مدیریت: دکتر داودی 09172203400

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب در انتشارات کتیبه نوین

۱٫ ویرایش پایان نامه

توجه: در این مرحله محتوای پایان نامه به فرمت کتاب تبدیل می شود (در صورتی که عیناً متن پایان نامه به کتاب تبدیل شود نویسنده کار خاصی انجام نداده است و در زمان مصاحبه امتیازی دریافت نمی کند که متأسفانه در برخی از انتشارات غیر حرفه ای (با هزینه های پایین) به همین شکل فرآیند انجام می شود. انتشارات کتیبه نوین به عنوان اولین انتشارات در سراسر ایران که کار تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام داده است در ۵۰ رشته دانشگاهی دارای تیم متخصص می باشد که پس از مطالعه کامل پایان نامه با تخصصی که دارند محتوای پایان نامه شما را به قالب کتاب تبدیل می کنند.)

۲٫ ویراستاری، صفحه آرایی و طرحی جلد

مراحل ویراستاری، صفحه آرایی و طرحی جلد به صورت حرفه ای در این انتشارات توسط افراد متخصص انجام می شود و جهت تایید قبل از چاپ در اختیار نویسنده قرار می گیرد.

۳٫ مجوزهای چاپ کتاب

مجوزهای گرفته شده توسط انتشارات کتیبه نوین (شابک، فیپا، مجوز چاپ و ثبت در خانه کتاب) توسط نویسنده قبل از تسویه از طریق سایت های رسمی کشور قابل استعلا خواهد بود.

نکته مهم: توجه داشته باشید در زمان مصاحبه مجوزهای کتاب استعلام می شود و در صورت وجود مشکل (متأسفانه در برخی مراکز جعلی از کدهای نامعتبر استفاده می شود) نه تنها امتیازی برای شما در نظر گرفته نمی شود چه بسا موجب رد شدن شما خواهد شد. جهت استعلام می توانید از منوی لینک های مفید کتاب استفاده کنید.

۴٫ کیفیت چاپ کتاب

این انتشارات با در دسترس داشتن بهترین چاپخنه ها بهترین کیفیت چاپ را در اختیار نویسندگان قرار می دهد.

نکته: با توجه به اینکه معمولاً تبدیل پایان نامه به کتاب صرفاً جهت رزومه می باشد و در تیراژ کم چاپ می گردد لذا می بایست کیفیت چاپ لازم را داشته باشد.

 خدمات تبدیل پایان نامه به کتاب

از جمله دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالا این است که پس از دفاع از پایان نامه و مکتوب شدن آن، این اثر با ارزش به کتابخانه دانشگاه منتقل شده و از دسترس افراد زیادی در جامعه دور می‌گردد. یکی از اهداف اصلی این انتشارات ارتقاء سطح علمی کشور بوده که همین امر باعث شده که این انتشارات بر آن شود که به دانشجویان فرهیخته کشور کمک نماید تا حاصل پژوهش خود را به کتاب تبدیل کنند و علاوه بر کار فرهنگی انجام شده برای دانشجویان نیز امتیاز داشته و باعث تکمیل  رزومه آن‌ها نیز می‌گردد. پژوهشگرانی که قصد چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه ی خود به کتاب و یا چاپ کتاب از پایان نامه ی خود را دارند و می خواهند با چاپ کتاب رزومه دکترای خود را تقویت کنند (فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و اساتید دانشگاه ها و نویسندگان و …) قبل از تبدیل پایان نامه خود به کتاب و جزوه درسی خود به کتاب و یا چاپ هرگونه کتاب مطالب زیر را به دقت مطالعه فرموده تا با کسب آگاهی بیشتر از شرایط چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب بتوانند اقدام کنند. انتشارات کتیبه نوین این امکان را برای شما فراهم خواهیم کرد تا بتوانید با حداقل هزینه پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنید. تبدیل پایان نامه به کتاب شرایط خاصی را نمی طلبد و افراد  متقاضی می توانند با کمی تغییرات در پایان نامه خود امکان تبدیل پایان نامه به کتاب را فراهم آورند.

توجه: انتشارات کتیبه نوین با داشتن کادری مجرب و اساتید خبره دانشگاهی، کار تبدیل پایان نامه به کتاب را در بیش از ۵۰رشته دانشگاهی و تخصصی انجام می دهد.

دلیل اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب در چیست؟

داشتن کتاب (تألیف و ترجمه) دارای امتیاز بالایی در مصاحبه دکتری در هر رشته‌ای است. در ضمن تاثیر کتاب بر روی مصاحبه گر قطعاً تاثیری بیشتر نسبت به بقیه موارد می باشد. اگر شما دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل یا استفاده از مدرک تحصیلی خود را دارید باید رزومه قوی داشته باشید تا در امور آموزشی و پژوهشی مختلف از آن‌ها استفاده نمایید. برای مثال برای دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون دکتری تخصصی را دارند، داشتن یک کتاب تألیفی یا ترجمه‌ای یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. همچنین برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های جذب هیئت علمی را دارند لزوم ارائه یک یا چند کتاب در کنار مقالات و پژوهش‌ها غیر قابل اجتناب است. این ضرورت‌ها در کنار منابعی که دانشجویان در اختیار دارند می‌تواند راه را برای چاپ کتاب آنان همواره سازد. یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری که از تز و رساله خود دفاع کرده است بهترین موقعیت را در اختیار دارد که از این کار خود استفاده نماید و آن را تبدیل به یک کتاب نماید. این کتاب می‌تواند شامل تمامی بخش‌های پایان نامه یا تنها فصل خاصی از آن باشد. مرکز چاپ و نشر کتاب کتیبه نوین آمادگی دارد با همکاری اساتید خود بهترین راه ممکن برای داشتن کتاب را به شما معرفی نماید و در این راه تا گام آخر در کنار شما باشد.

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد نمی‌دانند که با هزینه‌های بسیار کم می‌توانند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. از آنجایی که یک کتاب علمی که برگرفته از پایان نامه باشد، در مصاحبه دکترا و آزمون‌های استخدامی، امتیاز مثبت محسوب می‌شود، لذا به همه عزیزانی که پایان نامه خود را در دست دارند توصیه می‌شود آن را به کتاب تبدیل کنند.

تبدیل پایان نامه به کتاب با هزینه‌ای بسیار کم امکانپذیر است. کسانی که استخدام هستند یا برای مصاحبه، قصد چنین کاری را دارند، لازم نیست که کتاب خود را در تیراژ بالا مثلاً بالای ۱۰۰۰ جلد چاپ کنند. آن‌ها می‌توانند کتاب خود را در تیراژهای کم مثلاً ۳۰ یا ۶۰ جلد چاپ کنند و البته در کتاب چاپ شده آنها تیراژ کتاب ۱۰۰۰ جلد نوشته می‌شود و چیزی از اعتبار کتاب نمی‌کاهد. همچنین کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک ISBN از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی، در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول می‌شود و دارای همه امتیازات لازم جهت ارائه در رزومه‌های تحصیلات تکمیلی و یا رزومه‌های اخذ دانشیاری، شغلی و ارتقای تحصیلی معلمان و مربیان خواهد بود.

شما در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، شاغلید، هنرمندید، استادید، دانشجو هستید و … چاپ کتاب برای شما به منزله اعتبار علمی می‌باشد. شما با چاپ کتاب در زمینه فعالیت خود می‌توانید وجهه‌ای کاملاً متفاوت با قبل پیدا کرده و در زمینه فعالیت خود فرد موفق‌تری باشید و با چاپ مطالب و کتاب خود، به عرضه و نمایش غنای علمی‌تان بیافزائید و قدمی مؤثر در راه ارتقا دانش کشورمان بردارید. تلاش انتشارات کتیبه نوین بر این است که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و بیشترین خدمات در خدمت شما عزیزان باشیم.

دلایل چاپ کتاب از پایان نامه:

۱. امتیاز بالای چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

اگر شما هم دانشجو باشید حتماً می‌دانید که این روزها شرط موفقیت در بیشتر آزمون‌ها به خصوص آزمون دکتری تخصصی داشتن یک رزومه قوی و خوب ظاهر شدن در مصاحبه است. البته این شرایط در بیشتر کشورها وجود دارد و شرط پذیرش در دانشگاه‌ها به خصوص در دوره دکتری به نظر اساتید مصاحبه شونده بستگی دارد. بنابراین شما باید هم از دید کمی بتوانید نمره بالایی را در مصاحبه کسب کنید و هم از دید کیفی بتوانید تأثیر مثبتی بر دیدگاه اساتید مصاحبه شونده برجای بگذارید. در اینجا درباره تأثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری نکاتی را توضیح خواهیم داد.

تجربه افرادی که در مصاحبه دکتری شرکت کرده‌اند نشان می‌دهد که اگرچه از مجموع ۴۰ امتیاز مصاحبه دکتری تنها ۴ نمره به تألیف یا ترجمه کتاب اختصاص دارد اما در واقع باید به تاثیرات غیرمستقیم آن نیز اشاره کرد. هم اکنون هر مقاله بین ۱ تا ۷ امتیاز در مصاحبه دکتری دارد و کتاب ۴ امتیاز. اما از سوی دیگر بسیاری از اساتید نگارش و چاپ کتاب را سندی می‌دانند مبنی بر اینکه دانشجوی مورد نظر کیفیت بالایی دارند. به خصوص در سال‌های اخیر که چاپ مقالات توسط مؤسسات افزایش یافته است، بسیاری از اساتید مصاحبه کننده می‌دانند که مقالات دانشجویان معمولاً کیفیت بالایی ندارد و اعتماد خود را به مقالات از دست داده‌اند.

از سوی دیگر برخی معتقدند با توجه به اینکه برای چاپ کتاب باید از فیلترهای متعددی عبور کرد، بنابراین دانشجویی که توانسته است کتابی را از پایان نامه ارشد خود چاپ کند یا توانسته است یک کتاب انگلیسی به روز را ترجمه کرده و به چاپ برساند دارای مهارت و استعداد خوبی برای تحصیل در دوره دکتری است. این دیدگاه باعث می‌شود که اساتید مصاحبه کننده در بخش‌هایی که دادن نمرات به تشخیص خودشان بستگی دارد شما را در اولویت قرار دهند. توصیه انتشارات کتاب کتیبه نوین این است که برای روز مصاحبه دکتری حداقل یک کتاب تألیفی و یک کتاب ترجمه شده داشته باشید تا از مزایای بی‌شمار آن استفاده نمایید.

۲. کم هزینه بودن چاپ کتاب نسبت به چاپ مقاله

دانشجویانی که برای مصاحبه دکتری قصد دارند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند در نظر داشته باشند که هزینه چاپ کتاب یک سوم هزینه چاپ مقاله در مجلات بین المللی ISI می‌باشد. همچنین شما برای دریافت امتیاز در مصاحبه دکتری نیازی به چاپ کتاب در تیراژهای بالا ندارید و می‌توانید کتاب خود را به تعداد ۱۰ جلد هم چاپ کنید در حالی که داخل کتاب تیراژ ۱۰۰۰ زده می‌شود.

۳. آسان‌تر بودن چاپ کتاب

چاپ کتاب نسبت به چاپ مقاله آسان‌تر و بی دردسرتر است. در چاپ مقاله، امکان اینکه مجله جعلی باشد یا در لیست بلک وزارتین قرار گیرد وجود دارد و از زمان انتخاب مجله تا چاپ مقاله این نگرانی با نویسنده همراه خواهد بود. در صورتی که در چاپ کتاب، بعد از آماده سازی فایل نهایی، تمامی مراحل چاپ (صفحه آرایی، دریافت شابک، فیپا، مجوز چاپ، طراحی روی جلد و چاپ) توسط خود انتشارات انجام می‌گیرد و نویسنده هیچ دغدغه و نگرانی نخواهد داشت. شماره فیپا وشابک … هم قابل پیگیری از کتابخانه ملی و اداره شابک است.

۴. چاپ کتاب در کوتاهترین زمان

تبدیل پایان نامه به کتاب حدوداً ۳۰-۳۵ روز زمان لازم دارد در حالی که اکثر مجلات ISI در این مدت زمان یک ماهه نتیجه داوری مقاله را مشخص می‌نمایند و بعد از پذیرش حداقل دو ماه هم برای چاپ زمان لازم دارند.

۵. ثبت شدن کتاب در کتابخانه ملی

بعد از دریافت شماره شابک یا ISBN و فیپا، مشخصات کامل کتاب شما در کتابخانه ملی ثبت می‌گردد.

جستجوی شابک و فیپا

چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب علاوه بر اینکه باعث پیشرفت علمی کشور و مانع بلااستفاده ماندن ذخایر تحقیقاتی علمی می‌شود، یک فرصت بسیار مناسب برای تقویت رزومه محسوب می‌شود. بسیاری از دانشجویان متقاضی دکتری که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند از امتیازاتی که چاپ کتاب برای آنها در مصاحبه دکتری می‌تواند داشته باشد اطلاعی ندارند و یا غافل هستند. دانشجویان متقاضی شرکت کننده در مقطع دکتری و همچنین اساتید دانشگاه که در حال تبدیل وضعیت به اعضا هیات علمی دانشگاه می‌باشند می‌توانند رزومه خود را با تبدیل مقاله و پایان نامه خود به کتاب تقویت کرده و از امتیازات چاپ کتاب در این زمینه استفاده نمایند. ما این امکان را برای شما فراهم خواهیم کرد تا بتوانید با حداقل هزینه پایان نامه و مقالات خود را به کتاب تبدیل کنید. تبدیل پایان نامه به کتاب شرایط خاصی را نمی‌طلبد و افراد متقاضی می‌توانند با کمی تغییرات در پایان نامه خود که توسط این انتشارات به صورت کاملاً تخصصی انجام می شود امکان تبدیل پایان نامه به کتاب را فراهم آورند.

تلاش‌های مستمر در تهیه پایان‌نامه، با دفاع از پایان‌نامه به اتمام نمی‌رسد. پس از جلسه دفاع، دانشجویان که دیگر از استرس جلسه دفاع و نمره رهایی پیدا کرده‌اند، می‌کوشند حاصل پژوهش خود را در قالب مقاله و کتاب عرضه کنند. در تعدادی از دانشگاه‌ها یک پیش‌شرط برای دفاع قرار می‌دهند که مقاله مستخرج از پایان‌نامه باید تا روز دفاع آماده باشد. در تعدادی از دانشگاه‌ها نیز مقاله استخراج شده از پایان‌نامه را به مدت زمانی پس از دفاع موکول می‌کنند. به هر صورت پس از اتمام جلسه دفاع دانش‌آموخته که اینک پژوهشگر و کارشناس موضوع خود به حساب می‌آید، می‌تواند بسیاری از مطالب پایان‌نامه خود را در قالب کتاب عرضه کند.

در جریان نگارش پایان‌نامه بسیار پیش می‌آید که تعدادی از مطالب را باید کنار بگذارید. در نگارش کتاب مستخرج از پایان‌نامه می‌توانید آن مطالب را فارغ از ساختار پایان‌نامه ذکر کنید. اگر شما هم پایان‌نامه خود را به پایان رسانده‌اید اکنون زمان آن رسیده با خود فکر کنید چطور مطالب پایان‌نامه خود را به کتاب تبدیل کنید. مطالب زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

۱.چه بخش‌هایی از پایان‌نامه را در کتاب ذکر کنید.

در پایان‌نامه مرسوم است که مطالب در ۵ فصل ارائه شود. فصل اول شامل کلیات پژوهش، فصل دوم مبانی نظری و پیشینه‌های پژوهش، فصل سوم، روش‌شناسی پژوهش، فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات و فصل پنجم بحث و نتیجه‌گیری است. توجه داشته باشید که در تبدیل پایان‌نامه به کتاب لزومی به آوردن همه فصول پایان‌نامه نیست. به طور معمول در کتاب مستخرج از پایان‌نامه مبانی نظری و ادبیات تحقیق که شامل تعاریف، اهداف و انواع موضوع مورد نظر است ارائه می‌شود. در بعضی از موارد بخش بحث و نتیجه‌گیری که شامل پیشنهادهای تحقیق نیز است، بیان می‌شود. به طور کلی در متن کتاب ضرورتی به آوردن فرضیه، سؤالات پژوهش، بیان مساله و مواردی از این دست نیست. برای اطمینان از کامل بودن مطالب می‌توانید از اساتید راهنما و مشاور در این مورد نظرسنجی کنید.

۲. از متخصصان موضوعی کمک بگیرید.

پایان‌نامه شما به صورت تک نسخه‌ای در کتابخانه دانشگاه و سازمان‌هایی مانند ایرانداک و کتابخانه ملی موجود خواهد بود. اگر فکر می‌کنید مطالب شما علاوه بر این چند نسخه، در تعداد بالا انتشار و چاپ شود، بهتر آن است که از مطالب مفیدی در تنظیم آن استفاده کنید. گاهی ممکن است لازم باشد جداول تکمیلی، استانداردهای بیشتر و مطالب بیشتری به آن بیافزاید. در این‌جا باید از اساتید و متخصصانی که در حوزه موضوعی شما صاحب انتشاراتی هستند، درخواست کنید مطالب شما را یکبار مرور کنند و در صورت نیاز نکاتی برای غنای ارزش علمی کتاب به شما پیشنهاد دهند.

۳. برای کتاب خود نمایه، فهرست منابع تهیه کنید.

در علوم مختلف، استفاده از کلمات، اصطلاحات و اسامی اشخاص و مکان مرسوم است. برای آشنایی مخاطبان خود سعی کنید از مطالب به‌کار رفته در بخش پیوست‌های کتاب نمایه‌نامه تهیه کنید. نمایه‌نامه فهرستی از اصطلاحات و اسامی به‌کار رفته در متن کتاب، همراه با ذکر شماره صفحه و تعداد دفعات به‌کارگیری است. برای نمایه‌سازی می‌توانید به صورت دستی و یا از ابزارهای خودکار نمایه‌سازی استفاده کنید. سرویس نمایه‌یار یکی از ابزارهای کاربردی برای تهیه نمایه است.

همچنین برای کتاب خود همچون پایان‌نامه فهرست منابع تهیه کنید. دقت کنید که لیست منابع پایان‌نامه خود را با مطالب ذکر شده در کتاب تطبیق دهید.

۴. برای صفحه‌آرایی و تصویر جلد کتاب چه مواردی را به کار بگیرید.

برای جلب نظر مخاطبان، تصویرگری و نحوه صفحه‌آرایی کتاب بسیار اهمیت دارد. با توجه به آن‌که در تهیه کتاب از پایان‌نامه، نویسنده پایان‌نامه اشراف کاملی بر موضوع خود دارد. بهتر است با توجه به موضوع، تصویر مناسب برای روی جلد پیشنهاد داده شود. همچینین در صفحه‌آرایی با توجه به اشکال و تصاویر ارائه شده در متن، قطع مناسب را پیشنهاد دهید. بسیاری از کتاب‌ها در قطع وزیری و رقعی انتشار می‌یابند. در صورتی که نیاز است تصویری به صورت واضح‌تر و بزرگتر ارائه شود، مناسب است این موضوع را به اطلاع ناشر، لیتوگراف و صفحه آرا برسانید.

نکته: قابل توجه نویسندگان و دانشجوان گرامی که کلیه مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب توسط انتشارات کتیبه نوین و بدون دخالت نویسنده انجام می گیرد و از این بابت دغدغه ای برای نویسندگان وجود ندارد و بیان مطالب فوق صرفاً جهت اطلاع رسانی می باشد.

خدمات تبدیل پایان نامه به کتاب شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • مطالعه کامل پایان نامه توسط اساتید برجسته مرتبط با رشته پایان نامه
  • مشخص کردن نقاط برجسته پایان نامه و قابل استفاده در کتاب
  • ویرایش و تکمیل مطالب جهت تبدیل شدن به کتاب
  • آماده‌سازی فایل نهایی کتاب

 نکاتی در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب:

  • در فایل پایان نامه کلمات پایان نامه، مقاله، تحقیق، پژوهش و … به کلمه کتاب تبدیل می‌شود و عبارات استاد راهنما-استاد مشاور و هر گونه نشانه ای از پایان نامه بودن از فایل حذف می شود.
  • چکیده در فایل کتاب به پیشگفتار تبدیل می‌گردد.
  • بخش های مربوط به نتیجه گیری ویرایش می گردد.
  • از آنجا که اطلاعات پایان نامه بیشتر به صورت موردی می‌باشد جهت تبدیل به کتاب شایسته است اطلاعات آن بسط داده شود و جهان‌شمول گردد.
  • قطع پایان نامه A4 بوده و بعد از تبدیل به فایل کتاب (معمولاٌ قطع وزیری) چون سایز آن کمتر می‌شود لذا تعداد صفحات اضافه می‌شود به عنوان مثال ۱۰۰ صفحه پایان نامه تقریباً به ۱۳۰ صفحه کتاب تبدیل می‌شود. از آنجا که پایان نامه جنبه علمی دارد لذا سایز پیشنهادی وزیری می باشد. البته امکان چاپ به همان صورت A4 (سایز  رحلی) وجود دارد ولی مرسوم نیست.
  • معمولاً پایان نامه ها دارای فهرست مفصلی در مورد مطالب، عکس ها و  همچنین نمودارها و جداول هستند که باید به صورت یک فهرست مناسب برای کتاب و به صورت کلی درآید، فهرست عکس ها و نمودارها و جداول می بایست حذف گردد.

هزینه‌ها:

در مورد تعیین هزینه چاپ کتاب و هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب چند مورد را باید در نظر داشت:

  1. تعداد صفحات
  2. سایز کتاب
  3. جنس صفحات داخلی
  4. نوع صحافی
  5. نوع چاپ
  6. تعداد رنگ در چاپ

۱. تعداد صفحات: در چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب اصلی ترین موضوع تعداد صفحات آن می باشد. تعداد صفحات تعیین کننده میزان کاغذ مصرفی و زینک مصرفی است و اگر چاپ دیجیتال باشد تعداد صفحات قیمت را مشخص می کند.

۲. سایز کتاب : سایز کتاب دومین تاثیر را در قیمت و هزینه و مقدار کاغذ و زینک مصرفی دارد. در چاپ افست و در سایزهای رقعی و وزیری ، تعداد زینکها از تقسیم تعداد صفحات بر عدد ۸ به دست می آید و تعداد فرم های چاپی از تقسیم تعداد صفحات بر ۱۶ به دست می آید. مسلماً هر چه قطع کتاب بزرگتر باشد هزینه اضافه می گردد.

۳. جنس صفحات داخلی: بعد از سایز و تعداد صفحات موضوع دیگری که در هزینه چاپ کتاب و هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب تاثیر دارد نوع کاغذ مصرفی می باشد که می تواند از جنس تحریر  ۷۰ گرم و یا ۸۰ گرم و یا گلاسه های مختلف و یا … باشد که با توجه به نوع چاپ و سلیقه نویسندگان متفاوت خواهد بود.

۴ . نوع صحافی با توجه به تعداد صفحات و سایز کتاب از صحافی های متفاوتی استفاده می شود که معرف ترین نوع و پرکاربردترین نوع صحافی ها، صحافی شومیز (جلد گلاسه و چسب گرم ) و صحافی جلد سخت ( دوخت فرمهای چاپی و چسب سرد و روکش گالینگور و سلفون دار) می باشد که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند.

۵. نوع چاپ: منظور نوع تکنولوژی که برای چاپ کتاب از آن استفاده می شود که انوع مختلفی دارند. که عبارتند از چاپ افست و چاپ دیجیتال که رویه تعیین هزینه در هر کدام متفاوت می باشد. اما به طور کلی در افست تعداد زینک و بند تعیین کننده بوده و در چاپ دیجیتال تعداد برگ های یک کتاب تعیین کننده هزینه می باشد.

۶. هر چه تعداد رنگ های استفاده شده در کتاب بیشتر باشد هزینه آن نیز به مراتب افزایش می یابد. این موضوع به خصوص در چاپ افست تاثی گذاری بیشتری دارد.

از آنجا که هزینه های چاپ کتاب به روز محاسبه می گردد جهت کسب اطلاع از هزینه چاپ کتاب (شامل ویرایش، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، هزینه‌های مربوط به شابک و فیپا، حق نشر، هزینه چاپ) با دفتر انتشارات تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است در صورتی که متن کتاب شعر، فارسی-انگلیسی یا فرمول داشته یا به زبان دیگری باشد هزینه به تناسب اضافه می شود.

نکته ۱: دلیل اختلاف قیمت در انتشارات های مختلف

دلیل اصلی اختلاف قیمت ها در انتشارات مختلف، روند انجام کار متفاوت می باشد. فرآیند تبدیل پایان نامه به کتاب (ویرایش، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ شابک، فیپا، مجوز چاپ، چاپ کتاب و اعلام وصول) می تواند توسط افراد مبتدی تا حرفه ای انجام شود و یا برخی مراحل اصلاً انجام نشود (به عنوان مثال: ویراستاری می تواند توسط دکترای ادبیات انجام شود و یا یک فرد عادی، که کیفیت کار شما را رقم می زند) در نتیجه انتشارات مختلف قیمت های متفاوت را ارائه می دهند و دقت نویسنده در این مرحله بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نکته ۲: انتخاب ناشر

از آنجا که معیار انتخاب ناشر صرفاً هزینه کل نیست لذا منوی راهنمای انتخاب ناشر را حتماً مطالعه فرمایید.

نحوه پرداخت:

نحوه پرداخت به این صورت می‌باشد که پس از ارسال فایل توسط نویسنده و مورد تأیید قرار گرفتن فایل توسط انتشارات، انتشارات 50 درصد هزینه ثابت را بابت پیش پرداخت دریافت می‌کند و مابقی مبلغ پس از اخذ مجوز توسط انتشارات و قبل از چاپ دریافت می‌گردد. این زمان تقریباً یک ماه پس از ارسال فایل می‌باشد. تا این زمان نویسنده می‌تواند از طریق سایت‌های معتبر ایران از جمله سایت شابک و فیپا از صحت کارهای انجام شده توسط انتشارات اطلاع پیدا کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل چاپ و نشر به منوی چاپ و نشر کتاب مراجعه فرمایید.

تبدیل پایان نامه به کتاب ارزان فوری، شیوه تبدیل پایان نامه به کتاب، هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب، روش تبدیل پایان نامه به کتاب، تبدیل تز به کتاب، تبدیل رساله به کتاب

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.