اخبار انتشارات کتیبه نوین

کتابداران در ترغیب به مطالعه نقش‌ محوری دارند

کتابداران در ترغیب به مطالعه نقش‌ محوری دارند

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی شامگاه شنبه در آئین افتتاح چهارمین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: کتابداران با تلاش شبانه‌روزی در کتابخانه‌ها سعی می‌کنند تا به مراجعین در حوزه کتاب و کتابخوانی خدمات مطلوب و مناسبی را ارائه کرده و انگیزه مضاعفی را به امر مطالعه و کتابخوانی ببخشند.

وی تنوع خدمات کتابخانه‌های عمومی را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: هر چند امروزه بحث کتابخانه‌های دیجیتال و بدون کتاب داغ و گسترده شده اما همچنان رغبت و انگیزه به مطالعه در سایه کتاب و آثار مکتوب بسیار مشهود و دارای ارزش معنوی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزاری مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی را با حضور کتابداران سراسر کشور حرکتی مؤثر عنوان کرد و گفت: استان اردبیل با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری متعدد سه روز میزبان این رویداد است و امیدواریم شرکت‌کنندگان از این فرصت بیشتر برای آموزش و یادگیری و همچنین بهره‌مندی از زیبایی‌های این استان بهره ببرند.

باقلاچی افزود: استان اردبیل امسال ۲ رویداد بزرگ را میزبانی می‌کند که اولین رویداد مربوط به کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل است که با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» ۲۹ مردادماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی نقش خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی و صفویه را در یکپارچگی ایران و به رسمیت شناختن تشیع یادآور شد و خاطرنشان کرد: از این بابت ایرانیان مرهون مجاهدت خاندان صفوی و دیار سبلان هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل دومین رویداد را معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال این رویداد با دعوت از سفرا و وزرای کشورهای عضو اکو در حال برگزاری است و ما میزبان گردشگران داخلی و خارجی متعدد به ویژه از جمع کشورهای عضو اکو هستیم که در این استان حضور یافته و ایام خود را سپری می‌کنند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین