اخبار انتشارات کتیبه نوین

ترویج مطالعه نیازمند برنامه‌های ابتکاری است/ سمنان مملو از ظرفیت

ترویج مطالعه نیازمند برنامه‌های ابتکاری است/ سمنان مملو از ظرفیت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی، ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، تاکید کرد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، فرصتی ارزشمند است که نشان از نگاه فرهنگی حاکم بر این استان می‌دهد.

وی نگاه دولت در زمینه کیفی سازی و اجرای درست برنامه‌های فرهنگی در تمام جوانب است، تاکید کرد: اولویت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه‌ها به صورت عدالت محوری در تمام نقاط کشورمان است تا همه مردم از آن بهره مند شوند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تلاش داریم در اجرای برنامه‌های هنری از ظرفیت‌های مردمی بهره گیری شود، گفت: رویدادهایی که اجرایشان باعث مشارکت مردم در کنشگری فرهنگی شود، اولویت وزارت ارشاد خواهند بود.

اسماعیلی از توجه و تقویت حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی مانند جبهه فرهنگی انقلاب، جبهه مردمی و… به مثابه یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد خبر داد و گفت: ما عقیده داریم که این گروه‌ها در واقع عنوان کنشگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با بیان اینکه دولت و مجموعه حاکمیت وظیفه نظارت، حمایت و تسهیلگری از این گروه‌ها و کنشگران فرهنگی را بر عهده دارد، افزود: این گروه‌ها توانمندی رقم زدن اتفاقات خوبی را در حوزه فرهنگ کشورمان دارند.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به نقش آفرینی گروه‌های کنشگر در استان سمنان نیز توضیح داد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب هم محصول حضور مؤثر گروه‌های مردمی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه است.

اسماعیلی در ادامه گفت: در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان امروز عزم جدی را شاهد هستیم و رئیس جمهور نیز بیشترین وقت را مصروف مباحثی مانند جهت گیری های کلان منطبق بر رویکردهای فرهنگی و نیازهای فرهنگی کشورمان می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره پر رونقی را در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان شاهد هستیم، گفت: در همه حوزه‌های هنری و فرهنگی شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در کشورمان در حال رقم خوردن است.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین