اخبار انتشارات کتیبه نوین

تقدیر از ۲۰۰ دانش آموز برتر مسابقه کتابخوانی

تقدیر از ۲۰۰ دانش آموز برتر مسابقه کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه ششمین جشنواره دانایی و توانایی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در محل کتابخانه مرکزی با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد. در این آئین از ۲۰۰ دانش آموز برتر مسابقه ششمین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی، برگزیدگان کشوری بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری و منتخبین کشوری جشنواره هیستوری استان همدان تقدیر به عمل آمد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلمه بسیج زیباترین واژه انقلاب بعد از امام است اظهار کرد: ممکن است که یک نفر عنوان بسیجی را یدک بکشد اما کار اشتباهی از او سربزند قطعاً این اقدام از زیبایی کلمه بسیج نمی‌کاهد بلکه اشتباه آن شخص است.

وی با اشاره به اینکه بسیجی کسی است که برای حل مشکلات دیگران از وجود خود بهره می‌گیرد و مانند پدر و مادر مهربان است افزود: رهبر انقلاب اسلامی درباره بسیج فرمودند هر جا که اسلام، قرآن و امام زمان (عج) هست؛ بسیج وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کار زیبایی که انجام شود، در زمره کارهای بسیجی است تصریح کرد: بسیج کسی است که حاضر است که شهید شود تا بقیه مردم خوب زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی که برای مردم غذا تولید می‌کند و یا پزشکی که انسان در حال مرگ را نجات می‌دهد نیز بسیجی هستند ادامه داد: بسیج وقتی خوشحال است که مردم می‌خندند و وقتی غمگین است که مردم غمگین اند.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه در طول زندگی ما هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: کتاب دوستی است که آسیبی به انسان نمی‌رساند بلکه سودش هر روز نصیب ما می‌شود و موفق‌ترین دانش آموزان افرادی هستند که با کتاب و کتابخانه ارتباط دارد.

۱۲ نفر به مرحله کشوری جشنواره کتابخوانی دانایی- توانایی راه یافتند

مجتبی قمری، معاون پرورشی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آئین اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بستری است که حاکمیت برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کرده است تا بتوانند از خدمات متفاوت استفاده کنند.

وی افزود: ششمین جشنواره دانایی و توانایی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطوح مختلف برگزار شد که ۱۲ هزار دانش آموز از ابتدای سال تحصیلی در مراحل مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی این جشنواره شرکت کرده و ۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند

که از این تعداد ۱۲ نفر به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند که دهم تا ۱۳ آذرماه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

آینده از آن افرادی است که امروز اهل کتابخوانی هستند

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آئین اختتامیه جشنواره دانایی و توانایی که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در جمع دانش آموزان کتابخوان قرار داریم و انتظار داریم که همه این دانش آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی با اشاره به شعار آینده خواندنی است افزود: این شعار پر معنا یعنی آینده از آن افرادی است که اهل مطالعه و خواندن هستند و در واقع ثروت‌هایی هستند که ایران اسلامی را راهبری می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در سطح استان در کنار آموزش و پرورش است تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی پشتیبان مدارس هستند و ۱۱۸ کتابخانه عمومی سراسر استان خدمات متنوعی چون بخش کودک و نوجوان، نشریات، نابینایان، ناشنوایان، مرجع، پایگاه‌های اطلاعاتی و … ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزار نفر از سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی بهره برداری می‌کنند ادامه داد: ما برای اینکه افراد کتابخوان داشته باشیم، محل مناسب آنها کتابخانه است و منابع مختلف و حتی کمک درسی در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین