اخبار انتشارات کتیبه نوین

جایزه ادبی سیمین به سه داستان‌ نویس جوان اهدا شد

جایزه ادبی سیمین به سه داستان‌ نویس جوان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره جایزه ادبی سیمین عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریور هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی با شرکت نویسندگان، هیات داوران وعلاقه مندان و با تجلیل از سه داستان نویس جوان برتر به کار خود پایان ‌داد. امیرحسین افشار دبیر این جایزه ادبی در آیین پایانی این جایزه ادبی درسرای محله زعفرانیه با بیان اینکه این جایزه برای نخستین بار و با تلاش یک مجموعه  خصوصی و با هدف معرفی نوآوران  وخلاقان ادبی  داستان‌نویس و فراگیرسازی داستان‌نویسی برگزار می‌شود تصریح کرد: باید برای رشد وتعالی  فرهنگ داستان‌نویسی و شکوفایی استعدادهای علاقه مندان جوان فضای مناسب را  مهیا کرد وزمینه و میدان را برای رشد و شکوفایی و بروز و ظهور استعدادهای نوآمدگان فراهم کرد.

وی تاکید کرد: این انجمن دغدغه فرهنگی دارد وبدنبال احیا ء میراث ادبی کهن و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه است.

همچنین سید محمدحسین حسینی رئیس هیات داوران جایزه ادبی سیمین درسخنانی  با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: یکی از دغدغه های  موسسه ادبی سیمین  زمینه سازی برای رشد جوانان داستانویس وایجاد نشاط وپویایی در میان نسل جدید ادبیات داستانی  با برگزاری دوره ها وکارگاههای آموزشی داستان نویسی در سطح تهران و مراکزاستانهااست.

موسس این انجمن ادبی تاگید کرد: استقبال نسل جوان از این گونه جوایز ادبی وجشنواره ها حکایت از وجود استعداد ها وظرفیت های سرشار در میان نسل جوان است که باید آن را به رسمیت شناخت وبرایش ارزش واهمیت قایل شد.

حنیف افخمی ستوده از اساتید دانشگاه نیز با بیان اینکه نویسندگی شغل نیست، بلکه نوعی سبک زندگی است افزود: نویسنده زندگی اش را می سوزاند وقابل درک برای بقیه نیست، لذات خاصی دارد و هرکسی نمی تواند آنرا احساس کند، اما هرکسی از نویسندگی لذت ببرد، از سایر لذت ها بی نیاز می شود.

این نویسنده وعضو هیات داوران افزود: نویسنده حظ وبهره ای که در انتها از خلق آثارش می برد به همه این سختی ها می ارزد.

ندا پیشیار نویسنده و دیگر عضو هیات داوران هم  با بیان اینکه ادبیات داستانی در هر جامعه از بطن خواسته های مردان و زنان جامعه نشأت می گیرد گفت: کلمات درداستان باید آگاهی بخش  وآزادانه و آگاهانه درخدمت روایت و واقعیت ها باشد، لذا اگر نتوانیم واقعیت ها را روایت کنیم دیگر زنده نیستیم.

 وی با اشاره به شرکت بیش از ۵۰۰ نفر در این جایزه ادبی گفت: ۷۰ درصد کسانی که اثر ارسال کردند از بانوان بودند.

تجلیل از نویسندگان سه اثر داستانی برتر نویسندگان جوان ورونمایی از فراخوان دومین جایزه ادبی  وخوانش داستان های برگزیده  از دیگر برنامه ها این جایزه ادبی بود. براساس اعلام رای هیات داوران از میان آثار رسیده یگانه شیخ الاسلامی، سارا فعال و مولود علیزاده فاضل به عنوان نویسندگان برتر و خلاق این جایزه ادبی معرفی و با اهدا هدایا وتندیس از برگزیدگان تجلیل شد.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *