اخبار انتشارات کتیبه نوین

طرح‌های فصلی فروش کتاب به فرهنگ و کتاب کمک خوبی می‌کند

طرح‌های فصلی فروش کتاب به فرهنگ و کتاب کمک خوبی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و ضرورت حمایت از نقش کتابفروشان در حوزه نشر گفت: در شرایط کرونایی که طی یکسال و نیم گذشته پیش آمده است هیچ حوزه‌ای بیشتر از حوزه فرهنگ آسیب ندیده است؛ هم عناصر و جایگاه‌های فرهنگی مثل مساجد و نماز جمعه‌ها و هم عناصر فرهنگی دیگر مثل کتابفروشی‌ها زیان دیده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حال مردم به دلیل شرایط قرنطینه خوب نیست و شرایط اقتصادی آنها نیز چندان تعریفی ندارد. این میان اهالی نشر یکی از اقشاری هستند که در این زمینه آسیب زیادی دیده و مظلوم هم واقع شدند.

او با بیان اینکه باید کمک زیادی به کتابفروشان شود، عنوان کرد: دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه خدمت بزرگی به جامعه نشر و مردم می‌کنند و اهمیت کار آنها در این است که کالای ارزشمندی همچون کتاب را می‌فروشند. بنابراین باید به آنها توجه کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اهمیت کتاب در طول تاریخ و جامعه امروز، حمایت از کتابفروشان ضرورتی است که نباید از آن غافل شد و طرح‌های فصلی فروش کتاب در این زمینه کمک خوبی به حوزه فرهنگ و کتاب می‌کند.

محمدرضا مبلغی آسیب کتابفروشان در جریان شیوع کرونا را جدی دانست و در پایان گفت: حمایت از این گروه از فعالان حوزه نشر اهمیت دارد و به‌نظرم طرح‌های فصلی فروش کتاب توانسته در این مدت کمک حال کتابفروشان باشد و دولت باید با تقویت آنها به تقویت حوزه فرهنگ کمک کند.

اخبار انتشارات کتاب کتیبه نوین

صفحه اصلی سایت انتشارات کتیبه نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *