اخبار انتشارات کتیبه نوین

داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث جهانگردی دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و سختی داوری‌ها گفت: با سامانه الکترونیکی که به این منظور طراحی شد، داوری‌ها با کمترین تماس حضوری داوران محترم جشنواره برگزار و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار کردیم. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به‌صورت تلفنی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره مجموعاً ۳۴۹۹ عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد ۱۴۶۳ عنوان مناسب تشخیص داده شد که به‌مرور و به‌صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir به مخاطبان معرفی‌شده است. این ۱۴۶۳ عنوان کتاب برای انتخاب به‌عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری این جشنواره راه یافت و در ۲۶ گروه داوری سه نفره مورد داوری قرار گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد افزود: بررسی آماری این کتاب‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با ۳۶۶ عنوان و داستان نوجوان با ۱۹۷ عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان و ادبیات فارسی با ۸۹ عنوان، تعلیم و تربیت دینی با ۸۷ و آداب و مهارت‌های زندگی و علوم تجربی هرکدام با ۷۹ عنوان دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند. کتاب‌های دوره پیش‌دبستانی همانند جشنواره‌های پیشین به دو گروه کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب ۶۶ و ۵۰ عنوان کتاب را داوری کردند.

گفتنی است، مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ برگزار و اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر اعلام خواهد شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *