اخبار انتشارات کتیبه نوین

زندگینامه چایکوفسکی با ترجمه محسن الهامیان منتشر می‌شود

زندگینامه چایکوفسکی با ترجمه محسن الهامیان منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امروز، ۷ می (۱۷ اردیبهشت) سالروز تولد پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگساز خلاق و شهیر روس است که ما او را بیشتر با اپرای «دریاچه قو» می‌شناسیم. این موسیقیدان برجسته به تاریخ ۷ می ۱۸۴۰ به دنیا آمد و نوامبر ۱۸۹۳ درگذشت.

نشر افکار کتاب «چایکوفسکی» نوشته هربرت واین‌استوک را که زندگی‌نامه‌ای از چایکوفسکی به‌همراه لوح فشرده گزیده‌ای از ساخته‌های اوست، با ترجمه محسن الهامیان در دست انتشار دارد. الهامیان آهنگساز، پژوهشگر و مدرس موسیقی کلاسیک و از مهم‌ترین شخصیت‌های موسیقی در دهه‌های اخیر است.

از میان ترجمه‌های منتشر شده الهامیان می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «بتهوون از زبان خودش» نوشته هنری ادوارد کره بیل، «تاریخ تحول هارمونی» نوشته شارل کوکلن، «رساله فوگ» نوشته آندره ژدالژ، «شناخت موسیقی مردم پسند» نوشته روی شوکر، «فرم‌های موسیقی» نوشته آندره هودیه، «رساله هارمونی نظری و عملی» نوشته تئودور دوبوا، «موسیقی بین‌النهرین» نوشته فرانسیس و. گالپین، «کوتاه‌ترین راه در نوازندگی پیانو» نوشته والتر گزه‌کین، «نیروهای شکل‌پذیر در موسیقی» نوشته ارنست توخ، «موسیقی و آواز در ایران» نوشته لوید میلر، «موسیقی فیلم: هنر فراموش شده» نوشته روی‌مک پرندرگاست، «نامه‌های موتسارت» و…

«تئوری موسیقی»، «آشنایی با تئوری موسیقی اروپا» و «رساله آهنگسازی» نیز از جمله مشهورترین تالیفات الهامیان است که تاکنون به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *