ کتاب فوری برای رزومه خود دارند می‌توانید با انتشارات کتیبه نوین تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت این کار انجام شود. انتشارات کتیبه نوین این امکان را برای شما فراهم نموده‌است تا در زمان مناسب اثر خود را به چاپ برسانید و بتوانید در مجامع علمی اثر خود را ارائه دهید.

چاپ اشعار، رمان، زندگی نامه و خاطرات

بسیاری از کتاب‌های متفرقه‌ای که روزانه با آن‌ها برخورد می‌کنیم، کتاب‌های شعر و رمان و… هستند. این دسته از کتاب‌ها در دسته پرطرفدارترین کتاب‌های غیر درسی می‌باشند که همه رده‌های سنی به نحوی از آنان بهره می‌برند. این کتاب‌ها به خاطر تیراژ بالای چاپ و پخش گسترده اشان، در بین کتاب فروشی‌های زیادی توزیع می‌شوند و فروش بالایی دارند. بنابراین از نظر مالی برای نویسنده برآورد خوبی دارند. بسیاری از شاعران و نویسندگان جوان هستند که صاحب آثار بسیار پرفروش و پرطرفداری هستند. اما در مقابل بسیاری از نویسندگان و شاعران با وجود استعداد فراوان و دست نوشته‌های بسیار عالی، هنوز آثار خود را به چاپ نرسانند و چاپ کتاب را رؤیایی بسیار دست نیافتنی می‌دانند، حال آن که چاپ کتاب شعر و رمان بسیار ساده انجام می‌گیرد و تنها لازم است که فرد آن را به ناشرین معتبر و با تجربه بسپارد تا فروش به خوبی صورت بگیرد و نویسنده از نظر مالی متضرر نشود.

علاوه بر شعر و رمان که شاعر یا نویسنده بعد از نگارش آن‌ها را به صورت تایپی یا دست نویس به انتشارات تحویل می‌دهد، دسته دیگری از کتاب‌ها هستند که در دسته زندگی نامه و یا خاطرات اشخاص مطرح و تأثیر گذار قرار می‌گیرند.

همانند سایر کتب، برای چاپ این دسته از کتاب‌ها هم باید مجوزهایی اخذ گردد. بنابراین محتوای آنان باید به شکلی باشد که در اخذ مجوز مشکلی ایجاد نگردد. بنابراین قبل از ارسال به وزارتخانه قسمت‌هایی که احتمال ایجاد مشکل دارند، بهتر است ویرایش و یا حذف شوند تا در اخذ مجوز مشکلی ایجاد نشود.

این انتشارات در این زمینه تخصص لازم را دارد و نویسندگان می توانند از تجربیات این انتشارات به صورت رایگان بهره مند شوند.

برخی از این آثار در قسمت کتب های چاپ شده این انتشارات قابل مشاهده می باشد.

صحت انجام کار ناشر (انتخاب ناشر)

قابل توجه نویسندگان گرامی:

چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه بسیار ارزشمند است. که این تبدیل پایان نامه به کتاب بعضاً به دلیل کسب امتیاز و نمره در مصاحبه دکترا بوده و یا به دلایلی همچون کسب رتبه و استفاده از امتیاز کتاب در افزایش مزایای شغلی و همچنین برخی برای عضو شدن در کانون اهل قلم و استفاده از مزایای آن و حتی برخی برای استفاده در گذراندن دوران سربازی اقدام به تبدیل پایان نامه به کتاب می‌نمایند. ولی مسئله مهم این است که با تبدیل پایان نامه به کتاب صاحب اثر دارای امتیازاتی خواهد شد و این مسئله غیر قابل انکار هست. اما همین کسب امتیاز از تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه پیچ و خم‌های فراوانی دارد. قابل توجه کلیه نویسندگان که قصد چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه خود به کتاب و یا چاپ کتاب از پایان نامه خود را دارند و می‌خواهند با چاپ کتاب رزومه دکترای خود را تقویت کنند (فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و اساتید دانشگاه‌ها و استاد یاران محترم و نویسندگان و …) لطفاً قبل از تبدیل پایان نامه خود به کتاب و جزوه درسی خود به کتاب و چاپ آن و یا چاپ هرگونه کتاب مطالب زیر را به دقت مطالعه فرموده تا با کسب آگاهی نسبی از شرایط چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب و همچنین ترفندهای برخی از افراد ناشرنما در چاپ کتاب و احیاناً فریب شما با مواردی واهی همچون نام انتشارات یا تعداد کتابهای منتشر شده و استخراج تخصصی کتاب از پایان نامه و داشتن کادری کامل از دکترا در تمامی رشته‌ها برای استخراج تخصصی کتاب از پایان نامه و بسیاری مسائل کذب و فریبنده دیگر پیشگیری کنید.

