اخبار انتشارات کتیبه نوین

۱۰ عنوان کتاب جدید کودک و نوجوان رونمایی شد

۱۰ عنوان کتاب جدید کودک و نوجوان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم که توسط نشر بوی کاغذ (بوکا) با همکاری گروه روان‌شناسی پژوهشکده اخلاق و تربیت در سالن حکمت واقع در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، احمد رمضانی مدیر نشر بوی کاغذ ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به مهمانان بر لزوم همدلی و همگرایی در مشارکت و گسترش جامعه فراگیر تاکید کردند و صحبت‌هایی در خصوص هدف نشست و تلاش نشر بوی کاغذ در این مسیر ارائه شد.

داریوش فرهود، پدرعلم ژنتیک ایران و عضو پیوسته فرهنگستان ایران به ایراد سخنرانی پرداخت. فرهود به نیاز کودکان با آموزش فراگیر در جامعه و کسب مهارت‌های اجتماعی لازم برای تعامل مناسب با پیرامون خود از یک سو، و لزوم شناخت و توجه کودکان عادی با نیازها، توانمندی‌ها و نارسایی‌های این گروه خاص از سوی دیگر اشاره کرد.

به گفته پدر علم ژنتیک ایران، پیش از اقدام به اجرای آموزش فراگیر بهتر است فرهنگ (رفتار با آن که به جز ماست) بین مردم، سیاست‌گذاران و تقسیم‌کنندگان بودجه ایجاد شود. استفاده از پزشکی شخصی (فرد محور) در استعدادیابی و یافتن مهارتهای کودکان با نیازهای ویژه می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اگرچه این امر هزینه‌بردار است و طرح آن به تازگی آغاز شده است. با اجرای این طرح می‌توان امکان حضور کودکان با نیازهای ویژه را در جامعۀ عادی و فراگیر فراهم ساخت.

در ادامه، محسن غفوریان، معاونت سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گزارشی از عملکرد سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی در زمینه گسترش آموزش فراگیر ارائه داد. او خبر از گشایش مدارس پذیرا داد که مدل و الگویی از مدارس مناسب برای اجرای طرح آموزش فراگیر به شمار می‌رود. همچنین، غفوریان به اجرای طرح آموزش در منزل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه حسی – حرکتی (در دورۀ ابتدایی) در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، بوشهر و لرستان پرداخت و این نوید را داد که تصاویر زبان اشاره به کتاب فارسی پایه اول ابتدایی اضافه شده و اپلیکیشن زبان اشاره نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

با حضور اساتید فرهیخته، رونمایی از ده عنوان کتاب با محوریت کودکان با نیازهای ویژه که به تازگی توسط نشر بوی کاغذ و تحت مجموعه دارکوب منتشر شده است رونمایی شد. کتاب‌های «ما هشت پا را قرمز می‌کنیم» نوشته استفانی بودن با ترجمه احمد رمضانی؛ «به من نگو استثنایی» نوشته پت توماس و «دوست من ایزابل» نوشته الیزا ولوسون و ترجمه پیوند میهن‌دوست؛ «همینه که هست» و «گاهی» نوشته ربه‌کا الیوت و ترجمه شیرین محمدزاده؛ «وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود!» نوشته کاری دان بارون با ترجمه آیناز محمدی‌زاده؛ «خرگوشی با دماغ قرمز» نوشته هلمه هاینه، «من لارا هستم» نوشته فلورانس کادیه، «فیلی با گوش‎های صورتی» نوشته ولف هارانت و «داستان شاهزادۀ عجیب» نوشته زیلکه اشنی با ترجمه امیرفرهنگ نعمتی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با تمرکز بر فرهنگ فراگیرسازی و با هدف کمک در تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه تهیه و منتشر شده است. در مراسم رونمایی، معرفی مختصری از آثار توسط سرکار خانم پیوند میهن‌دوست ارائه شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *