مدیریت: دکتر داودی 09172203400

چاپ کتاب در تیراژ کم

چاپ کتاب در تیراژ کم و دلخواه

چاپ کتاب در تیراژ کم

انتشارات کتاب کتیبه نوین در خدمت آن دسته از دانشجویان، مترجمان و افرادی است که قصد چاپ کتاب با تیراژ پایین و کم را دارند. بسیار از دانشجویان، هنرمندان و مترجمان به دلایل مختلفی متقاضی چاپ کتاب با تیراژ پایین هستند که متاسفانه بسیاری از انتشارات به خاطر به صرفه نبودن آن اقدام به چنین کاری نمی‌کنند. برای مثال، دانشجویانی که توانسته‌اند اثر علمی و دانشگاهی فاخری را گردآوری و تألیف نمایند اغلب به خاطر کمبودهای مالی نمی‌توانند آن‌ها را به چاپ و نشر برسانند و دست رنج علمی آن‌ها احتمال دارد به خاطر عدم چاپ مورد سوءاستفاده قرار گیرد و از این نظر زیان‌های غیرقابل جبرانی به آن‌ها وارد می‌شود. از سوی دیگر بسیاری از دانشجویان برحسب نیاز خود برای مصاحبه‌های علمی از جمله مصاحبه گزینش هیئت علمی و مصاحبه پذیرش دوره دکتری قصد چاپ کتاب دارند ولی معمولاً زمان لازم را ندارند و می‌بایست در مدت کوتاهی فعالیت‌های مربوط به چاپ کتاب انجام گیرد. همچنین، بسیاری از افراد قصد چاپ دست نوشته‌ها و اشعار و داستان‌های خود را دارند و می‌خواهند در قدم اول با تیراژ پایینی کار را به انجام برسانند. کتاب با تیراژ پایین مزیت‌های اقتصادی نیز دارد. برای مثال، چاپ کتاب با تیراژ پایین می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند پیش‌بینی خاصی از موفقیت اثر علمی خود انجام دهند بسیار مناسب است. زیرا احتمال دارد نویسنده کتاب خود را با تیراژ بالایی چاپ نماید و چون اولین تجربه نویسندگی را سپری می‌کند کتاب نتواند توجه و استقبال لازم را از نظر مخاطبین کسب نماید و بدین سبب دچار زیان شود.

این انتشارات جهت رفاه نویسندگان هر نوع کتاب (علمی، رمان و …) و به خصوص دانشجویانی که تمایل دارند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند و از نظر هزینه با مشکل مواجه هستند، چاپ در تیراژ محدود (۱۰ تا ۲۰۰ نسخه) را نیز در دستور کار خود قرار داده است. لازم به ذکر است که در چاپ تعداد محدود کلیه مراحل چاپ و نشر کتاب طی خواهد شد اما در نهایت تعداد کتاب‌های چاپ شده جهت کاهش هزینه‌های نویسندگان محدود چاپ می‌شود.

انتشارات کتاب کتیبه نوین با توجه به تجربه خود در چاپ و نشر کتاب و با توجه به همکاری افراد با تخصص‌های مختلف با این موسسه می‌تواند مشاوره تخصصی درباره تعداد تیراژ یک کتاب به نویسندگان و مترجمان ارائه دهد. در درجه اول اگر کتاب علمی و دانشگاهی باشد، این موسسه فایل کتاب یا فهرست مطالب آن را در اختیار متخصص مربوط قرار می‌دهد و متخصصان بعد از ارزیابی محتوای فایل آماده شده و با توجه به سطح کیفی آن پیشنهاد خود را درباره تعداد تیراژ به نویسنده ارائه می‌دهند. همچنین اگر کتاب ارائه شده اثر هنری مانند چاپ کتاب شعر، چاپ دست‌نوشته و یا رمان و داستان باشد مجدداً برحسب نظر متخصصان بعد از ارزیابی محتوا تعداد تیراژ پیشنهادی به نویسنده ارائه می‌شود. مؤلف در نهایت با توجه به پیشنهاد همکاران این انتشارات و با توجه به نیاز خود تعداد تیراژ کتاب را معین می‌کند.

نشر کتیبه نوین افتخار دارد که تاکنون در رشته‌های دانشگاهی و آثار هنری مختلفی به چاپ کتاب با تیراژ پایین پرداخته است و این امکان را به نویسندگان و مترجمین محترم می‌دهد که بر حسب نیاز و امکانات خود به تعیین تیراژ اثر خود اقدام نمایند.

دلایل و مزایای استفاده از چاپ در تیراژ محدود به شرح زیر می باشد:

  1. مقرون به صرفه بودن از نظر هزینه
  2. مقرون به صرفه بودن از نظر زمان
  3. سنجش میزان استقبال از کتاب
  4. ارزشیابی بازار
  5. بر طرف کردن ایرادات احتمالی با حداقل هزینه

هزینه‌ها:

در مورد تعیین هزینه چاپ انواع کتاب و هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب چند مورد را باید در نظر داشت:

  1. تعداد صفحات
  2. سایز کتاب
  3. جنس صفحات داخلی
  4. نوع صحافی
  5. نوع چاپ
  6. تعداد رنگ در چاپ

۱. تعداد صفحات: در چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب اصلی ترین موضوع تعداد صفحات آن می باشد. تعداد صفحات تعیین کننده میزان کاغذ مصرفی و زینک مصرفی است و اگر چاپ دیجیتال باشد تعداد صفحات قیمت را مشخص می کند.

۲. سایز کتاب : سایز کتاب دومین تاثیر را در قیمت و هزینه و مقدار کاغذ و زینک مصرفی دارد. در چاپ افست و در سایزهای رقعی و وزیری ، تعداد زینکها از تقسیم تعداد صفحات بر عدد ۸ به دست می آید و تعداد فرم های چاپی از تقسیم تعداد صفحات بر ۱۶ به دست می آید. مسلماً هر چه قطع کتاب بزرگتر باشد هزینه اضافه می گردد.

۳. جنس صفحات داخلی: بعد از سایز و تعداد صفحات موضوع دیگری که در هزینه چاپ کتاب و هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب تاثیر دارد نوع کاغذ مصرفی می باشد که می تواند از جنس تحریر  ۷۰ گرم و یا ۸۰ گرم و یا گلاسه های مختلف و یا … باشد که با توجه به نوع چاپ و سلیقه نویسندگان متفاوت خواهد بود.

۴ . نوع صحافی با توجه به تعداد صفحات و سایز کتاب از صحافی های متفاوتی استفاده می شود که معرف ترین نوع و پرکاربردترین نوع صحافی ها، صحافی شومیز (جلد گلاسه و چسب گرم ) و صحافی جلد سخت ( دوخت فرمهای چاپی و چسب سرد و روکش گالینگور و سلفون دار) می باشد که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

۵. نوع چاپ: منظور نوع تکنولوژی که برای چاپ کتاب از آن استفاده می شود که انوع مختلفی دارند. که عبارتند از چاپ افست و چاپ دیجیتال که رویه تعیین هزینه در هر کدام متفاوت می باشد. اما به طور کلی در افست تعداد زینک و بند تعیین کننده بوده و در چاپ دیجیتال تعداد برگ های یک کتاب تعیین کننده هزینه می باشد.

هر چه تعداد رنگ های استفاده شده در کتاب بیشتر باشد هزینه آن نیز به مراتب افزایش می یابد. این موضوع به خصوص در چاپ افست تاثی گذاری بیشتری دارد. از آنجا که هزینه های چاپ کتاب به روز محاسبه می گردد جهت کسب اطلاع از هزینه چاپ کتاب (شامل ویرایش، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، هزینه‌های مربوط به شابک و فیپا، حق نشر، هزینه چاپ) با دفتر انتشارات تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است در صورتی که متن کتاب شعر، فارسی-انگلیسی یا فرمول داشته یا به زبان دیگری باشد هزینه به تناسب اضافه می شود.

نکته خیلی مهم:

از آنجا که معیار انتخاب ناشر صرفاً هزینه کل نیست لطفا منوی راهنمای انتخاب ناشر را حتما مطالعه فرمایید.

نحوه پرداخت:

نحوه پرداخت به این صورت می‌باشد که پس از ارسال فایل توسط نویسنده و مورد تأیید قرار گرفتن فایل توسط انتشارات، انتشارات مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار تومان بابت پیش پرداخت دریافت می‌کند و مابقی مبلغ پس از اخذ مجوز توسط انتشارات و قبل از چاپ دریافت می‌گردد. این زمان تقریباً یک ماه پس از ارسال فایل می‌باشد. تا این زمان نویسنده می‌تواند از طریق سایت‌های معتبر ایران از جمله سایت شابک و فیپا از صحت کارهای انجام شده توسط انتشارات اطلاع پیدا کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل چاپ و نشر به منوی چاپ و نشر کتاب مراجعه فرمایید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.