اولین و مهمترین مرحله در انتخاب یک ناشر، معتبر بودن، بروز بودن و تعداد کتاب های چاپ شده آن انتشارات در خانه کتاب می باشد. در این خصوص می توانید از لینک های زیر کمک بگیرید:

جستجوی ناشر مورد نظر در خانه کتاب

جستجوی انتشارات کتیبه نوین در خانه کتاب

مراحل چاپ و نشر شامل چندین مرحله می باشد که عدم دقت و یا عدم انجام هر یک از مراحل توسط انتشارات در نتیجه نهایی چاپ و نشر کتاب خلل ایجاد می کند، در نتیجه توصیه می شود مراحل زیر را با جدیت پیگیر شود:

  1. شابک: کد اختصاصی کتاب شما می باشد که منحصر به فرد است، صحت آن را می توانید در سایت شابک چک فرمایید. آدرس سایت شابک
  2. ویراستاری: ویراستاری های مختلف با قیمت های مختلف وجود دارد که زمانی که انتشارات فایل اولیه را خدمتتان ارسال می کند می توانید دقت انجام کار ویراستار را چک فرمایید (ویراستاری در این انتشارات با بالاترین کیفیت و کمترین خطا و با نظارت سر ویراستار علمی و ادبی صورت می گیرد). ویراستاری
  3. صفحه آرایی: صفحه آرایی نیز مانند ویراستاری قیمت های مختلف دارد و مجدد در زمان دریافت فایل صفحه آرایی شده می توان نوع و میزان ذوق و سلیقه صفحه آرا را چک کرد (در انتشارات کتیبه نوین متخصصین صفحه آرایی حرفه ای وجود دارد و علاوه بر آن سر صفحه آرا در نهایت صحت آن را چک می کند). صفحه آرایی
  4. فیپا: فیپا همان صفحه شناسنامه کتاب می باشد که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صادر می شود. نویسندگان گرامی می توانند پس از صدور فیپا و درج آن در فایل کتاب صحت اطلاعات موجود در آن را چک کنند این عملیات در سایت انتشارات کتیبه نوین قابل پیگیری می باشد (با هر انتشاراتی که کار کرده باشید می توانید صحت آن را در سایت ما چک کنید). جستجوی فیپا
  5. طراحی جلد: طراحی جلد نیز قیمت های مختلف دارد و بسته به طراح و سلیقه وی انجام می گیرد. در انتشارات کتیبه نوین طراحی با نظر مستقیم نویسندگان ( در هر جای ایران) انجام می گیرد و حتی در صورت لزوم چندین بار ویرایش می گردد تا با سلیقه نویسنده یکی شود. ( در این انتشارات از مجربترین و متخصصین طراحی و با نظارت نهایی مدیریت انتشارات طراحی صورت می گیرد). نمونه طراحی جلد و کتبهای چاپ شده
  6. مجوز کتب: از انتشارات بخواهید که کپی مجوز کتاب را به شما تحویل دهد (البته اصل برگ مجوز کتاب می بایست نزد انتشارات باقی بماند). اطلاعات بیشتر در مورد مجوز کتاب
  7. فرایند چاپ: چاپ کتاب خود شامل چندین بخش می باشد، ۱- جلد (نوع مقوا، نوع رنگ و نوع سلفون) ۲- متن (نوع کاغذ و نوع جوهر) ۳- چسب. دقت فرمایید در مورد مقوا در صورتی که وزن آن از حد خاصی کمتر باشد (کمتر از ۳۰۰ گرمی) بعد از چاپ کتاب و با باز کردن کتاب دیگر به حالت اولیه بر نمی گردد و خم باقی می ماند. سلفون (مات و براق) نیز باید کیفیت لازم را داشته باشد تا از مقوای جلد جدا نشود. در مورد کاغذ متنی در صورتی که از کاغذ مرغوب استفاده نشود (در حال حاضز کاغذ های مختلف از کشور های مختلف وجود دارد از جمله اندونزی، مالزی و چین) جوهر در روی آن بخش می شود و از پشت برگه بیرون می زند. نوع جوهر نیز مهم می باشد در صورتی که از نوع مرغوب نباشد با کشیدن دست بر روی متون متن پخش می شود. و در نهایت نوع چسب که با اینکه به چشم نمی آید اما بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که از چسب خوبی استفاده نشود کاغذ ها از بین کتاب جدا می شود.( به خصوص در چاپ دیجیتال که کاغذ ها به صورت تکی به هم چسب می شود). اطلاعات بیشتر فرایند چاپ
  8. مرحله اعلام وصول: این مرحله با اینکه از چشم نویسندگان دور می باشد اما مهمترین مرحله و آخرین مرحله فرایند چاپ و نشر می باشد. در این مرحله ناشر کتاب را به صورت فیزیکی به وزارت فرهنگ و ارشاد، خانه کتاب، کتابخانه مرکزی و دفتر شابک ارسال می کند و تایید و ثبت نهایی کتاب را رقم می زند. نویسندگان جهت چک کردن این مرحله می توانند از سایت خانه کتاب استعلام بگیرند. سایت خانه کتاب

نکته: نویسندگان گرامی توجه داشته باشید که برخی از افراد سود جو با عدم انجام برخی از موارد فوق یا عدم دقت و استفاده از افراد غیر متخصص در انجام مراحل، قیمت های بسیار ارزان را بیان می دارند و خواهشمند است در انتخاب ناشر دقت فرمایید.

این انتشارات از طریق تلفن ثابت، موبایل، ایمیل و همچنین شبکه های اجتماعی پاسخ گوی سوالات شما نویسندگان گرامی می باشد و پیشنهاد می شود که سایت انتشارات کتیبه نوین را با دقت مطالعه فرمایید.

انتشارات و نشر در شیراز

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.