اخبار انتشارات کتیبه نوین

بانک مرجع جستجوی کتاب در البرز معرفی شود

بانک مرجع جستجوی کتاب در البرز معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آقابراری ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تغییر سبک مطالعه اظهار داشت: ترغیب به مطالعه عموماً با نیاز به آگاهی آغاز می‌شود و با پیشرفت‌های علم نوین و ورود تکنولوژی‌های جدید، روش‌های مطالعه نیز دستخوش تغییر شده است.

وی کاهش سرانه مطالعه را نیز خاطرنشان کرد و افزود: علل این موضوع باید بررسی شود ضمن اینکه به موازات آن بسترهای لازم برای دسترسی سهل‌الوصول به کتاب‌ها از طریق بانک جامع کتابخانه‌های عمومی نیز باید فراهم باشد و به صورت عمومی اطلاع رسانی شود تا افراد برای تهیه کتاب دچار سردرگمی نباشند.

لزوم استقرار نمادهای شهری برای توسعه کتابخوانی

آقابراری ادامه داد: اِلمان‌ها و نمادهای شهری برای ترویج مطالعه، تبلیغات و شیوه‌های جدید و طرح‌های کتاب خوانی برای ترغیب به کتابخوانی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

لزوم توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی، ایجاد شوراهای فرهنگ محلات هم از دیگر اقداماتی است که زمینه ساز ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

کتاب‌هایی که در قفسه خانه‌ها خاک می‌خورند سرمایه علمی و ملی هستند

آقابراری در ادامه ضرورت فرهنگ‌سازی اهدا کتاب از خانه تا محله‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتاب‌هایی که در خانه‌ها خاک می‌خورند به عنوان سرمایه علمی و ملی هستند که باید با شیوه‌ها و سبک و سیاقی نو بتوانیم عزم همگانی را برای واگذاری کتاب‌ها در مجامع عمومی و استفاده همه مردم فراهم نمائیم.

وی افزود: ایجاد شوراهای فرهنگی محلات که از مباحث قرارگاه اجتماعی نیز بشمار می‌رود زمینه ساز انس و الفت اجتماعی و احصای ظرفیت‌ها اجتماعی برای ایجاد پیوند بین این پتانسیل‌ها و ارتقا سطح اجتماعی محله‌ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در بخش دیگری پیرامون برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز گفت: برنامه‌های این حوزه کافی و راضی کننده نیست و باید بر حسب استعدادها و علایق دانش آموزان با نظرسنجی از آنها برای تابستانی متفاوت از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرد.

پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌ها نیز از دیگر نکات طرح شده در این جلسه بشمار می‌رفت.

آقابراری گفت: شوراها نمایندگان مردم در پارلمان شهری هستند و باید مطالبه‌گر هزینه‌های صرف شده در این زمینه باشند و با تشکیل کمیسیون‌های فرهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان شهری و شناسایی آنها در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی طرح و برنامه اجرایی ارائه دهند.

بکارگیری شیوه‌های خلاقانه برای کتابخوانی، احصای بانک اطلاعاتی ناشنوایان برای بهره‌مندی این قشر از ظرفیت بخش ناشنوایان دو کتابخانه امیرکبیر و حلی در کرج، توسعه کتابخانه‌ها در فضای آزاد شهری و پارک‌ها از دیگر موضوعات مورد اشاره در این جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج بشمار می‌رفت.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین