اخبار انتشارات کتیبه نوین

۲۸۰ میلیارد تومان به طرح‌های ارشاد اسلامی استان سمنان اختصاص یافت

۲۸۰ میلیارد تومان به طرح‌های ارشاد اسلامی استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر آدینه در مراسم معرفی رسمی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر ارشاد به میزبانی فرهنگسرای کومش، با بیان اینکه این استان یکی از بالاترین سرانه‌های سواد و مطالعه را در کشور دارد، تاکید کرد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، نوید روزهای خوب را می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور و هیأت دولت به این استان ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافت، افزود: طرح‌هایی مانند تالار مرکزی سمنان، شاهرود، آرادان و… در دستور کار تکمیل قرار دارد.

استاندار سمنان گفت: بسیاری از این طرح‌ها یک دهه نیمه کاره مانده بودند که با تأمین اعتبارات در سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان دوباره عملیات اجرایی آنها آغاز شده و با پیشرفت خوبی نیز روبرو است که نشان از توجه دولت به زیرساخت‌های فرهنگی دارد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه ۷۶ کتابخانه در استان سمنان موجود است، گفت: ۵۲ هزار نفر در استان، عضو کتابخانه های عمومی هستند.

وی با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران بیان کرد: امیدواریم با انتخاب سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران، شاهد اعتلای بیش از پیش کتاب و کتابخوانی در استان باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه فضای مجازی برای ما اهمیت دارد اما هیچگاه قابل مقایسه با جایگاه و اهمیت کتاب نخواهد بود، گفت: وقتی کتابی منتشر می‌شود از مراحلی می‌گذرد تا بتواند مجوز بگیرد اما فضای مجازی اینگونه نیست لذا باید بیش از گذشته به کتاب توجه داشت.

هاشمی همچنین با بیان اینکه مشارکت مردم در کتابخانه ها یکی از سیاست‌های ما در استان سمنان است، گفت: هر قدر در خصوص توسعه کتابخانه های مشارکتی و مردم محور تلاش شود، این امر موجب رشد و اعتلای فرهنگ در استان خواهد بود.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین