اخبار انتشارات کتیبه نوین

از فراخوان جایزه الوند تا آموزش زبان فارسی در دانشگاه چچن

از فراخوان جایزه الوند تا آموزش زبان فارسی در دانشگاه چچن

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه _ فاطمه میرزاجعفری: حوزه کتاب و ادبیات این هفته را با هشت رویداد مهم به پایان رساند که شامل اخباری درباره انتشار سه کتاب همچنین فراخوان جایزه الوند به همراه مسابقه کتابخوانی، اعلام اسامی نامزدهای بیستمین جشنواره قلم زرین، و برگزاری دوره آموزش نویسندگی جشنواره خاتم است در بخش دیگری از این گزارش هم خبری درباره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی جمهوری چچن مرور می شود.

در ادامه این خبرها را مرور می کنیم؛

«فرزانه فروزنده جان‌ها و دل‌ها» منتشر شد

کتاب «فرزانه فروزنده جان‌ها و دل‌ها» در شرح احوال آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، به قلم غلامرضا گلی زواره، به‌تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

برگزاری دوره‌های آموزش نویسندگی جشنواره خاتم

فراخوان هشتمین دوره جشنواره خاتم با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» چندی پیش در بخش‌های داستان کوتاه، روایت داستانی ویژه پیامبر منتشر شد.

این دوره با همکاری دبیرخانه این جشنواره و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، دوره‌های مختلف داستان‌نویسی در استان‌های مختلف با حضور اساتید این حوزه برگزار می‌شود.

اولین کارگاه آموزشی اواخر خرداد ماه با حضور مجید قیصری، محمدعلی رکنی و مهدی کفاش در مشهد مقدس برگزار شد و در ادامه کارگاه‌هایی در استان‌های گلستان و کردستان برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی «داوت» برگزار می‌شود

مسابقه کتاب «داوت» توسط انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود که در برگیرنده مستندی داستانی از زندگی جانباز جهادگر، رمضانعلی خردمند است.

مسابقه کتاب «داوت» با پنج سوال از عید قربان تا شب عید غدیر برگزارشده و علاقه مندان می‌توانند از ۶ تیرماه تا عید سعید غدیر نسبت به خرید این کتاب اقدام کنند.

آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی جمهوری چچن

کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن بازدید از دانشگاه دولتی چچن با سعیدوف، رئیس این دانشگاه دیدار و درباره همکاری‌های علمی بین استاد و دانشجو به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار از بخش‌های مختلف دانشکده پزشکی و نحوه آموزش نظری و بالینی آن و مجموعه خوابگاهی دانشجویان خارجی دانشگاه دولتی چچن بازدید شد. در ادامه، مسئولان دانشگاه دولتی چچن برنامه‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه علوم و فناوری مربوط به توسعه کشاورزی، کنترل گازهای گلخانه‌ای و گازهای کربن را تشریح کردند.

همچنین، طرفین توافق کردند زمینه‌های لازم برای تبادل دانشجو و برگزاری نشست سالانه بین مورخان و اساتید دانشگاه‌های ایران و چچن در گروزنی و ایران فراهم شود. با توجه به آموزش زبان‌های مختلف در این دانشگاه، راه‌اندازی رشته زبان فارسی و ایرانشناسی نیز در این جلسه پیشنهاد داده و مقرر شد پس از بررسی‌های لازم زمینه‌های این کار فراهم شود.

جایزه «الوند» برای پنجمین دوره فراخوان داد

دبیرخانه جایزه ادبی «الوند» برای پنجمین دوره برگزاری، از شاعران و ناشران سراسر کشور دعوت کرد در این رقابت ادبی حضور یابند.

در این فراخوان از تمام شاعران و ناشرانی که در زمینه انتشار کتاب شعر فعالیت دارند، خواسته شده که فایل PDF کتاب چاپ اول خود را که در سال ۱۴۰۰ خورشیدی در ایران منتشر شده (در شناسنامه اثر باید سال انتشار ۱۴۰۰ درج شده باشد)، برای دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

کتاب «زندگی سید مصطفی خمینی» وارد بازار نشر شد

کتاب «زندگی سید مصطفی خمینی» آخرین جلد از مجموعه هفت جلدی علما نوشته آزاده جهان احمدی به‌تازگی توسط انتشارات روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شده است.

داستان خبرنگاری که جنگ را دوست نداشت به بازار نشر آمد

کتاب «به قطار نرسیدم» نوشته نیلوفر کاظمی نویسنده و مترجم زبان و ادبیات آلمانی است که به‌تازگی توسط نشر سرو راهی کتابفروشی‌ها شده است.

داستان این کتاب در مورد خبرنگاری به نام نگار است که خیلی علاقه‌ای به تهیه خبر درباره جنگ ندارد، او برای شرکت در جشنواره گل نرگس و تهیه گزارش به خوزستان می‌رود، اما گویا دست تقدیر ماجرای دیگری را برایش رقم زده است.

نامزدهای بیستمین جشنواره قلم زرین معرفی شدند

اسامی نامزدهای بیستمین جشنواره قلم زرین در بخش‌های نقد و پژوهش، شعر و داستان کودک و نوجوان؛ شعر و داستان بزرگسال توسط هیئت داوران این رویداد اعلام شد.

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این‌رویداد، سه‌شنبه ۱۴ تیر همزمان با روز قلم و از ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین