اخبار انتشارات کتیبه نوین

جزئیات و حضور در نمایشگاه های مجازی تهران و غیرداستانی مسکو

اعلام جزئیات و حضور در نمایشگاه های مجازی تهران و غیرداستانی مسکو

خبرگزاری مهر_ گروه فرهنگ و ادب: در گزارش این هفته مرور اخبار کتاب و ادبیات، پنج خبر مهم به چشم می آید که معرفی نویسنده پرفروش نمایشگاه مجازی کتاب تهران و افتتاح ۱۰ کتابخانه جهادی از جمله این خبرها هستند.

همچنین عضویت ۳۸ هزار نفری اتباع در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه ادبیات غیرداستانی مسکو و معرفی برترین‌های نخستین جشنواره فصل رویش دیگر اخبار مهمی هستند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

عضویت ۳۸ هزار نفری اتباع در کتابخانه‌های عمومی

نشست «مشکلات مهاجران در استفاده از خدمات کتابخانه‌های عمومی» سه شنبه ۷ آذر با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

رمضانی با اشاره به موضوع مهاجران و خدمات طراحی شده در کتابخانه‌های عمومی در این زمینه، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار نفر از اتباع عضو کتابخانه‌های عمومی ایران هستند و خدمات دریافت می‌کنند که از این بین بزرگترین جمعیت مربوط به دوستان افغانستانی ماست.

برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه ادبیات غیرداستانی مسکو

بیست و پنجمین نمایشگاه ادبیات فکری غیرداستانی مسکو توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حضور نمایندگانی از ناشران ایرانی از ۹ تا ۱۴ آذر در مرکز نمایشگاهی گاسینی دوور برگزار شد.

معرفی برترین‌های نخستین جشنواره «فصل رویش»

اولین جشنواره «فصل رویش»، در حوزه‌های مختلف؛ داستان، جستار، داستان طنز، خاطره، داستان، شعر و… برگزار شد و روز یکشنبه ۱۹ آذر برگزیدگان خود را در مجتمع بین المللی نیکو معرفی کرد.

افتتاح ۱۰ کتابخانه جهادی در ۵ استان و منطقه محروم

دهمین کتابخانه توسط گروه جهادی شهدا با بیش از ۳ هزار عنوان جلد کتاب که مزین به نام شهید آرمان علی وردی بود، در بخش روداب روستای شمس آباد سبزوار افتتاح شد.

محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا در خصوص این گروه جهادی گفت: این گروه جهادی با دغدغه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز و افتتاح کتابخانه آغاز به کار کرد و تاکنون در ۵ استان از جمله خراسان رضوی، گیلان، سمنان، زنجان و تهران توسط گروه جهادی شهدا ۱۰ کتابخانه راه اندازی شده است.

معرفی پر مخاطب‌ترین نویسنده نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد نتیجه داده‌کاوی رفتار مشتریان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش مجازی، منجر به تولید کتابچه گزارش «تصویر کتاب ایران (تکتا)» شده که قابلیت تصویربخشی به آمارها و به دنبال آن، دستاوردهای بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران را برای مخاطبان عمومی دارد.

طبق این داده‌ها محسن عباسی ولدی پرمخاطب‌ترین نویسنده بخش مجازی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. گروه موضوعی کودک و نوجوان نیز بیشترین مخاطب را به خود جذب کرد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین